vzach
17. 2. 2015 • 5:58

Pokud by to mělo mít nějaké jednodušší ovládání, pak by se měli inspirovat v historii. Celá staletí stačily k ovládání dopravních prostředků pouze 2 opratě a 4 hlasové povely - hyjé, prrr, hot a čehý (a ruční brzda). Takže by mohli implementovat takové jednoduché ovládání i do apple elektromobilu. Kdyby ovšem chtěli utratit ty peníze za něco opravdu perspektivního v oblasti dopravy, tak by se měli věnovat spíše vývoji teleportace. 😉

djmetlicka
17. 2. 2015 • 4:48

😃 Serem na to. Apple auto nie ďakujem ostanem pri svojom BMW.

petosa19
16. 2. 2015 • 23:12

V prvom rade očakávam odlišný napájací konektor ako je dnes rozšírený 😀

Axel_foley4
16. 2. 2015 • 21:36

Ovce se zapíšou do pořádníku a stejně budou měsíc nocovat před fabrikou, aby skutečně měli to vozítko 😀

jirka123456
16. 2. 2015 • 20:27

Možné to je. Steve Jobs je mrtvý, takže je nebude brzdit ani zbytečný perfekcionizmus, ani snaha soustředit se na malé množství věcí a ty dělat ze všech nejlépe. Co by se za Jobse asi nestalo:iPhony se chladnu samy vypínají, takže iPhonista si ve sněhové vánici taxíka nezavoláproblémy se signálem - třeba na stanici metra Můstek mají signál všechny telefony kromě iPhonů, což je docela problém pokud čekáte na jízdenku přes SMSsamovolně praskající skla tabletů: http://osina.cz/ja-vul-si-koupil-tablet-o... ... Takže jejich auta budou asi krásná, drahá, v mnoha ohledech neuvěřitelně kvalitní, ale občas nebudou fungovat a Apple bude předstírat, že za všechny poruchy mohou zákazníci. A pokud se je někdo odváží kritizovat, tisíce haterů dostanou histerický záchvat z toho, že jim někdo kritizuje jejich modlu.

dolph1888
dolph1888
16. 2. 2015 • 17:05

OTÁZKA NEZNÍ ZDA PRACUJE NA ELEKTROMOBILU, OTÁZKA ZNÍ ZDA PRACUJE NA NOVÝCH BATERIÍCH S KAPACITOU ENERGIE NA HMOTNOST ALESPOŇ JAKO BENZIN. To je otázka, na elektromobilu dělá každý na zdroji energie nikdo. Stejné jako u vesmírných letů, na raketách se starými ruskými motory (viz sklad z dob CCCP) dělá každý soukromník na nových pohonech (efektivita, magnetoplazmové, fúzní) nikdo přesto, že ty chemické* už nic nepřinesou a jejich účinnost je žalostná.
_
* Nukleární neprošly HeiI Greenpeace.

Názor byl 1× upraven, naposled 16. 2. 2015 17:07

-drb-
16. 2. 2015 • 14:47

Pomiňme teď to, že iCar nepokládám za příliš pravděpodobný produkt. Budu se tvářit, že tomu věřím a zavěštím si trochu z čajových lístků.Pokud tedy přijde iCar, půjde Apple velmi pravděpodobně podobnou cestou jako u svých ostatních novinek - iPodu, iPhonu, iPad atd. Všechny nebo téměř všechny novinky Apple sklízejí kritiku za omezené funkce. Když přišel iPod, byly už tady dávno zavedené jiné MP3 playery s mnoha funkcemi, podporou mnoha různých formátů (viz např. iRiver). iPod toho podporoval velmi málo, funkcí neměl také moc, ale byl jednoduchý na ovládání a většině lidí to vyhovovalo. iPod sklidil obrovský úspěch a ostatní MP3 playery velmi rychle ztrácely tržní podíl.Totéž se stalo s iPhonem. První generace byla funkčně strašná. Neumělo to skoro nic, aplikací bylo na začátku velmi málo a valná většina z nich byla ještě typu pití piva s krkáním apod. (jeden kolega s tím děsně prudil, ta vzpomínka se nedá vymazat). Přesto nabídl něco, po čem byla obrovská poptávka. Málokdo chtěl složitý komunikátor s náročným nastavováním, aplikacemi s mnoha možnostmi a těžkopádným ovládáním. Lidé chtěli jednoduchý přístroj, který si postupně budou moci přizpůsobovat svými aplikacemi. Samotné prostředí chtěli jednoduché. A to iPhone nabídl - sice málo funkcí, ale díky tomu jednoduché, funkční a opravdu svižné prostředí (WinCE přístroje i všechny chytré Nokie byly proti tomu lenivé krámy, bohužel).Také iPad má dodnes prostředí oproti konkurenci velmi omezené, ale i přes loňský pokles růstu je tahounem celého trhu a když někdo připravuje tabletové aplikace, tak iPad je ve většině případů první volbou.
Současná situace v autech je v mnohém podobné jako třeba u těch chytrých telefonů. Výrobci jsou zavedení, nabízejí kdejakou vychytávku navíc, ale ovládání je pořád složité - jak samo řízení, tak zejména ovládání všech těch vychytávek navíc. (Poznámka na okraj - mě třeba řízení baví, jezdím bez nehody téměř 20 let, najel jsem stovky tisíc km, technické novinky navíc vítám a hrabu se v nich rád, nicméně nemohu soudit podle sebe, vidím, jak k řízení přistupuje manželka, případně i někteří kamarádi. Pro ně to není zábava, je to jen nutné zlo, jak se dostat z bodu A do bodu B, nějaké jízdní módy je nezajímají, natož když mají řešit nějaký servisní zásah, třeba pitomou výměnu žárovky.)Momentálně je trh vyloženě hladový po ultrajednoduchém individuálním dopravním prostředku, který většinu věcí vyřeší sám, uživatele snadno dopraví do vybraného cíle. Ovládání bude intuitivní, pochopitelné pro každého bez zdlouhavého učení. Automobily Tesla, ač rozhodně krásné kousky techniky, jsou v tomto ohledu úplně v jiné dimenzi. Jsou složité, a je to prostě jen klasika převedená do elektřiny. Takový WinCE - složitý systém s desktopovým konceptem na jiném druhu zařízení, ke kterému se to vůbec nehodí. V podstatě nejblíž je konceptu ultrajednoduchého auta idea, kterou ukázal Google - např. http://www.huffingtonpost.com/2014/05/28/googles-new-dr... ... Jenže ten koncept od Google je zase příliš velký úlet na opačnou stranu. Ovládání nemá už prakticky vůbec. Je to de facto jen robotický taxík. iCar by měl mít i nadále ovládání, byť radikálně zjednodušené (žádné dva nebo tři pedály, žádný bambilion tlačítek kolem), aby si uživatel mohl sám určovat jízdu. Ovšem zcela určitě to bude systém z velké části automatizovaný, na většině cest to bude stylem "zadám cíl a nechám auto jet", a to ruční řízení využije třeba na parkovišti, pojíždění po městě apod. Určitě to bude systém, který bude propojovaný s dalšími Apple zařízeními a velmi pravděpodobně půjde také skrze ně určovat cíl cesty nebo si tak bude možné iCar přivolat.Zpočátku to ale každopádně bude věc drahá, s méně funkcemi (a pravděpodobně i malým užitným prostorem), ale také designově čistá a hlavně nepříliš extravagantní (tu studie v článku je hezká, ale příliš ujetá - Apple design je reálně velmi konzervativní a záměrně strohý). Konkrétní tvar bych si ale vyvěštit netroufl. Na to jsou už mé čajové lístky příliš opotřebované.A teď jsem zvědav, jestli se tahle předpověď alespoň částečně naplní, nebo jestli jsem koupil nekvalitní čaj na věštění. ;)

moucha
16. 2. 2015 • 14:00

WOHOOOOOOO 😀

Názor byl 1× upraven, naposled 16. 2. 2015 14:46

David Raška
David Raška
16. 2. 2015 • 13:24

To abych si rychlo podal patent na 4 kolové přemísťovadlo s průhlednýma oknama.

goob
16. 2. 2015 • 13:22

A kdo si bude chtít užít auta naplno, bez Apple omezení, tak si udělá jailbreak 😀

Vláďa  Janeček
Vláďa  Janeček
16. 2. 2015 • 13:10

Jak to tedy nakonec dopadne? Nijak. Takových zvěstí, co WSJ přinesl od doby, co odešel Mossberg, už bylo obrovské množství. A vyšla z nich nějaká? V podstatě žádná. Naopak velké množství z nich se pohledem zpět ukazuje jako zcela mimo mísu. A vsadil bych se, že stejně je tomu i tentokrát...

s-b-d
16. 2. 2015 • 13:08

No, jestli bude jezdit podle jejich map, tak potěš koště 😀

HeyJoe
16. 2. 2015 • 12:57

Buznakára v designu počítačové myši Asi dám přednost VW. B-😈

Arctia
16. 2. 2015 • 12:39

Doufejme, ze se nebude v zatackach ohybat. 😀

Určitě si přečtěte

Články odjinud