Analytická společnost IDC vydala souhrnnou zprávu o trhu tabletů v roce 2017. Z ní vyplývá stabilní zájem o iPady, zmenšující se podíl Samsungu a největší růst tabletů od Amazonu.
Za rok 2017 prodal Apple podle IDC celkem 43,8 milionů iPadů. To je ještě o kus víc než v případě další dvojice Samsung a Amazon dohromady. Ti mezi zákazníky poslali 24,9 milionů, respektive 16,7 milionů tabletů.

Prodeje tabletů za rok 2017 (zdroj: IDC)
Jenže zatímco Jihokorejci prodali o 1,7 milionů tabletů méně než v roce 2016, Amazonu se v meziročním srovnání dařilo. Prodeje zvedl o 4,6 milionů kusů. Se svými modely však cílí na rozdílné zákazníky než Apple. Ceny modelů Fire HD často začínají hluboko pod sty dolary a nejdražší Fire HD 10.1 stojí 160 dolarů (asi 3 300 korun bez daně).
Podíl na trhu se o 2,5 procentního bodu zvětšil u Applu a o 3,3 procentního bodu u Amazonu.
V poslední čtvrtletní zprávě Apple uvedl, že mu za tři měsíce prodeje iPadů vynesly 5,8 miliard dolarů, přičemž průměrnou cenou prodaných tabletu je 445 dolarů. Ta se meziročně zvýšila především díky iPadům Pro o více než 20 dolarů. Právě tento model by měl Apple u letos výrazně upgradovat. Čeká se především příchod Face ID.