My už si taky notebooky, telefony i tablety do firmy pronajímáme. Máme ve firmě vše od comfor.cz, protože to funguje bez problémů a my tak můžeme v klidu jen pracovat.
Je to otravné, když musíte řešit tyto problémy a práce pak ve výsledku stojí. Proto jsem šel do chytrého pronájmu telefonů a notebooků. Nemusím se tam o nic starat a navíc mě pronájem v nákladech vychází i líp.
Od koho to máte pronajaté? A opravdu se to tolik vyplatí? Jde jen tom že s tím nejsou starosti nebo se to vyplatí i cenově?
Já tak nějak hodně zvažuji, jestli do firmy jít od applu nebo ne... Co myslíte? Už mě nebaví pořád dokola řešit, že někomu nefunguje počítač, a tak nevím jestli by tohle bylo kvalitnější?
Jediný důvod proč jsem si chtěl koupit macbook je svítící logo na zádech, zklamali asi šáhnu po levnější, výkonnější, lepší a widousáčtějjavascript:__doPostBack('ctl05$1998_1029$ctl00$btnSave','')ší variantě :(
Chápu tvůj sarkasmus, ale tak mě napadá, že to svítící logo není 2x praktické. Jako občas se mi líbí, že na malém stolku u zdi ve tmě mi podsvětluje. Jinak jeho význam vidím jen v tom, že když někdo sedí naproti mě, aby ch mu beze slov sdělil "Já mám Apple p*čo"
To ano. Z hlediska uživatele je to fuk. Ale řekl bych, že Jobs to tam chtěl i kvůli marketingu. V každém druhém americkém filmu svítí jablko a mají reklamu zadarmo. O tohle teď přijdou.
-- svítí jablko a mají reklamu zadarmo.--to si fakt myslíš, že zadarmo? 😀
No jo... Nová předražená hračka pro ovečky z macfora.
Apple je kouzelnej. Prave vytvoril novy duvod na minimalne 5 let pro vsechny hatery a trolly, kterym ubyvaji prijmy, osocovat kazdeho, kdo si tohle koupi, za ovci.
Za mě těžké zklamání, čekal jsem tloušťku někde mezi 12–13 mm!
Takže ten dotykový displej v tom stojí těch 6 tisíc? Tak to je ubohost.
Ne. V nadpisu je reč o entry verzi MBP, která má klasickou klávesnici (ale jen dva porty a slabší procesor), ta je o 6 tisíc dražší, ale ve skutečnosti vlastně není, protože má v základu 256GB, zatímco loňská verze měla v základu 128GB a příplatek za 256GB je právě těch 6 tisíc. Takže ten základní model vlastně nezdražili, ale znevýhodnili jiným způsobem. Ale s tou ubohostí a výrazným zdražením máš naprostou pravdu. Pokud totiž vezmu v potaz 256GB 13" verzi loni a 256GB verzi s Touchbarem dnes, je cenový rozdíl ještě větší než 6 tisíc, je totiž dokonce 10 tisíc.
Co máte furt s tím zdražením?Teď koukám na "keynote" 2006 (10 let zpět) a MacBook Pro stál úplně stejně. Dnešní nejlevnější novinka je dokonce o 500 USD levnější, než tehdejší nejlevnější MB Pro .... (dnešních 1499,- USD versus tehdejších 1999,- USD)To se Vám za deset let nepohly výplaty směrem nahoru? Tak to ale děláte něco blbě vy, ne Apple.Kopletní vývoj cen MacBook Pro za posledních 10 let:http://www.jpeg.cz/images/2016/10/30/7iLV.jpg...
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 10. 2016 18:05
Nejak tomu take nerozumim. Pred 4lety jsem za nej daval 61 000Kc, letos 68 000Kc - vzdyt je to uplne to stejne. Pokud se vam to vsem nelibi, pak kupujte SurfaceBooky, pokud vas mrzi kazda koruna, pak tu mate Asusy, MSi apod. Apple za to fakt nemuze. 😁
Za mě je to bohužel oproti loňskému modelu downgrade. Konektory k ničemu, touchbar kravina, která znemožní ovládání jasu a zvuku jednoduše i poslepu, cenovka šílená. Za mě nejhorší Mac, jaký kdy představili. A to jsem jinak z pohledu většiny velmi poslušná ovečka :))
Nevím, jestli je to od Applu vtip nebo realita. Pokud budu investovat 60k do výpočetní techniky, tak to rozhodně nebude nový Macbook Pro. Ten poměr ceny a výkonu je tristní, když srovnám, co můžu mít za desktop o hodnotě 60k. Spolknul bych to, kdyby Apple nabízel nejvýkonnější 15palcovou verzi za 45k, ale takto ani omylem. Ale ono se zase najde spousta vyhypovaných jedinců, co si tu předraženou hračku koupí, tak proč je nepodojit, že. 😉
45k za nejvyšší 15" verzi je nereálná cena i na poměry ostatních značek. Už jen ty 2TB PCIe SSD jsou drahá sranda. Ale jinak s těmi směšnými cenami souhlasím, loňské ceny ještě šly zvládnout, tyhle už jsou extrémní.
"Ale jinak s těmi směšnými cenami souhlasím, loňské ceny ještě šly zvládnout, tyhle už jsou extrémní."Před deseti lety Mac Book Pro začínal na 1999,- USD. To bylo o 500 víc, než dnes. Pokud je tedy současná cena extrémní, jaká byla ta před deseti lety?Co takhle nechat té trapné prezentace ve stylu: "nemám na to, tak za to může Apple."Protože vzhledem k v podstatě neměnné cenové realitě MBP posledních deseti let to nic jiného není.Kompletní vývoj cena MacBook Pro za 10 let zpět:http://www.jpeg.cz/images/2016/10/30/7iLV.jpg...
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 10. 2016 18:06
Koukam, ze se ke svymu rMBP budu muset zacit chovat obzvlast opatrne, aby co nejdyl vydrzel.
Už to tak bude. Poslední rok dva jsem sám čekal a doufal, že jen zaktualizují vnitřnosti a zvýší rozlišení na 2800×1800 (fakt je to takovej problém?) a víc na to nebudou moc šahat, ale v téhle chvíli mě to od prvního slajdu přes tu vlnu legrace přesvědčilo napálit model 2015 s 16 GB RAM a opět doufat, že během dalších 5 let se to z tohoto kómatu dostane zase zpátky.
Obávám se, že není moc rozhodnutí, od kterých by Apple ustupoval. Ale třeba vytáhnout hlavy z pr*elí a začnou prodávat Pro bez Touchbaru i v jiné podobě než entry model s dvěma konektory a slabým procesorem.
To je pravda, a bez impulzu od uživatelů to asi nepůjde. Promítám si další a další scénáře diskomfortu a tak nějak si říkám, že vývojáři, grafici a tak dál na to přece můžou mít dost podobnej pohled. Vývojáři, používáte Chicony klávesnice a terminály? Nezajímá, drbneme vám plochou desku na psaní. Dýdžejové, používáte tři desky s ovládáním a efektama? Zbytečný, dáme vám mátlátko. Grafici, obrazovka, zkratky? Nene, to matlátko je super, ani se nemusíte dívat na ruce, abyste vytvořili psychadelický obrázky. Mě bylo těch demonstrátorů na té prezentaci líto. Navrch to byli primárně produkťáci, kteří už s tím nemusí pracovat, jen se to na sílu naučili na těch 5 minut slávy. Konektory? K čemu? Kupte si Esc do jednoho portu, MagSafe2USBC do dalšího, no a dva iOS devicy na debugování si můžete strčit víte kam. Můj MacBook Air má lepší konektorovou výbavu než ta novota. Výborně. 🙁 Ale je to o 20 deka lehčí a kompiluje to projekt o 5 vteřin rychleji. Tam je ta odvaha!
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 10. 2016 16:06
Jsem přesvědčený, že TOP model MacBook Pro bez Tool Baru a ID Touch by si dnes koupil skutečně jen málokdo, kdo hodlá kupovat nový TOP MBPro.Takže jeho výroba by byla zcela ztrátová záležitost pro několik ultrabláznů.Budeš si muset tu hlavu (ty víš odkud) vytáhnout sám a koukat dopředu, co ti nový stroj přinese a vydělá a ne na cenu.
Z mé strany zklamání.Co se mi líbí, je integrace čtečky otisků - jednoznačně pozitivní krok.Jinak toolbar dobrý, ale z mého pohledu spíše efektní, než efektivní krok kupředu.Chybějící slot na SD kartu, který úspěšně používám s rozšířením pomocí JetDrive Lite, nutnost na běžná USB zařízení používat redukce, vysoké ceny. Mám MacBook Pro 15" 4x2,5 GHz 256GB SSD za 52.500 od Setosu z r.2014 a za 2 roky stejná konfigurace o více jak 20.000 dražší? To je za toolbar a čtečku fakt dost. :-O
Tak nějak. Mám rMBP 13" 2015 256GB a letošní generace má jen za nesmyslný dotykový proužek a (na rozdíl od Touchbaru užitečné) Touch ID příplatek 10k.
"Mám MacBook Pro 15" 4x2,5 GHz 256GB SSD za 52.500 od Setosu z r.2014 a za 2 roky stejná konfigurace o více jak 20.000 dražší? To je za toolbar a čtečku fakt dost."Fór je v tom, že ten dnešní MacBook Pro stojí v dolarech v podstatě stejně, jako ten starý a to už více, než 10 let zpět.Ony jsou ty ceny pořád stejné.
Všechno uvnitř ekosystému Applu fungovalo dobře, ale to se najdnou mění a najednou bude uživatel potřebovat redukce i pokud vlastní jen nová zařízení od Applu. Modelová situace: uživatel vlastní iPhone 7 a koupí si nový MBP. K iPhone 7 bude mít kabel USB-A -> Lightning a sluchátka přes Lightning. Na Macu bude mít USB-C, takže nepřipojí ani iPhone, ani sluchátka. A ten Touchbar je přesně taková zhovadilost, jako jsem čekal. Možnost používání po slepu je pryč, klasické funkce dnes schované pod funkčními klávesami budou v mnoha aplikacích schované pod swipem a ťuknutím, takže 1) krok navíc 2) nebude možné to udělat bez odtržení očí z displeje. Užitečné to bude tak pro tisícinu uživatelů, pro ostatní to bude čistě jen nevýhoda. Je opravdu škoda, že MBP s klasickou klávesnicí nemá Touch ID a má slabý procesor, protože kdyby nepřišli s Touchbarem, jednalo by se o obyčejný, ale po téměř všech stránkách lepší Mac než předchozí generace.
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 10. 2016 14:53
Vidite, to me vubec nenapadlo. Fakt, ze k tomu bez redukce clovek nepripoji ani iPhone je opravdu fail jako prase.
Hlavně vůbec nechápu, proč už na USB-C nepřešli i s iPhonem 7. Problém s připojením iPhonu je už u MacBooku, nově i MacBooku Pro a zanedlouho i u většiny ostatních Maců. Pravděpodobně chtějí vydělávat na licencích za Lightning, ale zároveň se tím střelili do nohy. USB-C má všechny výhody, kterýma se Apple chlubil při představení Lightningu. Na druhou stranu je pravda, že změnit konektor potřetí v historii iPhonu už by jim asi nepřineslo úplně pozitivní reakce. Měli by alespoň lidem dát při nákupu iPhonu na výběr mězi USB-A a USB-C popřípadě zkousnout ten dolar navíc a přibalit rovnou oba dva.
Asi to má jít vše bez drátů, ne?
No, pak je tam trochu problém, že iPhone neumí bezdrátové nabíjení. B-]
A to je problém v čem?
Třeba protože si člověk ze svého Macbooku nenabije iPhone od stejné značky?
Jak to, že ne?
iPhone se prodává s USB-A -> Lightning kabelem, nový Macbook má USB-C
A jak to souvisí s bezdrátovým nabíjením?
Tak si poridite kabel USB-C - Lightning. Predstavte si, ze existuje! A dokonce v Apple storu! Jiste, je potreba vynalozit dalsi penizky, ale kdo ma na iP7 a tento notas, tak jej to pravdepodobne nepolozi. Pro poradek dodavam, ze s takovym jednanim Applu ale nesouhlasim.
"proč už na USB-C nepřešli i s iPhonem 7"iPhone je pro Apple velice zásadní produkt, takže si nemohou dovolit vázat se na cizí technologie, které nemají pod vývojovou kontrolou.----------iPhone se vždycky v historii připojoval k PC/Macu pouze přes USB konektor. Není zde tedy vůbe žádná změna, toto trvá i nadále. Takže proč do toho šiješ?Proč by měl Apple něco přibalovat pro každého, aby to stamilionům lidí jen doma leželo v šufleti úplně zbytečně? Není jednodušší a efektivnější, aby si každý dokoupil to, co potřebuje/chce?
V tom případě by měl alespoň dávat na výběr mezi USB-A -> Lightning a USB-C -> Lightning. Normálně si totiž za 30 hadrů koupím telefon, který bez zásuvky nenabiju, protože ho bez nákupu drahého kabelu nebo drahé redukce nepřipojím k notebooku od stejné značky.Jde mi o to, že Macbook Pro a iPhone 7 najednou nemají kompatibilní konektory, což je fail jak prase.
To neměly nikdy...
To není fail, ale logika.MacBook "jen" s USB-C může mít tak milion lidí, víc se jich zatím neprodalo. Ajfounů a iPadů je mezi lidmi miliarda, těch nových iPhone 7 bude do roka venku 100 milionů, oproti tak dvěma milionům MacBook Pro s jen USB-C. Přikládat tedy k mobilu jakoukoliv redukci je nesmysl, správné je řešení, že si každý dokoupí přesně to, co potřebuje a ne že do krabiček budeme přibalovat různé varianty redukcí pro všechny možné hypotetické varianty případného použití.To stejné naopak, spousta lidí ajfouny k macbookům vůbec nepřipojuje (proč taky), takže ti, kdo to nějak potřebují a shodou okolností jsou majiteli only-USB-C MacBooku a iPhone, si prostě pořídí redukci za pár šupů. Obvykle při koupi jednoho či druhého.Nedělejte z komára velblouda. Majitelé Applů nemají s řešením nově vzniklých situací žádné poblémy.
Tak vzhledem ke skutečnosti, že MacBook bez USB-A je na trhu už rok a Vás osobně to zatím ještě ani nenapadlo, natož abyste na to narazil v praxi, nejspíš to nebude každodenní modelová situace, je tak?--------Nevím proč blbnete kvůli redukcím za pár korun u sestavy iPhone + MacBook Pro v celkové ceně cca 70 tisíc 🙂Prostě kdo je u takové sestavy bude potřebovat, tak si je dokoupí. Apple prostě počítá s tím, že iPhony přes kabel k MacBooku už dnes skoro nikdo nepřipojuje. Proč taky.To samé 3,5 jacky.Kdo dodnes poslouchal hudbu z notebooku, nebo telefonu, 100% má doma nějaká sluchátka s 3,5mm jackem. Má tedy vystaráno na léta a nemusí nic řešit.Situace, kdy doma sluchátka s 3,5mm jackem už nebude uživatel mít nenastane dřív, než tak někdy za 5-10 let.
Mě se ten toolbar líbí a myslím si, že to bude dobrá vychytávka. Nevěřím na to, že "profíci" nedokážou žít bez Fn kláves. Sám používám několik IDE a např. v každém jsou klávesy pro krokování jiné. Vzpomínat které Fko zrovna teď dělá co potřebuju je protivný - ikonky jsou přitom téměř stejné. Jinak Fka moc neužiju. Takže za mě palec nahoru, potenciál tu je. Ostatní změny v hw jsou na osobním subjektivním zhodnocení. Nicméně - kdo chce mac a má na to, tak si to koupí. Výkonu to má i přes starší generaci cpu na rozdávání a hw je to krásný. A je to asi jediný možný způsob jak mít výkonný mobilní mac hw.Kdo nechce mac, tak bude porovnávat tabulkové parametry a nechápat, že o tom to není.Kdo chce mac a nemá na to, tak bude mít problém. A mám pocit, že problém bude vznikat i pro apple, protože vstup do jeho světa už začíná být velmi drahý i pro studenty i v bohatých západních zemích.Každopádně radost musí mít současní majitelé mb pro - obzvláště ti, kteří chtějí utéct od macos - protože bazarová cena jejich hlinikových miláčků tímto představením dost vzrostla 🙂
Ono to s tim vykonem zase tak horke neni. Do 13 palcove verze je porad maximum dost pomale dvoujadro. A obcas to proste je poznat, ze by toho vykonu mohlo byt o neco vice.
ono uz sledovat tu keynote bylo zajimave.. maly sal, spis takova vetsi zasedacka. komorni atmosfera, lide misto zbozneho koukani na Steva koukali celkem znudene na Tima. potlesk byl takovy vlazny, "abysenereklo", jediny trosku nadsenejsi byl kdyz rekl "a nyni k Macum", vsichni cekali neco prulomoveho ale prd. celkove mi to misto nejake velke keynote prislo jako takova bezna tiskovka, na ktere bezejmenny cinsky vyrobce oznamil "inovovali sme nasi radu notebooku o nejakou drobnost" a vykriky Tima a dalsich "most exciting ever" a podobne byly takove nepatricne. Ohromovat tim, ze notebook roku 2016 ma 6milionkrat vyssi vykon nez notebook 25 let stary.. notabene kdyz pouziva naprosto genericky procesor ktery maji vsichni ostatni..nevim, Apple se riti to stejne situace jako byl v 90 letech pred prichodem Steva - nevi co, nevi jak, mirne inovace v mezich pokroku a pote co to vyzkouseli ostatni, hlavne soustavne dojit prodeje a zvysovat EPS.a to rikam jako clovek s nekolika iphony, ipady, ipody a macbooky, takze nejakou zkusenost s jabkem mam (dokonce i s Xserve). Chtel sem nahradit pritelkyni Aira 2011, ale jaksi asi nebude cim - pockam do unora na update Macbooku 12, esi bude.. a pak se uvidi.
No, jsem rád, že mám svůj starej dobrej Macbook Pro 2013. K čemu je supertenkej laptop, když do něho nedám SD kartu, běžný flashdisk a nemá F-klávesy, které používám neustále.
Můžu být ještě rád, že jsem si před pár měsíci koupil Pro 2015 se studentskou slevou a Beatsy Solo Wireless zdarma. Kdybych těch několik měsíců čekal na nový model a pak viděl tenhle předražený zjev bez MagSafe, SD čtečky, normálního USB a normální klávesnice, tak by mě asi trefil šlak. (jo a ještě odstranili to, co Mac dělalo Macem, svítící jablíčko :( ) Je sice pěkné, že to má velký touchpad a nějaké kravinky navíc, ale kde si zasunu čtečku CF karet? Redukce na USB-C? Kde je HDMI? Které denně využívám? Ještě štěstí, že Macbooky mají fakt dlouhou trvanlivost a mám několik let klid.
Inu, to je ptakovina rekl jsem si. Pak jsem na to chvili koukal a je tu sance ze ten prouzek bude v podani apple preci jen pouzitelny. Proste to chce zkusit.Ale odstranovani konektoru a slotu ptakovina je... pro lidi co je nepotrebujou tu je macbook s jednim usb3, ne?:)))
Chcel som si kúpiť Macbook, ale zrejme siahnem buď po predchadzajúcich ročníkoch alebo z bazaru. Tieto zariadenie sú fakt pre iOvce. A ja som to chcel na serióznu robotu. Staré CPU, staré DDR3, žiadny upgrade HDD, RAM. WTF ?? Nečakal som to, ale predvčerom Microsoft fakt dosť predbehol Apple zo zariadeniami. Tie boli naozaj revolučné.
To by mě zajímalo, jaký nový CPU a RAM by v těchto strojích jako měly být? LPDDR4 jsou v současné době dostupné jenom jako vzorky a v 7. generaci mobilních procesorů Intel se zatím ty nejvýkonnější CPU vůbec nevyskytují, zatímco v 6. generaci ano.
Dej si kafe, ty kafo 🙂Rychlejsi disky v zadnem notebooku na svete nenajdes, ty "starej disku" 🙂
Tak ty ceny jsou úlet. To ta moje 12ka s 512 vyšla ještě dobře.
Tak dalsi zlamani, po upgradu iPad na verzi Pro a trcici tuzku z lightning portu, je tu dalsi fail - Touch bar.Ad osekavani portu, ja chapu,ze Apple by rad wireless future, aźle zaprcy to pasmo neni nadukovaxi a za dalsi zatim na to svet neni pripraven. Bylo by fer ponechat konektivitu (usb A, sd slot) pro ty co ho chteji a zbyle misto nacpat usb c/thunderboltama. Sanozrejme zachovat magsafe.
Zrovna přechod čistě USB-C/Thunderbold 3 je poslední věc, která mi vadí, ale to bude tím, že jsem rád early adopterem nových technologií a na ten první rok bych si pořídil redukce, než přejdu na USB-C s co nejvíce zařízeníma. Zrušení MagSafe je ale rozhodně downgrade, MagSafe je geniální.Co mi ale vadí je ten Touchbar. Klávesnice je od toho, aby se na ni člověk nedíval, Touchbar by mě nutil pořád sledovat nějaký hloupý malý proužek, jestli náhodou neťukám na něco, na co nechci. Hořce jsem se zasmál, když na keynote o klasických funkcích dnes schovaných pod funkčními klávesami řeřkli, že stačí swipe a tap a že je to easier than before. Jako kdyby byl swipe a tap jednodušší než obyčejné stisknutí klávesy, které na rozdíl od jejich swipu a ťuknutí můžu udělat i po slepu.
Veď práve preto predávajú verziu aj bez touch bar. Keď si myslíš že je to blbosť tak kúpiš inú verziu. Nevidím v tom problém.
Nebyl by to takovej problém, kdyby ta verze nebyla účelově zkriplená z těch aspoň čtyř konektorů, se kterýma by se to dalo aspoň nějak používat.
Myslíš tu verzi se slabým procesorem a jen dvěma porty? (takže při nabíjení reálně jedním jediným portem)? Ne, to není plnohodnotná verze. Kdyby tu klasickou verzi nezkriplili a dali jí stejný výkon jako té Touchbar verzi, neřeknu ani popel (teda řeknu, protože té verzi by stále chyběl Touch ID). Ale v tomhle stavu není verze s klasickou klávesnicí plnohodnotnou alternativou pro verzi s tím matlacím nesmyslem.
Čo k tým notebookom stále toľko pripojujete? Priznám sa že neviem kedy som naposledy musel niečo pripojiť, maximálne projektor na prezentácie.Pokial má človek naozaj veľa veci na pripojenie tak si kúpi nejaký hub a je to. Nebudem predsa odpájať každú chvíľu 10kablov.
Promiň, ale 4 na 15" je dejme tomu aspoň akceptovatelné. Ovšem 2 na 13"? To je na pracovní notebook nepřijatelné. Ať si minimum konektorů dávají do Macbooku, ale ne do Pro. Tahat se mi hub opravdu nechce a přitom již u aktuální 15" pociťuji nedostatek konektorů.
Proboha co v tom máte pozastrkováno? I na PC mám obsazený jediný USB na USB/Board/Mouse dongle ..... tady mám klávesnici přímo v mašině.Ono se obecně u 13" notebooku (pro/nepro) moc práce nepředpokládá, ale po příchodu z terénu připojení na externí monitor (který může mít USB slotů třeba 5), popř. bezdrátové periferie klávesnice/myš přes BlueTooth.Prostě maximální mobilita a ne drátování.Nesmíte si to představovat jako u stavebního mistra české stavební v unimobuňce s otlučeným Lenovem za 14 tisíc 🙂Tohle je produkt pro úplně odlišný pracovní komfort.
Tak promin ze k nemu pripojuji sedm let skoro kazdy den porad totez: Napajeni, (mini)DisplayPort, Ethernet a USB hub (s ostatnimi vecmi).No a co vcil? Matlatko na klavesnici nechci (resp. nechci prijit o Escape, takze touchbar ee) a jak tohle nacpat do dvou(!) TB3/USB-C portu?Jen tak bokem, nevite nekdo o _spolehlivem_ USB3/USB-C adapteru na gigabit ethernet, ktery pobezi na macOS?
Co vcil?1. Zbav se te nesmyslne kabelaze a vykroc do 21. stoleti .....2. Nebo si kup znovu predchozi model, ktery je nyni se slevou ..... a zustan v tom minulem stoleti ......3. Nebo se "zamiluj" do Woken a kup nejakou paradu od Asusu ...... a opet zustan v tom minulem stoleti .....Ctvrta varianta uz je za 999.-
A tva predstava 21. stoleti spociva jako v cem?Dopredu rikam ze bezdrat je dobry leda tak na doma nebo kdyz ti nevadi ze se to vlece desetinovou rychlosti. A hlavne musis mit ten bezdrat, ne ze skoncis na miste kde je pouze drat (coz je u mne docela casto, mym pracovistem neni starbucks nebo mekac).Ostatni body jsou spis troleni, takze to prechazim.BTW. Pri 0.5TB je stary model o par stovek drazsi.Jinak bejt to vyslovene na mne, tak to (uz) jabko nebude. Ale, hodne strucne receno, na vyber nemam (ostatni moznosti spadaji to kategorie "zamiluj se do woken", vic to tady rozpitvavat nebudu).
Nejnovejsi MBP evidentne vyzaduje komplexni rekonstrukci veskere IT prace, vcetne doprovodneho HW.Apple uz ukoncil zaostavani na dilcich komponentech z minuleho stoleti, jako je LAN kabel, externi USB disky, dratove klavesnice a mysi, u varianty pristroje, kterou ucelove cili do mobilni sfery.Na tvem miste bych tedy pouvazoval o variante stacionarniho PC, ktere si, pokud to tedy jinak nejde, zakabeluj do mrte a do terenu pouzij nejaky levny air, nebo starsi model Pro ve sleve, nebo treba to, co mas, ktery ti do terenu jako secondwork vydrzi dalsi obdobi.Proste notebook nejde ultramodernizovat a zaroven na nem vsechno nechat pri starem a jeste se tim zavdecit vsem.Zmena mysleni je pochopitelne nutna na obou stranach.
Ps:http://www.apple.com/shop/product/HJKF2ZM/A/be...
A, sakra, ja napsal i to usb-c. Ten pak asi jo, vic resim tu "desktopovou" variantu, kdy si si pri dvouportovym provedeni nemuzu dovolit zabrat jeden port ethernetem a na cistej usb-c hub s power delivery (aby bylo jak ten notas nabijet) jsem jeste nenarazil.Takze pujde spis o hledani usb3 adapteru, kde polovina z nich je zalozena na RTL8153, kde Realtekovej ovladac je znacne nepratelsky k ostatnim ovladacum (navic je otazka jestli jeste chodi v 10.12), a druha polovina ma byt postavena na AX88179, kde to udajne taky neni medovy. Ted uz mam v tom hokej, pac si uz ani nepamatuju kterej z nich neprezije suspend/resume.P.S.: Ja te neminusuju, mne zajima se dopracovat k nejakymu vychodisku pri jednom stroji, ne nejaky plusominusovani.
Já na hodnocení příspěvků odjakživa z vysoka kašlu, to je sport pro zdejší děcka.Mám nějaké zkušenosti s Gbit wi-finou ("ac", kterou mají Macy) a lítá to velmi podobně, jako Gbit ethernet. Sice to vyžaduje nový wi-fi modem, ale je to brutálně funkční a bezkabelové.Přístup na net to pak nemůže zpomalit ani omylem, ten máme všichni obvykle o řád až dva pomalejší.Používáš-li nějaký server, doporučuji pracovní disky rychlé SSD, mám to ověřeno ve vlastní praxi, nechali jsme si takový server postavit a lítá to jako letadlo.10 pracovních stanic mi pracuje přímo přes Gbit ethernet na SSD serveru, nikdo nepracuje lokálně na místních discích stanic a nepoznáme rozdíl, jak je to rychlé.Výhody zřejmé. Pracovní data celého týmu jsou pouze na serveru, komukoliv a kdykoliv dostupné přes ethernet, nebo VPN, 3x zálohované, tudíž dokonale zabezpečené, včetně externí zálohy na vzdálené datové centrum pro případ "pádu meteoritu na moji firmu" 🙂
Ver ze problem neni server, ci jeho uloziste. O nem jsem ani nemluvil. Problem je spolehlivost a rychlost pripojeni klientske stanice (ne, ACcko to nevyresi).U nas je kabel jedine trvale pouzitelne reseni. To proste wifinou nahradit nejde (nebudu vic rozpitvavat, pres tohle proste vlak nejede. Nemluve o tom, ze kvuli < 1% zarizeni v budove to tady predelavat fakt nebudou). A na vyjezdu si bez dratu ani neskrtnu.Doma to neresim. Tedy vetsinou. Vetsinou jedu pres obyc Nko, ale cas od casu ten ethernet potrebuju i doma (predevsim proto, ze kabel je jediny zpusob jak se v tu chvili k dane veci pripojim. Ale i proto, ze blby kopirovani netrva 20-30 minut, ale jen dve). Ale vzhledem k ostatnim domacim zarizenim tam musi zustat Nko.No a tim jsem myslim vyjmenoval vseobecny duvody, proc wifi neni nahradou. Muze to byt prijemna alternativa (i kdyz v soucasnem stavu spise pomala, nespolehliva, pouzitelna pouze pro maly pocet klientu, proste nouzova), ale fallback na drat musi presto zustat.
Takže to vezmem popořadě.Touchbar - ultranesmysl číslo 1. Je to tak neuvěřitelná kravina, kterou museli propagovat skoro hodinu, aby aspoň někomu přišlo, že by to mohlo být k něčemu užitečné. I na těch prezentacích ovšem bylo krásně vidět, jak jsou ti lidé zděšení, když s tím mají pracovat.Ceny - Není to tak, že by PRO zdražili. Jen není v nabídce konfigurace se 128GB SSD, ale až s 256 a ceny v podstatě kopírují starý model (verze bez TB). Připlácet si za kur*ítko ve formě displaye nad klávesnicí...na něčem ty zákazníky podojit musí.Zaříznutí Airu - totálně zaříznout entry level u notebooků, tomu se říká přehnaná sebedůvěra. Jasně, někdo si ten zastaralej kousek s obrazovkou z doby kamené dnes možná ještě koupí, ale Apple si takhle potopil nemalej zdroj příjmů. Konec 11" varianty se dal, po představení toho jednoportového nesmyslu, čekat.
Nic moc teda...
Hmm, tak proužek hezký, moc nevím na co to využít a přijde mi to spíš jako samoúčelná evoluce, ale ok, třeba překvapí. Mašinky vypadají hezky, né že ne. Cena zklamala a hlavně jsem se těšil, že představí evoluci iMacu ve stylu Surface Studio (nějaký účelný design). Nepředvedl bohužel nic a co se týče novinek, MS tentokrát zadupal Apple do země.Chtěl jsem si koupit nový mac, ale asi koupím nějaký použitý :)
1.) Mě se ty ceny taky nelíbí ale já myslím, že ten podíl lidí, kteří si to nekoupí vyrovná možná vyšší marže na kusech co se prodají.2.) Používám apple ale nějak se z toho nevzrušuju. Mám ale pocit, že Vaše reakce nemají vliv na celkové vnímaní apple vs. other a ios vs. android. Proto ad 1.Ono se to stejně opět prodá. Cena je vysoká ale ten počítač je krásnej a to je taky funkce počítače. Aspoň pro někoho. :)
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 10. 2016 03:27
Na rovinu, teď to řeknu na plnou hubu. Macbooky byli dříve úžasné pracovní notebooky, které i když se svou cenou dělali silné soupeře ThinkPadům i Dellům. Rok co rok se tady strhli hádky (dohady), kdo je větší "debil". Jestli ten, co dělá pod Win8 a řeší ovladače a chybějící knihovny, nebo ten, co je ochoten vrazit 60 000 do jabka, do kterého si už někdo kousl.Dnešek si všichci zapamatujeme jako den, kdy iOvce, Ti co vypadli z okna a Tučňáci společně řeknou "tohle Apple posral"Apple měl na Macboocích úžasnou dokonalou klávesnici, která byla na všech jeho periferiích stejná. Apple měl konektor na nabíjení, o který když nědko zakopl, nic se nestalo (majitelé psů, koček, dětí a manželek ví). Apple neměl konkurenci. Víte kdy se to posralo? Tehdy, kdy to chtěl Apple zdokonalit
Moj LG 15 gram ma prakticky rovnakych rozmeroch ma okrem 4 usb (3x klasika a 1x C) ma SD citacku , HDMi a lock. (asi tolko ako sa to tam nezmesti) Potom hlavne num pad a vazi o polovicku!! menej. (980 g) . (tj vahovo si mozem zobrat take notasi dva)Ano chyba tomu neintegrovana grafika, ale aj tak , po tolko cakani so cakal nejaku bombu. Pozeram, ze nelutujem ze som necakal a vymenil svoj stare Airko za neMAc.
Ja teda nevim, jak na tom byl ve skutecnosti s prodejnosti Air,ale kdyz uz nekde vidim maca, tak je to vetsinou prave Air. Proc neudelaji nastupce? Jako majitel Aira fakt Pro nechci nebo ten 12" zmetek s jednim portem..
Air byl vsude pac byl nejlevnejsi. To byl jediny duvod. :)
Přesně tak. Proto nechápu to rostoucí elitářství Applu. Pro Apple, ale i celý ekosystém macOS jsou uživatelé navíc výhoda, ale kdo si kupoval levné Airy si teď pravděpodobně nekoupí nic, páč 46 hadrů nebo kolik to za nejslabší Pro je prostě pro mnoho lidí pálka. Naprosto chápu, proč si lidi kupovali levnější Airy i přes jejich příšerné displeje. Byl to prostě spolehlivý notebook, u kterého člověk věděl, do čeho jde.
No nevim, zruseni magsafe je fail, zruseni ctecky karet je fail, nevadi mi kdyz zrusi veci archaicke a prezite typu jack (a zrovna ten tu nechali), ale prechod z magsafe na usb-c nabijeni je jasny downgrade.
To souhlasím, Magsafe byl skvělý konektor. Ale zase chápu důvody proč ho zrušili.
A jake vlastne jsou ty duvody? Nikde jsem to moc nenasel. Chapu ze normalni USB nebo HDMI byly na minule generaci od horni hrany k dolni uplne nadoraz, takze pokud chteli zmensovat tlousku, tak to museli vypustit. Ale magsafe by se tam v pohode vmestnal i ted. Nemluve o tom, ze na rozdil od HDMI jaksi neni problem zmenit tvar toho konektoru na cokoliv. :)
Muzete nabíjet i 4 ostatníma konektorama (které mají x využití), na co tam mít 5., který slouží jen a pouze pro nabíjení?
Protože 1) když bych nabíjel, měl bych stále volné čtyři konektory a ne jen tři 2) nemusel bych se bát, že zakopnu o kabel a vylomím si konektor nebo rovnou shodím stroj za 60k na zem.
Vsak jsem psal, ze magsafe byl super, ale takhle vam zbydou 3 dalsi konektory, nevim jak vy, ale ja jsem nikdy nevyuzil vic jak 3 zaroven.Naopak si myslim, ze je super mit jeden kabel, napojenej na monitor, ktery muze byt pripojen na dalsi monitor + NAS + dalsi periferie a zaroven nabijet ntb, ultimatni dokovaci stanice. Bohuzel budem muset obetovat zakopnuti o kabel...
Ale kdeže… 😀https://griffintechnology.com/us/breaksafe-magnetic-usb... ...
😀 Parada. Absence MagSafu me mrzela nejvic.Jinak USB C. - tady zase Apple holt urcuje smer. Kdo chce v dnesni dobe USB A? Mam jiz ted USB C + USB A disk - na kazde strane jiny konektor a o co jde? Nakopiruju vse z cehokoliv na cokoliv - rychle a pohodlne. A monitor pres USB C, kdy se MacBook nabiji - neni nic lepsiho. 😀
Ano zbyde Vam o tri dalsi prilezitosti jak shodit PC na zem, vyborne ....🙂
Nic nového? Jen recyklace? A ještě k tomu dražší? Jděte do p*****
Tensi, mensi, lahsi, lepsi displej, lepsie farby, lepsia svietivost, lepsia klavesnica, vacsi trackpad, force touch, lepsie repraky, vykonnejsi, tichsi, uplne nove univerzalne rozhranie ovladania = nic noveho:))))
chybejici magsafe, chybejici normalni usb, chybejici ctecka karet, chybejici hdmi, procesory jen naprosto marginalne lepsi nez minula generace a uz dnes v podstate zastarale. Vubec by mi nevadilo zdrazeni pokud by to bylo vykoupeno vyraznym posunem vpred, ale ten nenastal.
Suhlasim s vymenovanymi vecami. Hoci ich absenciu osobne nevnimam nejako tragicky a chybat mi nebudu. Uvidime nakolko to zavazi. A cim skor sa prejde na USB-C, tym lepsie.Ide vsak o to, ze moja reakcia nebola obhajobou, ale obycajnym vymenovanim novych veci oproti staremu modelu na trapny vykrik OP. A to je cely point.;)
"lepsia klavesnica, vacsi trackpad" - to si len myslis na zaklade prezentacie, alebo si to aj mal realne moznost pouzivat? Pretoze ja mam 12" MacBook a prave kombinacia klavesnice a vacsieho touchpadu je tragedia. Klavesnica este ako tak ujde, ale ten touchpad je presne tak nestastne velky, ze si clovek beznej velkosti ruky vzdy nahodne dlanou presuva kurzor po texte. Uplna tragedia...A inak, zhrnutie pouzivania 12" MacBooku po roku - pomaly odchadza USB-C a audio konektor obcas nezdetekuje vytiahnuty jack. Well done apple, 100% uspesnost pokazenia vsetkych konektorov do jedneho roka 😃
Názor byl 2× upraven, naposled 28. 10. 2016 14:16
Skylake na počátku prodejů kaby lake je fail, nezlobte se na mě
Nikto sa na teba zlobit nebude, postihnuti za to vacsinou nemozu
Kdyby Kaby Lake přišel s nějakou revoluční novinkou, beru. Ale jediný rozdíl je v nativní práci se 4K videem. OK, snad se z toho rozdílu neposerem :)
Nechci ti kazit iluze, ale o KL se toho v budoucnu jeste nacteme. A nebude se ti to libit.Apple vi dobre, proc jej v tuto chvili jeste nenasazuje.
Hlavne u Kaby neni u U rady procesoru Iris grafika. Takze u 13"retiny by byl Kaby Lake fail. Nacti si tuto problematiku a mozna pochopis, proc Apple nasadil SkyLake.
Na svého miláčka Macbooka PRO 15 z r.2013 nedám dopustit, ale tohle mi opravdu přijde jako když zkouší co lidi vydrží. Čekal jsem Air s Retinou, nebo portové rozšíření u MacBooku 12, případně nové iMacy.Dočkal jsem se zrušení F kláves (PHPStorm jak jej znám se budu učit repete), svítící něco nad demem klávesnice a cenou, kterou to zabili.
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 10. 2016 22:13
Tak, tak. Připadá mi, že Apple neví přesně kam má zamířit. Jestli chci dá t na něco nálepku PRO, tak logicky předpokládám, že cílím na PRO klientelu. A to představené modely PROstě nejsou :) Také potřebuji F klávesnice (terminálové emulace 5250, 3270 atd..), hodí se i čtečka karet apod.. Takže profi klientela zaúpí, přemapovávání kláves je vopruz a tahat další krámy s redukcema a čtečkama taky. Takže pro-klienti asi nejsou cílovka a pro pozéry ze Starbucks je to zase nesmysl, těm stačí ten malej zlatej s tím atomovým procesorem, na facebook to je akorát :) Takže pro koho je vlastně určená nová řada ?
Presne. Tohle bych podepsal.
Spravne je treba zkouset co iOvce vydrzi .. meli by zdrazit o 15k
Vlastním Macbook Air 13 mid 2013 a chtěl jsem upgradovat, ale za 46 000 koupit notebook s minulou generací procesorů, USB-C, a bez hlavní inovace nového modelu (Touch Baru), to už je trochu silná káva. MacBook 12" se také nedočkal upgradu (jede stále na 1.1 GHz core m3) a MacBook Air 13" dokonce zůstává u 1.6 GHz Broadwellu s TN diplayem 1440x900. Sbohem Apple, měl jsem tě rád...
Bud rad ze je tam minula generace cpu. Uckovy kaby lake nemaj iris grafiku.
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 10. 2016 19:20
Ale u MacBooku se dá přeci zvolit 1.2 GHz m5 nebo 1.3 GHz m7 verze, ne?
Ide o malý dotykový displej nad klávesnicou, na ktorom sú umiestnené ovládacie prvky. Za normálnych okolností sa na klávesnicu človek nepozerá (nie je to efektívne), takže nevýhoda takéhoto umiestnenia je jasná.Asi najlepšie porovnanie je to, ako tam slečna kreslila jedným prstom na touchpade a menila farbu štetca druhým prstom na tom displeji nad klávesnicou (až mi jej bolo ľúto, lebo snažiť sa ľudí presvedčiť, že to je pohodlné…). Asi je jasné, že nemohla naraz pozorovať čo kreslí a pritom vidieť nastavenú farbu (ktorú si navyše zakrývala prstom). Pri Surface kreslíte perom priamo na obrazovku a farbu si meníte koliečkom (Dial) taktiež priamo na obrazovke. Toľko k revolučnosti.
Vypadaja pekne, ne ze ne, USB-C nevadi, sice po nejakou dobu nez vse prejde na stejny konektor budou nutne redukce, ale alespon vyrobci to zacnou o to vice chrlit. Ale ta cena mela byt minimalne tak o 10000 tis jinde. Jsem rad, ze jsem tak pred 2 lety koupil retinu za 35 s 8gb ram a 256gb diskem.
Já jsem koupil za "výhodnou" cenu cenu rMBP 15" 16GB RAM, 512GB SSD, 4x2.5GHz CPU, Nvidia GPU za 59000 Kč - od té doby to leze pouze nahoru 3-[Dnes 15" 16GB RAM, 256GB SSD? 4x2.2GHz, Iris GPU za 62000 Kč 2x horší SSD, horší procesor, horší grafika a trošku lepší touch pad. Vau za dva roky vyšší cena a horší produkt!!!Ty dnešní modely a ceny to je idiocie!!!!!!!Nic z toho co za poslední roky uvedli nemá pro mě absolutně žádnou cenu, dokonce ani retina display, který mám.Pracuji většinou se zavřeným notebookem a dvěma monitory 27". Notebook je super, že se dá vzít všude s sebou a dá se tedy pracovat všude, ale komfort dvou monitorů to nenahradí.1) Lepší touchpad - používám vyjímečně - i na cesty si beru myš a na občasnou práci stačí ten standardní touchpad ( i ten je totiž min 2x lepší než na jiných noteboocích )2) Display stačí mi normální kvalitní display ( retinu nepotřebuji )3) Otisk prstu - ok ale nepotřebuji, jelikož mám notebook většinou zavřený a kvůli autentizaci ho nehodlám otevírat. Většinou ty věci provádím v kanclu v klidu.4) Touch bar - opět pracuji hlavně se zavřeným notebookem. Na prezentaci mi přišlo absolutně stupidní jako ukázku ukazovat mixování na pidi touchbaru. Kdyby radši nativně umožnili spojit iPad a byl možnost využít jeho dotykovou plochu podobným způsobem! Ten touchbar mi přijde skoro na nic. Je to hezké, ale nechci to platit. Závěr: Nečekám update dříve než za dva roky, ale jak to tak vypadá, tak do té doby asi budu muset přejít na něco jiného. Apple s 16GB RAM a 512GB SSD stojí cca 80.000 Kč to je teda fakt super. A z toho co mě zajímá je tam lepší procesor 2.6 vs 2.5Ghz
Jen na okraj, proč by měly produkty Apple cenově v čase klesat a ne růst?Očekáváš například ty něco podobného u svých příjmů?
Proste je to spotrebni elektronika, tak mi unika proc ta astronomicka cena. A prosim nemelte o vysi platu, v Nemecku ktere je na tom ohledne medianu vyrazne lepe, Apple take netrha rekordy.
Spotřební elektronika v kategorii "notebook" může být tak maximálně tohle:https://www.euronics.cz/acer-aspire-es11-es1-131-... ... ----------MacBooky jsou unikátní stroje, ve kterých je úplně všechno jinak, než v jakémkoliv jiném notebooku na světě.Výplata s mým příspěvkem nemá společného nic. Já hovořil o růstu příjmů v souvislosti s růstem cen.Pokud ti rostou příjmy, proč by měly jinému klesat (např. z důvodů, že neustále slevňuje svoji produkci, tudíž práci, tudíž příjmy) ....Přej každému to samé, co sobě.
Blabolis.
To nevadí. Jsi tu ty, který všechno uvede na pravou míru.
Az mi ukazes podobny produkt - ok. Ale on takovy neni. Od kvality konstrukce, pres spolehlivost, kvality zvuku, trackpadu. Ale je mi jasne, ze ve svete Adroidu a Windowsu je to jen o MHz, MB apod. Ale ze realne je Macbook mnohem mnohem lepsi - to uz nevidis. Viz. stupidita SurfaceBooku a Microsoftu - baterie je jak v tabletu, tak v klavesnici. Ale kdyz vycerpas baterii v tabletu (chces se kouknout na film) - a to vydrzi jen cca 3 hodiny (realne min) - nedobije se to po pripojeni ke klavesnici. K cemu to tedy sakra je dobre? Nac to tedy udelali odnimatelne. 😀 Unika mi pointa.
Podobny produkt jako ktery?Zadny notebook na svete nema konstrukci a vybavu jako ma MacBook Pro 2016, a nejen kvuli OS a navazujicim softverovym sluzbam. Ani ty Surface zazraky.Strejne tak zadny nema tak provazany system se svym mobilnim telefonem a vubec zbytkem ekosystemu.Dole mas ode mne zdarma komplexni tabulku vyvoje cen MBP, kde zjistis, ze cena se za poslednich 10 let v podstate nezmenila.Vezmeme-li tedy v uvahu, ze tvuj prijem se za poslednich 10 let minimalne zdvojnasobil, melo by ti to dnes pripadat, jako by napr. pred deseti lety staly polovinu.Uz jsi v obraze, nebo porad tma?
tak zbytocne zabitu 1,5 hodinu som uz davno nedal. Nie je to samotnym zastupcom Apple trapne? Ked v dohadoch: predstavia toto + tamto a hento, a v skutocnosti predstavili iba toto.
Ty si koukal vcera na prezetaci Microsoftu?
mal som ti to napisat z Macu, iPadu alebo iPhonu, aby si nepokladal prijebane otazky? Ked to pisem v tejto diskusii, tak som asi myslel prihovor prezidenta, ty jelito.
Tobě vadí jeho "prijebané otázky".Jemu zřejmě vadil tvůj "prijebaný komentář".Mě vadí taky.
Já myslim, že neni možný za stále podřadnější hardware chtít víc a víc peněz. Jednou se ucho utrhne, a tohle už má k tomu hodně blízko...
Tak urcite. Ale ty se toho nedozijes 😀 Ja ti jen reknu, ze objednavky budou trhat rekordy. 😝
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 10. 2016 21:19
Tak tohle se nepovedlo.... 46 000CZK za počítač s nevyměnitelným 256GB HDD a Intel Grafikou ? 56 000CZK za totéž + touchbarem ?!!!! Říkal jsem si že za 39 000CZK bych o tom uvažoval - (s touchbarem) ale takhle....KDE JE NOVÝ XPS 15 ?!!!! Dyť tohle je už fakt tragikomedie !!!! Kašlu vám na Macbooka bez upgradovatelných střev a za takovýhle nesmyslný prachy... FUJ !!!!
presne tak ja ficim na Early 2011 MBP, vymenil som DVD mechaniku za SSD, vymenil baterku a dohodil RAMku a budem ho pouzivat, pokial neodide, chcel som si kupit novy ale za takychto podmienok teda ani nahodou 😉
Ale ty to nechapes. Nelze porovnat Dell XPS a MacBook Pro.To je jako porovnat Oktavku a Mercedes C. Oboji muze jet stejne - ale Mercedes je drazsi. Protoze nabizi neco vic. Kup si klidne 2 Delly XPS za polovic. Ja razim heslo, ze nejsem tak bohaty, abych si mohl kupovat levne veci a zadny Dell (Mel jsem i XPS i Latitude) mi nevydrzel tolik co MacBook. Ten ted po 4 letech vypada jako prave vybaleny z krabice. Na baterii da stale po temer 900 nabijecich cyklech 6hodin. Proste parada. A navic - hadej za kolik ho prodam? Za Della bych dostal sul nul nic.
Mám rovnaku skúsenosť. A to je zároveň aj môj problém, keďže si neviem odôvodniť prečo kúpiť nový MacBook keď ten 4 roky starý vyzerá stále ešte ako nový a aj tak funguje.
Duvod je jasny. Udelat si radost 😀 Navic ten Touch Toolbar vypada senzacne. To mi usetri spoustu casu. 😉
Práve o tom nie som úplne presvedčený.Každopádne budúci rok kúpim nový, už len kvôli retine.
Alebo kúpim radšej iMac 27. Bude to mat asi väčší zmysel/radosť a cena rovnaká.
Alebo zainvestuj este do dobreho monitora a budes mat desktop vo form factore iMacu ale pre pripad potreby prenosny notebook. Navyse s peknym vertikalnym stojanom ti to ani nezaberie tak vela miesta navyse na tom stole:)
Tak momentálne mame doma:- 2 iPhony - ja a žena- iPad - povodne ja, teraz sa k nemu kvôli deťom nedostanem-MacBook pro- ja a žena (na nenáročné aktivity)-Apple TV...Takze mi iMac dáva väčší zmysel. Veľká obrazovka na foto, rodinne filmy a zároveň žene zostane MacBook pro.Keby u nás v korporácii konečne prišli s modelom že si môžeme vybrať na prácu aký chceme notebook, tak ten nový MacBook objednam hneď. Takto sa musím väčšinu dňa trápiť na Teckovom Lenove.
Ved v poho. Len sa pytam ze kde vidis tu pridanu hodnotu samostatneho iMacu (okrem toho ze je to pekne a vsetko v jednom tele:) oproti systemu MacBook plus kvalitny monitor podla vlastneho vyberu, kedy ho v pripade potreby mozes odpojit a preniest si rozrobenu pracu z pracovne povedzme do obyvacky. Hovorim z vlastnej skusenosti, preto ma to zaujima:)
Ono kupovať nový MacBook aby 90% času bol na jednom mieste nemá veľký zmysel.Hlavne keď by som musel ešte kúpiť extra 4K alebo 5k displej a na MacBooku by som po prepojení nevyužíval ani nový Touchbar alebo väčší touchpad.Ako som povedal, keby som ho používal v práci resp. ako hlavný počítač tak je to situácia iná a kľudne by som si aj rozdiel v cene doplatil z vlastného.
tvl, ty jsi borec. samy apply. z toho padam na rpdel.
Neviem od kedy robia veci z ludi borcov. Keby som mal kazdy vyrobok od inej firmy tak by som bol "lepsi" clovek?Inak, koho by si v diskusii pod clankom o najnovsich Apple vyrobkoch ocakaval ked nie majitelov Apple zariadeni?Pokial narazas nato, ze prezentujem aky som "bohaty", tak za dlhe roky som mal cas sa presvedcit, ze mi Apple skor peniaze usetrilo ako naopak.
Co mám chápat ? XPS má 1TB disk; 256GB ssd; gtx960; rozšiřitelnou a vyměnitelnou RAM+HDD/SSD +3roky NBD a je to "15...Tahle novinka má 256GB; intel grafárnu;8gb RAM a dvouletou záruku a ve "13 palcích stojí 46 000. Se skylakem ! MBP 2011 stal 34000czk tohle 46 a s tim touchbarem 56k ! Takže je to předraženej vergl... ja mbp mam. Cpu mu throttluje od začátku;4GB dávno nestačí... na kancelář. Ano šasí drži ale klavesnice je v háji... Ne 46000-56000CZK za takhle slabý notebook je fakt výsměch... Stát to 35k tak je to jakž takž ok ale za 45k ne...
A už jsi ho zkusil i zapnout?
Jo, jo. Nepovedlo. Upřímně, jako apple fanda jsem docela zklamán. Jestli jsem to pochopil, tak zařízli Air řadu ? A co iMac nebo mini ? Žádný upgrade ?No holt mi současná 13"Retina bude muset ještě nějaký pátek vydržet. Cena je fakt brutální. Nevyměnitelnost disku by mi tak nevadila, nezaplním 256GB ani teď, domácí NAS + cloud tohle už vcelku spolehlivě řeší, spíš jsem čekal, že se konečně zbaví toho strašnýho rámečku kolem displaye a udělají to trochu víc sexy a lépe. No nic, třeba příště.
no ramcek okolo display-u tam je aj nie je, zalezi ci je notebook zapnuty alebo vypnuty 😀
iOvce koupí cokoliv a ještě bude mít pocit, že nic lepšího nemohla udělat 😀
Nevím koho přesně nazýváte iOvcí, ale pokud máte na mysli ty soudruhy z východních gubernií, co vysedávají ve Starbucks a dávají na odiv své tepláky Adidas a Apple hračky, tak ti si to jistě nekoupí. Těm bude chybět na nových macbooks zásadní věc..svítíci logo kouslého jablka a zlatá barva, bez toho to nemá pro ně cenu. Jediná věc, za kterou jsem se styděl, když jsem otevřel někde "meka", že si mne lidé pletli s ruským ks....m. nové modely by to mohly trochu vylepšit..:)
Evidentne nekoupi cokoliv. Nikdo nikdy nevidel iOvci stat frontu na Surface zelezo, nebo na Acer book za 6990.-
Ono tam už je i SSD daný natvrdo?!
vyzera ze natvrdo
Myslím, že ano. U MBA tomu říkají úložiště a NAND šváby jsou asi napájené přímo na desce.
Určitě ano. Stejně tak RAMky. Kámoš docela dlouho čekal už na MacBook Pro 2015, protože si tam navymýšlel hodně RAM, větší SSD a lepší procesor.MacBooky jsou jak auta. Buď koupíš typizovanou skladovku a máš to v podstatě hned, nebo čekáš, ať ti to vyrobí. Taky si to nechají sakra dobře zaplatit, protože ví, že sám si to už neuděláš. Stejná konfigurace s velikosti 256GB vs 512 GB SSD - přípalatek 6 000 Kč. Rozšíření RAM z 8GB na 16GB, příplatek 6 400 Kč.
Tak podle specifikace na stránkách Applu to vypadá, že je SSD stále na PCIe. Na druhou stranu to je stejně jedno, protože ty jejich SSD s proprietárním konektorem, které vyrábí jenom OCZ a Transcend, výjdou na dvojnásobek ceny klasického SSD. Šmejdi.
Holt je to příplatek za čtyřnásobnou rychlost oproti klasickému SSD. 😀
XPS uz myslim byl predstaven s novou generaci hw...
Ceny má až tak nezaujímajú. S čím mám skôr problém je že aj keď touch bar vyzerá zaujímavo nejako sa mi nechce veriť že by to bolo ergonomickejšie ako normálne klikať na touchpade.Človek to bude asi musieť vyskúšať.
Ešte pridám, kvôli čomu sa touchpad o toľko zväčšil? Má to nejakú reálnu funkciu?
Ma. Vzhladom na vacsiu plochu v pomere k pracovnej ploche obrazovky je citlivejsi a ergonomicky presnejsi pri jemnych pohyboch.Navyse ma Force touch a uniformny hapticky feedback po celej ploche.
Ok, beriem ako dôvod.
Na niektore casto pouzivane funkcie v konkretnych aplikaciach je to lepsie a rychlejsie, ako tuto funkciu hladat kurzorom. Nieco ako klavesova skratka, len s vizualnou napovedou.No a dalsou funkciou je slider, ktory je pri specifickych funkciach praktickejsi ako tlacidla.Ako so vsetkym novym, bude si to vyzadovat urcitu learning curve, ale je to intuitivne.
3. Poznámka: ono to nemá teraz už magsafe? Ten mi už niekoľko krát zachránil MacBook.
Ty ceny mají bejt jako co. Ať si to strčí tim cook do zadku
nie je tam miesto, uz je tam vavra.
Golden standard Pet.Ko Kotov z piatich
Ne že by to co dnes představili bylo špatné, ale jsem poněkud zklamán a nepadám z toho na zadek třeba jak jsem poprvé viděl 12" MacBook.Nebo vlastně možná padám. Chtít 55 990,00 Kč s DPH za notebook s 256 GB SSD mi v dnešní době připadá jako slušný úlet.12" MacBook jsem si v létě skoro koupil, ale pak jsem na to nějak neměl čas a šuškalo se, že počátkem záři představí nové Pročko, tak jsem počkal. Ze září je skoro listopad a pocity značně rozpačité. :-/
Wow, ceny su brutal:13 palec 1.699€/1.999€/2.199€ - 45.990 CZK/55.990 CZK/61.990 CZK15 palec 2.699€/3.199€ - 73.990 CZK/86.990 CZKa uz to nema svietiace logo :-O
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 10. 2016 20:47
Jsou cajk
Tak tak... Naprosto v pohode. Uz jsem objednal 13" 16GB RAM, 512SSD. 68TKc. Dodaci doba 18.11.-24.11.
ak na firmu a vratia ti DPH tak v pohode 🙂 na doma je to nezmysel
Neni to na firmu a stejne oproti srovnatelnemu notasu usetrim. Protoze MacBook vydrzi a cenu si udrzi. Nasledny prodej musis take zohlednit.Uprimne me mrzi, ze ty nejsou jeste vyssi - alespon by byla mensi poptavka a drive by byl doma 😀 (Joke)
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 10. 2016 21:09
To ano, ja mam 6 rocny MBP a vyzera ako novy a ide ako gula po vymene mechaniky za SSD a pridani Ramky. Ale cenovy narast je brutalny, ja som vtedy kupoval za tusim 1200 a teraz stoji zakladny model 1700 a hw to nie je nic moc.
To je to kvantitativní uvolňování.
Ne že by mě ten Touchbar nadchnul, ale aspoň by se mohl dát i používat, což u dotykových pásů jiných výrobců obvykle nejde.
Vypadá to, že slot na sd karty nikde. 😐
Není no. Chápu, že se tam asi čtečka velkých SD karet nevejde při té tloušťce, ale mohli tam aspoň nechat čtečku microSD karet.
Blázníš, to by přece nebyla inovace. Dnes je trendy inovovat stylem odstraňování různých konektorů (viz iPhone). Přece není víc cool než si tahat pytlíček s redukcemi 😀
ok, touch bar ma nahradit shortcuty matlakom pod displayom a F keys su prec. profici budu jasat.DJ mi bolo uprimne luto, miesto touch displaya mat nejaku nudlu nad keyboardom, fakt gold standard.Stop trying to innovate keyboards. You’re just making them worsehttp://arstechnica.com/staff/2014/01/stop-trying... ...
Sance pro notebooky od Aceru.
si nejaky kup. mne je to fuk.
Tve hystericke projevy na Apple i na moji malickost, umocnene tvoji naprostou neschopnosti alespon naznaku zakladu slusneho chovani dokazuji pravy opak. Není ti to jedno.
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 10. 2016 18:10
Ty si "profika" nevidel ani na obrazku. Tie funkcne klavesy drviva vacsina z nich pouzivala akurat tak na ovladanie zvuku a skladieb.Vacsina z nich pouziva klavesove skratky.Ak niekomu tak strasne budu chybat, tak si ich tam napevno navoli. Aky problem? Je to variabilny tool bar. Neviem ci si to vobec pochopil.DJ bolo "demo", uvedomujes si vyznam toho prezentacneho konceptu?Ale ved ty si to aj tak nikdy nekupis a urcite budes vsetkych naokolo strasne horlivo presviedcat, ze ta to ani nezaujima. Hlavne je, ze si sa prisiel vyvrackat a ulavit tomu hnusnemu tlaku v lebke, ktory by ti nedal spavat.Fun fact: Vies preco ja nechodim do diskusii napr. pod nove produkty MS? Lebo ma nezaujimaju a ani si ich nikdy nekupim. Vezmi si priklad a vycisti tu vzduch. Vdaka.
mno, snad keby si sa oboznamil s prekladom slova shortcut, mozno by ti napovedalo, co som chcel povedat.aby som bol konstruktivny, pekne to zhrnul jeden komentar na theverge:"The touch bar is a pathetic attempt at a touch screen"mas pravdu, nekupim si to, lebo mi to pride neprakticke. budem sa musiet opakovat. som dlhorocny mac user, tak, jak by som teda aj bez tvojho odporucania a povolenia, nadalej prispieval pod clanky, pod ktore ja chcem.skusim ti to este raz zopakovat:zda sa mi to neprakticke, miesto F keys mas pasik, ktory dupluje shortcuty, ktore navyse mozes pouzivat bez toho, aby si sa dival na keyboard. a prisiel si pritom o funkcne klavesy (tie napriklad ja vyuzivam stokrat za den). bolo to pre mna viditelne pri deme PS. toto je moj nazor. nikde nevylucujem, ze ty mozes mat iny nazor.btw, ako si prisiel na to, ze ma to nezaujima?a teda vobec nemam iluziu o tom, ze prax ten koncet preveri dostatocne, takze toto zavzdusnenie si si mohol odpustit. a teda fakto som profika nevidel ani na obrazku, lebo ja som este dieta a pocitac mam iba na fejsbuk a minecraft. sry, musim si ist pisat ulohy. cau.
Matlaci pasik je ficurka, ktorej ulohou je len rozprudit diskusie. Prakticke by to bolo len v pripade, keby ponechali funkcne klavesy a napchali by ho nad ne. Teraz ma ale najviac zaujima, ako to bude fungovat ked skocim do win - a ci sa v cupertine uracia vypustit utilitku, alebo to nechaju na komunitu. Osobne by som viac uvital nejake konfigurovatelne oled klavesy cmd-alt-ctrl - to ma toci viac ako nejake pasiky
To je rovnaka demencia ako povedat, ze prvy iPhone mal mat este aj vysuvaciu fyzicku klavesnicu:))
Snad keby si pochopil, ze Touch bar nema nahradit shortcuty, ale ich doplnit, mozno by ti napovedalo, co som tym chcel povedat ja.Ten komentar z verge je asi od rovnakeho chudaka bez stipky predstavivosti ako si ty. Neviem preco by som mal radsej patlat prstom po monitore a spinit si ho? Preco by mi tie ovladacie prvky mali zbytocne zaberat miesto na obrazovke? Videl si vobec tu keynote?Takze to zopakujem este raz. Touch bar ma taku funkciu aku mu priradis. Kym doteraz to boli len tlacidla s prednastavenymi funkciami, pripadne s funkciami ktore im priradis, toto je multitouch displej. Ak nechapes vyznam a funkcny rozdiel, je to tvoj problem. Ale ta keynote bola dost explicitna aj pre uplnych blbcov.Ak tomu konceptu odrazu ponechavas isty benefit of doubt, preco ten sebastredny komentar? Bud viac nad vecou.
tl;dr
Tvoja odpoved bola dlhsia ;)
Ulohy uz mas?
Víš, osobně používám klávesové zkratky poslepu, při práci koukám na display. Něco co některé zkratky nahrazuje a přitom mě zdržuje (musím virtuální tlačítka lovit pohledem) nepovažuji zrovna za zlepšení. Jako náhražka multimediálních kláves nad funkčními, to bych pochopila a bylo by to asi i fajn . Takhle je to trochu škoda, spoustě lidí tím rozbijí workflow.
Takze programatori a vyvojari Apple na tom nepracuji, nebo pracovat nebudou a prejdou na Surface?Vazne verite v iluzi, ze si Apple lamal hlavu co noveho, nekoho napadlo "dotykac do boardu", tak to rychle usili a "tady to je", uvidime, jestli vam to k necemu bude?Apple to ma otestovane nahoru dolu ve vsech moznych variantach pouziti. Nikdy nevydava nic naslepo.Tohle neni 3D touch od Hujaveje, nebo ID touch od LG.
Ty nejsi žádný dlouholetý uživatel produktu Mac. V podstatě o něm víš h0vno.Všichni tady vědí, že mastíš na PC s woknama jako skoro všichni tady a občas to přeplácneš nějakou stupiditou ze svého androidího zmetka.A to je celé, .......... ty "vávro".
Super, zaplatim niekolko stovak dolarov za to, že mi dajú preč esc, ktoré si ale mozem znova navolit na tom dotykovom zazraku 😃 sa oplatí
Už za odstranění fyzické klávesy ESCAPE by ty bukvice zasloužily nasrat do ruk a nepustit k vodě, o "Fx" a konektorech nemluvě. Osekaná "náhrada Air" (bez toho hovadního pásku) je pro sichr dražší a přitom slabší než dosavadní základní rMBP13 - tenhle Gold Standard se za ty ušetřené 3 milimetry fakt vyplatí... :(
nuda nuda ... kde jsou ty úžasné prezentace S. Jobse ...
Jo a všimli jste si - všichni řeší Fn a ESC - nikdo si nevšimnul že to nemá ON/OFF tlačítko 😉Pro info Vypnutí se provede pomocí TouchID a zapnout se dá otevřením víka.
Nevsiml jsem si ze by nekdo potreboval ON/OFF tlacitko tricetkrat do hodiny.Nebude to ten duvod proc se ON/OFF neresi?
It's so incredibly, amazingly, unbelievably ...boring!
a the best we ever made 🙂
Suhlasim, co mi ostava, asi si kupim notebook od librem a prejdem na linux.
A proto tady ztrácíš čas, dokoukals to do konce a ještě to i komentuješ. 😀
Ja vzdycky ty Cookovy grafy zeru. On se verejne chlubi tim, ze zarizeni s iOS pouzivaji novejsi verze v mensi mire, nez je tomu u zarizeni s Androidem. Vezmeme-li dve nejnovejsi verze obou systemu a rekneme, ze je aktualne miliarda zarizeni, pak pri podilech iOS cca 14% a Android cca 86%:140 000 000 Apple, z toho 60% je 128 800 000860 000 000 Android, z toho 19% je 172 000 000Cili kdo chce novejsi verzi systemu, urcite doporucuji sahnout spis po Androidu, protoze prvni a druhou nejnovejsi verzi systemu pouziva celkove vice zarizeni nez u iOS.
Názor byl 2× upraven, naposled 27. 10. 2016 19:42
něco ti v těch počtech nesedí 🙂
On má počty z roku 2010 😃 Android zariadení je 1,5-1,8 miliardy a iOS zariadení je 1,2 miliardy 😀 Takže ti to nesedí Pavliicek 😃
Neco si o tom zjistete nez zacnete tlachat.http://www.idc.com/prodserv/smartphone-ms-im... ... Ale chapu, ze ten minoritni iOS Vam musi poradne vadit. Je to zkratka okrajova platforma.
Nejen že má špatný data, ale ještě neumí počítat procenta.140 000 000 Apple, z toho 60% je 128 800 000 😀 😀Asi jinej gang.
já nevím, kvůli záslepce na USBčka musí představovat nový macbook? No...když to jinak nejde...
To je kecu :) Doma mas nejakeho osoupaneho Asuse, nebo MSi, ale plkat na nase milovane jablicko, to by ti slo. :)Mam dnes dobrou naladu - brat s nadsazkou. 😝
no...mám doma Vaio...a neumíš si představit, jak jsem z toho od počátku zklamanej....ale apple není počítač, je to taková hra na počítač 😃také brát s nadsázkou :)
Vaio jsem taky měl, pak se ale celý rozsypal, víko se rozlámalo u pantů, taky jedno velký zklamání
chladenie na Sony Vaio to bol darecek leteckej turbiny
Sorry, ale placnout do eteru mrtve Vaio v kontextu s MacBookem, nejprodavanejsim bookem na svete .... to musis mit za sebou nejmene o lahev vic, nez ja 🙂
macbook je najpedavanejsim notebookom je leda v tvojich mokrych snoch.
Zalezi aky prieskum zoberies 😝, niekde je prvy, ale inde aj stvrty.
prieskum? stacila by statistika.
Myslím, že Vaio se líbilo svého času i Stevovi.http://www.theverge.com/2014/2/5/5380832/sony-vai... ... http://www.macrumors.com/2012/06/10/a-bit-of-histo... ...
A ja to vubec nepopiram. Vaia byly podle meho nazoru nejvic cool notebooky sve "doby" ve svete Windows.Jenze to meritelne i podstatne je porad to same."Bejvávalo".Mozna vam to uz konecne dojde. Svet Androida dopadne stejne, jak dopadl svet Windows. Vsechno, co tam za neco stalo, umre.
Tak nezvan teorie a povidej, ktery model notebooku je prodavanejsi, nez MacBook Air/Pro? Je to Lenovo rady X? Nebo HP ProBook?Zaaaaadnyyyyy. Stejne jako je ajfoun nejprodavanejsi model telefonu.Jde jen o to, cim me zase osocis, odpalkujes. Bude to moje zena, nebo se ted znovu navezes do mych deti? Co moje matka?Vyberes si svuj obvykly "terc" ...?
Ty se tady odrovnáváš sám každým svým příspěvkem. Četl jsem už více diskusí než bych kdy chtěl. Ale ty jsi jeden z pěti lidí, vyskytujících se v kalných vodách českých diskusí, s nejhorším poměrem znalosti/povaha/sebevědomí. V důsledku zbývá jen marnost, na jakou normální člověk v reálném životě ani nemůže narazit. Nechtěl bych být v Tvé kůži. Ten pocit, že tě svět v ničem nepotřebuje. Strašné.
A co jako očekáváš, že teď udělám?Čekáš snad, že se půjdu rozbrečet na balkon a pak ti napíšu omluvný dopis? Kolik ti musí asi tak být, když máš potřebu psát lidem, které jsi nikdy neviděl, nemluvil jsi s nimi, nepracoval, nežil, že mají něco se seběvědomím, povahou, znalostmi, jsou marní, v životě zbyteční a pod ...? Typuji tak do 15-ti.Co asi tak očekáváš, když mi sdělíš, že bys nechtěl být v mé kůži? Povíš mi to?Domnívám se, že by si to netroufl žádný psycholog ani psychiatr na světě .... takže je to obvyklá reakce jen uražených a dotčených žvanilů, toužících se vyjádřit.No a k tématu jsi pochopitelně nenapsal ani písmenko. Hodnotiteli druhých. Takže jen další troll.--------------P.S.: Takhle kazit věhlasné a uznávané příjmení 🙁
ty imbecil, pokojne sa pozri na nejakt amazon, kde mas rebricky predaja.ja si pokojne tipnem, ze to bude v globale nejaky mid end od asusu alebo aceru, pripadne nejaky korporatny dell.iste nebudes mat problem dolozit tvoje tvrdenie, ze macbook je najpredavanejsi book. sem s tym.
Kolko zakaznikov Applu kupuje Macbooky na Amazone?
to ja skutocne netusim. ja ani netvrdim, ze macbook je najpredavanejsi notebook. chapes?ty si narazil niekde na takuto informaciu?
Pokial sa jedna o predajnost v danej cenovej hladine 1000+ EUR, tak by som tomu aj veril.
neviem, ci chapes jednemu z vyznamov slova zdroj.
Nemam potrebu teraz nieco polhodinu googlit. Ale len cisto logicky, kedze Apple patri do 5tky najvacsich dodavatelov pocitacov a v podstate vsetky jeho vyrobky patria do 1000+ EUR kategorie, je velmi pravdepodobne ze Macbook je najviac predavany notebook v danej kategorii.Pretoze vsetky ostatne firmy dominuju segmentu pod 1000EUR.
este raz. ja sa s tebou nehadam a ani si nemienim teraz robit vlastnu analyzu. je mi jedno, kdo ma najpredavanejsi model nad 1000 €.(len by som sa zamyslel nad korporatom, kde sa to lenovami a dellmi nad tu hranicu dost hemzi).podstatne je, ze psychopat vavra zas sebaisto trepe bludy.
Ty se "nehadas", .... ty si nehodlas delat analizu, ty nemas chut si neco googlovat ........... ale nemas potize blabolit do eteru, ze to tak urcite neni a kdo tvrdi opak je ...... (nasleduje nektere z tvych oblibenych dobytcich hodnoceni lidi v diskusich).Jeste jsem tu od tebe nevidel jinou variantu obsahu tvych prispevku. Porad stejne buceni z chleva.
No co vavra, das ten zdroj, alebo si zas spravis z huby zumpu?
Z huby zumpu ma obvykle ten, ktery od rana do vecera hrube nadava lidem ktere nezna, nikdy je nevidel a nevynecha ani jejich rodinne prislusniky a zname.A to jsi prokazatelne ty ve zdejsich diskusich.Potrebujes na to jeste ten zdroj? Nebo to zase nejak vokecas nejakou tvoji intimni klavesovou zkratkou?--------------P.S.: Ale jednu věc si musím pochválit. Tolik tělocviku kvůli úvaze o nejprodávanějšímu notebooku na světě, to bych od jindy tak "vyrovnaného" borce s jindy tak ledovým "nadhledem" nečekal 🙂
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 10. 2016 16:54
Nene, jedná se o kategorií výrobků s logem Apple a slovy "Mac" a "Book" v názvu, tam jednoznačně MacBooky v prodejnosti vedou.
Tak ty vytiahnes ako argument predaja MacBookov vs zvysok sveta rebricek amazonu, kde si takmer nikto Macbooky nekupuje, potom sa podelis o nejaky svoj "tip" a druhych ides oznacovat za imbecilov??Si retardovany?
ja som to nevytiahol ako argument.ja som uviedol jedno z mnohych miest, kde sa tieto informacie daju ziskat.neviem, ci si uvedomujes, ze obhajujes bludy. ale to je tvoja vec.psychopat vavra (ty si na urovni fanuska NY rangers, budes ich hajit, aj ked hraju hov.no, taky vavra je pripad pre klinickeho psychiatra z hruba na urovni clena heaven's gate) tvrdi nieco, na co nema ziaden zdroj. wishful thinking jak vysite.(ad. retardovany: akoze moze sa pustit do vacsej konfrontacie, odhodit rukavice a potom nebudes podakovat. si vyber)
Ake informacie? Snad relevantne, nie? Ci pri pocte predanych kusov Volva celosvetovo sa budes opierat o predaje v Goteburgu? Iste, mozes, ved je to tiez len zdroj:)Tragikomickejsie ako tie blaboly co tu pustas je uz len to, ako sa to snazis obhajovat.A ten zaver od cloveka, ktory je tu notoricky znamy tym, ze vsetkym agresivne nadava, vratane navazania sa do ich rodiny je uz len ironicka ceresna na tom tvojom zatocenom hovienku.
:))Holub opat rozhadzal figurky, obsral sachovnicu a zbabelo odletel...
jj. ako vavrov sidekick iste nebudes mat problem dolozit tvrdenie o najpredavanejsom macbooku. to je to, o co tu bezi.
Ale mne je Vavra ukradnuty, ani som nikde netvrdil, ze je Macbook najpredavanejsi, tak preco by som to mal "dokladovat"?Ja sa vysmievam z tvojej extremnej blbosti, ze tomu nazoru oponujes statistikou predaja na amazone a este mu TY ides nadavat do imbecilov. Sladka ironia.To je to, o co tu bezi. Tak uz doser a odlet konecne.
ty si taky jeho pricmrdavac, tak ked vavra vyspava opicu, tak miestno neho.inak, klames. ale na to som si uz zvykol.a teraz sa to snazis zachranovat tymito utrpnymi konstrukciami o amazone, ktore som vyssie vysvetlil jednoduchymi slovami aj plodu surodeneckej romskej lasky, ako si ty a ktore sa snazis s nonsalanciou remorkera ignorovat.ty nie si clovek, ktory by si mohol dovolit rozdavat povely na odlet.
Bud tak laskavy a zacituj mi kde klamem.Ak sa tu niekto nieco snazi zachranovat, si to ty s tou kravinou o amazone. A uz to prechadza z tragikomickej roviny do tragickej. Tak ako tvoje skolkarske pokusy o urazku.
po tvojich vystupoch nevidim ziaden dvodo ti nieco citovat. tvoja mentalna koherencia je kdesi v kanali.
Tvoja cela medziludska komunikacia je v kanali. Staci si rozkliknut tvoj nick a clovek ma krasny prehlad o tvojej persone, vacsiu zumpu sem este nikto nevypustil, ty budes nejaky specialny pripad.Bezne druhych osocujes, nadavas im aj ich rodine, oznacujes ich za klamarov a ked ta niekto vyzve, aby si uviedol jednoduchy priklad, co by pre teba nemal byt problem (ked si si akoze "zvykol"), zbabelo stiahnes chvost a zalezies do tej tvojej diery. Asi sa velmi so skutocnymi ludmi nebavis a ja sa im vobec necudujem.Takze este raz: kde som konkretne klamal?
Zdalo sa mi, akokeby si nieco pisal...
Uplne ta chapem:)))Opat si nesklamal. Tak si maj posledne slovo a uz konecne odlet!
To je ten projev té žumpovitosti, chápeš? Přesně takhle kanálovití totiž odepisují.Akorát nechápu, kde ses tohle naučil.
Btw, to ty si tu rovno cloveka oznacil za imbecila. Ja som ti ohladne retardacie iba polozil otazku. Aj ked teda vsetci tu vratane teba neprehliadli jej silny recnicky charakter.
Osočil mě "imbecilem" a jako typ na ověření pro Vás, že jako kecám, mi nabídl nahlédnutí do "Amazonu". Až jsem smíchy poprskal celý board.-----No neříkal jsem to, ....... že to přijde? Chlév a bábol, nic víc tohle individuum neumí.
Sledoval bych, ale zrovna mi hapruje systém, něco s tím je:http://abload.de/img/mx2mqzt2.gif... 🙂Už na tom však makám, já na tom dělám ..., zajímal by mě nejvíce MacBook (vánoce - dárek), uvidíme.
Ďakujeme za oznam. Bez neho by sme ani zaspať nemohli. Inak lieky si si nevzal?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.