Přehmaty při tvorbě virových definic pro antivirové programy bývají téměř vždy odměněny silnou mediální odezvou. Nejinak tomu je i v případě, který se udál tento týden při přípravě antivirové databáze v laboratořích společnosti Kaspersky Lab.
V rámci internetem distribuované aktualizace se do tisíců instalací antivirového programu po celém světě dostal i nesprávný záznam, který začal blokovat řadu běžných webů a označovat je za infikované.
Paradoxně stačilo, aby daný web zobrazoval kontextovou reklamu AdSense od společnosti Google. Kód reklamy totiž odkazuje na skript s adresou http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js a právě tento zdrojový kód byl označován jako trojský kůň Trojan.JS.Redirector.AR.
Společnost Kaspersky Lab reagovala poměrně rychle a další uvolněná databáze již problém odstranila. Celé pozdvižení firma doplnila o omluvu všem svým uživatelům s příslibem zlepšení testovacích procesů před zveřejněním aktualizace.
Zdroj: CDR Info