dalsi napad CIA : ?😝
To bude mrtvých, až se pitomci rozhodnou předjíždět v nepřehledných zatáčkách, protože jim auto neřeklo, že nemůžou... :-/
Přírodní výběr. Ono je to rychle přejde, až zjistí, že ani tenhle bezpečnostní prvek není všemocný.
"Přírodní výběr."Jenže toto právěže přírodní výběr naruší. Tady nějaký hovado pojede blbě a umírat budou jiní, i když pojedou přesně podle předpisů.Navíc když člověk čte zprávy typu "vjel do rybníka, protože mu to řekla GPS navigace", tak to zas tak nereálně nevypadá.
A pak se objevi nejaky vtipalek, co bude vysilat neexistujici data, a vsechny auta se zastavi 😀 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 8. 2014 14:23
Potenciální nebezpečí vidím v tom, když systém nebudou mít všichni. Jak to asi dopadne, když se na silnici potká auto bez a auto se systémem?
Uzákoní se, že všichni to musí mít povinně pod nějakým hrozivým postihem 😉
Komunikace bude probíhat asi takto : 1110100 1111001 100000 1110000 1101001 1100011 1101111 100000 1101011 1100001 1101101 100000 1110100 1101111 100000 1101010 1100101 1100100 1100101 1110011 100000 111111 111111 http://www.itnetwork.cz/binary-text-translator-co... ...
Názor byl 2× upraven, naposled 20. 8. 2014 13:04
jee to je vtipny 😝
Kdyby to bylo dobrovolné, ani neceknu, ale takhle je to jasný totalitní nástroj. Nu, už se těším, jak se to bude hackovat. To bude takové srandy, až pár vtipálků začne posílat extrémní hlášky a doprava začně díky tomu kolabovat, např extrémní brždění v místech, kde nic není nebo posílání zpráv FUCK YOU.
Můžete mne jako odborník prosím odkázat na zdroj informací, kde se píše, žjak bude celý systém komunikovat přes internet? Ptám se s představou, že pokud ano, tak hacknutí bude možné, ale pokud ne, hacknutí si představit nedokážu. Jsem laik.
Hack nemusí být přes internet. Hack sám o sobě znamená "uprava" než se význam zkomolil. Takže upravená zařízení nebo zcela vlastní jsem měl namysli. Viz. student, co s vlastním GPS vysílačem svedl loď z kurzu.
Celý systém komunikuje, v principu toho jde zneužít tím, že se komunikace bude rušit/měnit nebo se přidá vlastní.Těžko říct, jestli hacker bude moci pohodlně ze svého temného sklepení od počítače způsobit nehodu nebo bude muset do terénu. Či bude potřebovat kontakt s autem, respektive tím zařízením...Nicméně internet k hacknutí není potřeba, stačí, když to bude komunikovat přes wi-fi, bluetooth nebo jakkoli jinak. Případný útok to jen zkomplikuje.
"kde se píše, žjak bude celý systém komunikovat přes internet?"Internet má patent na hackování?
Takže cyklista nebo chodec, aby si nesli malou elektrárnu pro krmení wifi a gps, anebo budou neviditelní a sejme je prví projíždějící auto.
nesejme pokud to bude google auto
Zrovna google bych teda moc nevěřil.
Předřečníci řeší nesmysle. Už aby to bylo, v klidu zalehnu do své káry a než mě někam dopraví mi bude okolí ukradené, budu mít skoro jistotu, že mě nějaký blb v kšiltovce/klobouku nezabije. Lidi nebudou řešit co má kdo za káru, páč to bude úplně jedno, když se z ní málokdo bude dívat ven z pohodlného lůžka. Zásadní otázka pak je, čím se budou živit pojišťováci, až nebudou nehody. 😀
Od toho už máme vlaky a autobusy...
Jo a od bydlení máme hromadné ubytovny, co?
Podle mne se doprava o dost zpomalí. Když se podívám do zrcátka, tak vidím jestli se do mezery vejdu nebo ne. Tohle GPS, se svojí (ne)přesností, nedokáže, proto bude buď pořád řvát varování nebo bude přejetí do jiného pruhu blokované do doby, než tam bude mezera jako kr...va.
Kvůli nepřesnosti GPS budou auta komunikovat navzájem a vzájemnou polohou s přesností na centimetry i méně.Jinak dlouhodobě největším zdrojem nehod je řidič, takže očekávám, že dříve nebo později se auta promění v taxíky a ztratíme svobodu je ovládat natož jet bez sledování kam chceme.
A cim tu vzajemnou polohu s presnosti na centimetry zjisti?
velmi jednoducho. S GPS si synchronizuju cas (to ani nemusia mat) a budu mat sietovu sluzbu echo napr. cez Bluetooth spojenie medzi nimi, Sluzba echo vrati to, co na nu prijde spat druhej strane. S rozdielu casov poslania a prijatia odpovede sa zisti 2x cas prenosu, teda casovej vzdialenosti (nemame rychlost, kde hra relativita vyznamnu rolu) medzi nimi pri rychlosti svetla Tym je dana vzdialenost v metroch a z nich sa vdaka rychlosti vypocita bezpcna vzdialenost v case...Preco nie metre podstatne27.február2014Čo je NE-bezpečná vzdialenosť? Prečo sa ňou zaoberať? Minimálna bezpečná vzdialenosť medzi vozidlami do 3,5 tony je definovaná časom 2 sekundy. Pre vozidlá ťažšie sú to 3 sekundy.http://www.topspeed.sk/co-je-ne-bezpecna-vzdiale... ...
Vtipne, az na to ze kodovani a dekodovani toho signalu bude radove trvat dyl nez samotna cesta, cili presnost bude nepouzitelna...
Co má konstantní offset společného s přesností?
Konstantni? :) Tech parametru ktery budou ovlivnovat delku toho zpracovani je tolik, ze nema smysl timhle smerem vubec uvazovat...
Tak schválně, sem s nimi.
Ehm, tak muzeme zacit vlivy prostredi, jako ruseni, neprima viditelnost a tedy odrazy az k treba tomu, ze kazdy auto samozrejme bude mit jinej HW, kterej bude zpracovavat jinak dlouho stejnej pozadavek nehlede na SW, kterej muze taky dela rozdily v radech milisekund. To se pak ty pikosekundy dost spatne pocitaj ;)
Stereo CV, lidar, sonar?
Tak k tomu, ale nepotrebuji komunikovat, ze?
No jak na co, třeba na to vidění za roh skrz druhé auto nebo informování o úmyslech vozidla mi to přijde jako nezbytnost.
No za rohem ti nebudou tyhle zpusoby zjistovani polohy fungovat, takze nebudes mit komunikovat co...
Které ze slov "skrz", "druhé" a "auto" vám dělá potíže?
Ehm, kdyz jedno auto nevidi druhy, tak ani to druhy nevidi to prvni. Cili vzajemnou polohu nemuze komunikovat ani jeden. To by tam musel bejt jeste treti, co vidi na oba...
Já: "Když moje auto nevidí za roh, třeba to druhé auto přede mnou tam vidí a může mi informace předat."Vy: "To je úplná blbost, na to byste potřeboval ještě jedno auto."Já to vzdávám, vám předat nějakou myšlenku je téměř nemožné...
To sis hochu poplet thready. Tenhle o tom ze GPS neni dostatecne presny. Zkus to znova a lepe...
Ok, tak sem si to precet jeste jednou a uznavam, ze sem si ten puvodni prispevek blbe precet, proto to mi ty dalsi uz nedavali smysl... Kazdopadne to, ze auto prede mnou upozorni moje auto na neco, je sice hezke, ale neda se na to absolutne spolehnout. Vyzadovat to je proste nesmysl...
"Tohle GPS, se svojí (ne)přesností, nedokáže"Každý podobný systém bude nutně používat integraci dat. Proč se domníváte, že ji to používat nebude?
Tak uz zbyva jen konecne povinne cipovat lidi, pro jejich bezpeci samozrejme...
Toto je uz aj v EU, standardy su definovne od roku 2011 a od 2014 je cas povinnahttp://www.preserve-project.eu/sites/preserve-project.eu... ... 6. 3. 2014Budoucnost: Automobily komunikující navzájemProgram „eCall“ vznikl v rámci skupiny „eSafety“ (pracovní skupiny v EU), jež byla založena v roce 2002. Její členové pokrývají všechny zainteresované strany jak z veřejného, tak i průmyslového a soukromého sektoru – včetně účasti mnohých expertů. V rámci této skupiny byl systém představen, a měl být zaveden již v roce 2006, nicméně byl několikrát odložen mimo jiné z důvodů bezpečnostních hrozeb. Není se čemu divit.Program „eSafety“ má podtitul: Od pasivní k aktivní bezpečnosti. Co to znamená? Systém „eCall“ se řadí mezi pasivní prvky, jelikož je aktivní až v době nehody. Ovšem už existují návrhy i na aktivní zařízení, která by operovala nepřetržitě. S pravděpodobností blížící se jistotě můžeme předpokládat, že „eCall“ je jen první verze. Brzy přijdou další systémy; možná, jako v tomto případě, zpočátku dobrovolné, později bez výjimky povinné. Samosebou jen a jen pro naši bezpečnost... Půjde o inteligentní dopravní systémy „ITS“ (Intelligent Transport Systems), které budou komunikovat nejen „od automobilu k operátorovi“, ale i mezi auty vzájemně.http://protiproud.parlamentnilisty.cz/svoboda/zivot/manipulace/... ... Ted a v EU to uz maju rozpracovane najmenej 12 rokov(06.08.2008)Nový komunikačný systém v autách upozorní vodiča na šmykľavú vozovku, zápchu, či nehodu na ceste. Európska komisia podporí projekt jednotnou rádiovou frekvenciou. Poslať emailom Verzia pre tlačPozadie:Európska komisia odštartovala iniciatívu "inteligentné auto" v roku 2006. Cieľom je dosiahnuť inteligentnejšiu, bezpečnejšiu a čistejšiu cestnú dopravu prostredníctvom informačných a komunikačných technológií. Jej súčasťou je aj projekt neformálne nazývaný "auto, ktoré rozpráva."Otázky:Komisia uvoľní jednotnú európsku rádiovú frekvenciu, ktorá umožní autám v krízových situáciách navzájom komunikovať. "Auto, ktoré rozpráva," bude mať zabudovanú špeciálnu komunikačnú technológiu, ktorá mu umožní prijímať informácie od iných áut z okolia a rovnako ich vysielať. Navzájom sa tak budú varovať pred šmykľavou vozovkou alebo inými úskaliami na ceste.Potrebná technológia už existuje. Jednotná európska frekvencia 30 MHz umožní jej komerčné využitie. Výrobcovia automobilov by mali začať s montážou komunikačného systému od roku 2010 - 2011. Nebude to však povinnosť. "Hovoriace autá" budú modernou alternatívou pre automobilky i spotrebiteľov. - http://www.euractiv.sk/podnikanie-v-eu/clanok/in... ... Cize ak tyo EU prikaze, tal o 3 roky to ru mame.. (Staty su povinne do 36 mesicov implementovat smernice EUa anriadenia plati okamzite)
osobne se "mi libi" ze sice bojujou za kazdej jeden zachranenej zivot(to sou samozrejme keci, jde o kontrolu nad obyvatelstvem, jak to bylo kdykoliv kdekoliv za socialistu), takze je treba instalovat do aut sledovaci systemy, Ale to ze byla zruseno povinnost montovat na auta zasterky (uvazte co stoji takovej kus gumy, mozna i par desitek centu, chudaci vyrobci museli tedy logicky zalobovat) takze kdyz za deste jedete za jinym autem vidite jen vodni stenu a za ni pri trose stesti bludicky co by mela byt koncova svetla pred vami jedouciho vozu. Klidne se zabijte, jen nam nezapomente dat vedet kde momentalne jste.
Ty sledovací systémy jsou ve zjednodušené podobě i teď. Nebo vy nemáte mobil?
Mobil se dá vypnout nebo zahodit... horší je to s SPZ a rozšířením kamer, které ji čtou... nebo s tím, jak obtížně lze získat výplatu v hotovosti. I když pořád si člověk může peníze vybrat v bankomatu, ta čísla na bankovkách snad moc sledovaná nejsou... nebo email, který má k bezpečné komunikaci velmi daleko.
Zástěrky ti vodní mlhu za autem nesníží, jen sníží zašpinění tvého vlastního auta. Ve skutečnosti je často víření za zástěrkami ještě horší.
Mne by stacilo, kdyby si kazdy podle vyhlasky zapnul pri hustem desti snizujicim viditelnost vystrazna svetla (rozumej mlhovky). Jsou i pripadi, kteri sviti i v takove situaci dennim svicenim, takze vzadu maji tmu.
Proč do komentáře kopíruješ dlouhý texty?
Lebo veta (vyrok) bez dokzu je v mate,tike neplatna a ten dokaz je citovany,,
V roce 1990 bylo svetu predstaveno HTML. Od te doby staci vkladat jen odkazy, nemusis kopirovat a citovat cele texty. 😉
Jo a neblokoval jim to nahodou telekomunikacni urad prototoze musi vyhradit cas 5GHz pasma? Pokud mne pamet neklame tak ano, a telekomunikace jim to nechteli povolit protoze chteli rozsirit wific pasmo pro zabordelene megamesta....Takze ze pro doprovavu to navrh jeste neznamena ze jim to projde, mam zato ze ani loby automobilek zatim nemela valnej uspech.... Co treba priste prinest komplexni informace? BTW jestli tohle projde a casem ano tak kdo nebyl paranoidni tak bude...
Úzkopásmová komunikace + krátký dosah = nízké EIRP. Nějak moc nevidím důvod, proč by zrovna tahle technologie měla být problematická. WiFi je výrazně náročnější, protože je v symbol rate o celé řády výše.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.