---> Honzo,
na tenhle článek jsem se opravdu těšil. Jen jsem si všiml takové drobné nepřesnosti: hovořit při uživatelském testování o nějakém populačním průměru je pomýlené. Testování podle sociologických kritérií provádí na našem trhu TNS, a nutno podotknout, že výsledky jsou obvykle vhodné ledatak pro marketing, nikoli pro vývoj.
Pravá podstata uživatelského testování tkví v odhalování chyb a problémů a hledání cest k jejich odstranění. Tam je potom úplně jedno, jestli jsi žena bez maturity, se dvěma dětmi, rozvedená, dva roky bez práce v malém městě na severu Čech. Důležité je, že jsi odhalila, že když rychlovarná konvice po uvaření vody necvakne nebo necinkne, tak ani manažer nadnárodního naftařského koncernu se čtyřma manželkama a 70 dětmi v Dubaji nepozná, kdy si má zalít čaj.
Petr Cabejšek (pro Yuhůa: produktový vedoucí) by ti prozradil, že 20 uživatelů je při testech luxus, protože naprostou většinu chyb objeví už prvních osm uživatelů, a další už se jen opakují. Taky by ti řekl, že další testy (to je totiž na Atlasu sympatické, že v testování pokračují) už provádějí s menším vzorkem.
Ale to jsou jen drobnosti. Jsem rád, že sis našel čas poodhalit nám zákulisí portálu. Pro mě jsou to většinou jen tajemné hrady. Díky za fajn článek.