Oblíbenou závodní hru Asphalt 9: Legends od studia Gameloft si nově mohou zahrát i uživatelé macOS. Přítomnost hry v macOS AppStore však pro Apple znamená mnohem více. Jde totiž o jeden z prvních velkých titulů, který byl na počítačovou platformu úspěšně portován z iOS v rámci projektu Catalyst.
Když Apple červnu 2019 zpřístupnil Catalyst vývojářům, slíbil uživatelům, že se s příchodem macOS 10.15 Catalina mohou těšit na oblíbené tituly z iOS v čele právě s oblíbenou hrou Asphalt 9. Díky poskytnutým nástrojům má být port takových aplikací snadný, a to díky sdílenému základu aplikace. Zjednodušeně řečeno stačí aplikaci jen doladit a přizpůsobit pro macOS ovládaného myší a klávesnicí. Apple dokonce mluvil o vizi, kdy bude moci jeden vývojářský tým vytvářet naráz jednu aplikaci pro iOS (respektive iPadOS) a macOS zároveň.
Jak se ale ukazuje, port iOS aplikace na Mac není tak jednoduchý. Hra měla původně vyjít již na podzim s příchodem macOS 10.15 Catalina. Místo toho ale byl titul z webu Applu propagující Catalyst z neznámých důvodů vyškrtnut a vydání bylo odloženo na neurčito. Místo něj se uživatelé dočkali jen hrstky jednoduchých aplikací s nepříliš dobře portovaným uživatelským rozhraním.
Pomalu se ale blýská na lepší časy. Nejdříve se díky Catalyst na macOS vrátila aplikace Twiter a nyní se na Mac AppStore nečekaně objevil právě i očekávaný Asphalt 9. Aplikace je totožná jako na iPadu, což ukazuje i možnost pouštět ji v malém okně s případnou možností roztěžení na celou obrazovku, navíc se nijak neseká a přizpůsobení na klávesnici a myš funguje na jedničku. Profil ve hře je navíc možné díky Sign-In with Apple propojit s účtem na iPadu/iPhonu, ač právě tato funkce je podle některých uživatelů nejvíce problémová.
Uvidíme, jak si portovaná hra povede u uživatelů a zda její případný úspěch na Macu motivuje další vývojáře k portu dalších titulů. Na druhou stranu značné zpoždění Asphalt 9 může ukazovat, že port nemusí být ani zdaleka tak snadný, jak Apple sliboval.