Simulace | Simulátor | Aston Martin

Aston Martin nabízí automobilový simulátor, který vás zabaví během pandemie. Stojí jak opravdové auto

Britská automobilka Aston Martin představila jeden z nejmodernějších závodních simulátorů. Jmenuje se ARM-CO1 a je reakcí na rostoucí zájem o elektronické závodění - to v mnoha disciplínách nahradilo reálné závody, jež byly zrušeny z důvodu pandemie onemocnění COVID-19.

Luxusní simulátor rozhodně není levnou záležitostí – jeho doporučená cena je 57 500 liber, což je v přepočtu něco málo přes dva miliony korun s DPH. Dle výrobce míří do segmentu e-sportovních aktivit a na profesionální závodníky, kteří chtějí zdokonalit své schopnosti a ocení „zážitky z luxusního esportu“.

Závodění pod značkou Aston Martin

Aston Martin vyvinul simulátor ve spolupráci s firmou Curv Racing Simulators, která ho bude vyrábět ručně z komponent nejvyšší kvality. Značka Curv Racing Simulators není příliš známým jménem – jedná se o společnost, kterou vede tovární jezdec Aston Martinu a specialista na profesionální simulátory Darren Turner s více než dvacetiletou praxí v oblasti špičkových simulací Formule 1.

Zvenku má zařízení evokovat vzhled automobilů Aston Martin – na první pohled zaujme monokokem z uhlíkových vláken a ikonickou mřížkou. Poloha sedadla simulátoru se podobá poloze sedačky ve skutečném autě Aston Martin Valkyrie, což má přispět k co nejrealističtějšímu pocitu.

„Pro designový tým to byla výzva, protože i když simulátor není auto, je inspirován našimi závodními vozy,“ řekl kreativní ředitel Marek Reichman. „Musí vyzařovat stejnou eleganci a chlubit se podobnými dynamickými liniemi a vyváženými proporcemi jako jakýkoli závodní Aston Martin.“

Limitovaná edice

Z hlediska softwaru je předinstalována nejnovější hra Assetto Corsa. Simulátor dle tiskové zprávy „využívá nejnovější technologie k zajištění ničím nerušeného zážitku z jízdy.“ Darren Turner popisuje hlavní vlastnosti slovy: „Naším cílem bylo vytvořit simulátor, který poskytuje ve virtuální realitě tolik potěšení jako skutečné závody.“

Automobilka rozhodně nemíní tento produkt „prodávat jako housky na krámě“ – hodlá ho nabídnout pouze v omezením počtu 150 kusů. Hlavní otázka tedy zní: najdou se tak zapálení zájemci, kteří budou ochotni zaplatit za simulátor částku, za kterou by mohli mít skutečné auto? To se dozvíme v posledním čtvrtletí tohoto roku, na kdy je plánováno zahájení prodejů.

Diskuze (15) Další článek: Profesionální hybrid: Test 13,3" konvertibilního notebooku Lenovo ThinkPad L13 Yoga

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,