Antivir Kaspersky blokoval kontextovou reklamu od Google

Přehmaty při tvorbě virových definic pro antivirové programy bývají téměř vždy odměněny silnou mediální odezvou. Nejinak tomu je i v případě, který se udál tento týden při přípravě antivirové databáze v laboratořích společnosti Kaspersky Lab.

V rámci internetem distribuované aktualizace se do tisíců instalací antivirového programu po celém světě dostal i nesprávný záznam, který začal blokovat řadu běžných webů a označovat je za infikované.

Paradoxně stačilo, aby daný web zobrazoval kontextovou reklamu AdSense od společnosti Google. Kód reklamy  totiž odkazuje na skript s adresou http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js a právě tento zdrojový kód byl označován jako trojský kůň Trojan.JS.Redirector.AR.

Společnost Kaspersky Lab reagovala poměrně rychle a další uvolněná databáze již problém odstranila. Celé pozdvižení firma doplnila o omluvu všem svým uživatelům s příslibem zlepšení testovacích procesů před zveřejněním aktualizace.

Zdroj: CDR Info


 

Diskuze (9) Další článek: Praktické: bublinový překladač označeného slova

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,