Přešel jsem na MacBook Pro 2015 a potom postupně až na Air M1. Je to konec, vrchol, není nic, co by mi na něm vadilo, chybělo (kancl). Jedině snad ta touha mít zase něco víc, jinak...zajímavé, že nám podobným Apple nevychází vstříc a nenabídne nám možnost utratit za inovovaný model. MacBook Pro vyhranili pro jinou skupinu a nic dalšího od konce roku 20 není. Aira klidně posunu ve firmě nebo dám dětem...ale co místo něj?
Mě na Airu nejvíc vadí že má TB porty jen na jedné straně, uvítal bych jeden na druhé, pak ho můžu připojovat z obou stran jak mi vyhovuje aniž bych musel mít o 30-40cm delší kabel
Jako dlouhodobý uživatel Windows jsem přešel na Mac mini M1 a jsem s ním maximálně spokojen. Ale na Mac Studio bych neprošel. V dnešní době se vše minimalizuje a oni vydají tak velké monstrum!? Je mi jedno že to je výkonnější oproti Mac mini M1, ale tak velká skříň pod monitorem je designová katastrofa.
Tak kdyz samotny procesor je tak trochu obri proti zakladnimu M1, tak zcela logicky se to nebude chladit mini vetrackem, nedejboze pasivne, v nejake mini skrince…Ale chapu, existuji lidi co jsou schopni na pidi kolobezku pridelat raketovy motor 😉 😀
To Studio nabízí výkon, jaký nenabídl zatím žádný jiný Mac, koukni jak velký je Mac Pro, ty máš víc výkonu jen ve form factoru dvou Mac mini = radikálně menší.M1 Max si ukousne nějakých 100W když poběží na plné koule CPU i GPU, Ultra půjde na 200W, v té krabičce se to jednak musí uchladit a to tak aby to nebylo slyšet, tak v té krabičce musí být zavřený i zdroj.A proč bys musel mít ten počítač pod monitorem? Třeba Miniho si lidé běžně dávají pod stůl, myslím že ho přimontuješ zespod desky stolu, držák se dá koupit za pár dolarů. Navíc to má zepředu porty, takže není třeba pod stůl tahat HUB, pokud chce člověk diskrétní, snadno dostupné USB/Thunderbolt porty nebo čtečku karet. Bez toho už fungovat nemůžu: http://download.jirikocman.cz/stul/IMG_20200816_150210.jpg aktuálně tam ale mám jiný, méně USB ale SD a microSD čtečka.Další možnost je dát to za monitor, buď nabastlit přímo na něj nebo použít vesa držák co se dá normálně koupit, je to univerzální právě pro různé tyhle mini počítače.Osobně bych to měl pod stolem, tak jak jsem tam měl Miniho
ty seš snad placenej troll Apple.. Každou diskuzi kde je byť jen zmínka o Apple zaspamuješ tolika příspěvkama.. Kolik ti platěj ? 😀
Pokud je on Apple troll, tak zbytek vcetne tebe je WIN fnukna a Android zavistivec? 😉Je to uzivatel Apple produktu jako dost lidi, tak proste vecne argumentuje na mnozstvi zdejsich vykriku.
Samozřejmě jsem iOvce po iLobotomii, přiznávám bez mučení.Ale co tak nějaká argumentace?Přijde ti vyšší výkon než u 28 jádrového xeonu s dedikovanou grafikou a dedikovanou afterburner kartou (který sama o sobě stojí jako základní verze Mac Studia) ve velké skříni zabalený do krabičky 20x20x10cm jako něco obrovského? Tohle normálně přindáš na monitor:https://www.amazon.com/HIDEit-Black-MiniU-Mount-... tohle je příklad, na zeď nebo monitor ano je to pro miniho ale podobných mountů najdeš i univerzální pro větší krabice nebo to může vyřešit i trocha oboustranné lepící pásky.Tady máš další: https://www.amazon.com/HumanCentric-Mount-Custom... klidně to můžeš přišroubovat zespod stoluU toho monitoru ti pak může pomoct třeba tohle: https://www.amazon.com/HumanCentric-Mounting-Com... Pokud člověk chce hledá řešení a ne výmluvy.Ale rozumím, ono by to znamenalo nějaké úsilí najít argumenty a ne posměšky
Tak že je to větší by mi až tak nevadilo a má to opodstatnění, ale tahle krabička ošklivka je po nových MBP hlavně další důkaz impotence, která převládla v oddělení designu, co oděšel Ive. Pod monitor by mne určitě nenapadlo to dát, vypadá to tam směšně už na těch jejich promo setupech. Možná tak za květináč 🙂 Za ty prachy se mohli teda trochu ukázat, ale když to v sobě nemáš, tak holt neukážeš ani za zlaté prase...
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 3. 2022 01:03
Dizajn je elegantny a funkcny. Ive robil designy ktore sice boli pekne, ale coraz viac to s tou funkcnostou slo do prdele (hlavne chladenim zravych Intelov).Orezat masinu tak ze sa tam uz nevojdu ziadne porty a nejde uchladit, ale hlavne ze to vyzera cool? No profik sa na to moze vysrat.Dizajn ma Apple stale o stovky percent lepsi nez ini vyrobcovia no a teraz je to aj funkcne.
"hlavne chladenim zravych Intelov"Jsem rád, že jsi to vzpomenul a souhlasím. Právě proto nechápu, proč když už mám nyní energeticky něco mnohem efektivnějšího, tak to dám do tlusté nepěkné škatule, jako jsou současné MBP.Co se týká Mac Studio, tak o funkčnosti toho chlazení bych si dovolil spekulovat. Už ty výdechy tvořené mnoha pidi-dírami nebudou z principu hrát do karet skutečně efektivnímu airflow. Jako špičkový design Studia bych viděl něco, jako byl vysmívaný Mac Pro 2013, který jako náhrada modulárního workstationu byl celý špatně, ale jako současné Studio bych si něco takového dokázal představit mnohem více, než "oteklý Mac mini" bez nápadu a invence.A nakonec, nehaním Apple. Používám to spoustu let. Ale nejsem "fanboy" a vidím jejich kotrmelce a přešlapy. A ještě bych si dovolil dodat, že co se týká těchto mid-size Maců jako je nyní Studio, tak s tím Apple historicky spíše pohořel.
Názor byl 2× upraven, naposled 9. 3. 2022 18:55
Třeba MBP se mi moc nelíbí, ale třeba ani to co jde jako rendery možného redesignu Airu mi také nesedí tolik, jako mi sedí ten současný.Ale design je čistě věc subjektivní. Ale řešíš to u všeho? Pokud budu mít třeba menší střižnu pro nějakou regionální TV nebo přenosový vůz, nebo budu jen velký nadšenec, tak fakt budeš řešit design jedne malé krabičky proti zbytku všemožné výbavy? Tu krabičku ani nepostřehneš, V nahrávacím studiu se to také ztratí přes všechno to ostatní. A v kanclu to určitě neurazí, mě by to neurazilo ani doma v obýváku.
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 3. 2022 13:40
Ako ten iPhone SE si nájde zákazníkov asi medzi firemnými zákazníkmi kde potrebujú lacné zariadenia. Prípadne dieťaťu ako prvý mobil. Každopádne ten telefón má dva neospravedlniteľné mínusy a to dizajn ktorý je Už X-tý krát použitý a slabú batériu.(Vtipné je, že počas prezentácie ho porovnávali s iPhone 8 nie s predošlým SE) Keď už, tak mal Apple použiť dizajn XR to by bolo ospravedlniteľnejšie ako toto + v kombinácii s novým čipom by to malo bezkonkurenčnú výdrž spomedzi Apple iPhonov.Ďalšia vec týpek čo prezentoval procesor 😃 Ten keď tam nabehol v tom momente som si spomenul na starčeka so Squid Game rovnaký prejav rovnaký hlas 😃
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 3. 2022 21:11
iPhone SE 2. generacie = iPhone 8
To nie je celkom pravda predošlá generácia mala dizajn iP 8 tak isto ako táto ale mala už novší procesor a tým aj kúsok lepšiu výdrž. Preto je vtipné, že to Apple porovnáva s tým iP 8 lebo keby to porovnával s tým predošlým SE tak by tie čísla neboli také wau a v podstate by to bol len zanedbateľný nárast výkonu. Ono de-facto to je len predošlá verzia SE s 5G za rovnakú cenu
1: design = čistě subjektivní názor, někdo naopak tenhle design preferuje přes edge to edge. Někdo chce touch id a ne face id.2: je to entry level iPhone, kdo chce jiný design si může připlatit 70 dolarů na iPhone 11 se starším, pořád víc než dostačujícím čipem. Problém ale bude ve velikosti iPhone 11 a i to Xr jsou výrazně větší a iPhone 12/13 mini zase výrazně dražší.A výdrž baterie? Nevím, mě třeba 12 pro vydrží běžně tři dny, někomu ani ne den. U výdrže je vždy třeba brát v úvahu jak to člověk používá. Pokud člověk sporadicky telefonuje a píše zpráv a chce mít po ruce mail a internet, s výdrží problém mít nebude. Navíc... domá má člověk nějaký wireless stojánek či podložku, když jede do práce, v autě má bezdrátové nabíjení v odkládacích prostorech, v kanclu má další nabíjecí stanici... fakticky je člověk pořád u nabíječky a může to mít v podstatě pořád nabito aniž by ho to jakkoli omezlovalo.¨¨SEčka se prodá cca 30 milionů ročně, to je zatraceně hodně telefonů
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 3. 2022 21:46
Výdrž batérie je zlá pretože fyzika sa nedá obabrať. Ono problém je aj s tým, že tá batéria tým, že je malá ju treba častejšie nabíjať a tým aj trpí viac na degradáciu. Tých 30 mil. predaných kusov je presne preto, že to kupujú hlavne firmy pretože je to lacný telefón a povedzme si pravdu firmy zväčša nekupujú pre zamestnancov to najdrahšie ale skôr sa snažia ušetriť a kupujú to najlacnejšie. A to isté platí u detí. Rodičia radšej kúpa dieťaťu toto ako telefón za 1000€ hlavne pre to, že deti sa k veciam správajú zväčša ako keby boli zadarmo... To, že sa nepredá netvrdím. Tvrdím, že Apple mohol použiť telo telefónu XR a to by bol naozaj super telefón. Pretože, pôvodné XR malo najlepšiu výdrž spomedzi vtedajších iPhonov a keby to skombinovali s novým čipom tak naozaj slabina ktorou trpí SE čo je výdrž by bola razom preč.
Takze jsi presne popsal proc ma tento produkt Apple v nabidce, ze se dobre prodava a kdo je cca cilova skupina. A zaroven pises ze je to nesmysl :- )Vzdyt to neni jediny tel v nabidce Applu, kdo chce tel ktere popisujes si koupi 11/12/13. A cenovy rozdil na 11 je pomerne maly.
Ty už máš SE 2022 v ruce a máš otestováno?Proti SE 2020 to bude mít daleko úspornější čip a možná i další optimalizace, baterie taky může být vylepšená kdy při stejné velikosti může mít o něco vyšší kapacitu. Apple uvádí výdrže srovnatelné s iP 12 Mini, což cca odpovídá rozdílu kapacity mezi SE a 12 Mini a navýšením efektivity u A15 proti A14...A ano čím častěji nabíjím, tím nejspíše budu degradovat více, to platí pro všechny mobily nejen SEčko. Někdo vybije 13 Pro Max za den, někdo za 3-4 dny... je to o tom jak to kdo bude používat, navíc výměna baterie je to nejmenší u Apple je to 29 dolarů, pokud se nepletu, v rámci AppleCare+A to XR... však tu je iPhone 11 za 500 dolarů, to jej jen o 70 více než za SEčko, kdo chce nový design a face ID za cenu jedné lepší večeře koupí iP11. Kdo chce starý design a touch id, nebo chce menší a lehčí telefon a nechce platit 40% příplatek, koupí právě SEčko.
no hurá! něco jsem prošvihnul? ... Nic, tak dobrou.
Jenom pro Josefa Řemena,ne miliony, ale 114 mld tranzistorů.
Par nul hore dole, je tam toho 😁
Tak toto bylo naprosto tragické. Zajímat mě jejich počítače pracovně, tak jsem asi potěšen, ale vzhledem k tomu, že používám jen osobně Aira, tak to šlo mimo mě. Osobně jsem čekal M2 a nový Air...iPhone SE tu už nemá x let co dělat, je to ostuda pro Apple, že to pořád prodává. Očekával jsem omlazení designu nebo aspoň nějaký "SE Max", aby reinkarnovali i 11ku. Ale tak já jsem znechucen většinou Apple keynote, poslední produkt co mě nadchl byl právě Air a M1.
A proč si čekal M2? Však to by ani nestihli. Riziková výroba 4nm procesu začala na konci loňského roku, plánovaná byla dokonce až na začátek letošního. Výroba čipu je téměř půl roku, takžes původním časováním začátku výroby TSMC to vychází až na konec roku.Air není důvod jakkoli měnit, je to nejprodávanější laptop na světě, pokud tak by se dřív změnilo Pročko, které je fakticky na okraji zájmu protože proti Airu nenabídne fakticky nic navíc. Rozhodně jsem Air nečekal.No a SEčko je prostě oldschool design, jenže to je ono, má to pořád své zájemce a prodeje cca 30 milionů kusů ročně jasně říkají že to rozhodně není žádný propadák. To je to samé jako základní iPad, starý design ale to nic nebrání tomu že ten iPad je nejprodávanější iPad a fakticky i nejprodávanější tablet vůbec.Air s M1 se dal čekat. pro mnoho lidí nemělo smysl kupovat air a šli do pročka. je tam výrazný skok ve výbavě ale ne v ceně, teď se trošku srovnávají, stejný výkon, ale ten stejně nehraje pro téměř kohokoli roli, Pročko má pořád lepší audio a promotin displeje, plus face id a k tomu dvojité kamery s lidarem, byť to opět asi není zrovna něco kvůli čemu člověk kupuje tablet, front kamera je u tabletu daleko důležitější. Co mě trošku překvapilo je jen 64GB, ne že by to běžnému userovi nestačilo, ale u M1 jsem čekal že tak nízko nepůjdou.
To jsou strašný kecy.Takže když někdo udělá úspěšný produkt, co se dobře prodává, tak ho má dojit 5 let, dokud se dojit dá? Proč potom každý rok mění iPhony? To platí na MBA i na SEčko. Mě jsou prodeje jedno, já z nich nic nemám. Já jenom vidím zastaralý produkt, který dělá ostudu této technologické značce. Přijde mi to asi jako když vrcholný český šéfkuchař dělá reklamu na McDonald.Macbook Air je starý 2 roky, celý koncept 4 roky a je to sakra znát. Upgrade potřebuje jako sůl - MiniLED displej (až si Apple přestane hrát na to, že je to něco extra, přitom je to IPSko podsvícené pár LEDkama), lepší CPU, celkově od znova. Pěkně x86 procesorům utekli před dvěma lety, mám ale strach, že letos jim dá s 6kovou řadou AMD pěkně na prdel v této nižší kategorii notebooků. O tom nesmyslu, že iPhone za 12k má 5G a A15 s pidi displejem a další stupeň je iPhone 11 s A13 bez 5G, to je zase typicky Applovské.
Ostudu nedela, naopak dela slusna prodejni cisla a nekomu proste vic vyhovuje TouchID. Apple by byl hloupy kdyby "nedojil".
“ Já jenom vidím zastaralý produkt, který dělá ostudu této technologické značce “To byla keynote nektereho cinskeho android vyrobce? 😀 😀 😀“ Macbook Air je starý 2 roky, celý koncept 4 roky “ takze MBA 2012, 2013 nebo 2014 je myticke zarizeni? Kdyz koncept je podle tebe stary 4 roky? 😀“ Upgrade potřebuje jako sůl - MiniLED displej “ Jestli neco potrebuje upgrade, tak 90% notebooku vsech zbylych znacek ve svete a jejich super duper FHD displeje (jeste nedavno melo rozliseni 1024x768 dokonce 18% podil) 😀 😀 😀 pak se mozna vyrovnaji MBA (jen rozlisenim a urcitou kvalitou, vernosti barev jeste dlouho ne), ktere podle tebe potrebuje upgrade jako sul.Dal uz te asi neni potreba cist…
Já vím, že si připadáš vtipný, ale opak je pravdou. MBA samozřejmě existovalo před rokem 2018, ale právě v tomto roce došlo k obměně designu, který se tlačí do dnes.K tomu rozlišení se ani vyjadřovat nebudu, máš to naprosto špatně, poměr 4:3 se už dobrých 15 let nedělá. Jinak o rozlišení nebyla ani zmínka a co se týče zbytku, je displej Airu spíše průměr. Vzhledem k tomu, že konkurence v této cenovce začíná tlačit OLEDy je obměna displeje prakticky nutností, jenom MiniLED dokáže držet s konkurencí krok, konvenční IPSka jsou už za zenitem.
Sry, ale displej Airu/PROka 13” je co do komplexniho pojeti nadstandard.Jasne, neni to IGZO od Sharpu, ale 90% notebooku vsech ostatnich vyrobcu se k tomu panelu v Airu ani nepriblizi.4:3 pomer se uz 15 let nedela? Zase hazes roky od pasu.. Tak si projdi i tady zive a zjistis koliko novych stroju se v tomto pomeru vyrabi.16:9 je dobry na filmy, ale ne na praci. To je nudloidni sirokouhlac spise k hnedemu…
Ty jsi očividně usnul někdy před 5 lety a teď se probral. Ano většina notebooků má full HD, ale kvalitou jsou většina stejná, ne-li lepší, jak Air. Displeje s vyšším rozlišením lze samozřejmě v cenovce Airu taky najít.Dovol, abych připomenul, že Air má jen 400 nitů. Ten displej prostě není nic extra a určitě se dá za stejné peníze koupit lepší. A ano, 4:3 poměr se na Windows laptopech a Macích už dobrých 15 let nedělá. To byla reakce na to 1024x768, takové rozlišení se používalo před 20 lety, od té doby jsem ho nikde snad neviděl. Macy mají většinou 16:10, třeba Surface 3:2, jinak 16:9
Vetsina FHD displeju 90% vsech notebooku na trhu nedosahne ani na 75% sRGB barevneho prostoru. Takze jak muzou byt stejne, ne li lepsi? 😀 prober se konecne. Zrovna vcera vecer jsem se nasmal jak nejaky user s tezkym postbuy syndromem doporucuje lidem Dell G15 k zpracovavani fotek 😀 ten jeho panel je akorat na hozeni do zdi a ne na zpracovavani fotek.Dovol aby te poslal si procist par specifikaci displeju a zjistis ze 400 nitu je kralovskych proti hnedemu tekutemu hnusu na vetsine FHD panelu. Koukni se treba na ten zmineny Dell 😉 jen takova pomucka na zaver. pro kancelar a hry je barevna vernost a barevny prostor naprosto minoritni zalezitost. Proto ma vetsina FHD panelu takove hnusne vlastnosti a proto se nemuzou vubec rovnat tomu panelu co je v Airu…Tak uz to pochop konecne.
"konkurence v této cenovce začíná tlačit OLEDy"a má v té ceně i stejnou výdrž na baterii? stejně kvalitní konstrukci, co reproduktory? co touchpad? Co výkon na baterii? Co hlučnost?Bohužel když chci co nejlepší balík - tzn. co nejlepší průnik parametry, tak opravdu nevím co bych měl koupit jiného než toho Aira, je to levné, výkonné víc než dost pro drtivou většinu uživatelů, kvalitní konstrukce, super zvuk, touchpad špička na trhu, nadstandardní displej a nikoli rozlišením, ale hlavně barevnou škálou a jasem. Většina laptopů má tak 300 nitů, což může být problém už v dobře osvětlené místnosti, natož venku.
Tak jinak.Proč si čekal M2? Protože to nějaké leaker zmínil? M2 bude jistě na 4nm procesu, ten na konci roku teprve spustil a to o kvartál dříve než se plánovalo a jelikož výroba čipu trvá několik měsíců, tak pro původní plán nebylo myslitelné aby v březnu byl 4nm SoC připraven, a i teď jich jistě nebude moc hotových.Takže dost těžko by mohli M2 nasadit v nejprodávanějším Airu. Naopak v portfoliu laptopů je tu 13" MBP, pokud někomu nejde o delší výdrž baterie nebo touchbar, tak nemá důvod koupit Pročko protože Air udělá stejnou práci levněji. Takže dává smysl nejdříve modernizovat Pročko a dát do něj nějakou přidanou hodnotu proti Airu pro širší skupinu zákazníků. M2, by tou motivací byl.Redesignovaný Air.. ano o tom se mluvilo, ale pak se právě daleko víc mluvilo o Pročku s M2. Ani jedno jsem nečekal. M2 na 4nm až na konci roku a jelikož M2 vs M1 už nebude taková pecka jako byl M1 vs Intel, tak se bude hodit redesign a jen malý výkonový posun. Mimochodem, rendery Airu, které kolují... osobně preferuju součansný design, jediný problém co na současné airu mám je že má dva thunderbolty na jedné straně, měl bych raději na každé straně po jednom. Připojuju to jedním kabelem a tak bych mohl využít stranu která mi víc vyhovuje.AMD rozhodně nedá 6tkovou řadou Apple Silicon. Že by AMD mělo stejný výkon při stejné spotřebě a pasivním chlazením asi nikdo nečeká, přitom pasivní chlazení airu je jeden z největších argumentů proč jsem ho kupoval.
jsem cekal na Mac Mini s M1 Pro, abych pripojil 3 displeje… ted mam obrovsky dilema, jestli koupit nejlevnejsi Studio (s 1 TB SSD), nebo cekat, jenze do kdy? WWDC? zari/rijen? pristi rok? nebo taky nemusi predstavit vubec nikdy… ale to si myslim, ze se nestane, protoze Mac Mini s Intelem je porad nabidce, takze ho nekdy imho nahradi…
Oproti Apple produktům nic nemám, sám jsem vyrostl na Windoze a používám je jak doma, tak na pracovním stroji, ale asi před měsícem jsem měl možnost vyzkoušet si na 14 dnů nový Macbook Air s M1 čipem a je to skutečně výborný stroj. Kdyby podporoval dva externí monitory, tak bych vážně uvažoval, že jím nahradím svůj dosluhující laptop. Tak snad M2...Ale k věci.Co mi trochu leze na nervy na Apple představovačkách je zaprvé meditativní tón Tima Cooka, mluví pomalu jak kdyby mě chtěl uspat nebo hypnotizovat a oblbnout.A za druhé, vždycky mám pocit, že jsem už umřel a že jsem asi v nějakém IT nebi, kde je všechno úplně nejúžasnější, nejlepší, nejrychlejší, prostě jak pořád tlačí jak jsou ty jejich produkty tak strašně nej... tak to má na mě skoro opačný účinek...
Ú Airu je to záměr aby si to lidi nekupovali jako levný stroj do práce. Ne to není pracovní stroj a portfolio a jeho určení si diktuje AppleAno to je obecný styl mnoha Amerických firem a celkově firemní kultůry.
Pokud na tom člověk nebude chtít přehrávat licencovaný obsah, tak to není žádný problém mít více monitorů, krom integrovaného a jednoho nativního 6k@60Hz jde pomocí display linku další 4x 4k@60 nebo 2x 5k@60. Sám jsem k tomu nějakou dobu dva externí monitory používal.
Ano, vím o tom, uvažoval jsem o tom, ale jednak je to další extra výdaj, druhak jsou tam nějaká omezení, jako např. jakmile připojíte takový adaptér, tak nepřehrajete licencovaný obsah (např. Apple TV), a to ani na zabudovaném displeji, a za třetí máte prostě připojený další adaptér, čili zabraný jeden port. Ano vím, dalo by se to řešit např. dokovací stanicí.Uvidíme jestli přidají podporu pro dva displeje v M2, starší Intelácké Airy s tím problémy prý neměly...
Ano má to omezení, já měl doc který měl jeden výstup nativní a až dva DL. Používal jsem jeden DL. Když jsem si chtěl poustit třeba to AppleTV nebo HBO, tak jsem prostě vypl display link driver, přišel jsem sice o jednu obrazovku, ale chtěl jsem koukat na film, ne něco tvořit, nicméně pořád jsem měl k dispozici displej macbooku a případný sidecar na ipadu,Jinak dva monitory zaberou tak jak tak dva porty, M1 i kdyby podporoval více monitorů, tak má jen Thunderbolt 3, ten podporuje jen jeden display, nemá MST. Něco jiného jsou M1 Pro a Max, a teď i Ultra. Ty mají TB4, takže minimálně 2x4k@60
Máte pravdu. Počkám, jestli to nějak pořeší s M2 a když ne, tak koupím M1 variantu s extra DL adaptérem B)
Jakožto majitel iPhone SE 2020 opravdu nemám důvod přecházet na SE 2022.Přijde mi, že tam jenom potřebovali nutně natlačit 5G a jinak přidali jen pár drobných vylepšení. Design je pak naprosto identický, takže podle vzhledu nejdou od sebe ty dvě verze ani rozlišit.Je otázka, jak bude vypadat to "vylepšení" fotografií v praxi a jestli bude opravdu jen pro verzi 2022 nebo jestli ji po updatu softwaru získá i starší 2020.Počkám si až na podzim na pořádný upgrade, kdy vyjde "plnotučný" iPhone 14 Pro. Do té doby to bez 5G úplně v pohodě vydržím, i vzhledem k současným cenám.
Vylepšení fotografií bude, a ne update iOS to nepřidá na starší, image procesor je přímo na SoC. A15 má jednoznačně lepší než A13.
Tak výhodou stejného designu je, že ti zůstane kryt apod, ale také nevidím důvod k přechodu. 5G bych ocenil, kdybych dnes kupoval nový telefon, ale na upgrade je to málo.
Přesně tak!Nakonec já jsem vždy "upgrade" mobilní sítě (3G, LTE) nebo rychlejší WiFi u mobilu vždy získal jako "integrovaný zdarma" - tedy že jsem si kupoval mobil například kvůli lepšímu výkonu, foťáku atd. a nové modely, mezi kterými jsem vybíral, už se ani bez té novější sítě nedělaly.Teď takto získám i 5G upgrade "zdarma", až si pořídím iPhone, který vyjde za cca 6 nebo 7 měsíců. Takže upgradovat teď na půl roku nemá smysl.Škoda, že se iPhone SE 2020 přestane prodávat, protože až na ten chip je v podstatě stejný jako letošní model a poměrem cena/výkon po poklesu ceny po uvedení aktuálního modelu, by mohl být velice zajímavé zařízení.Přece jen třeba nepoužitý iPhone pod 9k s čipem A13 je pro spoustu lidí pořád hodně super věc. Bohužel, to vypadá, že Apple jej spíš nechá stáhnout, aby mu "nekanibalizoval" prodeje aktuálního modelu.
Studio vypadá zajímavě otázka zní jestli opět GPU část nebude výkonná pouze v offscreen APU výpočtech enkodování videa. A co se týká modelování a manipulace scény nebude tak kde střední třída AMD a nVidia . Protože do stroje za +2000$ neuvažujete moc o něčem jako GTx2050....Nebo snad vykoupí to těžaři když je to tak super.....
V MacPro byla jen video encodovací karta za cenu celého studia. Studio má ale vyšší výkon navíc je to celý počítač.Encoding videa navíc nedělá grafika ale samotné video encode enginy. V ultra hned 4, takže encoding 4x rychlejší než na M1 Pro s jedním.
mimo mísu....
Naopak o encoding videa se nestará grafika ale akcelerátory nebo CPU pokud jde o SW encode.A výkon ty grafiky mají slušný, jde jen o SW který ji umí využít dostatečně. Pro různé architekty, 3D modeláře apod... Navíc pro tohle nabízí něco co konkurence nemůže a to je paměť 128GB VRAM žádná grafika, kromě nějakých DGX stanic s Voltama nenabízí, ale to se bavíme o stroji co váží několik set kilo a cena je ve vyšších desetitisících dolarů, tohle je počítač co se vejde "do kapsy"
Ta grafika je vykonna az az, porovnavat to voci rychloportom nejakych hier co nepouzivaju nativne Metal je mimo misu.
Mac Studio vyzera mnamozne ale cena bude asi krutaaa. 114 milionov tranzistorov volaco stoji…
4k je v pohodě za Ultra s 64GB paměti. MacPro byl za víc
Mame odlisne vnimanie “v pohode”.Ale isto, ludom ktori vedia na co to potrebuju sa to vrati v jednej zakazke. Teda, ak sa sucasna hospodarska situacia nezmeni smerom do (_!_) co je definitivne iste.Snad sa dockame aj Mac mini s M1 Pro
Názor byl 2× upraven, naposled 8. 3. 2022 20:03
Tak tohle není počítač na pouštění YT a tlachání v živě diskuzi že :)M1 Pro se hojně nakupovaly do firem, třeba technologické firmy to braly jako no brainer pro programátory kde jim to může ušetřit hodiny a hodiny času týdně kdy čekají třeba na kompilace větších projektů. M1 Ultra to posune ještě dál. Člověk který na takovém stroji pracuje a nemá nějakou delší praxi, tak to má tak za 120 tisíc USD ročně, k tomu roční bonus cca 20, incentiva (akcie apod) cca 150 tisíc za 4 roky, 20-30 tisíc při podpisu smlouvy když nastoupí, pokud se musí stěhovat, dostane dalších 10k usd na náklady se stěhováním... Takže ten člověk si přijde na 200 tisíc ročně, 4 tisíce za počítač na kterém bude 2-4 roky pracovat? To jsou směšné peníze
Ale hej to ja beriem, zrejme to nahradi aj iMac 27” ktory prestanu vyrabat.Ale cenovy skok na 2x medzi 2 modelmi je proste prilis, chyba tam nieco medzi. Proste mozes mat nic moc M1 Mac mini (hlavne limit na porty je problem), potom Mac studio s M1 Max (ale len 512 GB. v zaklade) za 1000 eur navyse od Mac mini, a potom Mac Studio Ultra za 2x take prachy ako Mac Studio.Apple mal donedavna daleko jemnejsie odskokovanie produkov (cenou) a u laptopov to stale plati. U desktopov uz nie. Chyba mi tam nejaky Mac mini s M1 Pro za 1499 € za standard konfig (16 GB RAM, 512 GB SSD).
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 3. 2022 20:38
Ja nevi , ale rict o mac mini M1 “nic moc”? Jako jo, v porovnani s timto by to se zavrenim oci slo pouzit, ale v celkovem kontextu to je velmi troufale 😀 Tak zrovna u tech tebou zminenych laptopu ty odskoky byly v tebou zminenych nasobcich… Air, skoro 1x tolik 13” PROcko, zase 1x tolik PROcko 13” max verzi nebo trochu lepsi zaklad 15” a pak jeste 1x tolik 15”ka v max vybave. K tomu jeste 0,25x navic 16”ka.Jedine kde se Apple neskutecne sekl, byl Air 2020 M1 a PROcko 2020 M1. V tom roce si Apple 13” PROcko zabil. A je to i dobre.
Nejde o vykon M1 mini, to je na jeho pomery slusne. Ide o porty a co na ne zavesis. Das 2 displeje a s tym ze tam das nejaky thunderbolt nvme ssd sa mozes rozlucit.
Jak uz je tady napsano o MBA, tohle je na domaci pouziti, ne pracovni stanice.Mac mini, potazmo Apple nemuze za to, ze si z toho lidi chteji delat rizeni leteckeho provozu 😉
2 monitory na web development je standard. Snad aj 3. A nejake vacsie ssd na data sa vzdy hodi.Nepokladam nieco taketo za nieco “urcene iba pre profikov ktori su ochotni za to zaplatit”.Ci proste M1 masiny su urcene iba na pozeranie sa na facebook?
A proč mít 2-3 monitory když jeden stačí? Předloni touhle dobou jsem měl na stole tohle:http://download.jirikocman.cz/stul/IMG_20200328_100833.jpgLoni na toule dobou tohle: http://download.jirikocman.cz/stul/1616967160574.jpgA teďhttp://download.jirikocman.cz/stul/IMG_0490.jpegSvěte div se mám na tom jednom monitoru v podstatě to samé co se mi vešlo na ty 4 rozdíl je že okna nemaximalizuju ale používám dokování, pár klávesových zkratek a 4 okna handluju naprosto bez problémů, čtvtina, třetina, polovina obrazovky... jako zálohu mám display macbooku a Sidecar na ipadu s univerzal control ani sidecar nebude třeba a nějaké apky můžu jet rovnou z ipadu a ovládat to z macuAno Macbook Air, MacMini, 24" iMac, jsou počítače na konzumaci obsahu a nějaké běžné činnosti - včetně kancelářské práce, člověk si to dá třeba k telce, když mu nestačí AppleTV, iMac dá děckám do pokoje, Macbooka na normální používání a přenášení třeba pro studenta do školy, což je mimochodem hodně oblíbené, zvláště v té ceně, pokud raději nepoužívá ipad. Některé školy studentům právě Airy a ipady běžně dávají na začátku studia a po jeho ukončení si to mohou nechat - za symbolickou kupní cenu třeba 1 dolar.To že z toho lidi byli vypláclí a začli to používat jako náhradu workstation není chyba produktu ale chyba uživatele že kupuje věc která není pro něj stavěná
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 3. 2022 21:34
Tiez mam LG ultrawide 31” a som spokojny, ale viac displejov mi vzdy umoznilo lepsie rozlozit pracu nez ten jeden. Kedze som dal vale praci v kancli a mam viac casu na seba a svoje konicky, mam doma menej fleku na stole takze 2 monitory sa nevpracu… keby sa vpratali tak idu dva 4k.Takto proste ultrawide UHD v domacom kancli a 4k mam v dielni, to jsou ty paradoxy 🤪
Dva monitory na domaci pouzivani neni zadny standard 😀 pokud dva monitory, snad i tri beres jako standard pro domaci pouziti, tak pak nevim kolik monitoru je v tvem svete v poloprofesionalni a profesionalni sfere 😀Opakuji, je to stejne jako u MBA. Jen pitomci si z toho chteji delat rizeni letoveho provozu…
Ia som nepisal o domacom pouziti na pozeranie receptov starych materi
Samozrejme, ty pises jen o pouziti entry level zarizeni v poloprofesionalni sfere s profesionalnimi naroky, protoze Trabant taky prejede ameriku, afriku i asii 😉 🙂
Ja neviem ci je poziadavka pripojenia 2 monitorov a externeho SSD „profesionalny narok“. No, asi pre niekoho hej.
Ja zase nechapu, proc TY beres jako standard u domaci pouziti na entry level zarizeni pripojovani dvou monitoru 😉 PS.: je rok 2022, takze to doma muzete zkusit i bez dratu drahy Marconi a ne se vyzivat v zastrkovani a zasouvani neceho nekam v podobe externiho SSD 😉 😀
coze mi to da bez dratu rychlost SSD? Sem s tym!
Spise si pockam na priklady nutnosti vyuzit rychlosti SSD v domaci pouziti 😉 na fotky z dovolenky? Na pousteni filmu? Nebo snad hudby? 🙂Jeste chvilku a konecne na jedno z tvych 2-3 monitoru rozpoznas, ze mas dosti zmatek v principu pouzivani zarizeni, respektive vyrazu “domaci vyuziti” 😀
Jezis ty si mongol, to sa len robis natvrdly alebo si?Nie kazdy vyuzije vykon Mac Studio ci potazmo M1 Max/Ultra, pretoze toho ma M1 na rozdavanie. Vykon GPU ma vobec nezaujima. Co ale clovek pracujuci vo web developmente, alebo v kancli a inde vyuzije je podpora viac monitorov, podpora rychlych diskov atd.
A jsme zase na zacatku 😀Mac Mini nebo MBA neni stroj primarne urcen pro web development. Jsou to entry level zarizeni pro domaci pouziti a konzumaci obsahu. JENOM TY a dalsi tobe podobni pitomci od toho vyzaduji poloprofesionalni az profesionalni vyuziti v podobe sestavy ala dispecink letoveho provozu. Neustale to potvrzujes 😀Takze znova 😉 dej mi priklad nutnosti neustaleho pripojovani v domacim uziti rychleho SSD. A ne ze se zase budes snazit nacpat pracovni veci 😉 hezky vypis domaci uziti 😀
Tak když člověk chce tak k Minimu připojí 1x 6k a 5x4k, pokud nebude chtít přehrávat licencovaný obsah, tak to není žádný problém, stačí dva display link adaptéry, nejnovější DL čip umí buď 2x4k@60 nebo 1x5k@60. Driver obslouží až dva display link čipy pro až 4 monitory.Ale třeba Philips dělá monitory, které už mají Display Link čip přímo v sobě, netřeba žádný dock nebo adaptér, stačí datové USBčko.
A kolik toho potřebuješ u entry level počítače pro masy? I ty dva displeje jsou víc než dost a externí disk to třeba ani neuvidí
MacMini je low budget/entry level počítač pro masy domácích uživatelů pokud člověk chce něco levnějšího nebo chce být flexibilnější než u iMacu. Mac Studio je proti tomu stroječek pro profíky, kteří si na něj vydělají za pár dní.A ano možná by někomu bodlo mít M1 Pro v Minim, ale každá firma má nějakou strategii vydávání svých produktů. Miniho třeba vydají na podzim s M2, a bylo pro ně důležitější poskytnout něco daleko výkonnějšího a M1 Pro čipů určitě nemají nazbyt, když jdou nové MBP na dračku.Fakticky teď chybí Applu hlavně vydat jen top produkt a to je MacPro. Pak mohou začít vydávat nějaké mezikusy
429 dolárov za špičkový mobil ktorý má ip68, dlhú sw podporu, 5g a ultimátny výkon na x rokov dopredu? bestseller
A bezkonkurenčne najhrubšie rámčeky okolo displeja.
a jaký je s tím problém? od toho SEčka se čeká prodej kolem 30 milionů kusů, dokonce na to budou upgradovat i iidi co měli iPhone 11 nebo Xr... levné 5G je velké lákadlo, zvláště v US kde jsou mm vlny a není problém mít v mobilu přes gigabit.
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 3. 2022 20:11
Problém toho iPhonu je, že podpora predčí jeho životnosť a to hlavne kvôli degradácii slabej batérie....
Degradaci baterie? Co to znamená? Ono záleží jak to člověk používá, někdo vyždíme i 13 Pro Max za den, já bych s tím vydržel možná i 4 dny, mě ta baterie bude degradovat výrazně méně než někomu kdo to vyhučí celé za den, to platí i pro to SEčko. Vzhledem k úspornějšímu čipu to bude mít výdrž porovnatelnou s 12 mini, možná se bude blížit i 13 mini
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.