Aplikace Facebooku má desítky různých verzí. Je upravována pro konkrétní země, ale i uživatele

  • Seznam unikátních kombinací ikon na hlavní liště má přes 70 položek
  • Facebook nejdůležitější panel používá pro testování i propagaci služeb
  • Může být personalisován pro uživatele

Pokud otevřete mobilní aplikaci Facebooku na Ukrajině, s velkou pravděpodobností bude hlavní navigační lišta obsahovat pouhé tři ikony. Naopak ve Spojených státech mohou někteří uživatelé spatřit na liště i šest ikon. Do zajímavého průzkumu aplikace Facebooku se na Twitteru pustil Luke Wroblewski, produktový ředitel v Googlu. Do sdílené tabulky zapisuje všechny unikátní kombinace navigační lišty Facebooku, kterých aktuálně posbíral přes sedmdesát.

Jedinou ikonou, která je společná pro více než 2 miliardy uživatelů, jsou Vybrané příspěvky, tedy základní výpis toho, co píšou přátelé či sledované stránky. Další možnosti se už však liší podle dané lokality, platformy a dokonce i konkrétního uživatele.

Ideál pro testování i propagaci

Facebook používá změny ikon v hlavní liště k testování a popularizaci jednotlivých služeb, které mají udržet uživatele v aplikaci co možná nejdelší dobu. Není proto divu, že se dostupné možnosti často mění. U nás se i díky zařazením na hlavní lištu podařilo Facebooku masivně zpropagovat Marketplace, tedy bazar integrovaný přímo ve Facebooku. Zatímco po spuštění, kdy byl dostupný pouze z menu, jej využívala naprostá minorita uživatelů, dnes může směle konkurovat tradičním bazarovým platformám.

Podobně to funguje například s ikonou videí, kterou v některých oblastech rovněž Facebook umisťuje na hlavní lištu velkou měrou tak přispívá k počtu zhlédnutí videí sledovaných stránek. Naopak nikdy nebude Videa umisťovat na lištu v aplikaci Facebook Lite, která je určena pro úsporné použití s omezeným využíváním dat.

Personalisovaná aplikace

Nicméně dostupné ikony se mohou měnit i na základ zvyklostí konkrétního uživatele. Jak totiž odhaluje seznam unikátních panelů, mohou se na liště objevit i ikony pro správu stránek nebo kalendář událostí. Ty by pro většinu uživatelů nedávaly smysl, pokud je ale uživatel aktivně používá, naservíruje mu Facebook ikony těchto funkcí přímo na hlavní lištu.

Vypíchnout rovněž můžeme Facebook Messenger, který se už na hlavní liště Facebooku prakticky nevyskytuje. Komunikátor se stal natolik populární, že Facebook jeho velkou propagaci nepotřebuje. Na druhou stranu, v případě Androidu jej v některých případech umísťuje na speciální místo vedle vyhledávacího pole.

Pokud zjistíte, že vaše aplikace využívá kombinaci ikon, kterou v seznamu neobjevíte, můžete se do něj zapojit. Stačí odpovědět na původní tweet.

Diskuze (4) Další článek: Chcete se vyhnout Fall Creators Update? Máte dvě možnosti

Témata článku: Google, Facebook, Sociální sítě, Mobilní aplikace, Android, USA, Twitter, Uživatelé, Vyhledávací pole, Úsporné použití, Původní tweet, Propagace, Aplikace, Dostupná možnost, Unikátní kombinace, Ikona, Speciální místo, Spojené státy, Vybraný příspěvek, Pravděpodobnost, Zajímavý průzkum, Lišta, Velká míra, Produktový ředitel, Velká pravděpodobnost

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší