Apple snižuje výrobu HomePodu. Neprodává se tak dobře, jak se čekalo

HomePod, chytrý reproduktor od Applu, zpočátku vypadal jako prodejní hit. Počet předobjednávek byl vysoký a první týdny prodejů nebyly jiné. Nyní to ale vypadá, že zájem razantně opadl a některým obchodům se, podle agentury Bloomberg, reproduktor hromadí na skladech. Apple zareagoval snížením výroby a odhadu prodaných kusů na další období.

Zpočátku při zahájení prodejů si HomePod uzmul třetinu z prodejů v rámci kategorie chytrých reproduktorů v USA. Po deseti týdnech v prodeji ale zabírá přibližně 10 procent trhu. Pro porovnání – konkurenční Echo od Amazonu zaujímá 73 % a Google Home přibližně 14 %.

Důvodem, krom vyšší ceny, může být i to, že i když se řadí mezi chytré reproduktory, oproti konkurenci toho příliš neumí. Siri je zde totiž funkčně velmi omezená a hodí se spíše jen k přehrávání hudby, nežli ovládání chytré domácnosti, odpovídání na dotazy apod. Na začátku se také objevily potíže s poškozováním dřevěného nábytku.

Využít také nejde některé funkce, které Apple slíbil při uvedení – není například možné koupit si dva reproduktory a po spárování si užívat stereo zvuk. Funkce bude doplněna softwarovým updatem v průběhu roku.

Diskuze (40) Další článek: Blíží se znovuzrození Úkolů u Googlu? Unikly střípky staronové služby

Témata článku: Google, Apple, Reproduktory, USA, Siri, Chytrá domácnost, Homepod, Stereo zvuk, Amazon Echo, Prodejní hit, Chytrý reproduktor, Reproduktor, Výroba, Softwarový update, Bloomberg, Prodej, Vysoká cena

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Test 6 odolných telefonů a 22 powerbank

Srovnání technologií QLED a OLED

Měřte své sportovní výkony

Sady pro chytrou domácnost