Anička z říše Linuxu: notebook za sto dolarů?

Diskuze čtenářů k článku

Ondrej Brablc  |  23. 05. 2005 10:22

Ja bych si tipnul, ze nejznamejsim projektem bude http://winscp.net/ a dokonce i muj projekt http://sitebar.org/ ma snad vice downloadu nez Teng.

Mimochodem, velky pocet projektu ma i sve stinne strany, pokud nedochazi k zlepseni infrastrukury. Napriklad na SF.net uz od 15.ledna nefunguji statistiky, prave dnes by mely zacit fungovat, nicmene slibovano je to kazdy mesic. Vzhledem ke zvysovani poctu projektu a zvysene HW zatezi dochazi k omezovani sluzeb. Anonymni CVS pristup byva zpozden o 24 hodin atd. Doslo tak to uz tak daleko, ze ja jsem web sveho projektu musel presunout jinam a to same bude muset udelat kazdy, kdo chce, aby jeho web bezel trochu svizne.

Pokud mate vyssi naroky, nez co nabizi http://sourceforge.net/ tak jste zvani na nas server http://teamforge.net/ . Hostujeme prave dva zminene projekty, chystame http://pocketputty.net/ (take cesky projekt) . Krome projektu hostujeme i web stranky developeru. Bohuzel to neni zadarmo, projekty na sebe musi, zpravidla pomoci reklamy, vydelat. Jak se ale ukazuje, tak je to realne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chudinka  |  23. 05. 2005 11:57

Nemluvě o tom, že ten Lukačovičův Teng je shit největší. Lepších templatovacích knihoven existují spousty, toto je naprosto nepoužitelné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cxl  |  23. 05. 2005 12:29

Prevazne cesky je taky http://upp.sf.net.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  23. 05. 2005 09:14

Vyjmenuji nejdůležitější části počítače: procesor, paměť, základní deska, harddisk, CD mechanika, zdroj, displej a nějaká "škatule" do které je to všechno poskládané.  Celkem je to 8 základních komponent:  100 / 8 = 12,5 dolaru = 310 Kč!!!   Snad jen ta "škatule" se té ceně blíží.  Všechny ostatní komponenty jsou několikrát až "mockrát"  dražší.  Nevím, jak to chce ten snílek zlevnit. Spíše se chce zviditelnit. Nebo vy jste věděli, že v MITu existuje nějaký Nikolaj  Černomostník?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozo Remen  |  23. 05. 2005 09:27

Nechci vediet, kolko je realna vyrobna cena mnohych komponentov. Navyse vela komponentov bude mozne recyklovat zo starych pocitacov urcenych do srotu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  23. 05. 2005 13:39

to ma byt notebook, nie stolne PC.. takze tam je kompatibilita dielov medzi vyrobcami miziva (takze tazko vyuzijes nieco zo srotu).. a preco by mal niekto predavat komponenty za cisty naklad na vyrobu? Iba ak vtedy, ak na to bude nejake peniaze od statu/organizacie/osn/etc.. (a bude to dotovane).. $100 je nerealna suma, ked len procesor stoji polovicu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anicka, anicka  |  23. 05. 2005 09:28

Tohle je domácí stránka projektu, trochu se tam vysvětluje, jak toho chce dosáhnout: http://laptop.media.mit.edu/

a tady je podrobnější cenový rozpis: http://www.planetamd64.com/lofiversion/index.php/t5309.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  23. 05. 2005 10:40

Jsou to zajímavé stránky, ale opět HA, HA, HA...     12" palcový displej za 30$, baterka za 5$ (tj. cca za stovku!! - za to koupíš jeden tužkový NiHm monočlánek 2200 mAh - tím chceš napájet notebook?),....   Dám ti příklad: PDA a iPAC nemají displej ani 12", procesor nic moc, baterka skoro žádná a za 100$ to nekoupíš ani náhodou. A oni by za tu cenu chtěli udělat "dělo"??!!!   Podívej se, jak to skončilo s automobilkou u Kolína. To bylo keců a slibů o ceně "hluboko" pod 200 tisíc. A skutečnost - skoro 240. To si raději koupím tu konkurenční Feldu - za 260 v kombíku (a ne ten "kriplík mrňavej"  Peugeot 106)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adam  |  23. 05. 2005 13:39

Snad si troubo nemyslis, ze se to bude prodavat za maloobchodni ceny? Vyrobni naklady jsou krute mensi. Viz treba nepovedeny chytry mobil od Siemensu SX1, puvodni cena za 25 kKc, ted se prodava za 6 kKc . Navic nikdo nechce delat delo, ale podprumerny book z vybehovych komponent, kterych jsou plne sklady.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
janek  |  23. 05. 2005 18:52

Anicka zapomela dodat, kdy maji byt ty notebooky na trhu: cca za 18 mesicu. A jak je znamo z dlouhodobych statistik, ceny hardware klesaji zhruba o 50% za pul roku. V tomhle notebooku bude nejspise nejaky potomek SOC AMD Geode (dnesni 130nm LX ma 500 MHz a stoji 45 dolaru), nejspise tam bude jen pamet flash, 14" LCD display (o kolik klesly ceny za posledni rok, chlapce?) a nic vic krome nejakeho USB a Ethernetu ci Wi-fi. Kolik by to stalo dnes? Hodne pod 500 dolaru? Urcite, protoze za 500 dolaru je totiz dnes notas s 1.1 GHz Mobile AMD Athlon 4, 14.1" XGA TFT LCD, 40 GB HDD, 128 MB RAM, DVD-ROM drive, Integrated 802.11b wireless networking, Microsoft Windows XP Home Edition viz http://www.walmart.com/catalog/product.gsp?product_id=3163026&cat=4070&type=19&dept=3944&pat h=0%3A3944%3A3951%3A4070 , takze by stal dnes kolem 250 doalru a za tech 18 mesicu nebude problem se dostat i dost pod 100 dolaru!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  23. 05. 2005 13:44

The laptops would be mass-produced in orders of no smaller than 1 million units and bought by governments, which would distribute them.

Heh, zase dalsi tunel (nepoznam government, ktory by sa na tom nenabalil) pre zucastnenych.. africke deti su az na poslednom mieste, skor bude okolo toho uzasna propaganda, akoze to velmi pomaha zaostalym oblastiam (a zaroven ten isty government bude sypat peniaze prave favorizovanej strane v miestnom konflikte kvoli zaujmom o nerastne suroviny ci ropu/plyn/etc..)..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaAaT  |  23. 05. 2005 08:28

treba potom budou mit co jist, kdyz se na tom notebooku neco nauci. kazdopadne vydelavat an tom nakonec budou asi stejne velke korporace, ale to je na jinou diskuzi. zajimave je ze informace se znacne lisi. nekde se pise, ze bude urcite nakonec CB monitor, ted zase color, tak nevim. kazdopadne bych takovej notes az ty prachy taky chtel...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anicka, anicka  |  23. 05. 2005 08:49

Nevím, nakolik je tohle realita, osobně si myslím, že spíš fáma: někde jsem zahlédla tvrzení, že kvalitní (a tedy i barevný) displej se stal prioritou poté, co se ukázalo, že v mnoha cílových domácnostech se onen notebook má stát jediným zdrojem světla .o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stanislav  |  23. 05. 2005 09:30

Tak to je góóól, Aničko, máš 1* za ranní rozesmání, následované úvahou a pak pláčem ... ale nebyla v článku řeč o rychlosti běhu a neměřila jsi náhodou rychlost kompilace? Navíc Hello World se bude vyznačovat tím, že změříš časy inicializací a toho balastu kolem a ne nějakého běhu. Nicméně není těžké věřit tomu, že manuální správa paměti bude mnohem efektivnější ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Benjamin  |  23. 05. 2005 01:05

R. Stallmanovi by mel nekdo konecne vysvelit, ze je to fanatickej vul, jehoz nazory nikoho nezajimaj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Hegenbart  |  23. 05. 2005 01:57

OK, spláchneme veškerý GNU software do záchoda a Linux taky, protože by bez něj nevznikl...a půjdeme si zawidlařit kupku hnoje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
muhehe  |  24. 05. 2005 21:22

Ale no tak, kazdy se prece nazorove vyviji. Nikdo mu neubira zasluhy, ale je potreba mit trochu smysl pro proporce, to plati ovsem pro vsechny...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xplesa  |  23. 05. 2005 04:06

Třeba mu nevadi java, ale třeba mu vadí, že java neběhá na všech platformách. To je ten problem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xplesa  |  23. 05. 2005 04:07

Třeba mu nevadi java, ale třeba mu vadí, že java neběhá na všech platformách. To je ten problem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kruch  |  23. 05. 2005 11:11

A koho to trapi (krom Stallmana z "ideovych" duvodu)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lol  |  23. 05. 2005 08:16

Vizionari vzdy maji podstatnou davku fundamentu a fanatismu. Mne jeho nazory zajimaji. Stejne tak mne zajimaji nazory kohokoliv, kdo si je dokaze vytvorit a udrzet sam, bez ohledu na to co je zrovna COOL a IN.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lacola  |  23. 05. 2005 08:19

Pod tohle se podepisuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Vesely  |  23. 05. 2005 09:12

Možná je fanatickej, ale až nebude OO záviset na Propriet Jave, budou je vývojáři moci portovat i na systémy, kde zatím něběží.
Také se zabrání některým černým scénářům, stát se může cokoliv. Za deset let může SUN klidně zkrachovat, někdo ho může koupit, změnit licenci Javy.
Pak by se musela nová Java napsat ze dne na den, takhle máme alespoň náskok.

Krom toho by to mohlo Sun popíchnout, aby Javu uvolnil jako Open Source.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomas  |  23. 05. 2005 12:22

Minimálně mě názory pana Stallmana zajímají. Je to člověk s vizí a ideou, která řídí celý jeho život, což vůbec není nic obvyklého. Navíc jeho idea je alespoň pro mne velmi zajímavá...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frn  |  24. 05. 2005 10:14

Je to jednoznačně blázen. Pro svoje názory i pro to své trochu podivínské vystupování.

Ale zaplaťpánbůh za něj. Protože jedině takovíto blázni (nebo opravdu zapálení jedinci chcete-li) můžou přinést nový pohled na věc a nakonec i pokrok, když se dokážou oprostit od stereotypů.
Není jednoduché opustit stádo, které tupě pochoduje jedním směrem, vydat se jinudy a hlásat svou pravdu. A když už nic jiného, aspoň se můžeme zamyslet nad tím, jestli on a jemu podobní nemají tak trochu pravdu.

P.S. V dřívějších dobách se jemu podobní využívali i jinak - popravy byly veřejnou zábavou a i když nebývaly moc levné (někdy bývala velká spotřeba palivového dříví), byla to zábava určená pro masy a ty ji také hojně navštěvovaly. Naši předkové aspoň měli takový zážitek opravdu "opravdový" a hned z první ruky. To dneska je to v kině a v televizi samý trik a podvod a už se nedá pomalu nikomu a ničemu věřit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mol  |  23. 05. 2005 00:50

Pracuje se na verzi OOo + GCJ, takze to tak dlouho trvat nebude.

"Pascal v porovnání s novějšími jazyky s automatickou správou paměti umožňuje psát rychleji běžící programy." to je podlozeny nejakym testem, nebo jde o dojmy a ne pojmy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NoName  |  23. 05. 2005 08:17

z kontextu je jasne ze v porovnani s C# a JAVA co je pravda samozrejme ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anicka, anicka  |  23. 05. 2005 08:59

No až dosud jsem dala na dojmy a zkušenosti, ale teď jsem si jeden triviální test udělala. Zkompilovala jsem na svém stroji (PowerBook G4, 1.33 GHz) dva HelloWorld programy, jeden v Javě, druhý v Pascalu. Jen jako drobnou ilustraci:

freya:~/pokus anicka$ time javac HelloWorld.java

real 0m2.361s
user 0m0.609s
sys 0m0.327s
freya:~/pokus anicka$ time fpc Hello.pas
Free Pascal Compiler version 2.0.0 [2005/05/13] for powerpc
Copyright (c) 1993-2005 by Florian Klaempfl
Target OS: Darwin for PowerPC
Compiling Hello.pas
Assembling hello
Linking Hello
5 Lines compiled, 0.4 sec

real 0m0.906s
user 0m0.111s
sys 0m0.119s
freya:~/pokus anicka$

Mono teď nemám nainstalované, ale výrazně lepší než java to asi nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pkm  |  23. 05. 2005 09:50

Jo, překladače pascalu bývají ďábelsky rychlé (je to dáno gramatikou jazyka).

Ale takhle to testovat přes "time" je celkem na houby, protože programy v Javě (což je i překladač javy) mají velkou režiji při startu (rozbalí se JAR, natahnou se do paměti class soubory obsahující bytecode a ten se just in time překládá do strojáku). Když startuje nativní program, tak se jen namapuje do paměti a je hotovo.

Jinak samotná rychlost Javy/C# je na výpočetních úlohách výborná, konkurující plain C. Subjektivní pomalost je dána většinou větší spotřebou paměti (velké knihovny a GC) a u Javy pomalostí GUI jako SWING.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  23. 05. 2005 11:11

Aničko, tvůj příklad lze přirovnat k soutěži: nastoupit do auta, nastartovat, popojet o 10 metrů a vystoupit. Snadno se může stát, že v této soutěži vyhraje Trabant nad Ferrari F1 monopostem.  Rychlost toho monopostu vynikne teprve v závodě na 200 km.  Takže znovu: zkus ten "HelloWorld" dát do cyklu, aby se napsal třeba milionkrát. Pak terve vynikne rychlejší běh programu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
opreg  |  23. 05. 2005 12:34

Mas pravdu,ale co chces od zenske,ze ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adam  |  23. 05. 2005 13:32

Ale houby, tim jen otestujes rychlost IO operaci daneho systemu a ne rychlost jazyka, ale co chtit od lam, ze jo .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Opreg  |  23. 05. 2005 21:10

Sám jsi superlama lamka lamerovitá, BFU...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adam  |  24. 05. 2005 15:45

Tesi me, Adam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Adamek  |  23. 05. 2005 16:10

Obavam se, ze i v tom pripade by Java byla mirne handicapovaná, nebot trida PrintStream provadi po prijeti kazdeho znaku '\n' automaticky flush. Takze pokud chci dabelsky rychlou variantu "1000000x hello world", je vhodne pouzit PrintWriter nebo PrintStream s vypnutym autoflush (coz zdrojacek mirne komplikuje). Ale i pak je treba pocitat s rezii spojenou s konverzi z interniho UTF-16 do nativniho kodovani dane platformy.

Proto jsou takoveto benchmarky zcela zcestne. U slozitejsich a hlavne realnych aplikaci je na tom Java s vykonem velice dobre (a nejde o nejake dojmy, ale o realne zkusenosti podlozene prislusnymi testy a experimenty).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mol  |  23. 05. 2005 12:47

Pekny pokus, ale "rychleji bezici" mluvi o vyslednem kodu, ne o dobe kompilace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
EL  |  24. 05. 2005 12:57

Hezký vtip

Jinak mluvit o rychlosti jazyka je poněkud zavádějící vzhledem k tomu, že na výslednou rychlost má mnohem vliv kompilátor a následné optimalizace (kde má java významné plus vzhledem k real-time optimalizacím).

Nicméně kdysi kdesi jsem viděl srovnání (velmi obsáhlé a velmi dobré), které vyznívalo nejlépe pro Borland Delphi, což svědčí o kvalitě kompilátoru a ne o tom, že Pascal je fasa-rychlý jazyk. Pascal je velmi rychlý na kompilaci (tuším stačí jeden průchod?), což je prospěšné pokud potřebujete pořád dokola kompilovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal_vyskocil, michal_vyskocil  |  23. 05. 2005 12:54

Velky test ruznych jazyku je na http://dada.perl.it/shootout/. Pascal je zde zastoupen Delphi a Virtual Pascalem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mare  |  23. 05. 2005 16:50

Ten

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mare  |  23. 05. 2005 16:50

Ten tese

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mare  |  23. 05. 2005 16:50

Ten test j

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mare  |  23. 05. 2005 16:50

Ten test je n

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mare  |  23. 05. 2005 16:50

Ten test je nesmyslny,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mare  |  23. 05. 2005 16:50

Ten test je nesmyslny, protoze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mare  |  23. 05. 2005 16:50

Ten test je nesmyslny, protoze meri

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mare  |  23. 05. 2005 16:50

Ten test je nesmyslny, protoze meri cas n

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mare  |  23. 05. 2005 16:50

Ten test je nesmyslny, protoze meri cas pri

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mare  |  23. 05. 2005 16:50

Ten test je nesmyslny, protoze meri cas pri spusteni procesu a

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mare  |  23. 05. 2005 16:50

Ten test je nesmyslny, protoze meri cas pri spusteni procesu a pri

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mare  |  23. 05. 2005 16:50

Ten test je nesmyslny, protoze meri cas pri spusteni procesu a pri ukonceni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mare  |  23. 05. 2005 16:50

Ten test je nesmyslny, protoze meri cas pri spusteni procesu a pri ukonceni procesu,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mare  |  23. 05. 2005 16:50

Ten test je nesmyslny, protoze meri cas pri spusteni procesu a pri ukonceni procesu, takze napriklad

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mare  |  23. 05. 2005 16:51

Ten test je nesmyslny, protoze meri cas pri spusteni procesu a pri ukonceni procesu, takze napriklad Java nebo .NET jsou v nevyhode, protoze se

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mare  |  23. 05. 2005 16:51

Ten test je nesmyslny, protoze meri cas pri spusteni procesu a pri ukonceni procesu, takze napriklad Java nebo .NET jsou v nevyhode, protoze se meri i

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mare  |  23. 05. 2005 16:51

Ten test je nesmyslny, protoze meri cas pri spusteni procesu a pri ukonceni procesu, takze napriklad Java nebo .NET jsou v nevyhode, protoze se meri i spusteni runtime,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mare  |  23. 05. 2005 16:51

Ten test je nesmyslny, protoze meri cas pri spusteni procesu a pri ukonceni procesu, takze napriklad Java nebo .NET jsou v nevyhode, protoze se meri i spusteni runtime, pocatecni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mare  |  23. 05. 2005 16:51

Ten test je nesmyslny, protoze meri cas pri spusteni procesu a pri ukonceni procesu, takze napriklad Java nebo .NET jsou v nevyhode, protoze se meri i spusteni runtime, pocatecni alokace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mare  |  23. 05. 2005 16:51

Ten test je nesmyslny, protoze meri cas pri spusteni procesu a pri ukonceni procesu, takze napriklad Java nebo .NET jsou v nevyhode, protoze se meri i spusteni runtime, pocatecni alokace pameti,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal_vyskocil, michal_vyskocil  |  23. 05. 2005 22:04

Toto se tyka i skriptovacich jazyku jako Perl a spol. Pokud se podivate na vysledky, tak Java i C# dosahuji pomerne dobre vysledky. Bohuzel je cast methodology nedostupna, takze nevim jak presne ten test probihal. Ale pokud si poustim program v Jave, tak do jeho doby (subjektivne) pocitam i dobu startu, prestoze vim, ze probiha JIT a Hot-Spot server dela optimalizace kodu az za behu.
Pokud nahodou vite o lepsim testu, tak privitam odkaz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nobody  |  26. 05. 2005 09:45

Mare: Ale stejně seš magor.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TrSek  |  31. 05. 2005 20:00

Pascal ako programovaci jazyk na vyucbu a jednoduche programy nema konkurencie. Rozpravajte si co chcete. Ak by sa nasiel neaky chytrak ktory mi to chce vyvratit prosim vsetky informacie na tejto stranke www.trsek.com.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honny  |  23. 05. 2005 00:12

No, hodil by se... 500ka staci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elipsoid, elipsoid  |  23. 05. 2005 00:53

Deti v africe nemaji co zrat a on jim bude cpat notebook. Fakt dobry. Uz vidim, jak na ne z internetu vyskakujou reklamy na McDonalds...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
digero  |  23. 05. 2005 08:16

a proc nemaji co zrat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  23. 05. 2005 08:58

Ono to bude asi tym, ze s MIT spolupracuje AMD aj medialny magnat a majitel CME (teda Novy aj Markizy)
a ten CPU vysiel dnes

Pricing and Availability
The AMD Geode™ LX 800@0.9W processor and AMD Geode CS5536 companion device chipset is available at $45 in 10,000 unit shipments. Slower speed variants also are available. Contact your local AMD sales office or representative for pricing details.



http://www.amd.com/us-en/Corporate/VirtualPressRoom/0,,51_104_543~97669,00.html

Capabilities include:

* Natively run all Windows® and Linux based applications
* Full Internet browser experience on portable devices
* No software porting needed – programs run
* without modification
* Access to the full universe of 32-bit x86 software
* Support for any type of connectivity

Processor functional blocks

* CPU Core
* GeodeLink™ Control Processor
* GeodeLink Interface Units
* GeodeLink Memory Controller
* Graphics Processor
* Display Controller
* Video Processor
* Video Input Port
* GeodeLink PCI Bridge
* Security Block

This processor operates at 500 MHz. Model numbers reflect performance as described..

http://www.amd.com/us-en/ConnectivitySolutions/ProductInformation/0,,50_2330_9863_13022%5e13057,00.html?redir=PCS10149ABC-06

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
John.Don  |  23. 05. 2005 09:19

Ze by se jim nechtelo makat?
Každopádně mimo oblastní pouští to nebude problém země.
Protože Afrika je úrodná - úrodnější než Evropa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anicka, anicka  |  23. 05. 2005 09:33

on se na to každý časem vykašle, když mu úrodu potřetí za sebou zadupe do země nějaká armáda. Když mu vláda zabaví pozemky. A tak podobně.

V souvislosti s tímto projektem se obvykle mluví zejména o zemích jako Kambodža nebo Laos. A to je ten samý příběh.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ooo  |  23. 05. 2005 18:47

Vyhladoveni obyvatelstva je jednou z casto pouzivanych vojenskych taktik v Africe (setri munici) - proto tam deti hladovi. V pripade katastrofalniho sucha doda potraviny OSN, ale v pripade valky je OSN temer bezmocna, protoze schvaleni vyslani intervencnich jednotek je s ohledem na vysoke naklady a odlisne politicke zajmy ruznych zemi tezko pruchodne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
digero  |  23. 05. 2005 08:16

a proc nemaji co zrat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
digero  |  23. 05. 2005 08:16

a proc nemaji co zrat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
digero  |  23. 05. 2005 08:17

sorry, hodilo to chybu ve vbscriptu, netusil jsem ze se to ulozilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
John.Don  |  23. 05. 2005 09:19

Ze by se jim nechtelo makat?
Každopádně mimo oblastní pouští to nebude problém země.
Protože Afrika je úrodná - úrodnější než Evropa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor