světelná tyč
26. 5. 2016 • 7:24

Auto co nemůžu řídit je auto na h0vn0. Mám ale velkou šanci, že umřu dřív, než bude dokonána proměna světa v Kocourkov jako San Angeles roku 2032 a rak jsem klidný.
Btw: už mě unavuje ta snaha médií a korporací cpát lidem místo věcí nějaké " služby".

Milan Keršláger
18. 5. 2016 • 18:19

V těch luxusních autech bude asi pěknej bordel... když vidím některá auta, která provozuje jejich majitel, pak potěš koště, až to auto jeho nebude 🙂 Možná by stálo za to investovat do uklízecí služby 🙂

Ředitel ČTÚ
Ředitel ČTÚ
18. 5. 2016 • 15:27

Nejhorší na tom je, co uděláme s garážema ? Vlastníma na 1 káru ( +- ) a nebo veřejnýma.

maroshCZ
maroshCZ
18. 5. 2016 • 15:02

Také se může stát, že Apple za pár let zkrachuje.

zvirek
18. 5. 2016 • 14:35

Jednou budeme taky lítat na dovolenou na Mars.
Jde jen o to, co bude dřív ...

djrhedy
18. 5. 2016 • 9:24

Tak pan Javůrek se nechal trochu unést. Řada tvrzení v článku je značně spekulativní. 1) Pokud bude klesat cena přepravy auty, bude o ní vyšší zájem a logicky nižší zájem o MHD = zvýšení hustoty dopravy a tedy rozhodně nikoli menší zácpy
2) Pokles výroby automobilů? Silně spekulativní. Stále stoupá počet obyvatel ve všech zemích, dokonce i v Česku. I ti se chtějí přepravovat a řada z nich auty.
3) Ano, forma sdílení nahrává elektroautům, jelikož bude čas a prostor na nabíjení, ale co se týká nevyužití aut během dne? To jsou už opravdu zavádějící spekulace. Životnost neustále využívaného automobilu je samozřejmě o řád níž než u důchodce, který za život najel s autem sotva 50 tisíc km a auto mu vydrželo 20 let i víc. Ale v principu je většina aut využívána po většinu svého života efektivně i když stojí část dne nepoužívaná. Většina aut najede 200-300 tisíc km po kterých už jsou většinou téměř komplet na generálku v ceně pomalu nového vozu nebo za pár korun silně ojeté na doježdění. Takže když auto bude v provozu celý den, tak ho ta generálka může čekat klidně už za 3 roky do výroby.

dolph1888
dolph1888
17. 5. 2016 • 19:29

Nebudou, protože raději zalezu do vlaku. Ano, jsou soupravy (ne u nás bohužel), které nemají strojvůdce, ale ty jedou po kolejích a vlaková cesta je odněkud stavěna a především je zde mnoho možností předejít tragédii, což na silnici prostě nejde z logiky věci.
> Co je zajímavé, jak pořád někdo, něco mele o tom, co bude / nebude a stále v ostrém nasazení nikde nic. Tak zase příště, na shledanou ... v těch autech bez šoféra ... . 🙂

Lukáš Košík
17. 5. 2016 • 18:16

"V autě budete mít spoustu prostoru a pohodlí pro práci a na dané místo dojedete vždy včas, protože už nebudou takřka žádné zácpy..."
Se vším v článku souhlasím. Až na jednu velmi podstatnou věc. Aut se sice vyrobí celkově měně a zmizí z přeplněných parkovišť, protože budou většinu dne někde jezdit. Nicméně tím, že se jízda zlevní, ji bude chtít využívat více lidí, než jen ti, co dnes využívají vlastní auta a jezdí s nimi např. do práce. Budou se rekrutovat z těch, co jezdí MHD. To ve výsledku musí mít za následek zvýšení hustoty dopravy a budou se naopak více tvořit zácpy. Pro snížení tohoto zatížení to bude klást obrovské nároky na posílení dopravní infrastruktury a vyžádá si to obrovské finanční investice. Je to přeci logické. MHD je oproti osobní dopravě, kdy v jednom vozidle může být max. 5 lidí extrémně efektivní. Např. jedna souprava metra přepraví přes 1000 lidí a navíc vůbec nezatěžuje veřejné pozemní komunikace. I při maximální efektivitě bude pro nahrazení jedné soupravy metra potřeba 200 vozů bez řidiče. Kolony se mohou přestat tvořit až budou na silnicích pouze autonomní auta, která budou navíc bez výjimky vybavena centrálním řízením provozu. To se dá ale očekávat zhruba až po roce 2045. Protože kolem roku 2020 přijdou první autonomní vozy, v roce 2030 budou všechny nově vyráběné vozy již autonomní a dalších 15 let bude trvat, než ze silnic zmizí poslední lidští řidiči a první generace autonomních vozů, která nejsou schopná centrálního řízení dopravy.
Do té doby ale může být prudké zvýšení dopravní zátěže obrovský problém.
http://www.recode.net/2016/5/16/11635628/self-d... ...

Názor byl 3× upraven, naposled 17. 5. 2016 23:54

loobick
17. 5. 2016 • 17:43

Článek opomíná zohlednit jednu z věcí, které sám zmiňuje: lidé obvykle jedou ráno do práce a odpoledne z práce. A to se jen tak nezmění. Takže i kdyby úplně všichni přesedlali z vlastních aut do sdílených, jejich počet se nijak dramaticky nesníží, protože ve špičkách se stále bude chtít přepravit stejné množství lidí, pro které bude potřeba podobné množství sdílených aut. Kdyby totiž dotyční chtěli cizí spolujezdce, tak si prostě vlezou do autobusu, vlaku nebo metra, tj. sdílených dopravních prostředků současnosti.

lazywriter
17. 5. 2016 • 16:50

Jo, jasně. Jako teď na dovolený lítaj v charterech se servisem minimálně bussiness třídy. 😉

Určitě si přečtěte

Články odjinud