Anička z říše Linuxu: Eudora bude open-source a pro Linux

Diskuze čtenářů k článku

kozuch82, kozuch82  |  19. 10. 2006 22:21

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  17. 10. 2006 14:44

...Na první pohled se to může zdát celkem překvapivé, ale většina animací a vizuálních efektů v hollywoodských filmech z poslední doby vznikla na Linuxu. Toto postavení si Linux vysloužil díky své škálovatelnosti, a také díky kompatibilitě s kódem pro unixové operační systémy, které se ve filmových studiích používaly dřív. Dnes již většinou používají Linux nejen pro renderování, ale i jako desktopový operační systém...

Strašná zpráva pro lidi typu Astor Lights... Astorku, copak nám povíš rozumného?

PS.: Všiml sis, KOLIK diskutujících tě tu považuje za školního puberťáčka? To podle Tvých názorů a úrovně diskuse...!

- - -

A teď vážně:
Vážení, připojuju se k výzvě jednoho z diskutérů - a nebudu dál reagovat na Astorovy příspěvky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  17. 10. 2006 15:35

Pokud jde o to že je ten web vizuálně, opakuji VIZUÁLNĚ hnusnej, tak to je fakt názor podle kterého se zaručeně dá poznat jak je kdo starý či inteligentní. To je přece všem jasné.


Ale spíš podle názoru Clarkea (že je ten web "krásnej" protože funguje) lze vytušit, díky jakým HOVADŮM jsou ve státě na každém druhém místě "krásné" šedé krychloidní paneláky kam až oko dohlédne. Kdo viděl Svibici v Českém těšíně či Prahu 4 ... to je krása, co ? Ta strohá šedá krychlová účinnost - bydlet se v tom dá, stačí, ne ? Krásné ! A ta krásná umakartová jádra !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr II.  |  17. 10. 2006 16:25

Tady si počti. To by Tě mělo zajímat. A nepleť se mezi lidi kteří s PC pracují, když Ty sám si asi jenom věčně hraješ na hackera a hrabeš se v configách

http://www.linuxsoft.cz/article.php?id_article=1320

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dalibor  |  17. 10. 2006 16:44

Čekal jsem odezvu na tento buřičský, ale v podstatě realistický článek. Linux není totéž co Windows a má trochu jiné využití, i když spoustu věcí mohou řešit společně nebo souběžně. Někdo jej využít nemůže, někdo ano. Ten druhý má určitou výhodu. Od bernardýna nelze čekat běžecké rekordy a od chrta, že bude zachrańovat lidi v horách s rumem na krku. Oba jsou to však psi a plní svoji úlohu. Kdo může využít Linux, má výhodu bezpečnosti a nízkých nákladů - a někdo navíc možnost úpravy kódů, apod. Ve Windows jsou zase některé aplikace, které v Linuxu nejsou nebo nejsou dosud stoprocentně prověřeny.
Já mám celou firmu na Linuxu a vůbec si nestěžuji ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr II.  |  17. 10. 2006 17:34

Odkaz na ten článek jsem uvedl proto, aby se vidělo jak je to doopravdy s tím údajným růstem linuxových uživatelů. Ne proto abych do někoho ryl. Lidi kterým to myslí, na rozdíl od zdejších linuxáků, si jsou v diskusi k tomu článku až na vyjímky schopní otevřeně přiznat že je linux spíše na ústupu. Na desktop prostě linux nepatří, a bude tomu tak dokud si jeho vývojáři neuvědomí pro jakou skupinu lidí by ho měli dělat. PRO BFU, ne pro programátory.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dalibor  |  17. 10. 2006 17:58

No a já si přesto myslím, že Linux na desktop patří. Svědčí o tom i nárůst aplikací a programů, které jsou tzv. multiplatformní a tato vlastnost se stává stále více normou, dokonce i ve státní správě. Pryč jsou doby, kdy bylo děláno vše na "Windows 95" nebo "98". Je na druhé straně pravda, že je stále co dohánět a to i díky přístupu části linuxové komunity. Není však pravda, že je linux spíše na ústupu! Procentuálně jeho podíl (možná) stagnuje, ale v absolutním počtu nikoliv. A dnes obsahuje aplikace, které
před 3 - 4 lety ještě nebyly funkční a funkčnost se dále zlepšuje. Takže si myslím, že
schopnost Linuxu být hromadně nasazen na desktopu se velmi rychle zvyšuje, ale ke skutečnému nasazení ve velkém počtu dojít nemusí - a to z mnoha důvodů (většinou zcela jiných,než je nefunkčnost systému). Třeba tlak MS na výrobce Hw, aby nevyráběl zařízení podporující Linux, jinak MS nezajistí digitální podpis hw pr Visty ..
Tak to je účinná páka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr II.  |  17. 10. 2006 18:41

Multiplatformní programy nikdy nikoho nepřetáhnou k linuxu. Proč by měl někdo například kvůli OOo přecházet na linux, když na Windows si může stáhnout OOo ve stejné verzi jaká je aktuální v linuxu a dokonce na rozdíl od pomalé linuxové verze ta wokenní běhá rychleji ? A tak to je u všech těch multiplatformních programů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Baláš  |  17. 10. 2006 21:19

A proč by měl někdo na novém počítači platit za Windows když stejně bude používat jen OOo?
BTW kde jste došel k tomu, že multiplatformní programy jsou na Windows rychlejší?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dalibor  |  18. 10. 2006 08:52

Je to asi tak: Jakmile se OSS programy pevně usadí v uživatelově počítači, (ale hlavně v jeho hlavě), zjistí, že Windows ve skutečnosti vůbec nepotřebuje. A uvědomí-li si, že nebude muset nikdy platit již žádné upgrady a starat se o platnost licencí, nebude mít viry a trojské koně, může se s klidným srdcem rozhodnout pro změnu operačního systému.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  17. 10. 2006 18:47

A o jakých aplikacích je řeč? Já nevím o jedné, která by se stala nějakým masovým průmyslovým standardem. Kromě Javy, což ale není aplikace

Mimochodem, pokud budou chtít v budoucnu tvůrci těch "aplikací" třeba nakupovat aspoň rohlíky, budou je asi chtě nechtě muset začít prodávat. Vývoj multiplatformních aplikací totiž není zas taková sranda, obzvlášť v dnešní době. Tak to jsem fakt zvědav, jak dlouho ten model všechno_zdarma bude fungovat. A pokud je přece jenom zpoplatní...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Baláš  |  17. 10. 2006 21:26

Firefox? Thunderbird? OpenOffice? GIMP? GAIM? Skoro cokoliv od Adobe (Win a Mac)? Scribus? ...

BTW spousta vývojářů opensource se živí tím, že si nechá velice dobře platit za opečovávání svých programů pro nějakou firmu. Aneb pokud jste schopný, máte program zdarma. Pokud se o ten program nechcete nebo neumíte starat, tak si na to někoho zaplatíte - nejlépe přímo autora .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  17. 10. 2006 21:33

Pod pojmem masový průmyslový standard jsem rozuměl podíl na trhu tak aspoň přes třicet procent. Kromě té Javy mě teda nic moc nenapadá ... Zkuste mi ještě pomoct :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Vyskočil  |  19. 10. 2006 14:13

Co třeba apache? Nebo celá kombinace Linux + Apache + Php?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  18. 10. 2006 00:28

Opera portuje svůj produkt na množství operačních systému a bez zpoždění, takže pokud je ta aplikace dobře navržená a firma má snahu, tak to zase takový problém není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Clayman  |  17. 10. 2006 18:49

Osobne doufam, ze tohle uz by si M$ dneska snad nedovolil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr II.  |  17. 10. 2006 19:10

Když instaluju svoje Win XP Pro SP1 a dávám jim ovladače karty NVidia od firmy MSI kterou mám v PC, taky widle upozorňují na to že ten ovladač nemá podpis MS. A mám na vybrano jestli to instalovat opravdu chci a nebo jestli nechci. Karta pak šlape jako hodinky i bez podpisu který logicky nemůže mít, když je rok stará a moje Winy už mají nějaký ten pátek za sebou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Clayman  |  18. 10. 2006 11:26

Jo, ale pokud vim, do Vista nepodepsany ovladace nedostanete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr I  |  17. 10. 2006 20:13

Vždy a stále jsem fascinován tím, jakou mají uživatelé Windows potřebu diskutovat u linuxových článků, no a když chodí i na linuxsoft... tak to už skoro padám ze židle Přiznám se, že já žádný win server, resp.diskuze neznám ... prostě proto, že tam nemám potřebu ani důvod chodit. Pro mne je windows nejlepší herní platforma, nic míň, ale taky nic víc (mám dual boot se starou licencí W2000 a na hry mě slouží k plné spokojenosti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
commodore  |  18. 10. 2006 08:18

Me na tom fascinuje, jak se museji navzajem placat po zadech a utvrzovat se v tom, jak je cokoliv jineho nez to co oni v potu tvare aspon nejak zvladli (zpravidla na urovni vyklikani jednoduche konfigurace) spatne (proste maji strach, ze po nich nekdo muze chtit i neco jineho) . Take me obcas pobavi, kdyz mne tvrdi, jak vlastne delam neco spatne, kdyz Linux na desktopu leta spokojene vyuzivam (a spolu se mnou rada znamych). Pak uz nechybi ani prani vydavana za skutecnost (typu: Linux je na ustupu) atd... Jen si rikam jak je to zajimave, ze stale vetsi pocet firem portuje aplikace do Linuxu, ktery je podle techto mamlasu na ustupu a cim to je, ze kolem me je Linuxu cim dal vic. Je tam patrna z jejich strany i jista agresivita.
A uplne dokonale je, kdyz tady obcas o nasazeni ve firmach poucuji picmochove, kteri krome usmoleneho domaciho PC ci firmicky o 5 zamestnancich v zivote nic jineho nepoznali.
Nechapu, proc to delaji. Tato fora nejsou pro ne, nevim proc maji potrebu tady exhibovat. Pravdepodobne je jednim z duvodu jisty strach z neceho co neznaji a mozna trochu mindrak.
Jinak jsem rad, ze na ty 2 nejhorsi kecaly uz zde malokdo reaguje. Doporucuji v dumyslnem ignorovani pokracovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
commodore  |  18. 10. 2006 08:20

...v _dukladnem_ ignorovani. Clovek pri psani mysli na neco jineho a pak se tam dostane slovo, ktere tam nema byt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  18. 10. 2006 20:10

...Tady si počti. To by Tě mělo zajímat. A nepleť se mezi lidi kteří s PC pracují, když Ty sám si asi jenom věčně hraješ na hackera a hrabeš se v configách...

1) Ten článek si pouze hraje na objektivitu. A ... upřímně řečeno, na internet se dá napsat cokoliv. A od kohokoliv. Takže tímto odkazem bych, být tebou, tak vítězoslavně nemával.
Ono stačí, jak linux začínají brát vážně velké a významné firmy - a čím dál víc výrobců HW a SW.
Za pár let si to povíme.

2) S PC pracuji víc než ty, o tom jsem téměř přesvědčen. PRACUJI. Věř, že nemám čas na hraní - a hackerem jsem v životě nebyl. V configách nemám potřebu se hrabat.
Možná by ses divil, kdybys poznal, čím se profesně zabývám. Ujišťuju tě, že do puberťáka a pařmena mám už cce 3 desítky let daleko.

Takže ... je mi líto. Ten tvůj příspěvek jaksi postrádá věcný podklad.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
drag  |  17. 10. 2006 12:35

Opravdu Živá reakce na nové stránky .. .. funguji myslím minimalne 4.rok a nejsou až tak velkým zdrojem informací ... snad trochu o aktivitách Linux Movies Group ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  17. 10. 2006 12:02

"Klíčovou roli ve vývoji systému hrají programátoři z Ruska a Ukrajiny, kteří budou pokračovat v práci tak dlouho, dokud budou za svou práci dostávat peníze."


Teda, to by mě fakt nenapadlo jak klíčovou roli můžou hrát peníze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koffr, koffr  |  17. 10. 2006 12:04

vsadim boty ze ty mas ukradeny widle a vsechen ostatni software, astorku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  17. 10. 2006 12:17

Opravdu příspěvek k tématu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
IP adresa: 195.168.42.xxx  |  17. 10. 2006 12:14

jesteeeeeeee

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  17. 10. 2006 07:40

Ohledne LinuxBIOS (z laptop.org - OLPC News (2006-10-14))

One month ago, without warning, Sun released Open Firmware under a BSD
license. After much deliberation, we reached the decision that rather than
continuing to use Linux itself as boot loader, we will transition to Open
Firmware (OFW), while retaining LinuxBIOS. The date for a transition has
not yet been set. Open Firmware has been in use on both Sun and PPC
hardware (e.g. Apple) for approaching a decade, and has shipped in quantity
millions. Mitch Bradley, currently working for OLPC is its original author.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Prcek, Prcek  |  17. 10. 2006 00:21

Ty stranky teda nevypadaji nic moc...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marek  |  17. 10. 2006 06:03

chybí ti tam barvičky a průhledná okna viď? nojo, to je to nejdůležitější ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  17. 10. 2006 08:06

No, mě to teda nechybí, ale tyhle stránky jsou fakt vzhledová žumpa. Takže nedělej z pána "woknouze" a ze sebe machýrka, kterej jedinej chápe, že nejde o vzhled, ale o informace Jde i o vzhled, tyhle stránky číst nebudu (pokud nebudu muset), protože jsou odpudivý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marek  |  17. 10. 2006 08:18

klídek, klídek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike.M, Mike.M  |  17. 10. 2006 08:56

Tystranky jsou hnus, a neprehledne. A to podotykam ze sem linuxak. Toto vypada jako patlanina za 2 dny co se nekdo uci html. Zadne pekne oramovani, zedne formatovani odkazu, nechane standart modra cervena fijalova. Proste sunt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
commodore  |  17. 10. 2006 09:07

Ty stranky jsou podle me prehledne. Graficky, pravda, se neda o necem vubec hovorit, ale o to tady vubec nejde. Vystinovane efekty a ruzne blbosti opravdu nejsou vsude nutne. Ale nedival jsem se dovnitr - samozrejme bych bral jako prohresek treba zbytecne pouziti tabulek atd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  17. 10. 2006 09:27

Ty strnánky jsou vizuálně NAPROSTO hnusné. Ten a ten tučňáčí ksicht tomu na kráse opravdu nepřidá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
commodore  |  17. 10. 2006 09:40

Astore, prosimte, nemichej se do debat dospelych.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter Lehotsky, Peter Lehotsky  |  17. 10. 2006 10:37

Minuly tyden tady byl navrh na tyden bez nejmenovaneho trola, resp. tyden bez reakci na jeho inteligentni prispevky , pridas se?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  17. 10. 2006 11:55

Krasna to ukazka jak nektere lidi stve ze jini lide reaguji na jeste uplne jine lidi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jozka  |  17. 10. 2006 12:08

A koukam, ze se pridala i redakce zive tim, ze veci ohledne Oken Vyhled presunuli nekam, kde to s diskusi neni tak zhavy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  17. 10. 2006 12:17

Což byl podle mě od živě.cz geniální tah jak se zbavit "Linux rulez" řvounů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
commodore  |  17. 10. 2006 16:42

Ano.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dalibor  |  17. 10. 2006 16:35

Zvláštní ... vůbec bych neřekl, že pan Robin Rove na fotografii vypadá jako tučňák a navíc ten chlap nevypadá vůbec špatně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  17. 10. 2006 16:43

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dalibor  |  17. 10. 2006 16:58

No fakt je, že bych takové stránky zvládl i já a do tabulky bych dal TABLE BORDER=0,
aby nebyla vidět

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
commodore  |  17. 10. 2006 08:55

Ono jde opravdu predevsim o informace a o efektivitu.
Proc ztracet cas graficky dokonalym Webem, kdyz delam stranky, urcene pro omezeny okruh lidi, pro ktere efekty nehraji roli a pidi se skoro vyhradne po informacich ?
Uprimne receno - ty stranky pripominaji styl, jak se to delalo v 90.letech a vubec mne to nevadi. Spis naopak ocenim prehlednost pred obtezujicimi blbostmi typu roletova menu, zbytecne ramy, flashe, nadbytecna grafika atd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marek  |  17. 10. 2006 09:26

zhruba tak jsem to myslel. jedná se o funkční stránky, tak proč prskat nad tím, že nejsou hyperkrásný

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  17. 10. 2006 11:59

Nikdo neříkal že musí bejt hyperkrásný, ale tak jak vypadají jsou vyloženě ošklivé, barevná kombinace je hrozná, font - škoda mluvit. Střídmost je jedna věc a škaredost jiná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koffr, koffr  |  17. 10. 2006 13:36

kazdy nema pokriveny vkus z kripelfrienldy pastelek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Clarke, Clarke  |  17. 10. 2006 14:18

v jednoduchosti je genialita, ty stranky jsou krasny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  17. 10. 2006 15:37

Poslouchej, sem si vzpomněl... ty ses kdysi hádal(a) s CandySanem a von nějak v nasranosti začal používat ženský rod když tě oslovoval víc než aby to byla jen náhoda. V tomto kontextu... ten tvůj podpis... pokud si fakt ženská... ajjjjajjajajajjj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dalibor  |  17. 10. 2006 16:53

Mně se tyto stránky taky vůbec nelíbí, avšak pokud mně někdo bude argumentovat tím, že tyto stránky mají čistě informativní charakter, tak budu sticha a tyto argumenty uznám.
Je to totiž v tomhle případě přesně tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ewing, ewing  |  17. 10. 2006 18:44

jasne, ze je astor antilinuxak a bohvieco este ale ma uplnu pravdu, tie stranku su proste fest hnusne. tema ma zaujima ale nemienim to z takych stranok ani citat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  17. 10. 2006 13:29

Stranky nejsou presracickovane, jsou bez problemu zobrazit, mzu pouzivat i svuj font s velikosti a ony se zvetsi .... lepsi nez vetsina shitu, lepsi nez seznam, lepsi nez stranky M$ kde se vse blbe hleda a je treba jit do google

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor