APP partnerem Siebel Systems

Společnost APP se začala orientovat i na systémy 'front-office' typu CRM (Customer Relationship Management, systémy pro řízení vztahů se zákazníky a jejich podporu), které mají uživatelům pomoci přinášet vyšší zisk z primárního zdroje – zákazníků.

Společnost APP, jeden z největších systémových integrátorů u nás, a Siebel Systems, dodavatel systémů CRM, oznámily 27. ledna 2000 podepsání smlouvy o partnerství. Na základě této smlouvy se APP stává konzultačním partnerem (Consulting Partner) společnosti Siebel Systems, a to pro Českou republiku a pro Slovenskou republiku. Společnost APP bude jakožto konzultační partner zodpovědná za návrh systému, komplexní implementaci, školení a podporu klientů na území obou republik. Díky tomuto partnerství má APP možnost nabídnout klientům špičkový nástroj pro podporu prodeje, marketingu a komunikace se zákazníky.

Společnost Siebel Systems založil v Kalifornii Thomas M. Siebel za účelem vyvinout SW, jenž by komplexně řešil komunikaci firem s jejich zákazníky, včetně velkých nadnárodních společností. V současné době Siebel nabízí celkem 117 aplikací pod názvem "Siebel Enterprise Applications", založených na technologii Internetu.

Díky různým modulům a funkcím lze systém pro CRM od Siebela upravit pro různá odvětví obchodní činnosti (finance, telekomunikace, energetiku, pojišťovnictví, apod.), i pro různou velikost firmy. Např. systémy CRM Siebel Sales mají tři varianty: pro jednoho uživatele (přístupná zdarma na Internetu www.Siebel.com), pro 2-100 uživatelů (Siebel Sales for Workgroups) a pro 100 až několik tisíc uživatelů (Siebel Sales Enterprise).

Mezi klienty Siebelu patří např. Deutsche Telecom, Johnson and Johnson, Dell, Nokia Mobile, Philip Morris a Philips. Siebel dodnes obsadil s aplikacemi CRM na 80 % světového trhu.

V minulosti firmy vynaložily prostředky na systémy "back-office", které jim měly pomoci snížit náklady. APP stále považuje tyto klasické ERP-systémy za nutnou součást systému, něco jako operační systém IS, nebo podpůrnou databázi. Dnešním trendem je však soustředit pozornost na generování peněz, tedy na jejich primární zdroj – zákazníka. Investice by proto měly směřovat do zlepšení komunikace s okolím, tj. se zákazníky a s obchodními partnery, a do propojení všech systémů v jediný, efektivně fungující celek. Tento trend následuje i společnost APP, která od začátku letošního roku svým klientům nabízí CRM od Siebelu.

Určitě si přečtěte

Články odjinud