Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Výroba elektromobilu Tesla

Výroba elektromobilu Tesla

Audi se celkem ostře vrhlo do vývoje aut nové generace. Toto je nové elektrické SUV. Kromě nového pohonu se Audi angažuje i v oblasti autonomního řízení

Audi se celkem ostře vrhlo do vývoje aut nové generace. Toto je nové elektrické SUV. Kromě nového pohonu se Audi angažuje i v oblasti autonomního řízení

Německá automobilka Audi si dala na čas a teprve včera představila své SUV s elektrickým pohonem e-tron. Novinka má vysoké ambice – hodlá konkurovat nejen Tesle Model X.

Německá automobilka Audi si dala na čas a teprve včera představila své SUV s elektrickým pohonem e-tron. Novinka má vysoké ambice – hodlá konkurovat nejen Tesle Model X.

Z vnějšího pohledu se jedná o standardní SUV, které zapadá mezi ostatní vozy ingolstadtské automobilky. Rozhodně nejde o žádný vizuální šok – Audi cílí na své konzervativnější zákazníky.

Z vnějšího pohledu se jedná o standardní SUV, které zapadá mezi ostatní vozy ingolstadtské automobilky. Rozhodně nejde o žádný vizuální šok – Audi cílí na své konzervativnější zákazníky.

Pětimístný e-tron má na palubě nejnovější verzi informačního systému Audi MMI, podobného jako u sedanu A8 a SUV Q8.

Pětimístný e-tron má na palubě nejnovější verzi informačního systému Audi MMI, podobného jako u sedanu A8 a SUV Q8.

Dvojice dotykových obrazovek s úhlopříčkami 10,1 palců a 8,6 palců nahrazuje téměř všechna analogové ovládací prvky.

Dvojice dotykových obrazovek s úhlopříčkami 10,1 palců a 8,6 palců nahrazuje téměř všechna analogové ovládací prvky.

V USA bude systém e-tron dostupný s adaptivním tempomatem, asistentem jízdy v jízdním pruhu, upozorněním na vozidlo, blížící se při couvání zezadu, 360stupňovým kamerovým systémem a parkovacím asistentem.

V USA bude systém e-tron dostupný s adaptivním tempomatem, asistentem jízdy v jízdním pruhu, upozorněním na vozidlo, blížící se při couvání zezadu, 360stupňovým kamerovým systémem a parkovacím asistentem.

e-tron je vybaven propracovaným regenerativním brzdovým systémem. Ten rekuperuje ztracenou energii a přeměňuje ji na elektřinu, kterou dobíjí akumulátor.

e-tron je vybaven propracovaným regenerativním brzdovým systémem. Ten rekuperuje ztracenou energii a přeměňuje ji na elektřinu, kterou dobíjí akumulátor.

Systém řízení trakce lze jemně vyladit nastavením výkonu motorů. Standardní vzduchové zavěšení dokáže zvýšit nebo snížit výšku jízdy v souladu s jedním ze sedmi jízdních režimů.

Systém řízení trakce lze jemně vyladit nastavením výkonu motorů. Standardní vzduchové zavěšení dokáže zvýšit nebo snížit výšku jízdy v souladu s jedním ze sedmi jízdních režimů.

Dominantou vozu, velikostí odpovídajícího modelu Q5, je masivní mřížka chladiče, bílou variantu efektně zvýrazňují oranžové doplňky.

Dominantou vozu, velikostí odpovídajícího modelu Q5, je masivní mřížka chladiče, bílou variantu efektně zvýrazňují oranžové doplňky.

Německá automobilka Porsche hodlá příští rok spustit sériovou výrobu svého prvního elektromobilu. Sportovní vůz, označovaný jako „Taycan“, zrychlí na 100 km/h za 3,5 sekundy.

Německá automobilka Porsche hodlá příští rok spustit sériovou výrobu svého prvního elektromobilu. Sportovní vůz, označovaný jako „Taycan“, zrychlí na 100 km/h za 3,5 sekundy.

Základ budou tvořit dva elektromotory s výkonem až 600 koní, díky kterým dokáže auto zrychlit z 0 na 200 km/h za méně než 12 sekund. Maximální rychlost bude omezena na 250 km/h.

Základ budou tvořit dva elektromotory s výkonem až 600 koní, díky kterým dokáže auto zrychlit z 0 na 200 km/h za méně než 12 sekund. Maximální rychlost bude omezena na 250 km/h.

Poměrně impozantně působí deklarovaný dojezd na jedno nabití, který by měl dosahovat až 500 kilometrů. V tomto směru snese připravovaná novinka srovnání s Teslou 100D Model S.

Poměrně impozantně působí deklarovaný dojezd na jedno nabití, který by měl dosahovat až 500 kilometrů. V tomto směru snese připravovaná novinka srovnání s Teslou 100D Model S.

Taycan by měl nabídnout podporu rychlého nabíjení 800 volty, díky které „natankuje“ 80 % kapacity baterií během pouhých 15 minut. Majitel tak během „tankování“ stihne vypít kávu.

Taycan by měl nabídnout podporu rychlého nabíjení 800 volty, díky které „natankuje“ 80 % kapacity baterií během pouhých 15 minut. Majitel tak během „tankování“ stihne vypít kávu.

Německá automobilka rozhodně nemíní zaspat trendy v segmentu elektrických aut a do roku 2022 hodlá do vývoje investovat více než šest miliard eur. Součástí plánů je model Taycan.

Německá automobilka rozhodně nemíní zaspat trendy v segmentu elektrických aut a do roku 2022 hodlá do vývoje investovat více než šest miliard eur. Součástí plánů je model Taycan.

Porsche v současné době testuje vozidlo v extrémních podmínkách mimo jiné i na závodním okruhu Nürburgring, přičemž na testech se podílí přes čtyřicet jeho odborníků.

Porsche v současné době testuje vozidlo v extrémních podmínkách mimo jiné i na závodním okruhu Nürburgring, přičemž na testech se podílí přes čtyřicet jeho odborníků.

Situaci by měl změnit připravovaný sportovní vůz Porsche, vyvíjený pod kódovým označením „Taycan“ (původní koncept byl označován jako „Mission E“).

Situaci by měl změnit připravovaný sportovní vůz Porsche, vyvíjený pod kódovým označením „Taycan“ (původní koncept byl označován jako „Mission E“).

Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
23
Fotogalerie

Audi a Porsche jsou v šoku. Nechápou, jak může Tesla prodávat Model 3 tak levně a ještě vydělávat

Během roku 2018 si Tesla prošla peklem s elektromobilem Model 3, jehož výrobu bylo nutné zefektivnit a vyřešit řadu problémů, které zpomalovaly jednotlivé výrobní fáze. I když Tesla stále neprodává úplně nejlevnější variantu za 35 tisíc dolarů, už nyní je trnem v oku zkušeným automobilkám.

Webu Manager Magazin se totiž podařilo získat neoficiální informace od vysoce postavených manažerů a lidí ve společnostech Audi a Porsche, které spolupracují na vytvoření společné platformy pro elektromobily s cílovým nasazení kolem roku 2020 a 2021.

Nová platforma pro prémiové elektromobily (PPE), do kterých spadá právě i elektromobil Model 3, měla totiž sloužit jako společný základ pro řadu různých elektromobilů od těchto značek. Inženýři se ale dle informací pustili do podrobné rozborky zmíněného Modelu 3 a byli překvapeni, jak je možné, že dokáže Tesla prodávat takovou konfiguraci za dané peníze a ještě na tom i vydělávat. Největší část samozřejmě patří nejdražší součástce vozu - použité vysokokapacitní baterii, kterou si Tesla rovněž vyrábí sama a neustále vylepšuje její poměr kapacity a ceny.

2018 09 19 (16 52 36).jpgEtron_0400006_AB_30.jpgEtron_0400005_AB_30.jpeg
Nové elektrické Audi. Už je k předobjednání i u nás
2018-08-10-image-16.jpg343892_Les_details_techniques_de_la_Porsche_Taycan_2020_se_confirment.jpg343896_Les_details_techniques_de_la_Porsche_Taycan_2020_se_confirment.jpg
Připravované elektrické Porsche

Dle vyjádření tak první připravovaná společná varianta PPE vychází o 3 tisíce eur více, než by bylo použitelné pro konkurenční boj s Teslou. Inženýři se tak budou muset pustit do dalších úprav a optimalizací, aby se podařilo cenu dostat níže. To by ale mohlo uvedení zase o něco zpozdit a vývoj zase prodražit.

Audi se s dalšími (i softwarovými) problémy musí vyrovnat i u prvního plně elektrického e-tronu (SUV) s 95kWh baterií, který stál jen z pohledu vývoje více než 2 miliardy eur a podle všeho Audi v rámci tohoto projektu nebude v plusu ani když prodá 600 tisíc kusů.

Tesla už v posledním čtvrtletí dosáhla na průměrnou marži 5,7 %, přičemž konkrétně u Modelu 3 chce do konce roku dostat dalšími optimalizacemi výroby marži až na 25 %. Je tedy vidět, že Tesla má z pohledu technologie elektromobilů, efektivity výroby i cen poměrně velký náskok, který se může v budoucnu ještě prohloubit, pokud automobilky nenabídnou konkurenceschopné řešení a nebudou inovovat stejně rychle.

Určitě si přečtěte

Články odjinud