Apple zavařil reklamním firmám. Kvůli blokátoru v iOS a macOS tratí miliony dolarů

Apple zavařil reklamním firmám. Kvůli blokátoru v iOS a macOS tratí miliony dolarů

Apple na podzim loňského roku aktualizoval svůj mobilní a desktopový systém na verze iOS 11 a macOS 10.13. Mezi novinky patřila i funkce, která aktivně blokuje webové skripty umožňující sledovat pohyb uživatele napříč webem. Podle zprávy, kterou vydal The Guardian, má takové opatření zásadní dopad na reklamní firmy.

Klepněte pro větší obrázek
Nenápadná funkce Nesledovat napříč stránkami má milionové dopady na reklamní společnosti

Jako příklad uvádí výsledky marketingové společnosti Criteo. Ta popisuje, že v roce 2018 klesnou její příjmy z reklamy o 22 procent právě vinou integrovaného blokování v Safari. Criteo se přitom podílí na 15 procentech globálního webového trhu s reklamou. Za rok 2016 společnost vykázala příjem 730 milionů dolarů. Ztráty tak mohou snadno přesáhnout hranici sta milionů dolarů.

Reklamní firmy začaly bojovat proti nově představené technice blokování ihned po uvedení. Datová a marketingová asociace psala Applu otevřený dopis, v němž uváděla, že takový postup výrazně naruší reklamní trh a bude mít negativní dopady pro uživatele. Tím asociace narážela především na blokování kontextové reklamy a remarketingu (reklamy na nedávno prohlížené produkty napříč webem).

Apple na tuto stížnost reagoval pouze vyjádřením, že dnešní sledovací techniky mohou kompletně změnit chování uživatele na webu. Zároveň dodal, že ke sledování dochází bez souhlasu uživatele. To neplatí v Evropě, kde odklikáváme otravné proužky s informací o použití cookies.

Společnosti jako Criteo však budou muset čelit dalším překážkám. Velkým zásahem do příjmů by mohlo být i kompletní blokování agresivních reklam, které už za měsíc dorazí jako výchozí funkce v Google Chrome.

Diskuze (30) Další článek: Facebook si zaplatil reklamu v českých tištěných médiích. Propaguje návod na odhalení nepravdivých zpráv

Témata článku: Google, Apple, Evropa, macOS, iOS, Reklama, Safari, Kontextová reklama, Výchozí funkce, Milión dolarů, Loňský rok, Agresivní reklama, Vino, Dolar, Integrované blokování, Reklamní trh, Guardian, Google Chrome, Mobilní systém, Reklamní společnost, Otevřený dopis, Negativní dopad, Marketingová společnost, Blokování, Zásadní dopad


Určitě si přečtěte

15 věcí, které umí Windows 10, ale možná o nich vůbec nevíte

15 věcí, které umí Windows 10, ale možná o nich vůbec nevíte

** Systém Windows 10 umí spoustu užitečných drobností ** O mnoha praktických funkcích pravděpodobně ani nevíte ** Poznejte užitečné tipy, které se vám mohou hodit každý den

Vladislav Kluska | 33

Jak dopadl velký den Applu s náloží novinek: Sledujte, co letos připravil

Jak dopadl velký den Applu s náloží novinek: Sledujte, co letos připravil

** Apple večer představil novinky ** Ukáže nové operační systémy, ale čekala se i nová zařízení ** Začíná vývojářská konference Applu WWDC 2018

Karel Javůrek | 87

Alan Turing: Genius, který matematicky stvořil počítač

Alan Turing: Genius, který matematicky stvořil počítač

Řešením matematického problému se dostal k modelu teoretického stroje, který nese jeho jméno a je základem logiky univerzálních počítačů.

Pavel Tronner | 56


Aktuální číslo časopisu Computer

Kdy necháme řídit chytrá auta?

6 Wi-Fi Mesh systémů ve velkém testu

Srovnali jsme 7 sportovních kamer

Znáte pravidla pro létání s drony?