Hot starts (horké starty) rozdělujeme na dva rozdílné typy:1. u pístových motorů se vstřikováním paliva2. u proudových (turbínových) motorůVaše velmi zjednodušené vysvětlení hot startu odpovídá pístovým motorům - popis je ale opravdu VELMI zjednodušený!Hot start u turbínových motorů je úplně něco jiného - hot start u turbínového motoru je důsledek nesprávné techniky spouštění motoru. U turbínového motoru velká část vzduchu nevstupuje do spalovací komory, ale obtéká ji, čímž ji ochlazuje a udržuje její provozní teplotu. Nebýt tohoto ochlazování spalovací komora by se přehřála a došlo by k jejímu spálení nebo dokonce roztavení. Z tohoto důvodu je při startu turbínového motoru nezbytné nejdříve před vstříknutím a zapálením paliva kompresor motoru roztočit, aby dosáhl dostatečných otáček, které zajistí, že kolem spalovací komory bude proudit dostatečné množství vzduchu. Ke vstříknutí a zapálení paliva dojde až při určitých otáčkách kompresoru. Ve starých vrtulnících jako je Bell 206 toto vše musel obsluhovat a kontrolovat pilot. U novějších strojů, vybavených systémem FADEC (Full Authority Digital Engine Control) je start proveden v podstatě jen jedním tlačítkem a o vše se stará počítač a právě v tomto byl problém u vrtulníků, o kterých píšete v článku.
Názor byl 3× upraven, naposled 22. 4. 2023 15:29
Děkuji za vysvětlení. Trošku zamrzí, že to nebylo přímo v článku.
Díky, výborně popsáno 👍
Ten titulek je teda předpokládám klasický clickbait a šlo o chybu pilota. Pokud by stejnou věc udělal dřív než vyšla oprava v sw, tak to dopadlo stejně.
Obecně je to o tom, že dřív musel pilot umět létat. Znát svůj stroj, rozumět mu a podle toho s technikou zacházet. Dnes si lidé čím dál víc zvykají a sázejí na nějakou automatiku. Rozumím tomu, že snižuje zátěž posádky, ale všeho moc škodí.
Rucne ale musi umet porad. I ta automatika se myze rozbit.
Jak co.Třebas u aerodynamicky nestabilních letadel se po smrti elektropomocníčka sám můžeš leda pokřižovat.
+1
Diky za bezva rozbor cele veci.Kdyby neco takoveho obsahoval clanek, daval by nakonec i smysl. Nadpis by nezachranilo nic, jedine odBleskovani.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.