Cupertinská společnost ukončila druhé fiskální čtvrtletí tržbami ve výši 97,3 miliardy dolarů, což je o 9 % lepší výsledek než loni. Čistý zisk Apple zvýšil o 6 % na 25 miliard dolarů. Pro Apple jde o třetí nejlepší čtvrtletí v historii, úspěšnější byl jen během posledních dvou Vánoc.
Dařilo se mu zejména v Amerikách, kde utržil 40,9 miliardy dolarů (19 % růst), zatímco v jiných regionech spíš stagnoval, a v Asii mimo Japonsko a Čínu dokonce i oslabil.
Hlavním penězovodem zůstávající iPhony, příjmy z mobilů činily 50,6 miliardy dolarů (5% růst). O 15 % na 10,4 miliardy vyrostly Macy. Zato o 2 % poklesl zájem o iPady, ze kterých přišlo do poklady Applu 7,6 miliardy. Chytré hodiny, sluchátka a příslušenství zaznamenaly 8,8 miliardy (12% růst) a služby pak 19,8 miliardy (19% růst).
Finanční šéf Luca Maestri si pochvaluje hlavně zájem o MacBook Pro M1, Macům obecně se ale daří jako jindy dřív. Pro skoro polovinu zákazníků to přitom byl první počítač od Applu, takže firma úspěšně rekrutuje i lidi z jiných platforem.
Apple už prodává také 825 milionů předplatných, o 165 milionů více než před rokem. Kolik spadá po Music, Arcade, TV+, iCloud a další služby, firma neupřesňuje.
Maestri během konferenčního hovoru také varoval, že svět i jeho společnost se stále potýkají s nedostatkem součástek, avšak Apple bude dělat vše proto, aby se to uživatelů příliš nedotklo. Ale zatím se to dotýká. Kupříkladu čekací lhůta na některé Macy či nové monitory je typicky až dva měsíce. S dodávkami iPhonů – klíčových produktů – nicméně problémy nejsou.