Asus Eee PC Seashell: výdrž 11 hodin a plynulé HD video

Diskuze čtenářů k článku

11. 05. 2010 23:15

Broadcom Crystal HD vs. VIA Chrome HCM 3D IGP (VIA VX900 MSP)

Intel Atom N450 1.66GHz (512 kB L2 cache) vs. VIA Nano U3100@1.2GHz (1 MB L2 cache)

2GB DDR2 vs. 2GB DDR3

Videozdroj: http://www.youtube.com/watch...

(ustijuf = Tralalák)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 05. 2010 12:07

Broadcom Crystal HD? to je asi stejne informativni jako napsat Nvidia GeForce...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 05. 2010 17:06

Že Vás to neprápilo pri autorovi tohto článku (pri vašom prvom diskusnom príspevku uzivatel_cz | 11. 05. 2010 09:19 | ), že sa v Asus-e Eee PC Seashell zmieňuje len o Broadcom Crystal HD a pri HP Mini 210 na videu, ktoré som odkázal ja Vám to vadí. Ale OK.

Tak si to dohľadajte aký je rozdiel v Broadcom Crystal HD (ak je) v modeloch Asus Eee PC Seashell vs. HP Mini 210.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 05. 2010 15:56

Vypadá pěkně, jen mi tam vadí windows 7 starter (uvítal bych bez OS) a hlavně výkon atomu (nejde tam "nacpat" alespoň už ten celeron??? ).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 12:22

meli tam nacpat DVI s podporou pripojeni VGA pres redukci a HDMI pres redukci a byl by klid da se ona kouzelna desticka na dekodovani HD nekde uz v CR koupit ? bylo by to idealnejsi spise do Atoma 510 na nejake ITX desce. Pofacha mi akcelerace i skrz MPC-HC ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 09:31

Vcelku fajn, ale preco nema HDMI, ked uz podporuje prehravanie 720 a 1080 videi? To by malo zmysel, pustit film na LCD telku cez HDMI, pripadne pripojit externy monitor... VGA nic moc... Tak hadam nabuduce...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 11:12

VGA je docela výhodné, protože absolutně všechny projektory a monitory VGA mají. Takže ať přijdeš kamkoliv, připojíš se. A dělat z tohohle nějaký základ domácího kina, kde bych HDMI využil, to snad ne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 11:21

Samozrejme ze nie zaklad, ale ked uz tam daju speci cip na HD a FULLHD, tak automaticky predpokladaju pustanie na externom vacsom zobrazovadle = monitor, TV, projektor. A HDMI je na tento ucel predsa len lepsi. Nehovorim, ze by VGA nemal byt, ale HDMI tam jednoducho chyba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 11:27

Což o to, to souhlasím. Ale u netbooků jde primárně o mobilitu a výdrž a proto je počet konektorů drasticky ořezaný. A pokud si měli vybrat, jestli HDMI nebo VGA, tak si podle mě rozhodli správně, pro VGA. Každý monitor, nebo projektor má zatím VGA, stejně jako většina TV. HDMI zatím tak rozšíření není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 05. 2010 07:32

Mozna jsem mel jenom smulu, ale co mam zkusenost z poslednich let, tak televize ma s mnohem vetsi pravdepodobnosti prave hdmi vstup, nez D-Sub.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 07:27

Nechapu

"můžete si tak na něm částečně vychutnat i 720p video"

Muzu si na nem vychutnat i FULL HD video.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 05. 2010 07:53

No přece protože na displeji 1 366 × 768 je jedno, jestli si pustim 720p nebo 1080p.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 09:49

Samozrejme. Ale ta veta naznacuje, ze kdyz si tam pustim FULL HD, bude to horsi nez 720p.

Coz je samozrejme blbost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
11. 05. 2010 07:55

uvědomte si jaké rozlišení má HD a jaké tenhle netbook. při 1366 × 768 si HD opravdu nevychutnáte (nevejde se Vám na obrazovku) 720p ale ano

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 09:19

jak pres VGA? podporuje netbook vubec takove rozliseni? jestli ano, tak i 1080p neni problem v plne kvalite

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 09:48

Samozrejme, ze se FULL HD vejde. Jen se to zmensi a kvalita bude naprosto nesrovnatelna s klasickym PAL.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 10:30

Je sice hezký, že grafika od Broadcomu dokáže akcelerovat Full HD video, ale je to tak trochu marketing. I video, které má 5 MB může mít 1920x1080 a grafika ho akceleruje. Ale originální (untouched) Blu-ray 1080p video s bitratem kolem 50 Mbps to asi nebude schopné akcelerovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 05. 2010 17:22

To neni grafika, ale HW dekoder. Podobnej jako se dava treba prave do Blu-ray prehravacu, takze neni duvod proc by to nemelo prehrat Blu-ray 1080p video...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 21:22

Tak to jo, jsem si myslel, že je to druhá grafika, ale on to je akcelerátor videa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
11. 05. 2010 02:13

Velice pěkná hračka. Akorát mě u něj děsí to Windows 7 Starter.

To ho nemůžou dodávat s nějakým plnohodnotným systémem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 05. 2010 02:56

cena nepusti...ja mam na svojom Samsung N140 W7 starter a zatial som si to ani nevsimol. je to pocitac len na obcasne stahovanie, pozeranie Startreku cez prestavku v praci a obcasne pisanie. Nainstaloval som tam vsetko co som potreboval a nejak tie obmedzenia systemu nevnimam.

tesi ma hlavne ta akceleracia HD videa kedze na mojom ani nahodou nerozchodim 720p - bohuzial cena je vysoka a radsej si uz pockam na nejaky tablet s HD prehravanim, ktory vyuzijem aj ako citacku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 07:34

Na ten tablet si dlouho pockas... :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 08:01

Dost pochybuji, že cena např. Ubuntu pro OEM bude vyšší než Windows. Cpát na takovéto stroje Sedmičky je dost tragédie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 05. 2010 10:25

tragédie je cpát na windows mašinu linux - mám Toshibu NB200 a provozuji Windows 7 Ultimate - naprosto bez problémů, bez deficitu RAM, neseká se a jede perfektně a spolehlivě....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 11:01

Ja na NB100

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 05. 2010 11:07

To bude urcite origo, ze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 11:11

A co to s tím má společného? Licence je legální, pokud ti jde o tohle, bez obav...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 16:57

tak by z toho byla linux mašina no :P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 21:04

no vidis, ja zase nesnasim antiviry, antispyware a dalsi rezidenty, tak vsude davam linux. po nabehnuti napr. ubuntu 10.04 se vejdu do 200MB RAM a slape to zavratnou rychlosti i na pomalem stroji. jede to perfektne a reinstaluju jen na novejsi verzi a to pouze pokud chci, ne proto, ze zase musim ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
11. 05. 2010 08:08

no já s WinStarter nemám žádné zkušenosti, ale dočetl jsem se že je to teda pořádně osekaný systém.

Že mu snad nejde ani změnit pozadí plochy, dále pak nemožnost používat rozšířenou plochu na více monitorech, computer manager, oboustranný remote desktop, všechny aero funkce, mobility center a ještě další.

Nevím co je na tom pravdy, tak se ptám. Nejsou to sice všechna omezení WS popisované na netu, ale i tak mi některá z nich příjdou dost hloupá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 05. 2010 08:25

aha, tak to ani neviem ak mam pravdu povedat ale zase aero na Atome je taktiez sialenost. uprimne nikdy som tie veci co popisujes neskusal kedze toto mam ako druhe PC fakt len ked som v posteli alebo v praci a chcem si daco precitat, pozriet alebo niekde vonku v parku napisat.

Obmedzenia su hlupe ale tak to maju v MS postavene a bohuzial s tym vela nespravime....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 05. 2010 08:26

Všechno to jsou pro netbooky takové superdůležité funkce...

Pozadí plochy vyměnit jde, ale není to triviální.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
11. 05. 2010 15:28

Máte pravdu je naprosto zbytecne aby bylo mozne rozsirit plochu na pripojeny projektor a následne delat prezentaci

Nebo se z netbooku pripojit na pocitac doma

Jinak obcas se mi stává, že při připojení síťových disků win nepřiřadí písmeno jednotky připojené flash. takže computer management je vlastně taky zbytečnost.

a kdo by proboha chtěl k netboku pripojit telefon, že?

Máte pravdu, opravdu zbytečnosti, které nikdo kdo má netbook nemůže využít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 05. 2010 11:57

Tak nekdo se nejspis najde, ale dalsi spousta lidi s tim problem mit nebude. Volba je na zakaznicich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 11:06

To je marketing. Windows Starter jsou funkční systém, můžeš nainstalovat a spustit systém. Pochopitelně musí být rozdíl, aby zázazníky tlačili do vyšší (dražší) verze. Jako s autem - se základní výbavou můžeš jezdit, ale pro výrobce a prodejce je výhodnější ti tam nacpat všechny možné příplatkové vymoženosti.

Volba je vždycky na zákazníkovi, pokud nepotřebuje nic z těch věcí a nějaké měnění pozadí ho nezajímá, ušetří. Když je chce užívat, připlatí si. V čem je problém?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 09:20

Nemyslim, ze by tam byl nejaky podstatny rozdil, ale vzhledem k pritomnosti cipu od Broadcom bych cekal spis Home Premium s Windows Media Center.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor