Asus GeForce GTX 285 TOP vs. Sapphire Radeon HD 4850 X2

Diskuze čtenářů k článku

13. 02. 2009 12:59

Fandové AMD/ATI zapomněli na to, jak jejich milovaná firma fláká ovladače (viz četné problémy s 64bitovými Windows ovladači, mizerná pdopora v Linuxu) u jinak dobrých karet se solidním poměrem cena/výkon. Je to trochu škoda, protože takhle si raději připlatím za "jistotu" u Nvidie - a vím že budu mít bezproblémové vyladěné ovladače jak pod Windows, tak pod Linuxem.

Konkurenci je určitě prospěšná a souboj Nvidia/ATI trhu i nám všem jen a jen prospěje, jen to chce mít trochu soudnosti a neporovnávat jen výkon/cena, ale také podporu dalších technologií (PhysX, Cuda..) a kvalitu ovladačů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2009 18:02

"jistotu" u Nvidie? kvalitni ovladace? fanousek nVidia asi nepostrehl, ze tohle uz davno neplati...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2009 16:10

tak to si asi zaspal dobu asi tak na 1,5 roka o kvalite a istote nvidia zabudni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2009 11:23

No prave ta cena GTX285 je kamen urazu, kebi NVIDIA tuto kartu dala za 6k tak by to bola nova 8800GT a zvalcovala by celi trh grafickych kariet, cakalo by sa na nu aj 2 mesiace lebo by GTX285 nestihali vyrabať, ale takto za tych 10k je to super karta ale nik si ju nekupi! Preto si račej človek kupi menej vykonnu s vyšou spotrebou s horšimi ovladačmi horšim chladenim 4870 1GB kartu za 5k.

NVIDIA ešte stale nepochopila že je lepšie predať 10 000 000 kariet GTX285 za 6k ako 100 000 GTX285 za 10k, potom nech sa nečuduju že poptavka po ich kartach klesla o 60%.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2009 12:30

Nemyslim si ze mate lepsie zvladnuty marketing ako samotna nvidia. Urcite je tam vela faktorov s ktorymi nepocitate.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2009 12:44

Zapomínáte, že musí prodat plné sklady starých krámů, které přeznačují jak vzteklý.... A vytěžovat starší technologie a návrhy je z finačního hlediska určitě výhodnější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2009 13:20

No prave v tom ATi ma na vrch , predavala 3870 za 5k a ked prišla nova generacia tak cenu 3870 znižila na 2,5k a nova generacia 4870 ju nahradila a tiež stoji 5k .

Nvidia preznačuje a preznačuje nič nove nevimysli len preznačuje a ked niečo dobre urobi tak tomu da taku cenu že normalne zmyšlajuci človek si to nekupi.

NVIDIA ma jednu jednojadrovu kartu GTX285 ktora je vykonejšia ako 4870 ale chce za nu 2x tolko penazi, za 10% vykonu navyše chce 5000Kč

A kupovať staru GTX280 je somarina je stale drahšia ako 4870 ma taky isty vykon ma vačšiu spotrebu jednoducho vo všetkych ukazovateloch je slabšia ako 4870.

NVIDIA nieje normalna ked jednemu jadru da nazvy 8800GT, 8800GST, 8800GTS, 9800GT, 9800GTX, 9800GTX+ GTX250 možno ešte som na nejake označenie zabudol. Kto vie či jadro GT200 toto nepokori.

Nechapem prečo nemože dať jednemu jadru dva tri označenia a predavať ho dokial nepride nova generacia ale takto mlži a kopec ludi sa da na to nachytať.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2009 12:58

GTX 280 je (téměř) to samé co GTX 285 a stojí jen 8.000 Kč. To je ideální poměr cena / výkon / kvalita (ovladačů) / tichost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2009 13:24

ale prečo by si kupoval GTX280 za 8000Kč ked môžeš kupiť kartu s rovnakym vykonom menšou spotrebou kvalitnejšim a tichšim chladenim za 5000Kč?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2009 13:48

Viz níže. GTX 280/285 jsou výkonnější než 4870, mají lepší ovladače, CUDA, PhysX. Srovnatelná výkonem na 4870 je GTX 260, střední třída. A tam je srovnatelná i cena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2009 13:26

Hmm.. 280GTX v priemere je o 15% výkonnejšia od HD4870 a pritom je o 40% drahšia (kolíše to podľa vybraných testov a vybraných obchodov). 285GTX je drahšia už o 55% a pochybujem, že by bola o 55% výkonnejšia

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2009 13:46

GTX 280 1GB = 8.000 Kč. 4870 1GB = 7.000 Kč. Cena zcela odpovídá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2009 14:08

Ja ti neviem kde ty kupuješ ale cez pixmaniu ked som kupoval tak 4870 1GB DDR5 stala 5175 Sk s poštovnym 5400 Sk s DPH, ktomu som kupil AC chladič za 349Sk mam na nom 12cm ventilator na 600ot/min, teploty 43/64°C v klude som nastavil jadro z 500MHz na 160MHz pamate DDR5 na 750MHz spotreba my klesla cca 40W v klude, zo starymi ovladačmi 4870 oproti GTX280 bola pomalšia o 8% ( 1920x1200 extrahardware test) s novymi ovladačmi je už rychlejšia ako GTX280 a v zaťaži nema hluk 42bdB ako ma GTX280 ale už len 16dB a taktovať o 100MHz jadro a o 400MHz DDR5 nieje problem narast spotrebi v zaťaži o 12W v klude ostava taka ista.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2009 13:47

Respektive, na úrovni výkonu 4870 je GTX 260, a ta je cenově +/- stejná, ale má lepší ovladače a menší hlučnost, podporu pro CUDA a PhysX. Pokud člověk není fanatik, volba je jasná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2009 22:26

Pokud člověk NENÍ FANATIK, dobře si to rozmyslí, protože nesmysly jako CUDA a PhysX může doporučovat jen Hulán

Co se týká kvality ovladačů, tak zrovna nvidia je nemá moc kvalitní (tedy za předpokladu, že člověk nehraje jen hry, ale zároveň na PC pracuje)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2009 23:52

"Nesmysly" jako CUDA jsou prakticky velice užitečné. Tedy pro člověka, který je umí ocenit a především využít. I pro mě. Obzvláště např. při kompresi videa z DV kamery do MPEG2 na DVD. Program TMPGEnc umožňuje akcelerovat kompresi videa právě pomocí CUDA na grafické kartě, čímž se rapidně sníží čas potřebný pro kompresi (skvělé na tom je, že se video komprimuje současně jak na multicore CPU, tak i na GPU). Co se PhysX týká, docela se tím zvýší plynulost her, když fyziku může počítat grafická karta namísto CPU. Podporují to hry jako Unreal Tournament 3 nebo Crazy Machines. A je jich ještě daleko víc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2009 07:41

Páni, snáď sa tu nezačnete ešte medzi sebou hádať. Hlavne pre "veľmi morálneho človeka (ktorý dlží veriteľom cez 10mil" Pre 90% ľudí je CUDA nepoužiteľných, zvyšok si to nevie vynachváliť... PsychX vyzerá síce cool, ale zase - 95% ľudí s jednou GFX až tak nadšená z neho nebude a zyšných 5% bude krochtať blahom, ako pekne sa tie vlajky vo vetre trepocú.... (btw: ako je na tom ATI s ATI streamom?). Už keď niečo písať, tak to brať trochu globálnejšie a nie "ja to nepotrebujem" prípadne "pre mňa to má význam"... stačí napísať "väčšina ľudí to nevyužije a nepotrebuje" a spokojní sú všetci :)

(ps: percentuálne hodnoty boli "cucané z prstu", tak ich berte len ako ilustračné)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2009 08:38

...ešte si dovolím zacitovať z iného web-zinu:

"K čemu je tedy CUDA dekódování dobré? Zatím nejspíš k ničemu a CoreAVC jde proti proudu. Dnes jsou v oblibě univerzální HW dekodéry přímo v GPU, ať už UVD2 u ATI nebo VP2 u nVidie (vlastní řešení má i Intel a S3), které jsou stejné napříč celou řadou grafik a proto podávají +/- stejné výsledky."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 10:24

Co se videa týká, tak v souvislosti s CUDA jsem nemluvil o jeho dekódování, ale kódování, tedy postupu přesně opačném. Ale je pravda, že ne každý má zase doma kameru, stříhá si videa a pálí z nich DVD-Video.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 03:14

plně souhlasím a nechápu vůbec toto zcestné srovnvnávání nejvýkonnější karty nVidie a 2. nejvýkonější karty ATi. Cenově jsou si GTX295 a X2 4870 podobné, ale to srovnání 2 karet proti sobě je mimo mísu.

Cena / výkon vychází stejně nejlépe asi 4850 ( pro fanoušky nVidie to muze byt Geforce 9800 ) nic jinyho za ty penize nema smysl kupovat, GT260 je cenově cca o 3000Kč ( 40-60% ) dražší než Rad4850 a výkon ? cca 10% navíc... to se vyplatí kupovat ale zase při hodně hrách se zobrazí logo nvidiaaaa ... no za ty prachy to neberte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor