A co se týká kontroly hospodaření velkých firem - to je úplně jiné téma, ale budiž. Snahy o větší kontrolu nebo osekání příjmů jsou úplně k ničemu. Nic to neřeší. Velká firma bude mít vždy mnohem více možností, jak hospodaření zneprůhlednit a jak vyvést zisky jinam. Naopak čím větší kontrola a čím větší byrokracie, tím pro tyhle molochy lépe. Žádné nařízení nejde zacílit jen na jedinou firmu - to by byla šikana, kterou by daná firma u soudu velmi snadno vyhrála a zahojila by se na tučném odškodnění. Tedy taková byrokracie musí být všeobecná a dopadnout na každého. Jenže zatímco velká firma ze svých zisků dokáže snadno zaplatit celé oddělení lidí, kteří se budou této nové byrokracii věnovat, pro malý podnik to bude mít zničující dopad. Viz třeba EET, která velkým podnikům nevadí (už systémy mají a jeden výstup navíc je nezatíží), zatímco pro drobné podnikatele je to často náklad likvidační (zejména pro ty v regionech, kde se třeba při vedení malé prodejny podnikáním reálně neuživili, ale poskytovalo jim to jen pár stovek navíc k jinému příjmu; takoví prostě skončili). Takže tu máte kontrolní mechanismus, který žádné podvody nevyřešil (ty se dělají efektivněji jinak), ale zlikvidoval část drobnějších a snížil konkurenci (což těm velkým rozhodně vyhovuje).Řešením je naopak uvolnění pravidel, snížení všech bariér pro vstup na trh, aby mohli snadno začít podnikat i menší hráči, a hlavně důsledně vyžadovat plnění už stávající legislativy u všech. A navíc - zrovna u googlu a jim podobných platí, že státu se mnohem víc vyplatí danou firmu na zdejším trhu mít než nemít, protože na řešeních od googlu pracuje mnoho místních lidí, mají na tom rozjetý svůj byznys, ergo stát získává daně od těchto lidí. Snažit se z postavení naší země šikanovat firmy typu Google je kardinální volovina. Samozřejmě, že je nutná základní ochrana domácího trhu a je také potřeba trvat na tom, aby dodržovali místní zákony tam, kde to je nutné a možné (a pokud to není možné, pak jednat s legislativou, pod kterou google spadá, ale to je většinou boj s větrnými mlýny), ale hlavně je potřeba umožnit to, aby mezi místními vyrostla konkurence. A že to jde, je jasně vidět třeba v případě Seznamu. Jen málokde má Google tak silnou konkurenci na místním trhu jako tomu je v ČR - jsou zde masivně používané jiné mapy než od googlu, nejsou zde úplně automaticky používané služby googlu u prezentací malých podnikatelů apod. A tahle konkurence se má následně šanci prosadit i jinde a své příjmy ze zahraničního byznysu zdaní nebo z velké části utratí také doma. Je to tedy jedině přínos.Fakt cesta osekání příjmů tam, kde si lúza ukáže, že se jim taková firma nelíbí, je cesta do pekel.