Apple zveřejnil hospodářské výsledky za druhé kalendářní čtvrtletí (duben až červen) roku 2020. Americká firma i přes nepřízeň tržních okolností a koronavirovou pandemii vykázala 11% meziroční růst tržeb na 59,7 miliardy dolarů a zaznamenala tak rekord pro druhé čtvrtletí ve své historii. Hrubá marže dosáhla 38 %. Čistý zisk po zdanění vzrostl o 12 % na 11,25 miliardy dolarů. Do výzkumu a vývoje investoval Apple za uvedené období 4,8 miliardy dolarů, tedy zhruba 8 % dosažených tržeb.
Američané už druhým rokem neuvádějí počty kusů prodaných zařízení. Spokojit se tak musíme s údajem tržeb generovaných v jednotlivých segmentech zařízení nebo služeb, případně také podle světových regionů. Ve všech světových regionech Apple ve sledovaném období rostl. Koronavirová krize se tak na americké firmě mimo výkyv v Číně v předchozím prvním kvartálu nijak dramaticky nepodepsala.
Finanční výsledky za poslední čtvrtletí a jejich rozdělení podle regionů a produktů
Tržby z prodeje iPhonů už netvoří ani polovinu celkových tržeb (konkrétně 44 %), firmě se tak úspěšně daří eliminovat svoji závislost na jediném druhu produktu nebo služby. Prodeje iPhonů přitom mírně o půldruhého procenta meziročně rostly. Druhé nejdůležitější z pohledu tržeb jsou služby, kam patří například Apple Music nebo Apple TV. Tržby v tomto segmentu meziročně vzrostly o 15 % na 13,2 miliardy dolarů
Nečekaně vysoký růst zaznamenal Apple u Maců i iPadů. Projevil se pozitivní efekt ze zvýšené potřeby práce i studia na dálku během doby sociálního distancování. Vytrvale roste také segment nositelností, příslušenství a chytré domácnosti, kam patří třeba hodinky Apple Watch nebo sluchátka Air Pods. Apple tak může být s aktuálními výsledky více než spokojený.