Android Auto a Apple CarPlay představují v autech větší nebezpečí než alkohol v těle řidiče

Názory k článku

Kuba12345678  |  04. 04. 2020 12:06  |  Android Chrome 77.0

tak to je snad vsem jasne.
hlavne to ale hned nezakazovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Mike.M  |  04. 04. 2020 12:25  |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Mam v aute AA i CarPlay, mam i hlasove ovladani. Aa jsem jefnou vyzkousel a tot vse za rok. Pokud tam budou jen vybrane Google appky tak to je onicem.
Nedavno i probehl test meho auti, kde bylo v zaporu jiz zminovane ovladani na mech. tlacitkach, jak klima na kolecku, tak i vyhrivani sedacek na kolebkovem vypinaci. Ha proste sahnu a vim. A nez to hledat v infotaymentech... Treba v passatu je krasne frafika udelana, o tom zadna, ale na co, kdyz to je pekne ale nemuzete se tim kochat a moc info a nez to najdete mate za sebou cestu do prace.
A to hlas.ovladani mi funguje bezvadne i bez netu. Jak radio, navigace tak i telefon. Jo auti mam 4kolku automat a motor pres 100kW a nedal jsem za nej jako za novku ani 560tis

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
czechdude  |  04. 04. 2020 12:35  |  Microsoft Windows 10 Chrome 80.0.3987.149

blik, cvak příjem
konečně to někdo napsal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TFSi  |  04. 04. 2020 12:41  |  Microsoft Windows 7 Firefox 74.0

No co, někteří jsou v autě sobě i svému okolí nebezpeční i normálně, někteří k tomu potřebují pomoc...
Používám Android Auto - vždy před odjezdem na delší trasu vyberu playlist na který mám chuť a potom za jízdy max přeskakuju skladby ovládáním na volantu. Nikdy ně nenapadlo se v tom šťourat za jízdy. To může napadnout snad jenom bezmozka...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
MOJE JMÉNO  |  04. 04. 2020 12:57  |  Microsoft Windows 10 Firefox 74.0

Je více než překvapující, že nikde ani zmínka o kuřácích za volantem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Net.Xtreme  |  04. 04. 2020 13:26  |  Microsoft Windows 10 Chrome 80.0.3987.149

Vždy je to o řidiči a jeho (ne)ochotě zastavit, případně schopnosti vyhodnotit současný provoz. Samozřejmě, že technika může řidiči pomoci nebo naopak situaci komplikuje. Proto jsem zastánce čudlíků a ovládání, které spolehlivě funguje po hmatu a zůstává na svém místě.
Osobně nemám problém s řidiči, kteří mají (nízkou) hladinu alkoholu v krvi nebo telefonují, pokud se při tom věnují řízení a nemá to na jejich jízdu výrazný vliv. Takové věci bych bral ovšem jako přitěžující okolnost, pokud ohrozí bezpečnost nebo plynulost (!) provozu. A uvítal bych, kdyby policie řešila primárně bezpečnost a plynulost provozu, ne to, jestli někdo držel v ruce mobil, měl zbytkový alkohol, nebo překročil rychlost o pár km/h na kraji obce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
single  |  04. 04. 2020 13:44  |  Microsoft Windows 7 IE 11.0

Dotykové ovládání v autě je největší zlo. Rozumné automobilky ho po rozjetí auta deaktivují. Nemám Android Auto ale mám autorádio s Androidem. Používám rádio, navigaci, Spotify, přehrávání hudby z karty a telefonování. Vybíral jsem tak, aby rádio mělo co nejvíce mechanických tlačítek, které jdou mačkat po paměti. Další funkce se dají ovládat na volantu, zadávání do navigace hlasem. Hrabání na displej za jízdy považuji za velké a zbytečné riziko. Je zvykem blokování přehrávání videa za jízdy, mělo by se blokovat i dotykové ovládání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 04. 2020 14:24 | Microsoft Windows 10 Chrome 80.0.3987.149

Dotykové ovládání je pro mě špatně. Vše by mělo jít ovládat z volantu nebo okolo volantu hmatově. Navigace je významný bezpečnostní prvek, protože nemusím přemýšlet a rozptylovat se tím, kam to vlastně mám jet. Hlasové ovládání je rozptylující ("nemluvte za jízdy s řidičem"). AA nebo CarPlay je dobré na navigaci, kterou si připravím před cestou. Číst SMS se dá v koloně, jinak ne. Hudba se ještě dá, ale mluvené slovo je také rozptylující. Někdo je ale tak dobrý řidič, že zvládá obojí. Já mluvené slovo poslouchám jen na dálnici; ve městě musím dávat pozor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dolph1888  |  04. 04. 2020 18:01  |  Microsoft Windows 10 Firefox 75.0

Na tohle jsem upozorňoval x-krát, takže jen zopáknu, že já cítím za osazenstvo vozu zodpovědnost a řízení jsem se vždy 100% věnoval. Kolikrát už jsem unikl zatraceně nepěkné nehodě, třeba při výjezdu z domu, lidi jezdí jak nepříčetní a ničeho si nevšímají!
> Radil bych vždy dostatek odpočinku, mně proti únavě pomáhá čokoláda.
> A nehazardovat na motorce, na silnici se dnes válí kdejaký bordel a už to je.
> Když jste „na plech” vždy se nechte odvést někým střízlivým nebo volejte taxi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomkv  |  05. 04. 2020 18:23  |  Microsoft Windows 10 Chrome 80.0.3987.162

Nesouhlasím. Já osobně CarPlay používám už od začátku. Když sednu do auta, nastavím navigaci a vyberu si nějakou hudbu. Pak už se obrazovce věnuji jen občasným pohledem na navigaci. Když mi někdo zavolá, díky velkému písmu vím, kdo mi volá a velká dotyková tlačítka mi umožní přijmout hovor bezpečněji, než bych to dělal na telefonu. Notifikace zpráv aplikací Mesenger, Imesage, SMS, Skype a WhatsApp jsou potlačeny. Množství aplikací pro CarPlay je záměrně omezen kvůli bezpečnosti. CarPlay není to náhrada tabletu. Smartphone díky tomu v autě nepoužívám.
Daleko větší problém vidím v trendech automobilek, které přenášejí na dotykový displej ovládání klimatizace a podobně. To je nebezpečné.
Předevčírem mne ze silnice málem smetl protijedoucí řidič Mercedesu GLS, který koukal do mobilu a vjel přímo přede mne. Používání Smartphonů je nebezpečnější než řešení CarPlay.
Je to také o sebekázni.
Ten článek je blábol.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
rathanuviel  |  05. 04. 2020 23:22  |  Microsoft Windows 10 Firefox 74.0

Předpokládám, že místo spojení "snížení reakční doby" chtěl autor použít "zhoršení reakční doby", nebo "prodloužení reakční doby".
Totiž pokud se reakční doba snížila (je tedy menší), jak se píše v článku, má používání infotainmentu vyloženě pozitivní vliv, nikoliv negativní ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 04. 2020 19:19 | Microsoft Windows 10 Firefox 74.0

Trend nahrazování jednoznačného ovládání funkcí, které běžně chceme ovládat za jízdy, se přesouval od vyhrazených čudlíků, které prostě dělaly jen tohle, k čudlíkům kde jste volil tu samou funkci už třeba v menu na displayi, a dál k dotykovým displayům. Oboje je špatně. Když jste čudlík nahmátli, nebo kratičkým pohledem ověřil že šaháte tam kam jste chtěl, pak už jej bez další pozornosti stiskli, tak nebylo třeba vůbec pochybovat, natož kontrolovat, jestli se daný úkon provedl. Pak nám nahradili mechanické vypínače tlačítky a někteří výrobci (třeba Opel) udělali jejich řídíči jednotky tak mizerně, že se krátké stisky tlačítek občas prostě nijak neprojevily Krásná ukázka že jde především o šetření peněz, když dokázali zmrvit funkci, kterou perfektně zvládá i nejlevnější počítačová klávesnice. Už to začalo zaměstnávat pozornost víc, než mechanický vypínač co prostě cvakl a bylo to. Tentýž Opel o jednu generaci dřív měl například zapnutí klimatizace v menu dvě úrovně hluboko. To je věc kterou fakt chci mít dostupnou za jizdy. Tentýž Opel měl namísto klasických páček pod volantem, páčky které fungovaly také pouze jako tlačítka. Prostě kliknutím na jednu stranu na doraz (páčka se ihned vrátila do výchozí polohy) se binkr zapnul, kliknutím jen do poloviny kamkoli, se opět vypnutl, když jste mezitím pootočili volantem a blinkr se vypnul tím pootočením, rukou jste si jej zapli znovu, nebo zapli opačný, podle toho kterým směrem jste jej chtěli vypnout, Fungovaly oba. A to jen proto, že páčka v prstech se nevypínala s tím, jinak byste po hmatu věděli, že se blinkr právě vypnul sám. Toto všechno poutá pozornost řidiče, protože musít po každém takovém úkonu překontrolovat, jestli ten krám udělal co měl, neudělal to, udělal něco úplně jiného. A to jsme pořád jen u ovládání tlačítky a už je to otravné jak svítiplyn. Když do toho ještě přidáte potřebu trefit se na správné místo na displayi, hlavně se nedotknout něčeho jiného, nebo se nedotknout dvakrát, když to drncne a samozřejmě se opět pohledem přesvědčit že se stalo to co chceme, tak už je řidičská pozornost v místech, co nemají slušné jméno. A to se jedná o základní věci, jako přepnutí kanálu rádia.
Tentýž Opel (astra) v poslední mnou užívané verzi (nemůžu za to, firma nám je kupuje) vymyslel linii asi osmi relativně malých tlačítek těsně vedle sebe, kterými se ovládá větrání, topení, klimatizace.. Takže taky úžasně přehledné. Když už výrobce připustí tlačítka, tak alespoň v pořádně matoucím uspořádání, aby tam nešlo nic najít rychle. Ony to assi mají podobně blbě i jiné automobilky, ale já mám zrovna nejvíc nachozené astry za posledních 15 let, tak ten pitomý trend popisuju na nich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kelley  |  23. 05. 2020 09:22  |  Microsoft Windows 10 Chrome 81.0.4044.138

Jo, tomu se říká "vylít s vaničkou i dítě".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest 24 PC zdrojů

Jak využít umělou inteligenci

10 špičkových sluchátek s ANC

Playstation 5 vs Xbox Series X