Apple přišel se svým chytrým reproduktorem pozdě, navíc toho umí docela málo. Příčinou je Amazon, který Applu nečekaně vlezl do zelí a Apple nestačil pružně reagovat.

Apple přišel se svým chytrým reproduktorem pozdě, navíc toho umí docela málo. Příčinou je Amazon, který Applu nečekaně vlezl do zelí a Apple nestačil pružně reagovat.

Apple HomePod klade důraz na kvalitu zvuku. To je něco, co je u konkurence od Amazonu až trochu druhotné.

Apple HomePod klade důraz na kvalitu zvuku. To je něco, co je u konkurence od Amazonu až trochu druhotné.

Pro Apple má být ale právě ozvučení konkurenční výhodou. Jenže stejným směrem se vydal už i Google se svým Google Home

Pro Apple má být ale právě ozvučení konkurenční výhodou. Jenže stejným směrem se vydal už i Google se svým Google Home

HomePod se bude nabízet i v černé, půjde o designový kousek techniky

HomePod se bude nabízet i v černé, půjde o designový kousek techniky

HomePod má uživatele naučit poslouchat hudbu s doplňkovou výbavou i doma, nejen v rámci přenosných iPhonů, iPadů či v minulosti iPodů.

HomePod má uživatele naučit poslouchat hudbu s doplňkovou výbavou i doma, nejen v rámci přenosných iPhonů, iPadů či v minulosti iPodů.

Google Home Max. Novinka Googlu spojující Google Home a velký stereofonní reproduktor.

Google Home Max. Novinka Googlu spojující Google Home a velký stereofonní reproduktor.

Uvnitř je dvojice výkonných reproduktorů.

Uvnitř je dvojice výkonných reproduktorů.

Miniaturní verze domácího digitálního asistenta Google Home bude stát jen 49 dolarů.

Miniaturní verze domácího digitálního asistenta Google Home bude stát jen 49 dolarů.

Google Home Mini.

Google Home Mini.

Také Amazon má mini verzi svého Echa Foto:  Guillermo Fernandez ,  CC BY-SA 2.0

Také Amazon má mini verzi svého Echa | Foto: Guillermo Fernandez, CC BY-SA 2.0

Kompaktní verze Amazon Echo

Kompaktní verze Amazon Echo

Apple nabídne velikost zatím jen jednu. HomePod navíc bude velmi drahý. Rozhodně se proto nerozšíří jako padesátidolarové puky od Googlu či Amazonu

Apple nabídne velikost zatím jen jednu. HomePod navíc bude velmi drahý. Rozhodně se proto nerozšíří jako padesátidolarové puky od Googlu či Amazonu

O prvotní výrobu se stará společnost Inventec Appliances, která pro Apple vyrábí sluchátka AirPods.

O prvotní výrobu se stará společnost Inventec Appliances, která pro Apple vyrábí sluchátka AirPods.

President firmy však zmínil, že do konce roku bude problém dodat požadované dodávky

President firmy však zmínil, že do konce roku bude problém dodat požadované dodávky

O hlavní výrobu se má starat Foxconn, který ale reproduktor začne produkovat až v průběhu příštího roku.

O hlavní výrobu se má starat Foxconn, který ale reproduktor začne produkovat až v průběhu příštího roku.

Foto: Apple

Foto: Apple

Foto: Apple

Foto: Apple

Foto: Apple

Foto: Apple

Apple HomePod klade důraz na kvalitu zvuku. To je něco, co je u konkurence od Amazonu až trochu druhotné.
Pro Apple má být ale právě ozvučení konkurenční výhodou. Jenže stejným směrem se vydal už i Google se svým Google Home
HomePod se bude nabízet i v černé, půjde o designový kousek techniky
HomePod má uživatele naučit poslouchat hudbu s doplňkovou výbavou i doma, nejen v rámci přenosných iPhonů, iPadů či v minulosti iPodů.
20
Fotogalerie

Apple přišel s reproduktorem HomePod pozdě. Amazon mu totiž zhatil plány

Očekávaný chytrý reproduktor HomePod od Applu nebude k dispozici do konce tohoto roku, ale spíše až začátkem toho příštího. Pro Apple je to trochu ostuda, ale má to své důvody, které z tajných zdrojů prozradil Bloomberg. Inženýři Applu prý na chytrém reproduktoru pracovali již od roku 2012, ale plány jim překazil Amazon, když v roce 2014 představil vlastní chytrý reproduktor Amazon Echo.

Amazon Echo obsahoval více méně funkce, na kterých pracovali v Applu – včetně integrované chytré asistentky Alexy (v případě Applu pak Siri). Po podrobném zkoumání ale zjistili, že Amazon nezapracoval na kvalitě zvuku, a tak se pustili znovu do práce na vlastním reproduktoru s důrazem na špičkové ozvučení.

Jenže z Amazonu Echo se stal v USA velmi rychle hit a Amazon rychle uváděl na trh nové funkce a modely. K tomu se neuvěřitelně rozrostlo množství funkcí díky dostupnému API, takže lze pomocí hlasu vyřídit tisíce různých úkolů i pro externí aplikace a služby třetích stran (objednávka Uberu, pizzy a podobně).

Kvůli tomu nastal u Applu trochu zmatek a došlo několikrát k restartu projektu z pohledu vlastností i designu daného chytrého reproduktoru. Jak je teď jasné, Apple se nakonec zaměřil na maximální kvalitu prostorového zvuku a integrace Siri. Širší možnosti jsou až na druhém místě.

Pro Apple tak jde jen o další příslušenství, například vedle sluchátek, a teprve uvidíme, jestli se bude pokoušet více bojovat proti schopnostem Amazon Echo.

Dle zdrojů plánuje Apple v příštím roce prodat kolem čtyř milionů HomePodů, přičemž Amazon už od roku 2014 prodal přes 15 milionů různých modelů Echo. Konkurence v této oblasti ale rychle roste, do boje se přidal například i Google se svými chytrými reproduktory Home nebo Samsung s Harmanem.

Představení HomePodu:

Určitě si přečtěte

Články odjinud