Apple: co vytáhne Steve Jobs tentokrát?

Steve Jobs opět promluví a fanoušky Applu pošle do kolen představením nějaké novinky. Co to bude? Pravděpodobně iPhone s podporou 3G, ale nabízí se i jiné možnosti.

Všichni jsou už v San Franciscu

Jen dvě události za rok jsou pro fanoušky Applu natolik významné, že si kvůli nim berou dovolené a s předstihem kupují lístky do konferenčních hal, jen aby byli při tom. Při populárních keynote výkonného ředitele společnosti a zakladatele Apple. Během nich se obvykle dočkáme představení nových produktů, ale i například změnu celé platformy, jak se nám stalo před pár lety, kdy Apple ohlásil odklon od procesorů PowerPC G5 a upřednostnil Intel. Jak úspěšné toto rozhodnutí bylo můžeme s odstupem času ocenit. Applu se daří více než kdy jindy, zažívá rekordní prodeje počítačů po celém světě a akcie stoupají vzhůru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hvězdou zatím poslední keynote byl tenký notebook MacBook Air

Na kterých akcích se keynote uskutečňují? Tou první je Macworld konaný na počátku roku, druhou právě nadcházející WWDC – Apple Worldwide Developers Conference. Bude se konat od 9. do 13. června 2008 v San Franciscu a projev – keynote – začne Steve Jobs v 10 hodin tamního času. Pokud byste si chtěli koupit místo v lóži, pak máte již smůlu. Poprvé za léta, co se WWDC koná, došlo k úplnému vyprodání míst. Ostatní se budou muset spokojit s textovým live zpravodajstvím na zavedených Apple webech, a nebo pak přímo na Živě.cz. Obecně se očekává uvedení plné verze iPhone SDK a také druhé generace jablečného telefonu s podporou sítí třetí generace.

Tip: nepřehlédněte podrobnou recenzi Apple iPhonu

 

MacBook – očekávané změny také v displejích

Již v předchozích dílech našich zpráv z prostředí Apple jsme zmínili chystaný upgrade MacBooků nejen ve spojitosti s nástupem nové platformy Intelu Montevina. Přinesli jsme také zprávy o vysoce pravděpodobném vyhotovení šasi MacBooků z hliníku tak, jak velí poslední trend. Nové laptopy základní řady by měly přijít na trh ve třetím čtvrtletí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Poslední, relativně nedávný, upgrade MacBooků přinesl výkonnější procesory a více operační paměti

S modernizací vyvstává také otázka, zdali se již v této revizi setkáme s LED podsvícením displejů, které dříve nebo později musí přijít. Jelikož se Apple zavázal do roku 2009 odbourat jedovaté látky ze svých produktů, je použití podsvicovací technologie založené na fluorescenčních lampách dlouhodobě nepřípustné. Pokud již tato obměna nebude obsahovat tento moderní typ podsvětlení, které najdeme u dalších řad MacBook Pro a MacBook Air, pak se jí dozajista dočkáme hned s revizí další.

Filmový iTunes Store naplněn za prodělečných podmínek

Počátkem května se s mírným zpožděním dočkala služba iTunes Movie Rentals – videopůjčovna filmů – plánovaného počtu 1000 titulů filmů, ale i televizních pořadů a seriálů. Jako bonus s nevýznamnějšími studii dohodl Apple distribuci filmů na iTunes ihned v den, kdy zmíněný film vyjde na DVD nosiči.

Zajímavou zprávou je ovšem údajná cena, za kterou Apple filmy od studií kupuje. Ta má činit 16 dolarů. Ovšem koncový zákazník si jej kupuje za14,99 dolarů. Dotuje tedy Apple prodej videa? Pokud ano, tak jednak je to pro Apple chování nanejvýš nezvyklé (Apple je znám silným nadhodnocováním svých produktů), dále to může svědčit o zaměření celého iTunes Store skutečně jako podpůrného kanálu pro hardware, který je stále dominantním zaměřením společnosti Apple. Anebo se jen Apple snaží „nakopnout“ svojí videoprodejnu spolu s půjčovnou na úroveň co nejbližší etalonu v maloobchodním prodeji hudby – hudebnímu iTunes Store.

Klepněte pro větší obrázek
Tak trochu jiná videopůjčovna

Drahý počítač? Dvě třetiny jsou Macy

V cenové hladině nad 1000 dolarů provedla společnost NPD průzkum za první čtvrtletí 2008, které počítače se nejvíce prodávaly. Nutno ale poznamenat fakt, že průzkum se zaměřil jen na maloobchodní prodeje, nikoliv na jiné distribuční kanály, jako je například přímý prodej po internetu. Taktéž je nutné zmínit, že pod 1000 dolarů nemá Apple skoro žádný produkt. I tak jsou ale výsledky nanejvýš zajímavé.

Apple totiž dosáhl při této ceně podílu 66 %. Dvě třetiny (v případě desktopových počítačů je podíl ještě o pár procent vyšší) počítačů mají jablečné logo na svém šasi. Povzbudivé je, že prodeje Applu stále rostou, zatímco konkurenční počítače s Windows stagnují.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Za úspěchem Applu v loňském roce stojí především iPhone a nové iPody

Témata článku: Hardware, Apple, Steve Jobs, Zajímavý pár, Celá studie, Steve, Tenký film, Apple Macbook, Movie Studio, Filmové studio, San Francisco, Apple Macbook Air, Rekordní podíl

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

26 procesorů v důkladném testu

Zhodnotili jsme 18 bezdrátových reproduktorů

Jak fungují cash back služby?

Pohlídejte své děti na internetu