Auto co nemůžu řídit je auto na h0vn0. Mám ale velkou šanci, že umřu dřív, než bude dokonána proměna světa v Kocourkov jako San Angeles roku 2032 a rak jsem klidný. Btw: už mě unavuje ta snaha médií a korporací cpát lidem místo věcí nějaké " služby".
V těch luxusních autech bude asi pěknej bordel... když vidím některá auta, která provozuje jejich majitel, pak potěš koště, až to auto jeho nebude 🙂 Možná by stálo za to investovat do uklízecí služby 🙂
Budou muset vymyslet způsob jak to auto zvládne předvídat kdy se komu při cestě z chlastačky udělá zle 🙂. A i střízliví lidé jsou velmi často dobytek, který si nezadá s hospodářskými zvířaty.
Nejhorší na tom je, co uděláme s garážema ? Vlastníma na 1 káru ( +- ) a nebo veřejnýma.
Jak uděláme? Vaše garáž je vaše garáž, Vaše auto je Vaše auto...Když se přecházelo z koní také to společnost neřešila a byl to problém jednotlivců jak se zařídí.
Také se může stát, že Apple za pár let zkrachuje.
Jednou budeme taky lítat na dovolenou na Mars.Jde jen o to, co bude dřív ...
Tipuji ten MARS.🙂
Tak pan Javůrek se nechal trochu unést. Řada tvrzení v článku je značně spekulativní. 1) Pokud bude klesat cena přepravy auty, bude o ní vyšší zájem a logicky nižší zájem o MHD = zvýšení hustoty dopravy a tedy rozhodně nikoli menší zácpy2) Pokles výroby automobilů? Silně spekulativní. Stále stoupá počet obyvatel ve všech zemích, dokonce i v Česku. I ti se chtějí přepravovat a řada z nich auty.3) Ano, forma sdílení nahrává elektroautům, jelikož bude čas a prostor na nabíjení, ale co se týká nevyužití aut během dne? To jsou už opravdu zavádějící spekulace. Životnost neustále využívaného automobilu je samozřejmě o řád níž než u důchodce, který za život najel s autem sotva 50 tisíc km a auto mu vydrželo 20 let i víc. Ale v principu je většina aut využívána po většinu svého života efektivně i když stojí část dne nepoužívaná. Většina aut najede 200-300 tisíc km po kterých už jsou většinou téměř komplet na generálku v ceně pomalu nového vozu nebo za pár korun silně ojeté na doježdění. Takže když auto bude v provozu celý den, tak ho ta generálka může čekat klidně už za 3 roky do výroby.
Přesně tak, pochybuju, že budou mít elektromobily kdoví jakou životnost. Dnešní tříválce, TSI a další nepodarky jsou totálně hotové po 200 tkm, jestli ne dřív. Permanentně provozované auto z půjčovny/sdílení to najede do dvou let určitě.
Nebudou, protože raději zalezu do vlaku. Ano, jsou soupravy (ne u nás bohužel), které nemají strojvůdce, ale ty jedou po kolejích a vlaková cesta je odněkud stavěna a především je zde mnoho možností předejít tragédii, což na silnici prostě nejde z logiky věci.> Co je zajímavé, jak pořád někdo, něco mele o tom, co bude / nebude a stále v ostrém nasazení nikde nic. Tak zase příště, na shledanou ... v těch autech bez šoféra ... . 🙂
Jestli se to bude ubírat vytyčeným multikulti směrem, tak ve vlacích půjde o život. Nehledě na to, muset se nějak dopravit na nádražší, čekat, riskovat, že kvůli zpoždění bude mít člověk absenci v práci atd. Nebrat.
A v těch autech ne? Až Jihádista převezme otěže?
Já nemyslím džihádisty, ale průměrné nevychované nadržence, zloděje a násilníky. Veřejná doprava obecně bude pro typického starousedlíka životu nebezpečná záležitost. Stačí se podívat na západ od nás, jak dopadli.
"V autě budete mít spoustu prostoru a pohodlí pro práci a na dané místo dojedete vždy včas, protože už nebudou takřka žádné zácpy..."Se vším v článku souhlasím. Až na jednu velmi podstatnou věc. Aut se sice vyrobí celkově měně a zmizí z přeplněných parkovišť, protože budou většinu dne někde jezdit. Nicméně tím, že se jízda zlevní, ji bude chtít využívat více lidí, než jen ti, co dnes využívají vlastní auta a jezdí s nimi např. do práce. Budou se rekrutovat z těch, co jezdí MHD. To ve výsledku musí mít za následek zvýšení hustoty dopravy a budou se naopak více tvořit zácpy. Pro snížení tohoto zatížení to bude klást obrovské nároky na posílení dopravní infrastruktury a vyžádá si to obrovské finanční investice. Je to přeci logické. MHD je oproti osobní dopravě, kdy v jednom vozidle může být max. 5 lidí extrémně efektivní. Např. jedna souprava metra přepraví přes 1000 lidí a navíc vůbec nezatěžuje veřejné pozemní komunikace. I při maximální efektivitě bude pro nahrazení jedné soupravy metra potřeba 200 vozů bez řidiče. Kolony se mohou přestat tvořit až budou na silnicích pouze autonomní auta, která budou navíc bez výjimky vybavena centrálním řízením provozu. To se dá ale očekávat zhruba až po roce 2045. Protože kolem roku 2020 přijdou první autonomní vozy, v roce 2030 budou všechny nově vyráběné vozy již autonomní a dalších 15 let bude trvat, než ze silnic zmizí poslední lidští řidiči a první generace autonomních vozů, která nejsou schopná centrálního řízení dopravy.Do té doby ale může být prudké zvýšení dopravní zátěže obrovský problém.http://www.recode.net/2016/5/16/11635628/self-d... ...
Názor byl 3× upraven, naposled 17. 5. 2016 23:54
Snad se této dopravní totality nikdy nedožiju.
Co znamená dopravní totalita?
Nemožnost svobodné volby si vybrat auto s manuálním řízením a nutnost se nechat vézt automatem. Tohoto stavu nelze dosáhnout :)
Jenže nemožnost volby není automaticky totalita .https://cs.wikipedia.org/wiki/Totalitarismus...
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 5. 2016 16:06
Pokud se možnost volby změní na nemožnost volby, jedná se o totalitu.
Tak pokud si demokracii vykládáš, jako právo zabít sebe a všechny okolo, tak ano, máš pravdu, je to totalita. Já zase považuju za totalitu, že když letím na dovolenou, tak nemám právo řídit si to letadlo sám a že nemám možnost případně zabít 300 lidí najednou a musím spoléhat na nějakého pilota, kterýmu třeba vůbec nedůveřuju. Tomu teda říkám totalita. 😀Od doby, co jsem se narodil (1981) zemřelo na silnici jen u nás 40 000 lidí. Jo, tomu říkám demokracie! 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 21. 5. 2016 14:28
Letadlo řídit můžeš, pokud si na něj uděláš kurz a složíš příslušné zkoušky. Máš tedy možnost volby. Nic ti nebrání se naučit lítat. Je to jenom dražší než řidičák na auto, ale tu možnost máš. Ovšem ta smutná fašistická budoucnost už takovou možnost nedává. Zkrátka milý robote nasedni do elektrokřápu buzerantských tvarů a zadej cíl. Vše ostatní řídí centrální počítač. Že bys chtěl řídit uato sám? Na to zapomeň. A když se ti to nelíbí, jsi agent Putina.
Máš možnost volby, pokud by tvoje přání bylo mít volbu: Chci mít možnost udělat si papíry na letadlo a mít možnost volby ho pak řídit. Ale já chci mít právo volby: Chci řídit letadlo a nemuset kvůli tomu dělat papíry. Nebo taky: Chci řídit velké dopravní letadlo, ale nemuset kvůli tomu zaplatit milióny korun za papíry a muset mít nalétáno roky s menšími letadly.BTW: Ten tvůj dojem, že pilot dopravního letadla ho může svobodně řídit během letu je taky dost naivní. Kvůli zvýšení bezpečnosti většinu cesty řídí letadlo autopilot.Před sto lety měl každá právo létat letadlem, aniž by měl na něho papíry. Vždy mě velice pobaví, jak si lidi myslí, že žijí v době, kdy můžou všechno a mají všechna práva. Pohled na bezpečnost byl před sto lety úplně na jiné úrovni, než dnes, kdy si mnohem více ceníme lidského života. A tento pohled se samozřejmě pořád vyvíjí. Před sto lety, bylo v podstatě každému jedno, že se někdo zabil vlastní vinnou v letadle. Tento pohled se ale velmi rychle změnil. A proto už dnes si nemůžeme řídit letadlo jak se nám zamane. Právo řídit letadlo bez pilotního průkazu byla vyměněna za právo na život všech lidí, na které to letadlo mohlo spadnout. Tedy jediný důvod, proč mají lidé právo řídit dnes auto je protože to jinak technicky (zatím) neumíme. Ne protože si někdo řekl: "Mohly bychom snížit počet usmrcených skoro na nulu, ale nechceme, protože každý musí mít právo zabít v autě všechny okolo sebe."Tak se nesnaž žít v pravěku. Nebo pokud chceš mít právo na všechno, tak se odstěhuj mimo civilizaci, kde nebudeš svým chováním ohrožovat ostatní.
Názor byl 3× upraven, naposled 26. 5. 2016 10:23
Jsem si dovolil takovou malou matematickou úvahu. Představte si Prahu, I. P. Pavlova, pracovní den mezi 7. - 8. hodinou ráno. Lidé jezdí do práce. Je rok 2025 a platformy pro sdílenou jízdu jsou razantně na vzestupu. Ceny padají a tak už se jedna desetina Pražanů rozhodla dát před MHD přednost Uberu bez řidiče. Zaměřme se pouze na lidi, kteří dříve cestovali mezi 7. - 8. ráno metrem přes I. P. Pavlova, ale teď jezdí autonomním vozem. V ten čas jezdí souprava každé 2 minuty. V obou směrech je to tedy 60 souprav za hodinu. Jedna pojme až 1 464 cestujících. V tuto dobu bývají jen málokdy nevytížené. Ale tak řekněme, že budou průměrně obsazeny pouze ze 2/3 a v každé bude cestovat jen 1 000 lidí. V tu dobu tedy projede přes zastávku I. P. Pavlova celkem 60 000 lidí za hodinu. A teď pouhá 1/10 těchto lidí se rozhodne raději využít auto bez řidiče. Jsou velice uvědomělí a tak každé auto bude sdílet 5 cestujících. Nicméně i tak budou potřebovat 1 200 taxíků bez řidiče. Nejsem sice odborník na dopravu, ale odhaduji, že maximální kapacita magistrály v obou směrech může být v tu dobu tak 3-5 tisíc aut za hodinu. Dokážete si asi představit, co to udělá s dopravou, když už do tak vytížené komunikace přidáte dalších 1 200 vozů. Ano v okolí jsou další komunikace a lidé mohou třeba objet celé centrum (i když asi není moc kudy) aby se dostali na místo určení... Ale v reálu by samozřejmě nikdo s cizím člověkem taxi nesdílel a 6 000 lidí by prakticky znamenalo 6 000 taxíků. A taky jsme úplně ignorovali lidi cestující přes I. P. Pavlova tramvajemi... Takže i při v podstatě skromném využívání aut bez řidiče (1/10 cestujících) by se jen v jednom místě a v jednu dobu mohlo pohybovat třeba i 10 000 aut navíc. A na to by myslím nestačil ani komplet nový městský okruh. A to jsme pořád stále na začátku. Co tedy, až autem bez řidiče bude jezdit každý? :-O
Názor byl 13× upraven, naposled 18. 5. 2016 02:12
K poslední větě- ne, každý jezdit nebude. Stejně jako dnes nejezdí každý taxíkem. Vždy to bude dražší, než pořídit šalinkartu na MHD. Musí být. Už čistě z toho důvodu, aby nenastala situace, kterou popisujete. Já doufám, že tyto věci nebudou v reálné praxi v ČR dřív, než za 20 let.
To co píšete je jedna z mnoha x krát uváděných zjednodušených optimistických teorií. Pak jsou ty, které jsou víc konkrétní a optimistické už nejsou. Ty počítají s tím že nastane úpadek. Zbude méně automobilek. S tím, že ti lidé, kteří přijdou o práci v automotive-industry a aftermarket, se nechytnou jinde a na stejné ekonomické úrovni. Takže v EU/USA/Japonsku/jižní Koreii byste měl několik desítek milionů nezaměstnaných. Nebo osob kterým by se zhoršila ekonomická úroveň. Nebude to úplně na ráz, ale i tak je to jedna, jedna a půl generace.Modelový příkladem je těžký průmysl a těžební. Ne, nikde se to nepodařilo jedna ku jedné.Z pohledu kupujících, už teď reálně je více kupovaných použitých, než nových vozů. Pokud ti lidé koupili a občasně používají jeté. Těžko budou platit x000,- paušál měsíčně za pronajmutí. To by mohli, platili už i dnes za nové… Dostáváte se tak do patové situace, kterou ukázala, třeba naivní teorie řešení s bydlením. Ta říkala, že …není třeba si přeci kupovat nemovitost pokud naní nemáte, když tu máme pronájem.... Jenže ceny jsou stejné.Tedy reálné to není technický problém takový, jako ekonomický. Než vymyslet systém, který bude fungovat co se týká plánování cest a řízení dopravy je složitější systém, který bude bez nějakých drastický dopadů na ekonomiku států.Pak si je také dobré uvědomit, že stále se bavíme o takzvaně „Prvním světě“.Státy které patří k takzvaně druhému, třetímu světu doteď nemají uzákoněné předpisy jako EURO nebo NCAP. A může tam jezdit a být prodáváno vozidlo ze šedesátých let minulého století. A kam myslíte, že se auta určená často na likvidaci v EU prodávají…. Jdou na východ nebo do severní afriky nikoliv na recyklaci. A Afričan si určitě nový ani ojetý autonomní elektromobil nekoupí, spíš nějaký combi z 80tých let….
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 5. 2016 14:41
Článek opomíná zohlednit jednu z věcí, které sám zmiňuje: lidé obvykle jedou ráno do práce a odpoledne z práce. A to se jen tak nezmění. Takže i kdyby úplně všichni přesedlali z vlastních aut do sdílených, jejich počet se nijak dramaticky nesníží, protože ve špičkách se stále bude chtít přepravit stejné množství lidí, pro které bude potřeba podobné množství sdílených aut. Kdyby totiž dotyční chtěli cizí spolujezdce, tak si prostě vlezou do autobusu, vlaku nebo metra, tj. sdílených dopravních prostředků současnosti.
Jo, jasně. Jako teď na dovolený lítaj v charterech se servisem minimálně bussiness třídy. 😉
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.