Atlas také spouští prodej letenek

Na rozdíl od letenek na Centrum.cz, ale celou věc outsourcoval na tradičního prodejce letenek - firmu Fractal.
Na rozdíl od letenek na Centrum.cz, ale celou věc outsourcoval na tradičního prodejce letenek - firmu Fractal.

Prodej letenek má největší podíl na celkové internetové komerci, loni podle průzkumu Census Bureau utratili spotřebitelé 7,8 miliard jen za letenky, přičemž celkem bylo utraceno 28 miliard dolarů. Jen u nás Fractal prodal letenky v hodnotě přes 40 miliónů korun. Není proto divu, že si prodej letenek vybraly i portály pro svůj nástup do víru vlastní e-komerce.

Centrum spustilo svůj prodej letenek letos v únoru, nyní se k tomu přidal i Atlas, který ale využil prostředků tradičního prodejce – firmy Fractal. V případě Centrum.cz je tedy celý prodej letenek zajišťován čistě prostředky NetCentra a speciálně pro prodej letenek také Centrum.cz otevřelo kamenné pobočky, partnerem v oblasti letenek je pro něj Air Alliance. Centrum počítá s dalším rozšiřováním e-komerce i do dalších oblastí, nejen v turistickém ruchu. Atlas jde na to z druhé strany přes specializaci a tématické rozšiřování služeb právě v oblasti cestování.

Když se nyní podíváte na letenky.atlas.cz, uvidíte v podstatě jen přemalované stránky Fractalu, prodej letenek běží fyzicky na serverech Fractalu a ten také zajišťuje samotný prodej a dodání zákazníkovi. Atlas tak v tomto hraje spíše roli marketingové propagace. Neposkytuje ani lepší či horší službu, nabízí tu samou službu jako Fractal. Atlas chce prodej letenek provázat s dalšími navazujícími službami, jako například informace o výhodných nákupech v zahraničí, rezervace hotelů, pronájem osobních automobilů a další. Cestovní portál bude propojen i se serverem Dobrodruh.cz, který také patří do rodiny Atlasu. Atlas tedy chce vybudovat centrum se všemi informacemi okolo cestování.

Váš názor Další článek: Týden: IBM do Brna, předcebitové novinky

Témata článku: , , , , , , , , , ,