Anička z říše Linuxu: renderovací jádro KHTML bude v produktech Nokie

Diskuze čtenářů k článku

Peter S.  |  24. 10. 2005 09:40

"Microsoft pracuje na vlastním virtualizačním řešení, které by se mělo objevit na trhu v roce 2008" - no povedzme si to otvorene, MS sa naľakal Xenu a urýchlene prehlásil, že aj on vymyslí vlastný virtualizačný nástroj. Takže či to bude a kedy a ako to bude fungovať je vo hviezdach. Zdá sa mi to trochu detinské, musia vyrábať všetko? Nehovoriac o tom, že sa zobudili veľmi neskoro a sú ďaleko za konkurenciou. Možno že ale mieria na low-end teda virtulizácia pre domácich uživateľov, naklikáte si to a nejako to pôjde...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xentar  |  24. 10. 2005 10:18

Microosft se probudil uz minimalnhe pred dvema lety http://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_PC, anicka se v tomto ohledu docela seredne spletla. MS samozrejme pracuje na nove verzi Virtual PC, aktualni verze jsou Virtual PC 2004 a Virtual Server 2005. Na dalsich verzich se samozrejme pracuje, ale to se u SW produktu prepoklada

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
minio  |  24. 10. 2005 14:25

Anicka se moc nespletla, protoze Virtual PC funguj na podobnym principu jako VMware, kdezto tady slo o alternativu ke Xenu kterou MS planuje na rok 2008.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anicka, anicka  |  24. 10. 2005 23:06

Xentare, myslim, ze zrovna ty bys mohl vedet, ze Virtual PC ve skutecnosti neni virtualni stroj, ale emulator. (Aspon puvodne to tak bylo, na Macu, pro ktery vzniklo, je to tak dodnes.) Pozna se to na vykonu, podle mych zkusenosti je Virtual PC minimalne dvakrat pomalejsi nez VMware (bohuzel, protoze bych ho jinak rada pouzivala).

O virtualizaci se muzes vic docist treba na Wikipedii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PaJaSoft  |  25. 10. 2005 12:57

Kecy, neni to emulace... Co je pomale je diskovy pristup - skoro bych rekl, ze podivne, ale veci, ktere pouze bezi v pameti (a tedy vyzaduji pamet a CPU) jsou stejne rychle jako v nativu - pouze platime za dalsi prepinani kontextu... kdo to profesionalne pouziva na to, k cemu je to urceno mi da za pravdu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Red Dwarf  |  24. 10. 2005 08:48

Ten link na vim dost potesil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lickra  |  24. 10. 2005 13:10

http://www.vim.org/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LubosD, LubosD  |  24. 10. 2005 16:09

Aby vám hnáty z lenosti neupadly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Red Dwarf  |  24. 10. 2005 21:08

Njn.
Happy, fat, lazzy, cat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Red Dwarf  |  24. 10. 2005 21:11

S tim zz jsem to nejak prehnal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  24. 10. 2005 08:16

Ac velky zastance OSS musim rict, ze anicka tentokrat trochu nema pravdu

>Microsoft pracuje na vlastním virtualizačním řešení, které by se mělo objevit na trhu v roce 2008.

http://www.microsoft.com/windows/virtualpc/default.mspx

Sic to bezi jen na Windows, ale zato se tam da instalovat jakykoliv OS bez modifikace,
konfigurace je jednodussi nez VMWare, ale taky to mene umi, proste typicky MS soft :).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
melkor, melkor  |  24. 10. 2005 08:35

Ehmmm, ze se tak blbe ptam: Anicka nekde tvrdila, ze se na vitrualni stroj od MS neda nainstalovat libovolny OS?

Jinak se ale tesim na to, jak v roce 2010 bude na Zive s velkou slavou predstaven MS Virtual (Sex) Machine )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Benjamin  |  24. 10. 2005 16:13

EEeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm mmmmmm, tak odpovidam (na blbou otazku): Anicka v prvni rade tvrdila, ze Microsoft se svuj virtualizacni nastroj chysta predstavit az v roce 2008 a on pritom uz nekolik let existuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JirkaH  |  24. 10. 2005 20:12

Neexistuje. MS koupil VirtualPC a ted ho jen prodava pod svym jmenem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter S.  |  24. 10. 2005 09:32

Pri paravirtualizácii ide o to, že software (OS) pristupujú k hardware priamo, teda nič sa neemuluje. Teda výkon takýchto OS je znížený o pár percent.  A v tomto je veľká výhoda Xenu. Inak projekt xen je podporovaný intelom, pripravujú sa čipy ktoré by umožnili prevádzkovať aj nemodifikované systémy pod xenom.  Mimochodom z toho vidno ako sa mení pozícia Microsoftu. Intel by si niečo také pred pár rokmi nedovolil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Veselý  |  26. 10. 2005 16:08

No virtualPC jsem nezkou3el, ale co může být na nastavení jednodušší, než vmware ws. V životě jsem ho neviděl, a napoprvé jsem ho měl na několik kliků zprovozněn.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirka.macich, jirka.macich  |  24. 10. 2005 00:47

Ona se MiniMozilla vyvijí i ve verzi pro Series 60 resp. Symbian?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
benzin  |  24. 10. 2005 14:13

Myslim, ze je pro Symbian skompilovatelna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mark  |  24. 10. 2005 00:21

A africka reakcia: Africa needs free software, not slick marketing talk - http://www.tectonic.co.za/view.php?id=663

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kasparek  |  24. 10. 2005 09:54

nj, MS se chova obcas opravdu zoufale...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor