Více inovací zaznamenal iPad. Tedy ten klasický, desetipalcový. Dostal nové vnitřnosti a nižší cenu.

Více inovací zaznamenal iPad. Tedy ten klasický, desetipalcový. Dostal nové vnitřnosti a nižší cenu.

Klasický iPad zůstává výchozím desetipalcovým tabletem. Nalevo od něj je zmenšená verze Mini, napravo pak dvojice výkonnějších iPadů Pro s podporou dotykového pera.

Klasický iPad zůstává výchozím desetipalcovým tabletem. Nalevo od něj je zmenšená verze Mini, napravo pak dvojice výkonnějších iPadů Pro s podporou dotykového pera.

Nově iPad vyjde na 10 990 Kč v 32GB verzi.

Nově iPad vyjde na 10 990 Kč v 32GB verzi.

Nově je základní iPad vybaven jasnějším displejem Retina

Nově je základní iPad vybaven jasnějším displejem Retina

Úhlopříčka 9,7 palců a rozlišení 2 048 × 1 536 bodů zůstává

Úhlopříčka 9,7 palců a rozlišení 2 048 × 1 536 bodů zůstává

iPad je vybaven čtečkou otisku prstu Touch ID, na přední straně je 1,2MPix kamera, na zadní pak 8MPix senzor, který zvládne natáčet video v rozlišení Full HD i zpomalené záběry.

iPad je vybaven čtečkou otisku prstu Touch ID, na přední straně je 1,2MPix kamera, na zadní pak 8MPix senzor, který zvládne natáčet video v rozlišení Full HD i zpomalené záběry.

Výběr iPadů se zúžil, menší verze Mini zůstává v nabídce pouze se 128GB pamětí za 12 990 Kč

Výběr iPadů se zúžil, menší verze Mini zůstává v nabídce pouze se 128GB pamětí za 12 990 Kč

Výbava dále zahrnuje Wi-Fi, Bluetooth, dvojici reproduktorů, dobíjecí Lightning konektor a také 3,5mm jack na sluchátka, sem ještě "odvaha" z iPhonu 7 nedorazila.

Výbava dále zahrnuje Wi-Fi, Bluetooth, dvojici reproduktorů, dobíjecí Lightning konektor a také 3,5mm jack na sluchátka, sem ještě "odvaha" z iPhonu 7 nedorazila.

Tablet je tenký 7,5 mm a má hmotnost 469 g (4G verze 478 g)

Tablet je tenký 7,5 mm a má hmotnost 469 g (4G verze 478 g)

Nabízet se bude ve standardní paletě barev, růžově zlatá ovšem chybí. Ta zůstává k dispozici výhradně pro desetipalcový iPad Pro.

Nabízet se bude ve standardní paletě barev, růžově zlatá ovšem chybí. Ta zůstává k dispozici výhradně pro desetipalcový iPad Pro.

Oproti předchozímu modelu Air 2, na který novinka navazuje, přináší jen minimum inovací. Majitelé starších modelů nemají pádný důvod kupovat novější.

Oproti předchozímu modelu Air 2, na který novinka navazuje, přináší jen minimum inovací. Majitelé starších modelů nemají pádný důvod kupovat novější.

Kryty samozřejmě zůstávají kompatibilní, vybírat si můžete z mnoha barev

Kryty samozřejmě zůstávají kompatibilní, vybírat si můžete z mnoha barev

Takto by si to Apple jistě představoval - iPad u každého. O tablety ale opadá zájem, prodává se jich stále méně.

Takto by si to Apple jistě představoval - iPad u každého. O tablety ale opadá zájem, prodává se jich stále méně.

A ještě zpět k červenému iPhonu. Speciální RED edice nabídne matný odstín sytě červené barvy na hliníkovém těle

A ještě zpět k červenému iPhonu. Speciální RED edice nabídne matný odstín sytě červené barvy na hliníkovém těle

RED edice není nic nového, Apple první takový produkt nabídl už před deseti lety (iPod Nano). Nákupem této edice přispějete Globálnímu fondu na boj proti šíření HIV

RED edice není nic nového, Apple první takový produkt nabídl už před deseti lety (iPod Nano). Nákupem této edice přispějete Globálnímu fondu na boj proti šíření HIV

V červené bude k dispozici iPhone 7 i větší verze iPhone 7 Plus

V červené bude k dispozici iPhone 7 i větší verze iPhone 7 Plus

A změny se dnes dočkal i levný iPhone SE. Zdvojnásobila se mu kapacita paměti v obou dostupných verzích. Ceny zůstávají stejné.

A změny se dnes dočkal i levný iPhone SE. Zdvojnásobila se mu kapacita paměti v obou dostupných verzích. Ceny zůstávají stejné.

Více inovací zaznamenal iPad. Tedy ten klasický, desetipalcový. Dostal nové vnitřnosti a nižší cenu.
Klasický iPad zůstává výchozím desetipalcovým tabletem. Nalevo od něj je zmenšená verze Mini, napravo pak dvojice výkonnějších iPadů Pro s podporou dotykového pera.
Nově iPad vyjde na 10 990 Kč v 32GB verzi.
19
Fotogalerie

Apple stále roste, po letech poprvé prodal více iPadů a prodej chytrých hodinek Watch vzrostl o polovinu

  • Apple zveřejnil finanční výsledky za 3. fiskální čtvrtletí roku 2017
  • Po 3 letech klesajících prodejů dochází ke zvýšení prodejů iPadů
  • Apple nejrychleji roste v oblasti služeb a ostatních produktech, kam patří i Watch

Apple včera oznámil výsledky hospodaření na třetí fiskální čtvrtletí tohoto roku, kde se objevilo několik pozitivních překvapení. Hlavní zprávou dne je to, že se Applu podařilo zvrátit osud klesajících prodejů iPadů. Největší růst příjmu Applu je stále ze služeb a také z ostatních produktů, kam patří i stále populárnější chytré hodinky Watch.

V září se dočkáme představení nového „iPhonu 8“, od kterého se čekají velké změny, alespoň pokud jde o hardware. I když iPhony tvoří stále většinu příjmů Applu, snaží se Apple tento nepoměr vůči ostatním produktům vyřešit. Ani investoři totiž nechtějí vidět to, že je firma závislá na úspěchu pouze jediného produktu. Jak ale ukazují nová čísla, Applu se daří zvyšovat příjmy ve všech oblastech a stále růst.

Příjem pořád roste

Apple ve třetím fiskálním čtvrtletí tohoto roku dosáhl na příjem 45,4 miliardy dolarů, což je o 7 % více, než ve stejném období minulý rok. Jedná se tak o velmi slušný růst, obzvláště vzhledem k velikosti společnosti. Došlo tak pokoření původních odhadů 44,95 miliardy dolarů. Apple si dokázal i mírně zlepšit marži, byť pouze o jedno procento na 38,5 %.

 2017-08-02 v 10.42.00.png

Pokud jde o jednotlivé oblasti, Applu se dařilo růst všude kromě Číny, kde došlo k propadu o deset procent, zatímco v dalších částech Asie, Evropě či Americe se jednalo o meziroční růst až o 15 %. Apple se snaží problémy s Čínou vyřešit i novou šéfkou, která bude mít tuto oblast na starosti, takže uvidíme, jak se jí bude dařit a jestli v následujících čtvrtletích dojde k nějaké pozorovatelné změně.

iPady zase po letech táhnou

Asi největším úspěchem, kterým se Apple pochlubil, je zvrácení neustálého propadu prodejů iPadů. Trh s tablety se několik let propadává obecně i v rámci ostatních výrobců, Applu se ale ve zmíněném čtvrtletí konečně po třech letech podařilo prodat o 15 % více iPadů, než ve stejném období minulý rok. Co za to může?

Rozhodně lze spekulovat o větším zájmu o nové iPady Pro 10,5“, které dostaly pochvalné recenze po celém světě nejen kvůli výkonu, hardwaru a dobrému poměru s cenou, ale také možnostmi chystaného iOS 11.

Vzhledem k tomu, že příjem z iPadů vzrostl jen o 2 %, lze počítat i s úspěchem nového levného iPadu. Pokud jde ale o celková čísla prodaných kusů, Apple má stále co dohánět z rekordního vánočního čtvrtletí roku 2013, kdy se mu podařilo prodat 26 milionů iPadů.

Ve třetím fiskálním čtvrtletí současného roku se totiž jedná o prodeje 11,4 milionů kusů iPadů. Každopádně uvidíme, jak se iPadům bude dařit v dalším čtvrtletí a hlavně o vánoční sezóně, kdy už bude k dispozici i finální verze iOS 11.

iPhony a Macy rostou minimálně

V případě iPhonů se prodeje zvýšily meziročně jen o 2 % (41 milionů kusů), z pohledu příjmů pak o 3 %. Nastává klasické vyčkávání zákazníků stávajících modelů na novou generaci, takže uvidíme, jak se podaří Applu zaujmout novým modelem, který bude představen v září a čeká ho pochopitelná i silná vánoční sezóna.

screen shot 2017-08-01 at 45216 pm.png
Kompletní přehled finančních výsledků Applu za 3. čtvrtletí roku 2017

Prodeje Maců rostly jen o 1 % (4,3 milionů kusů), přičemž příjem z nich se zvýšil meziročně o slušných 7 %.

Nejvíce rostou služby a Apple Watch

V rámci specifikací příjmů Apple uvádí rozdělení už jen na služby a ostatní produkty. Mezi službami je všechno možné – App Store, Apple Music, iCloud, iTunes Store, Apple Pay, AppleCare a další. Zde došlo k meziročnímu růstu o 22 %. Apple prozradil, že 3 ze 4 plateb přes Pay už pochází mimo USA.

V segmentu dalších produktů, který rostl o 23 %, patří ostatní produkty od Applu, jako jsou sluchátka, (včetně Beats), Apple TV a další různý hardware, ale hlavně chytré hodinky Apple Watch. Právě o nich stále nejsou konkrétní čísla prodejů, ale dle již dříve zmíněných informací se pro Apple jedná už o miliardový byznys, který rychle roste.

V rozhovoru k finančním výsledkům Tim Cook prozradil, že se Apple Watch podařilo prodat o 50 % více, což je opravdu hodně a lze očekávat, že se letos dočkáme už třetí generace hodinek. Apple má v hodinkách nastavenou dlouhodobou strategii, která se točí kolem zdraví a senzorů.

Investice a rozšířená realita

Apple oznámil, že plánuje investovat miliardu dolarů do společnosti Corning, která se specializuje na výrobu odolného skla pro displeje, ale také pokročilé optické systémy (že by v budoucnu jeden z hlavních dodavatelů technologií pro chytré brýle od Applu?). Investice by měly umožnit rozšíření továren v USA.

Tim Cook se také pochlubil zájmem vývojářů o ARKit – API od Applu, které řeší systém pro rozšířenou realitu pro stávající zařízení, jako je iPhone a iPad. Vývojáři díky němu mohou jednoduše vytvářet aplikace a hry, které fungují a interagují s reálným obrazem. Podle vyjádření tak bude mít Apple na konci roku (po uvedení finální verze iOS 11) k dispozici největší platformu pro rozšířenou realitu na světě.

Určitě si přečtěte

Články odjinud