Zatímco se Apple snaží získat výrobního partnera pro vlastní elektromobil, na kterém stále pracuje, v běhu je i vývoj jeho vlastní technologie autonomního řízení. Apple vlastní technologii testuje přímo v Kalifornii pomocí speciálně upravených vozů Lexus RX450h, které jsou vybavené spoustou velkých a drahých senzorů.
V nejnovější zprávě, kterou musí všechny subjekty testující autonomní technologie úřadům pravidelně poskytovat, najela auta Applu za rok 2020 už kolem 30 tisíc kilometrů. Jedná se tak o více než dvojnásobek oproti roku 2019, kdy to bylo jen asi 12 tisíc kilometrů.
V detailní zprávě je také uvedeno, kolikrát byla přerušena jízda lidským kontrolním řidičem. Během zmíněných najetých kilometrů v roce 2020 to bylo 130× (v průměru 232 kilometrů bez přerušení), zatímco v roce 2019 to bylo 64 přerušení a průměr jízdy bez lidského zásahu byl tedy o něco horších 190 kilometrů.
Vzhledem k tomu, že vůči Tesle má Apple velmi malé množství nasbíraných reálných dat, lze očekávat, že provádí větší množství učení v simulovaných systémech ve virtuálních prostředích. Jak ale Elon Musk dříve uvedl, realita je šílená a celkem často se lze setkat se situacemi, které prostě na simulátoru nevyzkoušíte a učení v realitě tak nic nepřekoná.