Anička z říše Linuxu: Na Linux se řítí Zkáza

Diskuze čtenářů k článku

Nikki  |  11. 10. 2004 18:49

Titulek jak z BLESKu ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kix  |  08. 10. 2004 17:13

Nezlobte se, ale včem je ta verze Doomu ke stažení PLNÁ, když jaksi musím mít jakési originální CD?????????????????????????????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zive, zive  |  08. 10. 2004 17:44

Protoze stahovani binarek ti vytizi linku na PLNO :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majsner, Majsner  |  08. 10. 2004 20:03

Protože. kdyby IDsoft dal Dooma 3 pro Windows za 1500,- a pro Linux zadara, tak by celej svět přešel na Linux a myslim, že pak by to byl teprve Doom... Bill Gates by si vzal rotačák, vtrhnul do sídla IDsoftu a všechny zmasakroval

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  08. 10. 2004 21:16

z toho bych ctel videt replay

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  08. 10. 2004 21:16

z toho bych chtel videt replay

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  08. 10. 2004 21:16

z toho bych chtel videt replay

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  08. 10. 2004 21:16

z toho bych chtel videt replay

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  08. 10. 2004 21:17

wow

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lubos  |  08. 10. 2004 23:12

chacha, dneska je diskuse super

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Web  |  08. 10. 2004 23:13

Už vidím všechny ty poctivé linuxáře, jak si ho teď běží koupit. Jen aby nekradli! Jak proboha mohlo vyjít něco kvalitního mimo GPL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lubos, lubos  |  08. 10. 2004 23:17

Jsou veci, za ktere lito penez nekdy neni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
klokan  |  08. 10. 2004 23:24

Hele chlapecku, ja treba za Linux platim. Jsem uzivatelem komercni distribuce, pravidelne kupuju upgrady.Vedle toho pouzivam i jednu nekomercni.
Ony proste existuji veci za ktere stoji dat penize. Jenze to vy, Windowsovi zlodejickove, nechapete...
Bylo by jiste zajimave, jaky by byl pomer mezi OS v situaci, kdyby se Windows nedaly tak snadno krast...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr II.  |  09. 10. 2004 08:51

Nevím jak to jde v linuchovi, ale ve winech jde ukrást líp nebo hůř všecko co ukrást chceme víš. Vsadím se že to je záměrně tak už od založení MS. Je to součástí jejich marketingu víš. Tak se nakonec stalo to, že windows jede na téměř všech desktopech a váš linux skomírá na jednom upoceným procentu. Blbý viď? Ale dost možná že je to pravdivý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nobody  |  11. 10. 2004 10:05

Zajímavá spekulace. Jen poněkud násilná (tedy to s tím záměrem Microsoftu, aby windows šly snadno ukrást).
Rozšíření Windows je důsledkem toho, že byli první, kdo s uživatelsky příjemným prostředím pro PC na trh přišel. To je neoddiskutovatelná pravda a jejich velká zásluha. Ale znamená to, že jsou zároveň i nejlepší???
A o tom skomírání Linuxu - asi jste ten článek, ke kterému právě diskutujete, vůbec nečetl...?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  06. 04. 2005 10:10

První kdo přišel s uživatelským prostředím byla firma apple- v té době měl microsoft jen DOS, mimochodem v USA je apple používanější než widle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TheO  |  07. 02. 2005 16:19

jo ... právě si chlapi od MS nasrali do bot, když zavedli tu povinnou kontrolu legality před stahováním jejich sw (později i záplaty a win-update) - Ti, kdo váhají, který systém, tak za ně právě MS rozhodl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr II.  |  09. 10. 2004 08:46

Tak skvělá ta hra zase není aby se kvůli ní podělal svět. Tu atmosféru jakou měl DOOM 1 a 2 to už bohužel nemá a vlastně to jenom v lepší grafice opakuje pořád to samé. Je to spíš nuda než herní pecka. Half Life 2 bude snad lepší. Jo, bohužel dnes asi už nikdo neumí udělat opravdovou herní pecku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  09. 10. 2004 14:10

u DOOMa 3 jsem se nenudil, u DOOMa 3 jsem se bál

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miko  |  08. 10. 2004 14:28

jak získat od >>Microosftu<< příznivější licenční podmínky.
je kombinace písmen stfu čistě náhodná? (asi jo, ale vypadá to hezky, to se musí nechat)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fm  |  08. 10. 2004 11:52

videl jsem fotky z linuxoveho patku a myslim, ze by se mel najit nejaky linuxak, s kterym bude anicka mene hovorit o linuxovych novinkach a vice behat stromovkou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anicka, anicka  |  08. 10. 2004 12:39

Ano, to by mel. Jeden muj chlap chodi jen do posilovny a to moje klouby zatim nezvladaji, druhy se hybe akorat z pokoje do kuchyne, kdyz uvarim veceri .o)
Behat sama me nebavi a nikoho z okoli se mi nedari vylakat - takze, kde jste kdo, linuxovi sportovci ochotni probehnout se s linou zelvou?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ooaniki  |  08. 10. 2004 12:42

S linejma zelvama nebeham, s pozdravem linuxovy sportovec

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sartori, sartori  |  08. 10. 2004 14:57

ses ve spatnym meste...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jeden chlap  |  08. 10. 2004 22:25

No pozor, v té posilovně máme jedoucí pás na běhání! :o)
Ale nevím, co by na to řekly kotníky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  10. 10. 2004 13:12

Behani neni na klouby taky moc vhodne, zvlast, kdyz ma clovek nejake to kilo nadvahy. Lepsi je delsi chuze, plavani a dieta. Mozna i rotoped.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bilbo  |  08. 10. 2004 10:36

Mno IMHO hloupy titulek ... jako by vydani dooma bylo nejakou zkazou pro linux .... dyk to je naopak prinos (i kdyz hry idsoftu fungujou pod linuxem vxechny ..)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomas 2  |  08. 10. 2004 10:50

zkaza to je fakt blbost....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
maco  |  08. 10. 2004 11:17

autorka vám to vysvětluje hned v úvodu. doom=zkáza, to je jenom překlad z angličtiny. čtěte pořádně a nepište hlouposti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lubos, lubos  |  08. 10. 2004 23:20

Ja by som Doom prelozil ako záhuba, nie skaza.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
George  |  09. 10. 2004 00:42

Ano, doom se preklada jako zahuba nikdy ne zkaza !!! 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal_vyskocil, michal_vyskocil  |  08. 10. 2004 11:19

Ten titulek tam bude schvalne, aby prilakal mnoho ctenaru - "Na Linux se riti zkaza (angl. Doom)". Nema to prece nic spolecneho s tim, ze by mu to nejak ublizovalo, proste jenom reklamni nadpis

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kstano, kstano  |  08. 10. 2004 14:28

Musim pochvalit ten tvoj vyrok pod ciarou ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Emil  |  08. 10. 2004 10:12

Doom 3 je davno zahraty, teraz sa zhana half life 2

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomas 2  |  08. 10. 2004 10:49

aha a kde se da (v obchode) koupit?
kde jsou testy atd..?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
YoJo  |  08. 10. 2004 09:57

No ako som cital ten clanok, specialne cast o nasadeni Linuxu namiesto Win z dovodu nedostatku virusov, mam pocit, ze nepotrva dlho a Bill zalozi novu diviziu MS specializujucu sa na vyvoj virusov pod Linuxom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dexter  |  08. 10. 2004 10:13

Ta divize uz existuje a vede ji Steve Ballmer.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bumbuk  |  08. 10. 2004 12:21

a ma v nej vela developerov, developerov, developerov, developerov

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stano  |  08. 10. 2004 14:21





Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
d  |  08. 10. 2004 18:17

Uaaaa uuuuaaaaa uaaaaaaa uaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. I love this company.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Růžička  |  09. 10. 2004 17:39

Pokud někdo narážku nepochopil, tak se může podívat na tyto videa:
http://www.splachovac.cz/animdown.php?ID=225
http://www.splachovac.cz/animdown.php?ID=224

Doporučuju. Je to vážně síla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AZOR., AZOR.  |  01. 03. 2005 03:37

panebože, to přece neni real....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
johny_b  |  08. 10. 2004 02:44

kde to najdem???
plnu verziu na linux
pls dajte link

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Prcek  |  08. 10. 2004 02:55

To ze je nektera distribuce Linuxu zdarma jeste neznamena, ze hra za 1500 Kc ve verzi pro Linux bude taky zdarma

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frn  |  08. 10. 2004 07:42

Právě naopak - ke stáhnutí zdarma je i spousta podobných "pecek". Ovšem stáhnout se dá jenom samotný hra, tj. spustitelný soubor (+ omáčka okolo). Ale to hlavní (datové soubory) se musí nakopírovat z originálního CD, takže za tu hru přece jenom musíte zaplatit ..



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  08. 10. 2004 08:43

Řekl bych, že hru tvoří jak spustitelný soubor + "omáčka okolo", tak i ony datové soubory. Vše tvoří jeden celek, takže napsat, že tato "pecka" je ke stáhnutí zdarma, je značně zavádějící...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mm  |  08. 10. 2004 01:42

muze se tu vyjadrit nekdo, komu drivery ATI (fglrx) chodi? Me jdou jen chvili a pak se rozhodi obraz (napr zmizi tela postav a zbyde jen hlava) a cele se to desne zpomali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koffr, koffr  |  08. 10. 2004 07:18

mě chodily, pak sem si koupil nVidii (a windows  )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MARINAKX  |  08. 10. 2004 00:24

chyba


plnou verzi hry pro operační Linux, ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ooaniki  |  08. 10. 2004 00:15

Mam Athlona 2400+ 512MB a nejak se mi to demo doom3 trha (rozliseni 320x240)- muze to byt tim ze mam glibc 2.1? Na avizovanych strankach doporucuji 2.2 ... ovladace na nvidii samosebou mam nainstalovany - je nejaka rada jak to zrychlit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  08. 10. 2004 07:55

To je co za distribuciu, ked to ma glibc 2.1 ved uz viac ako 2 roku stray MDK 9.0 ma 2.2 a pokial viem tak 2.3 je asi o 30% rychlejsia ako 2.2 a podobne to bude s 2.1 a 2.2 navyse 2.2 ma fukcie,k tore nema 2.1 a navyse mas testovany OpneGL na tych ovladacoch min potrebujes nvidia namiesto nv v XF86Config aby sa vobec nainstalovane nVidia ovladace pouzivali rozdiel bez nich trha Tuxrarer s nimi netrha.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
n  |  08. 10. 2004 08:04

2 roky stara distribuce je stara? paneboze a vy se smejete windows? kdo u vas nema nejnovejsi "drivery" "jadro" apod. sracky tak mu nic nefunguje stejne jako we woknech...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lump  |  08. 10. 2004 08:19

ano u linuxu je to stara distribucia. Vsak ked vyjde mdk 10 ta je nova a tym padom 9 je stara, ved to je logicke, nie?:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Foo Bar  |  08. 10. 2004 13:14

Rozdiel je v rychlosti vyvoja aplikacii. Si myslis ze Microsoft vyvija svoje aplikacie tak dynamicky ako open source komunita ? to urcite nie. Preto rok stare linuxove distro je IMHO (!!!) rovnako "stare" ako 3 roky "stare" windoozy. To IMHO je zvyraznene, aj ked myslim ze rychlost vyvoja open source softu nebude nikto spochybnovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nobody  |  11. 10. 2004 10:09

Nová jádra (obdoba nové edice Windows), ovladače i uživatelské programy si ale "my linuxáci" můžeme stahovat "zadarmo". A to se pak ten "náš" systém udržuje aktuální poněkud snáze. To vaše srovnání s Windows je poněkud nepřípadné a pokulhává...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ooaniki  |  08. 10. 2004 11:35

Beru zpet, glibc je 2.3, jen instalace dooma mi psala ze mam 2.1 - asi nejaka chybicka v detekci nebo co... Rano jsem na to koukal a zjistil jsem ze Doom bezi ne v 640x480 jak jsem chtel ale 1280x960 (coz je rozliseni X.org serveru). V nastaveni hry je vsak dano nizsi rozliseni - cili chapu dobre, ze Xka musi bezet take v 640x480?
Neznate nejake stranky kde by bylo napsano vic o Doomovi, kde a co nastavit? Predem dik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  08. 10. 2004 21:12

a mas v konfiguraci X povoleno take nejake to nizsi rozliseni ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr II.  |  08. 10. 2004 15:07

Na stejné konfiguraci ale s WIN XP mě to jede jako blesk. Tak asi bude ten linux přece jenom pomalejší a ne že není jak věčně linuxáři tvrdí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zive, zive  |  08. 10. 2004 17:41

No ono je to hlavne tim, ze vydali ne zcela dokonaly binarky, zatim to vypada, ze vykon je asi o 30% nizsi nez pod Widlema

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Faster  |  12. 10. 2004 06:47

jdete se s tim linuxem bodnou, to je fakt vopruz, svadet problemy systemu na nejake binarky ci co tretich stran je fakt vtipny. To je jako kdyby si nekdo koupil nove auto a tam byl sice novy motor, ktery si ale na kazde benzince pri doplneni paliva musel sam znova stelovat na konkretni parametry. Osobne si spis myslim, ze se tady hrajete na nejake GURU a pritom akorat umite klikat po nejakem prohlizeci v linuxu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bourne  |  08. 10. 2004 23:21

Mno takovej Quake 3 mi na dvou konfiguracích při stejných detailech/rozlišení běhá v Linuxu průměru o 10-15% rychlejc než ve Windows.
Doufám, že na Dooma vydaj vyladěnější binárky a ATI se svýma Linuxovýma driverama taky něco udělá Až potom si to půjdu koupit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bourne  |  08. 10. 2004 23:21

Mno takovej Quake 3 mi na dvou konfiguracích při stejných detailech/rozlišení běhá v Linuxu průměru o 10-15% rychlejc než ve Windows.
Doufám, že na Dooma vydaj vyladěnější binárky a ATI se svýma Linuxovýma driverama taky něco udělá Až potom si to půjdu koupit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor