Anička z říše Linuxu: comics o Linuxu už i česky

Diskuze čtenářů k článku

Tom  |  07. 09. 2004 11:11

Toto je taky Linux ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIMRMAN  |  27. 08. 2004 07:12

Díky Aničko. Konečně někdo, kdo vnáší na zive.cz úroveň.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIMRMAN  |  27. 08. 2004 07:09

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
child  |  26. 08. 2004 17:07

A maji zviratka taky auru?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
junix  |  26. 08. 2004 14:57

Asi je to mimo rozsah tohoto clanku. Nicmene by me zajimalo, jak je to s podporou ReiserFS na jinych platformach (xBSD/Solaris atd.).
Take jsem v uvedenych benchmarcich videl pouze srovnani s EXT3. Zajimalo by me take srovnani s jinymi FS, predevsim s XFS ci FFS (vim, tento neni zurnalovaci, tak ma drobnou vyhodu).
Jinak jsem mel za to, ze vice souboru do jednoho bloku umi dat i EXT[23]. Aspon FFS tohle umi od sveho vzniku a rika se tomu fragmentace bloku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan Keršláger  |  26. 08. 2004 17:28

ReiserFS je komplikovaný FS, protože jediná chodivá verze byla vždycky jen v SUSE. Jinde to vždycky alespoň něco neumělo (quota, kombinace s jinými záplatami apod). Kromě toho byly vždycky bídné i pomocné nástroje (třeba fsck na opravu nebo migrační nástroje na novou binárně nekompatibilní verzi). A pan Reiser to nikdy u žádné své verze nedotáhnul a záhy začal slibovat něco lepšího, úžasnějšího a přestal na tom původním pracovat. A právě tohle je smrtelné. Pokud chci mít server 5 let v provozu (třeba s RHEL), nemůžu si dovolit použít něco, co přestane autor (Reiser) a mateřská firma (SUSE) po roce a půl podporovat a uteče k něčemu novějšímu bez dořešení původních problémů (které se mezi tím stanou "vlastností"). Kromě toho úžasné benchmarky byly už i dříve a specielně pro ReiserFS 4 o nich jako "o hotové věci" už (od Reisera) čtu zhruba rok. Takže se to bohužel hodí jen na speciální nasazení (kdo se nebojí přijít o svá data) a pro hračičky (alespoň podle dosavadních zkušeností).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fm  |  26. 08. 2004 14:12

tak predne , pan Schilling neni koordinator projektu cdrecord, je to predevsim Pan programator, ktery to cele napsal. Je to sice komplikovana osoba, ale ja si takovych lidi vazim. Kdyz si precteme korespondenci Newtona s Huygensem, tak zjistime ze jim take chybely ty 'communications skills'...

V cele nahote se ukazuje chatrnost cele OSS-FS-ideologie. Kolik jsme toho v minulych letech slyseli, jak se da s GPL vydelavat. Nevykladali nam zde panove Kysela, Hanke a jini, ze se napr. preda cast software komunite a nejaky dil se prodava, pote co si programator udelal s GPL softwarem jmeno. A ejhle, firme SuSe je tu uplne jedno, kdyz autor neda DVD-vypalovani dobrovolne, no tak se to obejde. Jaka kvalita nehraje roli.
Tak se to ma ve skutecnosti s GPL.  Uz jsme zase tam, kde jsme byli. 

SUSE-dekujeme... 

P.S. Typicky je take spor pana Schillinga s RMS - ten odmitl prevzit Schillinguv tar (ktery je mnohem lepsi) do gnu-software, dokud se autor nevzda sveho 'autorstvi' .. (cooz v evrope nejde) no hlavne ze je RMS zdrav...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
px  |  26. 08. 2004 14:33

Mas nejaky problem?

Povedat ze Schilling ma nejake chybajuce komunikacne schopnosti je 'understatement'. Ten clovek nevie komunikovat s nikym o nicom, jedine co vie je flamovat a zhadzovat.

Navyse on nezarabal na GPL - on zarabal na tom, ze kriplil GPL program. Suse ho 'odkriplila'. Mohol to urobit hocikto, podla GPL ma na to pravo. GPL nie je 'ja som autor, vy sa mi nepacite, ruky prec', vies? Schilling totiz nema ziadny monopol na DVD-vypalovanie.

A ze je star lepsi ako gnutar? Hahahaha...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fm  |  26. 08. 2004 19:33

...Schilling totiz nema ziadny monopol na DVD-vypalovanie.....

monopol nema, ale tak proc uz to nekdo nechytil, neudelal fork a cele to tak pekne predelel se vsemi vylepsenimi. Ono to asi nebude prece jen tak jednoduche...

....A ze je star lepsi ako gnutar? Hahahaha...

je to hlavne posix-konformni, nemluve o ACL

ale prave takovi lide jako ty jsou ten komunikacni problem. Pan Schilling odmita diskutovat s lidmi o vypalovani a komunikaci pres SCSI, kdyz nekdo takovy nedokaze recitovat SCSI protokol pozpatku. Ono je to totiz strasne unavne, se bavit s polovzdelanci, kteri jsou pouze prirozene inteligentni. A proto mam problem s tou celou komunitou, pro kterou je Schilling vyvrhel a nikdo se nehlasi, ze ty jeho programy za tyden prepise....

ano, s takovou komunitou mam problem 


 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  26. 08. 2004 22:25

No pan Schilling me svim burnerem pro DVD nastval, nejsou od toho zrojaky a nekdy se na 2.6.x chova fakt divne ... pritom CDrecosrd je porad super (asy to bude tim ze si ho muzu zkompilovat).
No a to s tim DVD je logicke hold v GNU to tak chodi ... zacnes delat problemy znemoznovat sireni a lidi se nastvou a bud pokracuji v jine vetvi nebo to napisi znova a vetsinou lepe .... a protoze kazdy kdo v GNU komunite o necem rozhoduje je odbornik tak pozna ze nova vec je lepsi a nahradi ji ... a puvodni program upadne v zapomeni ... viz kde je dnes compress ?

A to stim starem .... co neni pod GNU na tom nikdo nic v distribuci nepostavi pokud nemusi ... nekomu rupne v bedne a budou zbytecne problemy, to si muze dovolit komercni program (vetsinou si vsechno koupi a jeto viz nastroje od microsoftu ve skutecnosti od Ontracku)

O tom to je bud budes komercni program a bude te pouzivat omezene procento lidi a budes na to sam a nebo to bude pod GNU a bude ti pomahat kupa lidi a ty pak na tom muzes poskytovat sluzby ... viz PostgreSQL (SQL zdarma a muzes psat komercni aplikace na miru pro firmy) VS Oracle kde se plati i za licence ... ale udrzbu Oracle si hradi firma sama (jeste ze je PostgreSQL pod BSDlicenci a tak od tama muze Oracle kopirovat)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
px  |  26. 08. 2004 23:25

Praveze sa prace na forku niekto chytil - Suse. To je to, co sa JS nepacilo, ze mu liezli do kapusty, ktoru povazoval za svoju.

Star a Posix - to je jediny argument, preco je star lepsi. Akurat ze star ma switche kompatibilne iba same so sebou, kaslat na LSB. Mimochodom, vies ze oba, aj star aj gnutar, ignoruju streamy a rozsirene atributy pod darwinom? Su preto oba tary zle? Pokial ti je luto, ze v distribuciach je gnutar a nie star, tak mne je aj zrejme preco: star moze byt uplne dokonaly a gnutar len "good enough", ale s autorom ako JS nechce mat nikto nic spolocne, kym nemusi.

JS nevie diskutovat. Nepaci sa mu, ze mu SCSI vrstva v linuxe vracia 16 bajtov a nie 18, ked si pyta 16. Vsetko je zle (citujem: "broken"), VM, VFS, jednotlive filesystemy, este aj nazvy devices v /dev - a to len preto, ze je to Linux. JS vzdy ignoroval zabehnute zvyklosti - naco pouzivat device names, ked moze pouzivat bus/target/lun. Alebo jeho zarputilost pouzivat svoju vlastnu SCSI kniznicu spolu s raw devices a ignorovat system - co na tom, ze si tym sposobi problemy so zbernicami, kde sa prehanaju SCSI pakety cez inu transportnu vrstvu (ATAPI, USB, Firewire, LPT).

JS je jediny dovod, preco linux nema napalovanie CD/DVD v kniznici, aby aplikacie ako k3b nemuseli forkovat cli tool a parsovat jeho vystup. Nebyt jeho, tak dnes ma linux nieco ako je DiscRecording.framework pod MacOSX. Ja len dufam, ze bude robit dalsie blbosti a distribucie sa nastvu a vykaslu na neho, rovnako ako to spravili s XFree86.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Salvador Limonez  |  26. 08. 2004 13:42

HMAC je message authentication algoritmus a ne zadna kombinace MD5 a SHA-1. Podle pouzite hashovaci funkce existuji mutace HMAC-SHA-1 a HMAC-MD5. Pouzivaji se napriklad v IPSEC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
panho  |  26. 08. 2004 12:55

a wono ne :)))))

tahle anicka umi skvele deskovou hru GO a i o tom co pise neco vi, super

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pjotr  |  26. 08. 2004 12:45

Juuuu, fotka ANICKY!!! Dekuji, to zahreje na dusi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
paya  |  26. 08. 2004 12:19

me by jen zajimalo, jestli bude mozne partisnu se stavajici verzi reiserfs nejak nedestruktivne prevest na tuto novou verzi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  26. 08. 2004 10:56

Skutecne pouzivaji vyse zminene distribuce Reiser4, ktery jako stable vysel tento tyden, nebo ReiserFS (v3)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NaCl  |  26. 08. 2004 13:28

SUSE 9.1 (t.j. posledni verze) pouziva Reiserfs v. 3.6:

$ rpm -qa | grep reiserfs
reiserfs-3.6.13-24

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wincek  |  26. 08. 2004 09:43

Mě je celkem jedno co tady paní (či slečna) Anička píše ,človk se možná neco doví ale docela mě wotrawuje ta její fotka která je dle mého názoru naprosto příšerná.(nehodnotím ksicht,negdo holky jiný vdolky se řiká ale celkove mě irituje) Stačil by odkaz a každej do ce si to wotewře .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  26. 08. 2004 10:10

Mas trefnej nick (Windows CE 1000 .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Clarke  |  26. 08. 2004 12:15

me ta fotka vyhovuje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Salvador Limonez  |  26. 08. 2004 13:27

K honeni?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DuckDaffy  |  26. 08. 2004 14:14

Mě zase iritují výrazy typu "wotewře". Netýká se to sice tvého příspěvku, ale když hledám na internetu nějakou vzácnou informaci a "osvícený" dotyčný ji popíše zmíněným žargonem, tak se té informace nikdy nedohledám...

K fotce: Fotografii autorky vítám, ale ne vystřižený obličej z fotografie, jak byla na pouti.
Digiťák má dnes snad každý druhý student VŠ a najít nějaký příjemný kout přírody pro střízlivou a hezkou fotografii snad není takový problém, ne? :)
Taková Anička v bílo-černém kostýmku, nasvícená zapadajícím sluncem, před rozkvetlým keřem, to by byla jiná podívaná. ;)

DuckDaffy d(.)!(.)b

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
photoshop  |  26. 08. 2004 16:19

>Taková Anička v bílo-černém kostýmku, nasvícená zapadajícím sluncem, před rozkvetlým keřem, to by byla jiná podívaná. ;)

Uz si ho nehon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DuckDaffy  |  27. 08. 2004 13:50

Jaképak honění! Ty jsi asi nikdy nebyl v galerii a neviděl vkusné a působivé fotografie...
Já jen nastínil zajímavou kompozici fotografie, jak se také dá nafotit portrét a to, že se mi stávající fotografie opravdu nelíbí.
Takže prrrr.
DuckDaffy d(.)!(.)b

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Hegenbart  |  21. 09. 2004 12:10

Věřte mi, že Anička v reálu vypadá lépe. Nešikovnost fotografa... (Jistě byl za to důkladně potrestán ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
EL  |  26. 08. 2004 08:24

Jo jo, to je výborný strip. Bohužel už nevychází, autoři na něj nemají čas Zajímalo by mne, jestli čeští překladatelé překládají i autorské komentáře pod každým stripem (měli by, je to svým způsobem součást; bohužel ten web teď nějak nejede).

A mimochodem, Hackles není linuxový comics, je to comics z IT branže, což je drobný rozdíl. Ale hlavní programátor je linuxák.

QUORK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  26. 08. 2004 08:39

No fakt to nebezi... 503 Service Temporarily Unavailable

Ze by byl ten web slashdotnuty vlivem odkazu na zive?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
notfound  |  26. 08. 2004 16:29

Dneska to vypadava celej den...chvilku to jede, chvilku ne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
emh  |  26. 08. 2004 08:11

Samozrejme JE mozne opustit GPL, neni to zadny kriminal na dozivoti. Ovsem kdyz nekdo pouzije cizi kod (pod GPL) a pak se chce zbavit licence, tak se bud dostal do faze, kdy pochopil, ze veskere free zalezitosti jednou cloveka sezerou a snazi se napravit si zkazeny zivot nebo je proste vycuranej a svadi to na zahlceni dotazy Kazdopadne casem prijde nekdo s programem na filtrovani 'fanspamu' :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
px  |  26. 08. 2004 09:50

Toto asi bude pripad vycuranosti.

Schillingova verzia cdrecordu totiz dokaze napalovat len CD, verzia co dokaze napalovat DVD je za $$$. No a v Suse si dovolili opatchovat cdrecord tak, aby napaloval aj DVD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hyperion  |  26. 08. 2004 10:31

mam pocit ze dvd pali growisofs

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondřej  |  26. 08. 2004 11:45

growisofs ale stejně používá cdrecord pro samotné vypálení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan Beneš  |  26. 08. 2004 00:34

Vážená kolegyně,
rovnou se Vás zeptám, když už o tom Reiseru píšete, je možné přejít z Reiseru3 na Reiser4 beze ztráty dat? Nechce se mi číst manuál

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mira  |  26. 08. 2004 01:31

http://tzukanov.narod.ru/convertfs/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
paya  |  26. 08. 2004 00:17

proc spis nenapsat "anicka z rise bicu a rakosek", to zni lip

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DBh  |  26. 08. 2004 00:40

viem, na co narazate, tiez som bol na stranke

ale no tak, tazdy mame nejaku uchylnost, vsakze? Len by som to takto nedaval na net

ale ked je niekto navyse aj exibicionista...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
paya  |  26. 08. 2004 12:16

nic proti. me se to libi. jen bych upravil ty titulky . pise pekne a problematice zrejme rozumi, tak co.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brouk Pytlik  |  26. 08. 2004 09:08

Ale no tak, vždyť je to šikovné a pěkné děvče. Píše pěkné články a to by nás mělo zajímat. Ne její soukromí a způsob jeho prezentace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PrasatkoPee  |  26. 08. 2004 09:31

A proc vy se nepodepisujete malomestak pavlacova drbna? Nebo snad uslintanej pubertak?

PrasatkoPee

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
photoshop  |  26. 08. 2004 11:58

Ze by proto, ze si na clanky o software nedava svoji fotku se zdrobnelinou sveho jmena psanou kapitalkamami?

Mozna to zvysuje ctivost, zvlast, kdyz na te fotce vypadate jako sedmnactka 

Proc si treba pan Hlavenka, nebo pan Schon nedavaji do clanku take fotografie s popisy JIRIK a OTAKAREK ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kapusta  |  26. 08. 2004 13:57

blbe, ta holka se jako anicka podepisuje i v clancich na rootu a proc je tu ta fotka ti bude jasny, kdyz si prectes par reakci u prvniho clanku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
photoshop  |  26. 08. 2004 16:17

Blbe, kdyz je ti vsechno tak jasny, tak mi vysvetli posledni vetu meho prispevku, na kterou jsi reagoval

Prave proto, ze mi to jasne je, tak se ptam, presne podle rceni chytremu napovez

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Hegenbart  |  21. 09. 2004 12:07

Taky to může být Anička z Liberce. Každý považujeme za důležité něco jiného. Já dávám přednost Linuxu, Vy zase bičům a rákoskám. Myslím, že můj výběr je lepší :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor