Apple snižuje výrobu HomePodu. Neprodává se tak dobře, jak se čekalo

HomePod, chytrý reproduktor od Applu, zpočátku vypadal jako prodejní hit. Počet předobjednávek byl vysoký a první týdny prodejů nebyly jiné. Nyní to ale vypadá, že zájem razantně opadl a některým obchodům se, podle agentury Bloomberg, reproduktor hromadí na skladech. Apple zareagoval snížením výroby a odhadu prodaných kusů na další období.

Zpočátku při zahájení prodejů si HomePod uzmul třetinu z prodejů v rámci kategorie chytrých reproduktorů v USA. Po deseti týdnech v prodeji ale zabírá přibližně 10 procent trhu. Pro porovnání – konkurenční Echo od Amazonu zaujímá 73 % a Google Home přibližně 14 %.

Důvodem, krom vyšší ceny, může být i to, že i když se řadí mezi chytré reproduktory, oproti konkurenci toho příliš neumí. Siri je zde totiž funkčně velmi omezená a hodí se spíše jen k přehrávání hudby, nežli ovládání chytré domácnosti, odpovídání na dotazy apod. Na začátku se také objevily potíže s poškozováním dřevěného nábytku.

Využít také nejde některé funkce, které Apple slíbil při uvedení – není například možné koupit si dva reproduktory a po spárování si užívat stereo zvuk. Funkce bude doplněna softwarovým updatem v průběhu roku.

Diskuze (40) Další článek: Blíží se znovuzrození Úkolů u Googlu? Unikly střípky staronové služby

Témata článku: Google, Apple, USA, Siri, Chytrá domácnost, Homepod, Reproduktory, Chytrý reproduktor, Vysoká cena, Stereo zvuk, Reproduktor, Výroba, Prodej, Softwarový update, APP, Prodejní hit, Amazon Echo, Bloomberg

Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test 18 bezdrátových sluchátek

Vše o přechodu na DVB-T2

Procesory AMD opět porážejí Intel

7 NVMe M.2 SSD v přímém souboji