Já třeba krátkým pohledem nepoznám plynulejší obraz nad 12 FPS, ativní interakcí pak nad 80 FPS u her a nad 100 FPS u kancelářské práce. Ale to neznamená, že pokud je zobrazovadlo připraveno překreslit obraz každých 1/500 s i když výstup z PC je jen každých 1/250 s, tak se nezkrátí prodleva čekání z 0 s až 1/250 s (pro 250Hz monitor) na 0 s až 1/500 s (pro 500Hz monitor). Průměrně se tedy dojde o zkrácení prodlevy o 1/1000 s. Tzn. že si toho oko všimne dřív, mozek to začne zpracovávat dřív, atd.. I když celý proces zpracování může trvat desetiny sekund, tak ve výsledku jak začátek (zobrazení na monitoru, tak konec procesu (reakce hráče) proběhne dříve. A i kdyby server pak běžel na 30FPS tak jeden hráč odešle impuls zpátky v 0,0333 s a druhý v 0,0334 s, tak který asi vyhraje?