Apple ve druhém čtvrtletí fiskálního roku 2024 utržil 90,8 miliardy dolarů, čímž si meziročně pohoršil o 4 %. O 2 % mu klesl také čistý zisk, který činil 23,6 miliardy dolarů. Z výsledků vyplývá, že se mu nedaří zejména v Asii, jmenovitě v Číně a Japonsku, kde příjmy výrazně klesly. V Evropě a USA stagnuje.
Firmu brzdí zejména nižší zájem o iPhony, které tradičně tvoří polovinu všech tržeb. V posledním čtvrtletí přinesly do kasy 46 miliard dolarů, o téměř 11 % méně než loni. O téměř 17 % na 5,6 miliardy dolarů oslabily iPady a o 10 % pak klesly příjmy nositelným zařízením a příslušenství.
Apple přitom v minulém čtvrtletí uvedl brýle Vision Pro, avšak z neoficiálních zpráv vyplývá, že se jim komerčně příliš nedaří. Firma (ne)úspěch nové platformy nijak nekomentuje, šéf Time Cook pouze řekl, že je nadšený, jak Applu daří ukazovat světu potenciál „prostorových počítačů“. Cupertinská společnost o Vision Pro totiž nemluví jako o VR nebo AR brýlích, ale o tzv. spacial computingu.
O 4 % na 7,9 miliardy se zvýšily příjmy z Maců, firma v závěru čtvrtletí uvedla nové MacBooky Air s čipy M3. Airy jsou přitom v nabídce Applu nejoblíbenějšími počítači.
Apple se pak čím dál více opírá o služby. Ty mají na svědomí již 23,9 miliardy dolarů, o 14 % více než loni. Tato divize se opírá o více než miliardu předplatitelů a provize z plateb Pay.
Výsledky byly o fous lepší, než analytici očekávali. Firma zároveň oznámila dosud největší zpětný odkup akcií v hodnotě 110 miliard dolarů a očekává růst tržeb v aktuálním čtvrtletí. To stačilo na uklidnění Wall Streetu a tržní hodnota Applu vyskočila přibližně o 2 %.