Apple | Nositelnosti | Gadgety

Apple začal prodávat sponu L’Oréal. Měří nebezpečné UV záření, data pošle do telefonu a obejde se přitom bez baterky

Kosmetická firma L’Oréal představila zajímavý nositelný gadget. Jedná se o malý kolíček My Skin Track UV, jehož hlavním smyslem je měření expozice ultrafialového záření. Zařízení je mimo jiné zajímavé například tím, že ke své činnosti nepotřebuje baterii.

Měření expozice UV záření bylo dosud poměrně obtížné. Chytré telefony, hodinky, náramky, ani další nositelná elektronika nebyla vybavována příslušnými senzory třeba i z toho prostého důvodu, že nejsou při běžném nošení trvale vystaveny okolnímu světlu.

My Skin Track UV má podobu malého kolíčku či klipsu, který se upevňuje na oděv, kšiltovku, sluneční brýle nebo řetízek tak, aby měl permanentní výhled. Shromažďuje údaje o expozici ultrafialového záření a tato data dokáže sdílet s chytrým telefonem.

Komponenty jsou umístěny uvnitř kruhového pouzdra velikosti knoflíku a umí měřit jak UVA, tak i UVB záření. Samozřejmým předpokladem správného fungování je nošení přístroje tak, aby byl vystaven ideálně přímému slunečnímu světlu, tedy na viditelném místě.

Vzhled navrhl designer společnosti Jawbone Yves Behar. Vytvořil neutrální a vodotěsný doplněk, který kombinuje modrou a bílou barvu se stříbrným klipsem. Přístroj měří v průměru 12 milimetrů, je vysoký 6 jen milimetrů a váží 17 gramů.

Nepotřebuje baterii

Nejimpozantnějším faktem je, že malý snímač dokáže uložit až tři měsíce dat o UV záření a přenést je do telefonu bez nutnosti mít vlastní baterii. Jak je to možné? Je totiž napájen slunečním světlem a ke komunikaci s mobilem používá technologii NFC. Telefon je tedy je nutné ke klipsu jednou za čas přiložit.

Získané údaje jsou kompatibilní s aplikací Apple Health a umožňují uživateli určit, jak dlouho ještě může být bez rizika na sluníčku. Kromě toho připravil L’Oréal i vlastní aplikaci, která dokáže zobrazovat nejen data v reálném čase, ale také informace o dalších faktorech o životního prostředí, jako je znečištění, pyly, teplota a vlhkost. Na základě těchto dat poskytuje program informace, osobní tipy a doporučení týkající se péče o pleť, které mohou pomoci zlepšit zdraví pokožky.

Kolíček My Skin Track UV se začal exkluzivně prodávat v Apple Store ve Spojených státech za cenu 60 dolarů, což je v přepočtu asi 1375 Kč. Aplikaci k němu lze stáhnout z App Store i z Obchodu Google Play. Později by se měl My Skin Track UV objevit i v jiných obchodech, kde se bude prodávat pod značkou La Roche-Posay. Ta spadá pod koncern L’Oréal a specializuje se na přípravky pečující o pleť.

Diskuze (16) Další článek: Výroba v mikrogravitaci: Autonomní vesmírné továrny na obzoru

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,