Kupujte vodíkáče, je to budoucnost!!! 😀😀😀B-]
Samozrejme optimalni reseni by bylo co nejvice zkratit distribuci mezi vyrobou proudu a jejim spotrebovanim.. Takze budoucnost patri micro jadernym reaktorum s pasivnim chlazenim..
Souhlas.
A jadernej vodpad se bude skladovat u tebe doma. 😝
Otázkou je co je to vlastně odpad. Vyhořelé jaderné palivo se citlivě shromažďuje a kontrolovaně ukládá. A už nyní jsou ve vývoji projekty, jak toto palivo dále využívat.Ale chápu, že jsou mezi námy lidské intelekty, které toto palivo klidně srovnají s petkou plovoucí v potoce.
"Vyhořelé jaderné palivo se citlivě shromažďuje a kontrolovaně ukládá." Jsem se z tebe pochcal smíchy ty intelektuální cíťo. 😀😀😀😀Doufám že se o to jaderné palivo budeš citlivě starat těch dalších 50 000 let než vyhoří. Taky doufám, že pravidelně platíš ze svýho na konzervaci Černobylskýho reaktoru na kterou se skládá skoro 50 států z celýho světa a lidstvo ta sranda přišla už na 68 miliard $!!! Kolik pak stojí 1MWh z toho zařízení? To je kurňa drahá sranda.https://en.wikipedia.org/wiki/Chernobyl_disaster...
Pokud si chceš povídat, musíš nejprve pozdravit a pak napsat co máš na srdci. Z téhle hatmatilky to nějak nepoznám.Co se týče vyhořelého jaderného paliva (už nehoří, není třeba čekat 50 000 let až vyhoří) tak na to máme v ČR dokonce Atomový zákon 263/2016 Sb.Podrobnosti o shromažďování a ukládání vyhořelého JP si tam můžeš velmi podrobně prostudovat.Pa, puso 🙂
Auta na atomový pohon vymýšleli už před půl stoletím - stručný souhrn třeba zde: https://www.stoplusjednicka.cz/vynalez-ktery-nezmenil-sv... ...
No vzhledem k tomu ale že pak nebudou potřeba drahé a netrvanlivé baterie tak to pořád jako lepší vidím. Podle mne by měla fungovat dieselová a benzinová auto do doby než se doladí vodík. Elektroauta jsou díky problémům s výrobou, uchováním i likvidací nesmysl..
No však ono to tak také bude. ICE auta mají před sebou ještě dlouhý život.Baterkové krámy jsou DOA.
Vodík není energeticky efektivní. A pokud není, nemá smysl jej energeticky náročně vyrábět a pak jej znovu používat na výrobu elektrické energie pro pohon elektromotorů auta.Vodíkový pohon vznikl výhradně jako ekologický návrh, umí být v provozu bezemisní, z energetického hlediska je ale oproti bateriovému elektromobilu mimořádně neefektivní.Takže úplně stačí nastavit jednoduché limity pro bezemisní auto a uvidíte sám, že si inženýři, vývojáři a výrobci raději vyberou variantu klasický elektromobil, než vodík..A tak to i bude.
Efektivita v ekologii, pokud to s ni myslime vazne a zajima nas predevsim zatez zivotniho prostredi), nemuze byt rozhodujici. A evidentne ani neni, vzhledem k dotacim OZE.Ani "bezemisnost" na ukor slozitejsi (tedy drazsi) a spinavejsi tezby, vyroby a predevsim likvidace. Zrovna v pripade vodiku je emisi voda. Z vody lze opet ziskat vodik a kyslik za pouziti energie. Skutecne cisty nekonecne obnovitelny zdroj.Staci nastavit jednoduche limity na produkci nebezpecneho odpadu a inzenyri, vyvajri a vyrobci radeji vyberou vodik nebo cokoliv jineho nez baterie. Ty pohadky o nejake BUDOUCI ciste recyklaci sem netahej. SMerodatne je to, jak to (ne)funguje ted.
Vodíkáče jsou taky elektromobily, tudíš maj i baterie ty troubo. 😝😀😀😀
Nejak si ted nemuzu vybavit jedine auto bez baterie.Ovsem o hlavnim zdroji to nerika nic, ze? 😀
I tvoje dildo má baterku ty motáku. 😀 Vodíková auta nepohání ani spalovací motor ani palivový článek, ale elektromotor napájený z baterie, tudíž jsou to elektromobily. S tím nic nenaděláš. B-]
Což znamená, že vývoji baterií se nelze vyhnout, takže proč ji rovnou neupřednostnit a nevyřešit ten problém přímou cestou ...
Proč je asi výroba vodíku v dnešní době ne až tak šetrná? No protože do ní nikdo nenarval miliardy eur na vývoj. Kdyby EU nebyla vedená bandou páprdů, co reálnému světu nerozumí, tak by se na to zaměřili a výroba vodíku by dnes byla o něčem úplně jiném.Že by se vodík musel přepravovat v cisternách? A co jako? Kamion nemůže jezdit na vodík?Nikdo si neuvědomuje, co dělají čistě elektrická auta v zimě. Jejich dojezd jde rapidně dolů, protože baterie zimu nesnášejí a jen tak ji snášet nezačnou. Navíc nároky na vytápění vozu značně zkrátí dojezd auta... napadlo někoho, že ta baterie navíc bude muset ohřívat sebe a celou kabinu auta? A jak to asi udělá? Obyčejným přímotopem o kterém dnes každý ví, že žere neuvěřitelné množství elektriky a je to naprosto nevhodný zdroj na vytápění. Nabíjení elektro auta je kapitola sama o sobě. I dnes, kdy je natankování nádrže benzínem otázka dvou minut, se na některých frekventovanějších spojích tvoří zácpy na čerpacích stanicích. Pokud se i nejrychleji nabíjející auto nabije za 20 minut, můžete mi říct, kam až takové fronty budou sahat? Kolik by bylo potřeba navíc vybudovat nabíječek? I kdyby si lidé mohli nabíjet auta doma, obrovské množství lidí bydlí v paneláku a tam ty nabíječky vybudujete jak? Rozkopete celá sídliště nebo co? Dále co tu máme? EU chce odstavit jaderné a uhelné elektrárny? A kdo jako vyrobí tu elektrickou energii pro ta auta? Nikdo s ničím rozumným nepřišel, protože to je úplný nesmysl.Pokud si to navíc někdo ještě nepřečetl, tak z vodíkových aut teče čistá voda.. voda, o které nám všude říkají že ji je málo. Navíc takové auto samo svým provozem čistí vzduch tím, že nasaje špinavý venkovní vzduch, prožene ho filtry a vypustí úplně čistý vzduch + tu vodu. Co dělá elektromobil? Nic pálí elektrickou energii, které bude nedostatek a bude zdražovat.Natankování takového vodíkového auta je opět otázkou pár minut a jeho dojezd na nádrž už převýší i Teslu. Poslední test jednoho ze 4 jmenovaných vodíkových aut ukázal, že na nádrž najel 780km a ještě měl dojezd 40km. Tohle je pro mě velice dobrá náhrada za spalovací motor. A pokud by někdo upravil nebo rozšířil stávající čerpací stanice a vyladil výrobu vodíku, tak by to byl jasný prodejní hit a nikdo by po nějakém elektroautě ani neštěkl.
Test elektromobilu v zimě jsem ještě snad neviděl. Ono se není čím chlubit.
Jestli to není proto, že jste se nedíval 😀https://www.youtube.com/watch... https://www.youtube.com/watch... https://www.youtube.com/watch... https://www.youtube.com/results... ...Model X extreme testing in -36°C/-33°Fhttps://www.youtube.com/watch... Další info:https://www.youtube.com/channel/UCjraiApUPRYnuEnY... ...
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 12. 2019 11:41
Pred dvema tydny jsem na dalnici predjizdel jednu Teslu. Jela asi 120km/h a v ni chlap v poradnych zimnich rukavicich a beranici :) Tak doufam, ze dojel kam potreboval :)
Proč lžete?
proc by lhal??
Na to se ho snad ptám ne?
Proc myslite, ze lzu? Protoze Teslu neni mozne predjet nebo protoze zadna Tesla na ceske dalnici nejezdi?
Jednoduše.1. Dálnice v mrazu ještě letos moc nebyla, musel byste mít neskutečné štěstí tam potkat Teslu2. Nepíšete jaký model Tesly to byl3. Auto v mrazu s vypnutým topením má zamrzlá a zamlžená okna, neviděl byste ani ty tlusté rukavice, ani tu beranici4. Majitelé aut značky Tesla v ČR nenosí beranice5. A hlavně, Tesla neumožňuje v zimě vypnout topení zcela, neboť potřebuje mít vyhřáté důležité přístroje v kokpitu, reálně se nedostanete v provozu pod 10°C uvnitř vozu, takže tlusté rukavice a beranice opravdu nejsou potřeba.Prostě jste si to celé vymyslel a já se ptám proč.
1. Nepsal jsem, ze byl mraz. To jste si vymyslel vy. Presnou teplotu si nepamatuji, ale neco kolem 5-7 st. C.2. Nevim jak to s tim souvisi. Nejsem velky odbornik na Tesly, nicmene to byla takova ta s tim velkym 'T' na viku kufru.3. viz bod 1.4. byl to Nemec. Abych byl uplne presny, byl to clovek nezname narodnosti v aute s nemeckou registracni znackou. Nicmene uznavam, tady jsem se mohl splest, mozna to byl obycejny kulisek nebo jina cepice. Nemel jsem moc casu si to prohlednout, nebot jel pomaleji a skoro to vypadalo (az se to bojim napsat), ze se snazil jet ve vzduchovem vaku jinych uzitkovych aut.5. netvrdim, ze mel vypnute topeni. Tvrdim, ze mel rukavice a cepici. Pokud byste ovladal zaklady vyrokove logiky, pak byste vedel... ale nic.
Třeba to nebyl ani chlap, ale nějaká osoba třetího pohlaví. To by ovšem asi nebyla lež, ale spíš omyl? 😉
Spravne! To jsem take opomenul :)
Co zvážit variantu, že se vám to třeba jenom zdálo?
Tak si srovnáme tu "vaši výrokovou logiku":1. ... a v ni chlap v poradnych zimnich rukavicich a beranici :)(zde bych se pokusil obhájit svou domněnku o mrazech, kdo by nepředpokládal mráz, když někdo píše o pořádných zimních rukavicích a beranici)Druhý den:..... mel rukavice a možná čepici (vůbec nevím jakou a jaké)2. Jela asi 120km/hDruhý den:..... jel pomaleji (nevím kolik jel)Přibyly nové domněnky:- skoro to vypadalo, ze se snazil jet ve vzduchovem vaku jinych uzitkovych aut (vypadalo, nebo za někým skutečně jel?)- uznavam, tady jsem se mohl splest, mozna to byl obycejny kulisek nebo jina cepicePodle vámi předhazované výrokové logiky nám tu schází, co jste svým prvním zkresleným (od skutečných faktů upraveným) příspěvkem vlastně chtěl říct?Nemluvě o tom, že jste si celou tu šarádu možná kompletně nevymyslel, ale sám potvrzujete, že podstatně upravil a hlavně, že si z toho zase až tak moc vlastně nepamatujete.A tak se šíří bludy, manipulace a td.
O co se tady snazite? Obvinit me ze lzi? Presvedcit ostatni, ze lzu, kdyz jsem videl Teslu s ridicem ponekud nezvykle oblecenym?Neni snad jedno jakou mel cepici a rukavice? Opravdu jsem nevidel znacku, ani si nepamatuji presne tvar, jen bylo zrejme ze to nejsou lehke ridicske rukavice, ktere pouzivam pri jizdach v kabrioletu. Cepice dtto.Jela asi 120km/h, coz znamena, ze jela o trochu rychleji nez kamiony a pomaleji nez ja. Ponekud neocekavane se zaradila zpet do pomaleho pruhu, aby jela za nakladakem pred ni.Takze sirim bludy tim a manipuluji tim, ze si nepamatuji, zda slo o beranici nebo kuliska?A co jsem tim chtel rict? Jsem si jisty, ze existuje mnoho interpretaci takoveho jevu (napr. popirani, ze se vubec nestal, nebo ze tak zboznuje sve rukavice, ze je nikdy neodklada), ale muj soukromy nazor je ze pocitoval znacny diskomoft.
Neobhajuj se. Maximalne mu das munici na to, aby nasel nepresnost a udelal z toho lez.
Řidič s rukavicemi není nic neobvyklého, obzvláště u starších lidí je to zvyk. Když jsem byl ještě dítě, řídil v rukavicích i můj otec.https://www.gentleport.cz/480-rukavice... Taktéž pokrývka hlavy není nic neobvyklého, něco na hlavě za volantem potkávám několikrát denně. Obzvláště u Němců.Takže to jsou naprosto běžné věci, nikoliv diskomfort. Proto se znovu ptám, co jsi chtěl svým prvním příspěvkem doopravdy říct. A bez vytáček.
Cece, urcite na ZS valis, ale je evidentni, ze vyrokova logika a ani pravni vyklad ti fakt nejde. Opravdu nestaci koukat na damu a krale, abyses citil jako king. To co jsi napsal na jeho reakci vyzniva spis jako marna snaha presvedcit sama sebe 😀 a klidne zase napis, jakou to ma souvislost. Neocekavam, zes to pochopil 🙂
A jakou to tedy má souvislost? Totiž tak jak jsi to napsal to mnohem více vypadá, že to nevíš ani ty sám 🙂 Obzvláště pokud se snažíš vysvětlovat příspěvky někoho jiného 🙂
😀
Vyroba vodiku je neskutecne jednoducha. Problem je (naroky jsou na) stlaceni, zkapalneni, dlouhodobe uchovavani, agresivita vuci materialum, kteryc se dotyka a obecna bezpecnost.Resi se to nekdy od 2. poloviny minuleho stoleti, kdy se busy na zkapalneny vodik zacaly testovat v Nemecku. Byl v dewarkach a tedy v podstate v atmosferickem tlaku, chladil se samoodparem, takze stacilo, kdyz vydrzel necely den. Ale je blby prijit k autu a mit po tydny prazdnou "nadrz".MP
No podle mě automobilky na té bezpečnosti celkem zapracovaly, když jak bylo zmíněno v článku: "Hyundai Nexo, první auto, které prošlo IIHS crash testem a získalo největší možné hodnocení „Top Safety Pick+“ Ano já vím, že se to už dříve testovalo v autobusech i u nás v ČR. Jenže když tě nikdo nijak extra nenutí přecházet z běžných paliv, tak jak to asi může dopadnout? Pokud ale EU začne lidi nutit do využívání jiného typu pohonu, už se na tom začne dělat... stačí se podívat, jak za pár let postoupil vývoj elektroauta. A co by asi bylo, kdyby byrokraté na místo elektroaut tlačili auta s vodíkovým pohonem, to by jsme už dnes měli plnohodnotnou náhradu za běžné spalovací motory.A co se týče toho odpařování, tohle už také u moderních aut nemůže být problém. To by si automobilky netroufly prodávat.
vies ako kuri (topi) Tesla? Nastudovat, Musk nie je padnuty na hlavu. Popri tom si pozri, ake teplo vyuziva na ohrievanie baterii.
Do výroby vodíku můžete rvát miliardy kolik chcete, bude to jen černá díra. Elektrolýzu nelze energeticky zefektivnit kvůli fyzikálním zákonům, výrobu z fosilních paliv snad doufám nemyslíte vážně.Pak mimořádně technicky i bezpečnostně náročná distribuce, uchování, čerpání a td.A na konci řetězce ten vodík použijeme zase na výrobu elektřiny v elektromobilu formou palivového článku, to auto zase musí mít tu vámi nenáviděnou baterii. Prosím na variantu vodík jako palivo ve spalovacím motoru, který pohání kola, zapomeňte rovnou. Tenhle systém je prostě zoufale neúčinný v porovnání s elektromobilem na elektromotor.U bateriového elektromobilu odpadá hned několik naprosto zbytečných článků.Elektřinu musíme vyrobit v obou případech. Pro elektromobily ji Ale nemusím převážet po silnicích v kamionech a cisternách, složitě ji přečerpávat z jedné tlakové nádoby do druhé a pak do další.Elektrické sítě máme, už je dávno používáme na všechno ostatní, budou stále přibývat, stačí jen posílit koncová zařízení a vybudovat stojany. 50% aut si pak každý bez problémů kdykoliv chce dobije doma nebo ve firmě s tím co už má teď. Vodík si doma nikdo nedotankuje.Životnost baterií i dojezd se neustále prodlužuje, efektivní využití baterií po dožití v autě taktéž.Vodík je pitomost, souhlasím s Muskem. Kdyby nebyla, určitě by do toho šel mezi prvními.Argument dotace ztrácí smysl, je stejně zneužíván jak u elektromobilů na baterie tak i na vodík.Idea o vodíku jako palivu budoucnosti je zoufale zcestná.
Tohle tvrzení: "Elektrické sítě máme, už je dávno používáme na všechno ostatní, budou stále přibývat, stačí jen posílit koncová zařízení a vybudovat stojany. " má jeden zásadní nedostatek. Pokud posílíte koncová zařízení a vybudujete stojany, tak by se přes stávající rozvody k nim měl přenést i větší výkon. To může být skrytý problém, protože ty stávající dráty vedoucí do konkrétních lokalit na to nemusí stačit. Pokud je bude nutné vyměnit za silnější nebo posílit a přidat další, tak by to nebylo zdaleka tak jednoduché, jak to možná vypadá.
VN a VVN sítě jsou násobně předimenzované už nyní, problém je až na konci za NN trafostanicí, tedy v místě. Pokud je v blízkosti požadavku na dobíjecí stanice kabel, nebo venkovní vedení VN, je po problému.A tyto sítě se trvale modernizují a posilují, neboť poptávka dlouhodobě roste.
To asi záleží, jaká oblast se vezme v úvahu. Např. v Německu asi ještě pořád nemají dořešené to vedení od větrníků ze severu na jih, kvůli čemu jsme museli investovat do oddělovacích transformátorů na hranicích, aby ty jejich "přebytky", když hodně fouká, neposílali přes nás a nenarušovali nám distribuční soustavu.
Neumím reagovat doměnky "asi ještě". Nicméně ani tento přenosový "problém" oddělění přenosových sosutav nemá žádný vliv na eletromobilitu. To je problematika, která visí nad tím.Znovu opakuji, oddělujte termíny přenosová a distribuční. I ony soustavy jsou odděleny fyzicky, nejen principielně.
Když ty soustavy jsou tak úžasně oddělené u elektřiny, že se snad navzájem nemohou ani ovlivňovat z hlediska dobíjení elektromobilů, proč asi dosud nevznikla distribuční či přenosová soustava ve formě potrubí pro rozvod PHM k jednotlivým čerpacím stanicím nebo dokonce přímo do domácností? Vždyť máme rozvody zemního plynu, či vody, tak že by časem vznikly i potrubní rozvody vodíku, aby nebylo nutné rozvážet ten vodík k čerpačkám v cisternách? 😉
Nerozumím otázce. Jaký je její smysl?Pokud chcete naznačit, že by bylo fajn vybudovat další kompletní technickou infrastrukturu podobnou rozvodu plynu po republice, tak mohu konstatovat jediným výrokem.Vy jste se musel dočista zbláznit.Abyste pochopil proč, zkuste si odpovědět na otázku, proč nemáme k benzinkám potrubí na benzín či naftu a dokonce ani na plyn (CNG, LPG).Tak do toho. Máte to vrukou.
Jen pro vysvětlení - na té otázce je totiž nejdůležitější ten smajlík za ní. Problém je zřejmě v tom, že jakákoliv infrastruktura potřebuje kromě výstavby i nějakou údržbu a občas i rekonstrukci. Současné PHM se dají docela dobře uskladnit a asi i proto za celkem přijatelných podmínek a nákladů přepravovat, Proto je asi jejich distribuce cisternami pružnější, než kdyby na to vznikla nějaká infrastruktura, jejíž výstavba, provoz a údržba by možná byla nákladnější. Proto asi nevznikne ani infrastruktura pro distribuci vodíku, i kdyby se někdy prosadil pro pohon vozidel. Nicméně když už před cca 100 lety létaly vzducholodě plněné vodíkem, třeba by je šlo jednou využít i pro zásobování čerpacích stanic na vodík. Nebo že bychom jednou měli přímo vodíkové létající čerpací stanice ve formě vzducholodí? 😉
Až budete jezdit opravdovým elektromobilem, např. Teslou, budete vědět jak to je doopravdy. Jezdím na elektriku skoro 40 let a trochu o tom vím. Dejte se k nám a dozvíte se. Letos sice Rallye Česká Sibiř nebude, ale už jsme absolvovali 6 ročníků. Mohl jste být u toho. Více na našem webu. To pro Ty, kteří neví, jak jezdí elektrická auta v zimě.Elektřiny je dost, trochu si toho přečtěte opět na našem webu, dám to tam brzy, kvůli Vám, všem, kdo toho moc neví.Jaromír Vegr Asociace pro elektromobilitu České republiky - předseda
..a já si myslím že dokud budou arabáci lyžovat na poušti a stavět umělé ostrovy v mořích tak moc šancí na nějaký velký posun nemáme... jinak nám historie už snad jasně ukázala že masivní poptávka umí všechny technologie neskutečně zefektivnit, vylepšit výsledně zlevnit... co bylo povyku když se zrušily klasické žárovky a pořad se debatovalo o tom jak jsou zářivky neeko a doba je pryč máme tu LED
No a právě tím regulačním zásahem se jen docílilo toho, že se do popředí dostal takový bazmek, jako byly spořivky (jakožto slepá evoluční větev) a vládly tu přes 10 let.
Nejekologičtějším palivem mi přijde biometan (vzniká např. z odpadní vody nebo zemědělské produkce viz https://www.czba.cz/mapa-bioplynovych-stanic.... ... ) a stačí ho stlačit a máte skoro CNG (obsahuje navíc sirovodíky, ale síra je v podstatě hnojivo (https://www.uroda.cz/sirou-je-treba-hnojit/... ) a pak biolíh (https://www.zelenavlna.cz/v-brazilii-uz-cisty-benzi... ... ) který by se dal vyrábět z cukrové řepy podobně, jako v Brazílii z cukrové třtiny.
S prasecaky souhlas, jen ten kompresor je dalsi investice a objemova hustota chemicke energie je u stlaceneho plynu stale dost nizka.Ale vyrabet bioplaivo z potravin, ktere pak budou chybet, nebo budou nedostupne drahe?MP
A jeje. Další nápad vyrábět palivo na polích. Jako by jeden s řepkou nestačil.Já bych za tyhle nápady lidi zavíral na měsíc do družstva na brigádu.
Bohužel realita je taková, že se zemědělství v Evropě dotuje z průmyslu, aby vůbec obstálo s cenami z asie, indie a podobně. Bez dotací by pole zarostla lesem. Takto bychom alespoň nemuseli dotovat zemědělce a ničit planetu.
Pole zarostlá lesem skutečně nikomu nemůžou vadit. Navíc tahle idea je pitomost.Všichni bychom měli společně chtít, aby potraviny stály tolik, kolik doopravdy stojí.A všichni bychom měli chtít, aby dotace konečně zmizely z této planety.
Auta na baterky jsou na tom z pohledu "ekologie" mnohem hůř. Navíc přinášejí mnoho omezení pro uživatele, jsou nebezpečné a bez dotací by je nikdo nekupoval. Neprosadily se před 130 lety a dnes už je nad slunce jasnější, že se masově neprosadí ani dnes. Všude, kde skončily dotace, padly prodeje BEV vzápětí prakticky na nulu.BEV je ekonomický, ekologický a technologický nesmysl.Vodíkové články jsou v současnosti jediná smysluplná alternativa k ICE vozům, zatím však naráží na některá technická omezení. Jejich řešení bude trvat několik desetiletí a tudíž hromadného přechodu z ICE aut na elektromobily se dožije možná pár zdejších pubescentů. EDIT: tak problém s náročností výroby vodíku je vyřešen. Levně, rychle, ekologicky:https://medium.com/@ContrarianVC/contrarian-... ...
Názor byl 5× upraven, naposled 18. 12. 2019 22:12
ty si necital clanok? ci si len tu sam pre seba pises poznamky?
Která část mého příspěvku byla pro tebe příliš složitá?
Mohu-li něco říct, tak mě všechny.
A) napsatB) “pro”C) uz minule jsi zadal, aby to bylo jako pro ZS. To mate nove predmety?
To je příspěvek k vodíku, nebo k článkům v baterii? Abych se v tom lépe orientoval, děkuji.
Komplet nesmysl. Tohle už je tak ohraná deska lží, že naštěstí ji tady už nikdo nebere vážně.
To už dávno víme, že z tebe nic jiného než komplet nesmysly nepadá. Nemusíš to sem explicitně psát. Ale oceňuji tvou sebereflexi. Pomalu nastává čas aby sis opět změnil nick, šrámku, aliene, a bůhví pod kolika dalšími jsi tady už že sebe udělal naprostého pitomce...To že změníš Nick opravdu neskryje fakt, že píšeš jako idi0t. Tak se měj, Ivánku...
To tvé "dávno víme" mě vždycky spolehlivě rozchechtá na celé kolo 😂😂😂😂😂
S tema dotacema je takovy hezky hoax.
no to urcite neni.nemyslel dotace v CR, tu nastesti nic takoveho opravdu neni
Tak super, ne? V ČR bez dotací, nebo jen směšné. A já doufám, že žádné, odmítám jakékoliv dotace.V USA, aktuálně dominující zemi v otázce elektromobilů, už delší dobu padají také. V USA je většinou výrobní limit pro přiznání dotací (max. výroba 250 tis. elektromobilů ročně) Tesla tento limit překročila a tak zákazníci o dotace už masivně přicházejí.Aneb Tesla o dotace v USA přišla, Toyota se svým vodíkovým pohonem, nebo Porsche se svým Taycanem a pak ostatní elektroplečky ještě hódne dlouho dlouho ne.Navrhuji aktivní veřejný odpor také proti dotacím na vodíkové pohony. Kdo se přidá?
Pokud chceš reagovat, doporučuji předem se ujistit, že chápeš, na co reaguješ. Což se tobě zjevně nepovedlo.
Ty asi nebudeš inženýr, nebo někdo kdo jako inženýr uvažuje, že? Víš proč nikdy nemůžeš mít pravdu? Protože základním principem vodíkového auta, že nějak vyrobíš elektřinu, z ní vyrobíš vodík, z ní vyrobíš elektřinu a tím poháníš elektromotory v autě.Elektrické auto na druhé straně vezme tutéž elektřinu a rovnou z ní pohání víceméně stejný elektromotor. Vidíš ten rozdíl? Není jediný rozumný důvod proč převádět jednu formu energie na jinou, abych ji pak přeměnil opět na tu původní. To je prostě absolutně na hlavu.To je ten důvod, proč Musk řekl, že vodík je debilní nápad. Protože prostě je. Není jediný rozumný důvod pro takto zbytečně komplikovanou transformaci energie.Jedinou údajnou výhodou FCV je rychlejší doplnění nádrže. Ale ani to není pravda. V reálu totiž nejsou schopny stojany na vodík doplnit nádrž za pět minut, ale za deset. Vodík je totiž obvykle uskladněn při mnohem nižším tlaku než je zapotřebí v FCV, protože stlačením dochází ke zvýšeným únikům vodíku a navíc je to energeticky nesmírně náročné. Proto musí stojany nejprve načerpat vodík, pak jej zkomprimovat a teprve pak mohou obsloužit další auto. Proto trvá na dočerpávací stanici, kde je provoz a auta jedou jedno za druhým čerání deset minut a ne pět.No a za deset minut už lze dobít i elektrické auto, viz vynález Izraelského startupu ve spolupráci se Škoda Auto:https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energeti... ... Pomocí takovéhoto dobíjení budeme moci dobít auto i za deset minut (další článek o tomto vynálezu je v Hospodářských novinách) a to bez nutnosti mít přivedeny ke stojanu stovky KW výkonu.Takže, vodíková technologie je prostě "gimmick" a nemá šanci se reálně uchytit.
Škoda, že není rozšířena ta elektrolýza z obnovitelných zdrojů.Bylo by velmi dobré, kdyby se solární energie v Africe uložila do vodíku.Je to vůbec v budoucnu reálné?
Tohle asi reálný nikdy nebude . Energii co do toho uložíš pak spotřebuješ na chlazení . Vodík je látka s nejnižší hustotou aby se to nechalo skaldovat v nějakým rozumným množství tak se musí zkapalnit a skladovat při teplotě -253 °C.
Ukladani prebytecne energie do jednoduchych chemickych latek, idealne primo zpracovatelnych (jako palivo, jidlo, piti), transportovatelnych, bezpecnych a s vysokou hustotou energie je rozhodne jedna z cest.Bohuzel vodik z toho nesplnuje skoro nic, jedina jeho vyhoda jsou nizke emise pri spalovani (pouze vodni para).Osobne bych prosazoval lih. Da se lit do soucasnych motoru i lidi :)MP
Skola vas minula co? Zadne chlazeni na vodik netreba. Pan placa pate pres devate. Tak tedy pomalu, vodik prochazi zmenou skupenstvi pri stlaceni a teplota uvadena jako bod varu tak nastava pri odparovani, tak ze tekuty vodik skutecne nemusite chladit, tekuty je tak pri velmi vysokem tlaku cca 350 Atm neboli 35 MPa. Jeden z hlavnich problemu vodiku je velikost atomu
Tekuty vodik se pri atmosferickem tlaku chladi sam odparem, to je jedna z moznsti skladovani. Druha je v tlakovych nadobch. MP
Ku podivu ta Afrika není úplně nejvhodnějším místem k výrobě solární energie. Účinnost solárních panelů totiž snižuje teplota, takže by se část vyrobené energie musela zpět použít na chlazení, tedy neplatí "čím více slunce, tím lepší místo pro produkci solární energie".
Tam ovšem nemusíš používat solární články, které se používají u nás, dá se použít jiná technologie.
Napriklad?
Před několika dny:"Auta na vodíkový pohon: Jak fungují a proč by nás měla zajímat"Dnes toto.....Dobře to tam vedete 😂😂😂
Jedná se o seriál. Původně to měl být jen jeden větší článek o vodíkových autech, ale zajímavých informací kolem toho bylo tolik, že jsme z toho nakonec udělali takovou článkovou minisérii. Vodíková technologie má potenciál a je tam širší prostor pro zvýšení efektivity než třeba u bateriových aut, kde se sice li-ion akumulátory stále zlepšují, ale už jde jen o pomalou evoluci a nějaký zásadní převrat se tu nedá čekat. Stejně tak u samotných elektromotorů a výroby elektřiny, kde probíhá zatím jen pozvolný přechod na obnovitelné zdroje. U vodíku je vyšší potenciál na rychlejší zvyšování efektivity celého pohonu a dle současných prognóz bude vliv vodíkových aut stále silnější. Takže ano, měla by nás zajímat, ale aktuálně nejsou ještě tak ekologická, jak bychom si mohli myslet.
OK, v pořádku, seriál je asi dobrá volba. Názory to či ono si nechám do diskusí. Jen bych vás poprosil více odborných informací a průkazností a méně osobních dojmů a předpokladů, viz například “U vodíku je vyšší potenciál na rychlejší zvyšování efektivity celého pohonu”. Žádný takový potenciál není znám.
Netvrdil jsi nahodou u baterii, ze vyvoj stale pokracuje a ze to bude jen lepsi? Tak proc najednou to same popiras zde?
Ale já to samé nepopírám. Protože ono to totiž není TO SAMÉ.Vývoj akumulátoru je nekonečný proces, neboť se jedná o možnosti ukládání elektrické energie, kde stále ještě neznáme všechny reálné možnosti jak všudypřítomnou elektrickou energii efektivně ukládat. Máme před sebou tři zásadní cíle. Efektivní sběr elektrické energie, která je "svým způsobem" přítomna všude, efektivní výrobu el.en. a pak její efektivní ukládání. S jistým nadhledem lze férově konstatovat, že Vesmír funguje na elektřinu.Naproti tomu vodík je staletí definovaný chemický prvek, který je neměnný, má jednoznačně dané energetické parametry a nic na světě z něj nevytáhne víc energie na jednotku objemu, protože to není možné, to jsou fyzikální zákony. A bohužel vodík je na tom hůře, než například benzín. Je to dobrý zdroj energie, ale pro automobilizmus naprosto nevhodný.Proto také kdysi začaly dominovat motory na benzín, přestože motor na vodík byl vyvinutý o něco dřív.
stejne je to s bateriemi a jejich vyrobou a likvidaci. je to jen prolobovana silenost.samozrejme je dobre, ze se to vyviji, ale neprehanel bych to s zadnou podporou a uz vubec neargumentoval nejakou ochranou prirody.
Tak to nedělej. Neargumentuj.
Přesně tak, tohle není jasné už jenom naprostým tupcům. A těm to jasné nebude nikdy.
O výrobě a likvidaci baterií pro elektromobily nevíš nic, ale používáš to jako 100% negativní argument a co hůř, tvrdíš, že je to tutovka.Jsi za to placený, nebo jsi jen tak hloupý?P.S. Kolik tužkových baterií jsi za svůj život už vyhodil do popelnice? Nepočítaně, že?
Kolim tužkových baterií má elektromobil, samozřejmě chci přepočet na nabíjecí. Pak to můžeme porovnat.Nicméně vždycky bude nejúspornější nejvíce nahuštěná energie a ta v bateriích moc hustá není.
To nemůžeme.Protože baterie z elektromobilu neskončila a neskočí v koši ani jedna.Baterií typu AA, AAA a pod., jich skončilo v koších za posledních dejme tomu 20 let na desítky miliard a to je hodně mírný odhad.Aneb jak opakuji neustále, jestli vám jde skutečně o ochranu ŽP, musíte se zaměřit jinam a ne na Teslu.Jenže oba víme, že o ŽP nikomu z kritiků Tesly nejde.Jen vlastní kapsa v tom je, nic víc, ŽP samozřejmě zcela bez zájmu.
Hm, a ze neskoncila v kosi ani jedna mas potvrzene jak? Nebo sis to prave vycucal z prstu?A kolik lithium-ion ci polymer baterii AA ci AAA uz jsi videl?
Baterie v elektromobilech jsou poměrně mladé, drtivá většina je ještě v provozu a ještě dlouho bude i u těch starších modelů.Výrobci je evidují a mají pod kontrolou. Lidé, co si kupují elektromobily to dělají z jistého ekologičtějšího cítění, očekávat od nich postoj, že nejdřív kvůli životnímu prostředí vypláznou 2x víc za auto a pak jej po dožití shodí celé do rybníka je poněkud sci-fi představa. To bohužel dělají lidé, kteří mají sotva na nejlevnější bazarovku na naftu.Nechápu otázku: "kolik lithium-ion ci polymer baterii AA ci AAA uz jsi videl"Co má společného složení Axxx bateriových článků s faktem, že jich za 20 let skončily na skládkách stovky miliard?
Inu, nechapes toho vic. Tak trebas recyklace na zaklade slozeni baterie? Baterie z elektroaut maji zcela jine slozeni. Stale se recyklaci ohanis a zatim jsi o tom realne nerekl do hloubky ani slovo.
Ano, to jsi trefil, že toho nechápu hodně. Jako každý člověk na této planetě. A od tebe se vysvětlení nedočkám.Já se žádnou recyklací neoháním, ta prostě je. A není nutné, abych se tu o ní rozepisoval do hloubky, když si to stačí vygoglovat na internetu.Co není, resp. 50 let nebylo, je recyklace oněch bateriových článků typu AAA, kterých skončilo na skládkách jen za posledních 20 let nejméně stovka miliard a nikdy jsem od tebe nečetl žádné rozhořčení v tomto ohledu a směru. A od žádného jiného inkvizitora Tesly taky ne.A vo tom to všechno je, že si s těmi svými pseudoargumenty proti elektromobilitě ve skutečnosti jen sami serete do huby.
ano, celkem dost😁, bohuzel
"Auta na vodík nejsou tak ekologická, jak by se mohlo zdát."... to auta na baterie také.
No jak to?Vzdyt prece tezba a vyroba v podani Gretenu je naprosto cista, recyklace bezi na plne obratky a nabijeni je ze 100% zelene energie. 😀
Pokud použijeme čistý zdroj energie, je provoz elektromobilu na baterie nejčistší varianta provozu automobilu.Až za ním jsou tyhle palivové články na vodík a hodně daleko za ním pak běžný spalovací motor.Ten zaostává z hlediska ekologie i kdybychom jako zdroj elektřiny použili standardní současnou moderní elektrárnu na uhlí. Pořád bude elektromobil čistší v provozu.
Až na to, že je nutné z něčeho vyrobit baterie a ty po relativně krátké době ještě zlikvidovat.Pokud použijeme čistý zdroj k výrobě vodíku, např. energii získanou jadernou fůzí, ale klidně i štěpením, máme čistý zdroj energie.
Všechno se musí nějak zpracovat. U baterií je výhoda v tom, že už nyní mají v elektromobilu obvyklou životnost 10 let a např. Tesla je už dnes umí přepracovat jako úložiště pro další využití.A to prosím vývoj nepřestává.
Kazdy rok prijdes v baterkach o cca 5%, tedy za 10 let mas pul kapacity v haji. Ano, trebas tesla si to uvedomuje a necha te vozit vetsi kapacitu jako balast (s vetsi spotrebou na kilometr kvuli vaze a vetsi zatezi na planetu kvuli potrebe vyssi tezby), jen si to nekdy uvedomi az pote, co vuz prodala a urcitymi parametry (viz letosni snizeni kapacity po update fw). Kazdopadne to znamena, ze desetilete elektroauto je neprodejne, protoze baterka bude (at si budes dupat nohou, jak se to zlevnuje, jak chces). Tedy v ramci ekologie budeme mit nasobne vic srotu.
Nejsem ve stavu přesně říct, jak přesně to bude vypadat u Tesly za 10let, ale Tesla už nyní rozjíždí program zpětného odkupu Tesel, repas a další využití jako taxíky, v budoucnu autonomní vozidla a td. Baterie přepracovává na jiné typy úložišť.Baterie už nyní vyrábí tak, aby z nich byla maximální užitnost a minimum zbytečného odpadu po jejich ukončení služby v autě. A hlavně v této oblasti neustává v intenzivním výzkumu a vývoji. A díky tomu dělá ty nejlepší baterie na světě.Auto staré 10 a více let by nemělo jezdit bez generálky na silnicích vůbec. Chudý národ, jako ten náš bohužel auta dojíždí do mrtě co to dá, ale nikdy to nebylo ani ekonomické a už vůbec ne ekologické.Mnozí z vás argumentují strašením ohledně životního prostředí, ale co jiného než strašení jsou údajné ekologické dopady recyklace baterií za 10 a více let?Šrot není ekologicky závadný, šrot není náš nepřítel. Součástí baterií jsou běžně recyklovatelné kovy, přítomné v přírodě.Šrot je materiál k dalšímu využití a bylo by fajn, kdyby šrotu pro další využití bylo v budoucnu pokud možno co nejvíce a naučili jsme se ho maximálně efektivně využívat, abychom mohli redukovat často devastující těžbu.Sám vidíš, že tvé "argumenty" jsou rozevláté, nedávají smysl a často narážejí samy na sebe.
trebas radioaktivni uran je take bezne dostupny v prirode.A ostatni kovy (lithium?, pac kobalt zas tak bezny neni) sice dostupne jsou, ale jejich ziskani z oxidu a vubec z jejich rozmelneni v horninach, vubec zadna sranda neni.
Přesně tak. Je běžný v přírodě.A používáme ho na stěžejní zdroj energie na celé planetě a ještě hodně dlouho budeme. A to jej neumíme zatím Po použití recyklovat, na rozdíl od obyčejného kobaltu, nebo lithia.Prostě úplně postačí, když přestanete vyšilovat jak zmanipulovaní severokorejci kvůli lithiu, nebo kobaltu.Co je dneska sranda prosím? Prostě je to tvrdá práce. Buď rád, že ji nemusíš dělat.
Ale kolik procent puvodni kapacity po 10 letech ten akumulator bude mit?Tesla "prepracovava" pouzite akumulatory tak, ze jeste pouzitelne clanky zabali do noveho packu, ty nepouzitelne vyhodi.
Mohl bych poprosit například o video, jak Tesla vyhazuje nepoužitelné články? Děkuji předem. Hodně by to pomohlo světovému tažení proti Tesle a Muskovi.
Mohu poprosit o video, jak tesla recykluje baterie?
Můžeš.
"pokud pouzijeme cisty zdroj" - to je chybna formulace.., spravne ma byt "az budou 100% dostupne jen ciste zdroje.." proste proudu se vyrabi podle potreby.. je alibismus rict, ze zrovna do teto zasuvky tece energie....
Vzhledem k tomu, že ostatní zdroje a varianty jsou ještě špinavější a jiná varianta tam ani není, je pořád lepší elektrická energie, ať už je v zásuvce odkudkoliv.U starých řešení se s tím ani nic dělat nedá, u výroby elektřiny se zdroje neustále zlepšují a mění za ekologictejší.Elektrická energie je prostě čistší pohon už nyní.
https://autobible.euro.cz/elektromobily-potrebuji-k...
Mimořádně otrlá manipulace!Děti v Africe těží bohužel kde co už stovky let. Kobalt těží děti v Africe už zhruba 50 let.Použít tuto smutnou reaitu proti elektromobilitě je vrcholnou ukázkou demagogie a politické manipulace. Protože problém není elektromobil, ale těžební podmínky v některých místech těžby, tamní politika, vlády, místní morálka, charakter, výchova a td.Tak se svým sociálním cítěním prosím zaměřte tímto směrem, protože i kdyby elektromobily neexistovaly, ty děti to tam budou těžit vesele dál pro jiné použití.
Pravda, desitky kilo kobaltu v bateriich elektroauta (jednoho) vuci miligramum v baterii nejakeho spotrebice.Kde je tve “chranime planetu, jinak nas zahubi”? Aha, Afrika je na jine planete nez Evropa 😀
Tady opět Tesla ukazuje jak daleko je před konkurencí. Zatímco Tesla už vloni snížila procento kobaltu ve svých bateriích na 2,8%, Evropské automobilky jsou v nejlepším případě na 12-14%.A pořád se to snižuje, pane “desítky kilo” 🙂Mé chráníme planetu je kromě jiného ve snižování znečišťování ovzduší. Na to má těžba kobaltu naprosto nulový vliv.Pokud tobě těžba surovin na srdci leží, udivuje mě tedy, že tu se stejným emočním elánem nepíšeš o devastujících těžbách hnědého uhlí, nebo ropy.
Ono vlastně žádné auto není ekologické bez ohledu na druhu pohonu.
Bingo! Konečně někdo objevil Ameriku. 😀
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.