Buffet se nejak rozkecal, zase by mel radsi zalezt a mlcet.
Tovarnik se pred smrti take rozkecal (vrazda v salonnim kupe).
Elektromobily nemají budoucnost, jednak nejsou ekologické, výroba elektriky a baterii není ekologická, atd. Budoucnost mají auta na vodík. Dále, autonomní řízení aut je blbost, nevím proč by lidi měli být více líní. A navíc koho by to bavilo? Technologické firmy by se neměli cpát do aut.
Nechci Vam kazit radost, ale v nejblizsich desetiletich maji budoucnost jenom a pouze auta na benzin a naftu (plus v nekterych regionech jeste na CNG). A to je tak asi tak vsechno. ;o)
nafta ? ta ma byt do 10let zakazana
o ACCT jste slyšel? :)
Ano, přesně ta nafta, na kterou jezdí všechny kamiony, drtivá většina autobusů a dodávek a hodně hodně osobáků. Provoz na naftu v autech nikdo úplně nezakáže, jen omezí vjezd (starých) naftových aut do center některých měst.A to jen v případě, že:1) někdo vymyslí a zprovozní systém zásobování obchodů (které v těch centrech sídlí) jinak než dodávkovejma autama na naftu2) omezovači vymyslí způsob jak zákazy uvést v praxi aniž by se pak na ně sesypala hromada žalob od lidí, kteří se tím zákazem budou cítit omezeni (ať už podnikatelé, obyvatelé center, kteří mají naftová auta a nemají na nová benzínová, atd. atd.)Ale třeba půjde vývoj rychle a do těch 10 let budou všechny kamiony, busy a dodávky na vodík, elektriku nebo aspoň CNG 😀😀😀
To je úplně jednoduché 😀Nikdo nezakáže naftu ze dne na den. V první řadě se omezí vjezd do centra, výjímku budou mít rezidenti s trvalým bydlištěm a zásobování. Ti co dojíždějí za prací buď budou mít benzínové auto a budou moci vjet kamkoliv, nebo svůj nafťák nechají na okraji města a dále pojedou MHD. Tyto pravidla se budou postupně zpřísňovat, až nakonec zbyde pár fandů nafty kteří se budou prohánět maximálně po okreskách, protože nikdo racionálně myslící si nekoupí nové auto, ke kterému bude potřebovat ještě průkazku MHD a mapu kam vůbec smí vjet. Prostě klasická salámová metoda - dnes jsem už někde na půl cesty. Navíc pro snížení emisí ve městech stačí zakázat jen osobní vozidla, nikde není psáno, že nafta můsí být povolená všude nebo nikde. B-]Města už teď mají parkovací zóny pouze pro rezidenty, čímž omezují nerezidenty a nikdo nikoho nežaluje.
Auta na benzín mám rád, ale fosilní paliva jednou dojdou, tak se to řešit musí.
Fosilní paliva sice dojdou, ale bude to ještě hodně dlouho trvat. Pamatuji že před pár desítkami let odhadovali zásoby tak na 30 - 40 let. No a o 30 let později to vypadá, že nejen že nedocházejí, ale je jich ještě víc než tehdy.
Kefalin... ropy je jak sraček.
A k čemu auta, když koně fungují bez problému celé tisíce let a ani nepotřebují benzín, že?
>Budoucnost mají auta na vodík.Vypadá to že jste znalec. Jaká je tedy ta ekologická metoda výroby vodíku? Já jen že se na to používá prakticky jen elektřina. Pak jsou tu problémy s distribucí, skladováním, to že jedna z velkých výhod EV (jednoduchý a extrémně účinný motor) padá, při nehodě hoří opravdu ochotně a dost výbušně, čerpací stanice jsou složité…
Miluju vodíkové fanatiky, EV rozhodně nemají budoucnost, ale vodík je náš bůh 😃 Vodík se vyrábí z vody přímo v místě odběru. Třeba zrovna na benzínce z kohoutkové vody. Stačí elektrickej kabel jako k nabíječce elektromobilu. Spotřeba vody je minimální. Cena vozidla a pohonné energie je daleko vyšší než u EV (viz cena Mirai). Vodík se neprosadí, dokud nebude fůze.
Ano, to máte pravdu, ale výzkum jde pořád do předu a toto je budoucnost. Za 50 let bude produkce vodíku zdokonalena. Do té doby starý dobrý benzín a výkřik do tmy jménem elektroauta.
Fajn, že vies predpovedať budúcnosť 50r dopredu.
To už vidím skutečně jako pravděpodobnější zdokonalení akumulátorů. Protože tam je jediná překážka kapacita, kdežto vodík má těch problémů podstatně víc a postrádá jednu z největších výhod EV v účinnosti motoru.
Další překážkou je přenos energie. Bylo by nutné výrazně změnit a posílit celou rozvodnou síť. A to není vůbec jednoduché a levné.
Rychlostou akou sa EV rozsiruju ma rozvodna siet dostatok casu nato aby sa posilnila a zmenila.
Vodík se vyrábí ze zemního plynu, ropy, plynováním uhlí nebo biomasy...a elektrolýzou (cca 5%).Vodík nemusíme jen klasicky spalovat v motoru. Pokud použijeme vodíkové palivové články (např. Honda FCX/Clarity), máme tu výhodu elektromotorů bez nutnosti akumulátorů a jejich dlouhého nabíjení.
Jenže vodík se s dobrou účinností vyrábí ze zemního plynu a ropy. Elektrolýza stejnosměrným proudem je neefektivní.Pravda jsou nadšenci, kteří tvrdí, že to jde lépe impulsním proudem...
Náskok v bateriích? Myslíte těch, co už 10 let vyrábí Panasonic (typ Panasonic 18650) a Tesla je od nich odebírá a montuje do modelů S a X? No to je obrovský náskok.Buffet ví o čem mluví, kupovat Teslu nemá pro Apple smysl. Ono se pořád o Tesle mluví, jako o technickém leadrovi a přitom nevlastní jediný patent ohledně autonomního řízení - tady mají firmy jako Waymo (Google), nVidea, Intel, MobilEye náskok parníku.
Tesla před dvěma lety uvolnila k volnému použití všechny patenty k automobilům Tesla, co měla.
Tesla má obrovský náskok v bateriích. Ty pro modely S a X jsou od Panasonicu. Ale ty nové pro model 3 sice vyrábí taky Panasonic, ale vyvinula je Tesla a vlastní patenty.
No v podstate ta revoluce spociva v tom, ze presli od typu AAA k AA (s nadsazkou, ale je to jen o zmene rozmeru).
No právě že to vůbec není o změně rozměrů. To byl ten nejmenší rozdíl. 😃
Hmm. Ktovie prečo to investori vidia inak.
Jak?
Ked sa clovek pozrie trhovu kapitalizaciu v porovnani s inymi automobilkami tak je to snad jasne nakolko si Teslu cenia.Samozrejme miestny diskuteri vedia vsetko lepsie ako ludia co spravuju miliardy.
Zatím je v předstihu jak po stránce samotných elektromobilů, tak i baterií.To jako, že ty baterie nikdo nemá?
To je zase vyjádření. Oni si vymyslí situaci, která vůbec neexistuje a pak se kvuli ní ohrazují. Hlavně, že se něco děje...
Názor byl 1× upraven, naposled 3. 9. 2018 13:16
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.