Nový patent Applu se týká obecného ovládání speciálního uživatelského rozhraní v trojrozměrném prostředí pomocí rukou a gest.

Nový patent Applu se týká obecného ovládání speciálního uživatelského rozhraní v trojrozměrném prostředí pomocí rukou a gest.

Vše se pochopitelně odvíjí od hlavního snímacího zařízení, které je připojené k počítači a dokáže snímat objekty v prostoru.

Vše se pochopitelně odvíjí od hlavního snímacího zařízení, které je připojené k počítači a dokáže snímat objekty v prostoru.

Apple systém prezentuje tak, že člověk sedí před počítačovým monitorem se snímacím zařízením (mohlo by jít o iMac či MacBook) a bez dotyku je schopen ho ovládat.

Apple systém prezentuje tak, že člověk sedí před počítačovým monitorem se snímacím zařízením (mohlo by jít o iMac či MacBook) a bez dotyku je schopen ho ovládat.

To vyžaduje přizpůsobené uživatelské rozhraní. Vzhledem k tomu, že je tato technologie částečně součástí Face ID v novém iPhone X, lze předpokládat, že se pravděpodobně už v následující generaci Maců a MacBooků dočkáme minimálně integrace tohoto senzoru.

To vyžaduje přizpůsobené uživatelské rozhraní. Vzhledem k tomu, že je tato technologie částečně součástí Face ID v novém iPhone X, lze předpokládat, že se pravděpodobně už v následující generaci Maců a MacBooků dočkáme minimálně integrace tohoto senzoru.

Samotné rychlé biometrické zabezpečené přihlašování je jen jedinou malou funkcí, schopnosti lze dále rozšířit.

Samotné rychlé biometrické zabezpečené přihlašování je jen jedinou malou funkcí, schopnosti lze dále rozšířit.

Podobnou technologii lze očekávat i u případné helmy či brýlí pro virtuální a rozšířenou realitu, takže se v tomto směru jistě dočkáme většího nasazení.

Podobnou technologii lze očekávat i u případné helmy či brýlí pro virtuální a rozšířenou realitu, takže se v tomto směru jistě dočkáme většího nasazení.

Ovládání počítače gesty každopádně není nic nového, Microsoft se o to pokoušel například se svým Kinectem - zařízení původně určené pro hry se dočkalo i podpory Windows, ale aplikace pro něj nevznikaly. Nebyl o to zájem.

Ovládání počítače gesty každopádně není nic nového, Microsoft se o to pokoušel například se svým Kinectem - zařízení původně určené pro hry se dočkalo i podpory Windows, ale aplikace pro něj nevznikaly. Nebyl o to zájem.

Kinect od Microsoftu

Kinect od Microsoftu

Podobný princip ovládání nabízí i Leap Motion, který rovněž velkého úspěchu nezaznamenal

Podobný princip ovládání nabízí i Leap Motion, který rovněž velkého úspěchu nezaznamenal

Vše se pochopitelně odvíjí od hlavního snímacího zařízení, které je připojené k počítači a dokáže snímat objekty v prostoru.
Apple systém prezentuje tak, že člověk sedí před počítačovým monitorem se snímacím zařízením (mohlo by jít o iMac či MacBook) a bez dotyku je schopen ho ovládat.
To vyžaduje přizpůsobené uživatelské rozhraní. Vzhledem k tomu, že je tato technologie částečně součástí Face ID v novém iPhone X, lze předpokládat, že se pravděpodobně už v následující generaci Maců a MacBooků dočkáme minimálně integrace tohoto senzoru.
Samotné rychlé biometrické zabezpečené přihlašování je jen jedinou malou funkcí, schopnosti lze dále rozšířit.
9
Fotogalerie

Apple znovuobjevuje Kinect. Nechal si patentovat ovládání gesty, které Microsoft už pohřbil

Microsoft sice s Kinectem neuspěl, ale rozhodně šlo o zajímavou technologii, která zkrátka neměla to správné nasazení ve správném čase. Na ovládání pomocí rukou v prostoru ale zdá se pracuje i Apple, který si podobnou technologii patentoval.

Nový patent, který Apple podal už v roce 2016, se týká obecného ovládání speciálního uživatelského rozhraní v trojrozměrném prostředí pomocí rukou a gest. Vše se pochopitelně odvíjí od hlavního snímacího zařízení, které je připojené k počítači a dokáže snímat objekty v prostoru.

Jak je vidět na obrázcích z patentu, Apple systém prezentuje tak, že člověk sedí před počítačovým monitorem se snímacím zařízením (mohlo by jít o iMac či MacBook) a bez dotyku je schopen ho ovládat. To vyžaduje přizpůsobené uživatelské rozhraní. Vzhledem k tomu, že je tato technologie částečně součástí Face ID v novém iPhone X, lze předpokládat, že se pravděpodobně už v následující generaci Maců a MacBooků dočkáme minimálně integrace tohoto senzoru.

Jak je ale vidět, samotné rychlé biometrické zabezpečené přihlašování je jen jedinou malou funkcí, schopnosti lze dále rozšířit. Podobnou technologii lze očekávat i u případné helmy či brýlí pro virtuální a rozšířenou realitu, takže se v tomto směru jistě dočkáme většího nasazení.

Vize bezdotykového ovládání pomocí Kinectu:

Určitě si přečtěte

Články odjinud