ano, jde to i na velkem letisti - ne sice uplne v pohode, nicmene... Pokud na velkem letisti dojde k necemu co popisujete, tak pro ridici neni nic "jednodussiho" letadla "rozhazet" na jednotlive holdingy kolem letiste nebo v horsim pripade je nechat holdovat na stavajicich pozicich a postupne (pomaleji nez za plneho provozu) je posilat dal a dal, takze letadla krouzi po urcitem vyckavacim obrazci a sance ze se srazi je minimalni
navic priletove trate na vetisch letistich sahaji mnoho desitek kilometru mimo letiste, tak provoz kolem letiste neni tvoren nejakcm vetsim chaosem, kde by ridici vodil letadla jak v bludisti,a ve kterem by se nikdo nevyznal, takze jiz par desitek (v USA treba i stovek) kilometru pred letistem jsou letadla (resp. vetsina letadel) serazena vicemene za sebou a pristavaji jedno za druhym - pocitace tady neslouzi k tomu aby primo ridili trafik, ale pomahaji vypocitvat (napr.)kdy a kde udelat mezeru pro dalsi letadlo, ktere se na tuto priletovou trat pripoji pozdeji atd - tudiz podle papiru je to uriditelne, i kdyz je tam vetsi riziko chyby (letadla/piloti musi hlasit svoje polohy, ridici si musi malovat polohy do stripu atd (ostatne, do stripu si ridici polohy letadel pise i kdyz veskera technika pracuje tak jak ma) - kapacita pri rucnim rizeni je sice nizsi, takze nastava spozdeni, coz ale neni takovy problem - v takovehle situaci je hlavni, aby byla zajistena bezpecnost provozu a lidi
na zobrazovani hodnot ohledne rychlosti, vysky, cisla letu atd slouzi sekundarni radar, ktery s letadlem komunikuje pres jeho odpovidac (transponder) a ridicmu se na obrazovku posila kombinovana informace z tohoto a z primarniho radaru ... takze kdyz letadlu selze odpovidac (nebo selze sekundarni radar) ridici ma stale moznost videt alespon letadlo jako takove, bez dalsich informaci ...
samozrejme, popisuje se to jednoduse, ale zas tak easy to neni - je na to fura predpisu a dalsich "blbinek" - ne nadarmo se ridici na svoji praci uci dva roky...