Kuk Vykuk
Kuk Vykuk
19. 12. 2019 • 0:27

Kupujte vodíkáče, je to budoucnost!!! 😀😀😀B-]

jozka2000
18. 12. 2019 • 13:29

Samozrejme optimalni reseni by bylo co nejvice zkratit distribuci mezi vyrobou proudu a jejim spotrebovanim.. Takze budoucnost patri micro jadernym reaktorum s pasivnim chlazenim..

TomZuz
18. 12. 2019 • 11:29

No vzhledem k tomu ale že pak nebudou potřeba drahé a netrvanlivé baterie tak to pořád jako lepší vidím. Podle mne by měla fungovat dieselová a benzinová auto do doby než se doladí vodík. Elektroauta jsou díky problémům s výrobou, uchováním i likvidací nesmysl..

FabledWarrior
18. 12. 2019 • 10:44

Proč je asi výroba vodíku v dnešní době ne až tak šetrná? No protože do ní nikdo nenarval miliardy eur na vývoj. Kdyby EU nebyla vedená bandou páprdů, co reálnému světu nerozumí, tak by se na to zaměřili a výroba vodíku by dnes byla o něčem úplně jiném.Že by se vodík musel přepravovat v cisternách? A co jako? Kamion nemůže jezdit na vodík?
Nikdo si neuvědomuje, co dělají čistě elektrická auta v zimě. Jejich dojezd jde rapidně dolů, protože baterie zimu nesnášejí a jen tak ji snášet nezačnou. Navíc nároky na vytápění vozu značně zkrátí dojezd auta... napadlo někoho, že ta baterie navíc bude muset ohřívat sebe a celou kabinu auta? A jak to asi udělá? Obyčejným přímotopem o kterém dnes každý ví, že žere neuvěřitelné množství elektriky a je to naprosto nevhodný zdroj na vytápění.
Nabíjení elektro auta je kapitola sama o sobě. I dnes, kdy je natankování nádrže benzínem otázka dvou minut, se na některých frekventovanějších spojích tvoří zácpy na čerpacích stanicích. Pokud se i nejrychleji nabíjející auto nabije za 20 minut, můžete mi říct, kam až takové fronty budou sahat? Kolik by bylo potřeba navíc vybudovat nabíječek? I kdyby si lidé mohli nabíjet auta doma, obrovské množství lidí bydlí v paneláku a tam ty nabíječky vybudujete jak? Rozkopete celá sídliště nebo co?
Dále co tu máme? EU chce odstavit jaderné a uhelné elektrárny? A kdo jako vyrobí tu elektrickou energii pro ta auta? Nikdo s ničím rozumným nepřišel, protože to je úplný nesmysl.
Pokud si to navíc někdo ještě nepřečetl, tak z vodíkových aut teče čistá voda.. voda, o které nám všude říkají že ji je málo. Navíc takové auto samo svým provozem čistí vzduch tím, že nasaje špinavý venkovní vzduch, prožene ho filtry a vypustí úplně čistý vzduch + tu vodu. Co dělá elektromobil? Nic pálí elektrickou energii, které bude nedostatek a bude zdražovat.
Natankování takového vodíkového auta je opět otázkou pár minut a jeho dojezd na nádrž už převýší i Teslu. Poslední test jednoho ze 4 jmenovaných vodíkových aut ukázal, že na nádrž najel 780km a ještě měl dojezd 40km. Tohle je pro mě velice dobrá náhrada za spalovací motor. A pokud by někdo upravil nebo rozšířil stávající čerpací stanice a vyladil výrobu vodíku, tak by to byl jasný prodejní hit a nikdo by po nějakém elektroautě ani neštěkl.

ivan.v
ivan.v
18. 12. 2019 • 10:37

..a já si myslím že dokud budou arabáci lyžovat na poušti a stavět umělé ostrovy v mořích tak moc šancí na nějaký velký posun nemáme... jinak nám historie už snad jasně ukázala že masivní poptávka umí všechny technologie neskutečně zefektivnit, vylepšit výsledně zlevnit... co bylo povyku když se zrušily klasické žárovky a pořad se debatovalo o tom jak jsou zářivky neeko a doba je pryč máme tu LED

cejvik
18. 12. 2019 • 10:10

Nejekologičtějším palivem mi přijde biometan (vzniká např. z odpadní vody nebo zemědělské produkce viz https://www.czba.cz/mapa-bioplynovych-stanic.... ... ) a stačí ho stlačit a máte skoro CNG (obsahuje navíc sirovodíky, ale síra je v podstatě hnojivo (https://www.uroda.cz/sirou-je-treba-hnojit/... ) a pak biolíh (https://www.zelenavlna.cz/v-brazilii-uz-cisty-benzi... ... ) který by se dal vyrábět z cukrové řepy podobně, jako v Brazílii z cukrové třtiny.

Katikakus
Katikakus
18. 12. 2019 • 9:52

Auta na baterky jsou na tom z pohledu "ekologie" mnohem hůř. Navíc přinášejí mnoho omezení pro uživatele, jsou nebezpečné a bez dotací by je nikdo nekupoval. Neprosadily se před 130 lety a dnes už je nad slunce jasnější, že se masově neprosadí ani dnes. Všude, kde skončily dotace, padly prodeje BEV vzápětí prakticky na nulu.BEV je ekonomický, ekologický a technologický nesmysl.Vodíkové články jsou v současnosti jediná smysluplná alternativa k ICE vozům, zatím však naráží na některá technická omezení. Jejich řešení bude trvat několik desetiletí a tudíž hromadného přechodu z ICE aut na elektromobily se dožije možná pár zdejších pubescentů. EDIT: tak problém s náročností výroby vodíku je vyřešen. Levně, rychle, ekologicky:
https://medium.com/@ContrarianVC/contrarian-... ...

Názor byl 5× upraven, naposled 18. 12. 2019 22:12

Tojevono
18. 12. 2019 • 9:25

Škoda, že není rozšířena ta elektrolýza z obnovitelných zdrojů.Bylo by velmi dobré, kdyby se solární energie v Africe uložila do vodíku.
Je to vůbec v budoucnu reálné?

Adrien Malcolm (anonas)
18. 12. 2019 • 7:30

Před několika dny:"Auta na vodíkový pohon: Jak fungují a proč by nás měla zajímat"Dnes toto.....Dobře to tam vedete 😂😂😂

Kuba12345678
17. 12. 2019 • 23:38

stejne je to s bateriemi a jejich vyrobou a likvidaci. je to jen prolobovana silenost.
samozrejme je dobre, ze se to vyviji, ale neprehanel bych to s zadnou podporou a uz vubec neargumentoval nejakou ochranou prirody.

Martin Novotný
17. 12. 2019 • 21:27

"Auta na vodík nejsou tak ekologická, jak by se mohlo zdát."
... to auta na baterie také.

vilik
17. 12. 2019 • 20:39

Bingo! Konečně někdo objevil Ameriku. 😀

Určitě si přečtěte

Články odjinud