Německá automobilka Audi oznámila další vůz, poháněný elektrickou energií. E-Tron GT je elegantní čtyřdveřové sportovní kupé, postavené na stejné platformě, jako Porsche Taycan.

Německá automobilka Audi oznámila další vůz, poháněný elektrickou energií. E-Tron GT je elegantní čtyřdveřové sportovní kupé, postavené na stejné platformě, jako Porsche Taycan.

Koncept byl představen na právě probíhajícím veletrhu LA Auto Show a podle výrobce by měl jít do prodeje již začátkem roku 2021. Vůz pohání dva elektromotory s celkovou silou 590 koní.

Koncept byl představen na právě probíhajícím veletrhu LA Auto Show a podle výrobce by měl jít do prodeje již začátkem roku 2021. Vůz pohání dva elektromotory s celkovou silou 590 koní.

Vůz pohánějí dva elektromotory (jeden vpředu a druhý vzadu) s celkovou silou 590 koní, které ho dokážou rozjet z 0 na 100 km/h během 3,4 sekund. Maximální rychlost bude omezena na 240 km/h.

Vůz pohánějí dva elektromotory (jeden vpředu a druhý vzadu) s celkovou silou 590 koní, které ho dokážou rozjet z 0 na 100 km/h během 3,4 sekund. Maximální rychlost bude omezena na 240 km/h.

Dodávku energie zajišťují 90kWh akumulátory, umístěné pod prostorem pod pasažéry. Místo obvyklého plochého provedení je akumulátor vyšší pod prostorem k sezení a nižší v prostoru, kde mají cestující nohy.

Dodávku energie zajišťují 90kWh akumulátory, umístěné pod prostorem pod pasažéry. Místo obvyklého plochého provedení je akumulátor vyšší pod prostorem k sezení a nižší v prostoru, kde mají cestující nohy.

Audi odhaduje dojezd dle nových evropských standardů pro testování přibližně 400 kilometrů. Díky platformě shodné s Taycanem bude i E-Tron GT podporovat velmi rychlé nabíjení napětím 800 V.

Audi odhaduje dojezd dle nových evropských standardů pro testování přibližně 400 kilometrů. Díky platformě shodné s Taycanem bude i E-Tron GT podporovat velmi rychlé nabíjení napětím 800 V.

Díky platformě shodné s Taycanem bude i E-Tron GT podporovat velmi rychlé nabíjení napětím 800 V. Bude tak možné nabít téměř vybitý akumulátor na 80 % kapacity během pouhých dvaceti minut.

Díky platformě shodné s Taycanem bude i E-Tron GT podporovat velmi rychlé nabíjení napětím 800 V. Bude tak možné nabít téměř vybitý akumulátor na 80 % kapacity během pouhých dvaceti minut.

Nabíjecí porty jsou umístěny na obou stranách kapoty, takže bez ohledu na to, jak zaparkujete, nebudete muset tahat nabíjecí kabel přes přední část vozidla. Navíc E-Tron podporuje nabíjení prostřednictvím obou portů současně.

Nabíjecí porty jsou umístěny na obou stranách kapoty, takže bez ohledu na to, jak zaparkujete, nebudete muset tahat nabíjecí kabel přes přední část vozidla. Navíc E-Tron podporuje nabíjení prostřednictvím obou portů současně.

Koncept je vybaven technologií bezdrátového nabíjení, které je pochopitelně pomalejší, ale jednodušší. Funguje tak, že zaparkujete vozidlo, které má v podvozku integrovanou cívku, nad nabíjecí podložku.

Koncept je vybaven technologií bezdrátového nabíjení, které je pochopitelně pomalejší, ale jednodušší. Funguje tak, že zaparkujete vozidlo, které má v podvozku integrovanou cívku, nad nabíjecí podložku.

Kromě toho, že jde o čistě elektrický automobil, je E-Tron GT také ekologicky šetrný. V interiéru využívá umělou kůži, což jistě potěší ochránce zvířat, a textilní sedadla jsou vyrobena z recyklovaných rybářských sítí.

Kromě toho, že jde o čistě elektrický automobil, je E-Tron GT také ekologicky šetrný. V interiéru využívá umělou kůži, což jistě potěší ochránce zvířat, a textilní sedadla jsou vyrobena z recyklovaných rybářských sítí.

Šéf designu značky Marc Lichte slibuje, že to, co vidí návštěvníci v jasných světlech na výstavě v Los Angeles, je přesně to, co se téměř přesně za dva roky dostanete do showroomů.

Šéf designu značky Marc Lichte slibuje, že to, co vidí návštěvníci v jasných světlech na výstavě v Los Angeles, je přesně to, co se téměř přesně za dva roky dostanete do showroomů.

Audi a Porsche se společně podílely na vývoji své platformy „Premium Platform Electric“ (PPE), která bude základem pro řadu dalších modelů Audi s elektrickým pohonem.

Audi a Porsche se společně podílely na vývoji své platformy „Premium Platform Electric“ (PPE), která bude základem pro řadu dalších modelů Audi s elektrickým pohonem.

Audi E-Tron GT: elektrické sportovní kupé nabídne 590 koní a DNA Porsche

Audi E-Tron GT: elektrické sportovní kupé nabídne 590 koní a DNA Porsche

Audi E-Tron GT: elektrické sportovní kupé nabídne 590 koní a DNA Porsche

Audi E-Tron GT: elektrické sportovní kupé nabídne 590 koní a DNA Porsche

Audi E-Tron GT: elektrické sportovní kupé nabídne 590 koní a DNA Porsche

Audi E-Tron GT: elektrické sportovní kupé nabídne 590 koní a DNA Porsche

Audi E-Tron GT: elektrické sportovní kupé nabídne 590 koní a DNA Porsche

Audi E-Tron GT: elektrické sportovní kupé nabídne 590 koní a DNA Porsche

Audi E-Tron GT: elektrické sportovní kupé nabídne 590 koní a DNA Porsche

Audi E-Tron GT: elektrické sportovní kupé nabídne 590 koní a DNA Porsche

Audi E-Tron GT: elektrické sportovní kupé nabídne 590 koní a DNA Porsche

Audi E-Tron GT: elektrické sportovní kupé nabídne 590 koní a DNA Porsche

Audi E-Tron GT: elektrické sportovní kupé nabídne 590 koní a DNA Porsche

Audi E-Tron GT: elektrické sportovní kupé nabídne 590 koní a DNA Porsche

Audi E-Tron GT: elektrické sportovní kupé nabídne 590 koní a DNA Porsche

Audi E-Tron GT: elektrické sportovní kupé nabídne 590 koní a DNA Porsche

Audi E-Tron GT: elektrické sportovní kupé nabídne 590 koní a DNA Porsche

Audi E-Tron GT: elektrické sportovní kupé nabídne 590 koní a DNA Porsche

Audi E-Tron GT: elektrické sportovní kupé nabídne 590 koní a DNA Porsche

Audi E-Tron GT: elektrické sportovní kupé nabídne 590 koní a DNA Porsche

Audi E-Tron GT: elektrické sportovní kupé nabídne 590 koní a DNA Porsche

Audi E-Tron GT: elektrické sportovní kupé nabídne 590 koní a DNA Porsche

Audi E-Tron GT: elektrické sportovní kupé nabídne 590 koní a DNA Porsche

Audi E-Tron GT: elektrické sportovní kupé nabídne 590 koní a DNA Porsche

Koncept byl představen na právě probíhajícím veletrhu LA Auto Show a podle výrobce by měl jít do prodeje již začátkem roku 2021. Vůz pohání dva elektromotory s celkovou silou 590 koní.
Vůz pohánějí dva elektromotory (jeden vpředu a druhý vzadu) s celkovou silou 590 koní, které ho dokážou rozjet z 0 na 100 km/h během 3,4 sekund. Maximální rychlost bude omezena na 240 km/h.
Dodávku energie zajišťují 90kWh akumulátory, umístěné pod prostorem pod pasažéry. Místo obvyklého plochého provedení je akumulátor vyšší pod prostorem k sezení a nižší v prostoru, kde mají cestující nohy.
Audi odhaduje dojezd dle nových evropských standardů pro testování přibližně 400 kilometrů. Díky platformě shodné s Taycanem bude i E-Tron GT podporovat velmi rychlé nabíjení napětím 800 V.
23
Fotogalerie

Audi E-Tron GT: elektrické sportovní kupé nabídne 590 koní a DNA Porsche

Jen dva měsíce po představení svého prvního elektromobilu E-Tron SUV oznámila německá automobilka Audi další vůz, poháněný elektrickou energií. E-Tron GT je elegantní čtyřdveřové sportovní kupé, postavené na stejné platformě, jako Porsche Taycan.

Koncept byl představen na právě probíhajícím veletrhu LA Auto Show a podle výrobce by měl jít do prodeje již začátkem roku 2021. Vůz pohánějí dva elektromotory (jeden vpředu a druhý vzadu) s celkovou silou 590 koní, které ho dokážou rozjet z 0 na 100 km/h během 3,4 sekund. Maximální rychlost bude elektronicky omezena na 240 km/h.

Dva porty a bezdrátové nabíjení

Dodávku energie zajišťují 90kWh akumulátory, umístěné pod prostorem pod pasažéry. Místo obvyklého plochého provedení je akumulátor vyšší pod prostorem k sezení a nižší v prostoru, kde mají cestující nohy. Tímto způsobem Audi dokázalo do vozu umístit baterii s vysokou kapacitou, aniž by muselo zvětšovat výšku vozidla.

Audi odhaduje dojezd dle nových evropských standardů pro testování přibližně 400 kilometrů. Díky platformě shodné s Taycanem bude i E-Tron GT podporovat velmi rychlé nabíjení napětím 800 V. Bude tak možné nabít téměř vybitý akumulátor na 80 % kapacity během pouhých dvaceti minut. V tomto směru tedy překoná i Teslu.

Nabíjecí porty jsou umístěny na obou stranách kapoty, takže bez ohledu na to, jak zaparkujete, nebudete muset tahat nabíjecí kabel přes přední část vozidla. Navíc E-Tron podporuje nabíjení prostřednictvím obou portů současně.

Koncept je vybaven technologií bezdrátového nabíjení, které je pochopitelně pomalejší, ale jednodušší. Funguje tak, že zaparkujete vozidlo, které má v podvozku integrovanou cívku, nad nabíjecí podložku. Není však jasné, zda se funkce indukčního nabíjení objeví i v sériové verzi E-Tron GT.

Ekologicky šetrný vůz

Kromě toho, že jde o čistě elektrický automobil, je E-Tron GT také ekologicky šetrný. V interiéru využívá umělou kůži, což jistě potěší ochránce zvířat, a textilní sedadla jsou vyrobena z recyklovaných rybářských sítí.

Ačkoli se jedná o koncept, určený pro vystavování, šéf designu značky Marc Lichte slibuje, že to, co vidí návštěvníci v jasných světlech na výstavě v Los Angeles, je přesně to, co se téměř přesně za dva roky dostanete do showroomů.

Audi a Porsche se společně podílely na vývoji své platformy „Premium Platform Electric“ (PPE), která bude základem pro řadu dalších modelů Audi s elektrickým pohonem. Na trh se chystají i další německé automobilky – své elektromobily v následujících letech představí například Volkswagen či Mercedes.

Určitě si přečtěte

Články odjinud