Apple | Marketing

Apple má nového šéfa marketingu. Phil Schiller vyměnil pozici v nejvyšším vedení za menší roli ve firmě

Vedení Applu prochází poslední dobou podstatnými změnami. Poté, co v listopadu opustil firmu její šéfdesignér Jony Ive, dochází k výměně i na postu celosvětového šéfa marketingu. Phil Schiller, který dal podobu současným reklamám Applu, ustupuje do pozadí a v rámci společnosti se bude věnovat pouze menším projektům.

Schiller patří mezi nejvěrnější zaměstnance Applu, ve společnosti pracuje od roku 1987. V týmu marketingu působil déle jak dvě desetiletí a část této doby veškeré propagační aktivity vedl. Právě on může za to, jak nyní vnímáme iPhony, Macy, iPady apod.

Byl to také Schiller, který prováděl podstatnou částí všech Apple konferencí. Největší hity sice vždy oznámí sám ředitel Tim Cook, ale právě Schiller byl ten, kdo prozradil všechny doprovodné detaily a snažil se diváky představit, proč nový produkt mají chtít. 

Dohled nad konferencemi Applu Schillerovi zůstane, stejně tak i nadále bude šéfovat App Storu. Veškeré ostatní marketingové aktivity ale nově budou spadat na Grega Joswiaka, dalšího veterána, který ve firmě působí téměř 20 let. 

„Začal jsem pracovat v Applu, když mi bylo 27 let. Letos jsem oslavil 60 let a je na čase, abych ve svém životě udělal dlouho plánované změny,“ vysvětluje Schiller v tiskové zprávě, kterou Apple zveřejnil na svých stránkách. „Budu tam pracovat dokud mě budou chtít, ale také se chci věnovat své rodině a přátelům a navíc mám několik osobních projektů, na kterých mi záleží,“ odhaluje důvody výměny. 

Z Schillera se nyní oficiálně stane Apple Fellow, což je titul, který firma uděluje zaměstnancům, kteří se mimořádnou míru zasadili o rozvoj společnosti. Do jisté míry je to také poradenská pozice, ze které se bude dnes už exšéf marketingu zodpovídat přímo řediteli Timu Cookovi. 

Váš názor Další článek: Šest planet u jedné hvězdy a na každé život? Podle vědců je to možné

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,