Výpis výsledků ve vyhledávači Googlu. Kdo je na první pozici, má vyhráno a do páté pozice jsou výsledky uživateli ještě docela vnímány. 

Výpis výsledků ve vyhledávači Googlu. Kdo je na první pozici, má vyhráno a do páté pozice jsou výsledky uživateli ještě docela vnímány. 

Na jaký odkaz uživatel nakonec klikne? Tři čtvrtiny berou první tři pozice...

Na jaký odkaz uživatel nakonec klikne? Tři čtvrtiny berou první tři pozice...

Jenže ani první pozice automaticky neznamená, že uživatel klikne. Na zobrazený odkaz na první pozici klepne jen každý třetí uživatel. 

Jenže ani první pozice automaticky neznamená, že uživatel klikne. Na zobrazený odkaz na první pozici klepne jen každý třetí uživatel. 

Tohle je něco pro provozovatele stránek - má smysl se snažit optimalizovat stránku tak, aby se dostala na vyšší pozici ve vyhledávači? Pokud máte web do osmé pozice, zaznamenáte s každým výstupem výš citelný nárůst návštěv. Pokud jste ale hlouběji, vliv posunu už je těžko měřitelný a statistikům vyšel dokonce záporný. 

Tohle je něco pro provozovatele stránek - má smysl se snažit optimalizovat stránku tak, aby se dostala na vyšší pozici ve vyhledávači? Pokud máte web do osmé pozice, zaznamenáte s každým výstupem výš citelný nárůst návštěv. Pokud jste ale hlouběji, vliv posunu už je těžko měřitelný a statistikům vyšel dokonce záporný. 

Od osmé pozice dál už odkaz ve vyhledávači moc nezaujme, na druhé a další stránce už vůbec

Od osmé pozice dál už odkaz ve vyhledávači moc nezaujme, na druhé a další stránce už vůbec

Na jaký odkaz uživatel nakonec klikne? Tři čtvrtiny berou první tři pozice...
Jenže ani první pozice automaticky neznamená, že uživatel klikne. Na zobrazený odkaz na první pozici klepne jen každý třetí uživatel. 
Tohle je něco pro provozovatele stránek - má smysl se snažit optimalizovat stránku tak, aby se dostala na vyšší pozici ve vyhledávači? Pokud máte web do osmé pozice, zaznamenáte s každým výstupem výš citelný nárůst návštěv. Pokud jste ale hlouběji, vliv posunu už je těžko měřitelný a statistikům vyšel dokonce záporný. 
Od osmé pozice dál už odkaz ve vyhledávači moc nezaujme, na druhé a další stránce už vůbec
6
Fotogalerie

Analýza: Když web není na první stránce Googlu, jako by neexistoval

Experti z Backlinko analyzovali data o 5 milionech vyhledávání na Googlu a na svém blogu se v analýze pochlubili výsledky. Použili data ze služby ClickFlow.

Ti, kteří se dostanou na první pozici ve výsledcích, mají největší šanci, že na jejich odkaz klepneme. To asi nebude překvapující, nicméně podle Backlinko tito šťastlivci dosahují průměrného CTR 31,7 % (CTR: click-through rate, tedy poměr těch, kteří klepnou na odkaz).

9206fd42-4789-4814-a346-11c311756f33
Kdo je v první desítce, ten vítězí

Odkaz na první pozici se dočká prokliku s 10× vyšší pravděpodobností než ten, který je na desáté pozici. Zároveň platí, že zhruba od sedmé pozice se CTR na první straně příliš nemění. Ohromného nárůstu CTR tedy docílíte jen při přesunu odkazu na těch nejvyšších pozicích. Jestli jste na 7. nebo 8. příčce, je podle Backlinko prakticky irelevantní.

Co je na druhé stránce, nikoho nezajímá

Nejvyšší CTR mají odkazy s nadpisy o délce 15-40 znaků a použití dobrého klíčového slova ve webové adrese navýší CTR až o 45 %. Návštěvnost zvyšují i emoce, takže nějaký ten výkřik v titulku přidá k CTR dalších 7 %. Tedy alespoň optikou sledovaného pětimilionového vzorku. Dalších 5,8 % přidá korektně vyplněná metadata v HTML kódu.

5b9eba65-f076-432b-b439-fa3c8ea54191
Na další strany výsledků vyhledávače klepne minimum uživatelů

Další stránky vyhledávače uživatele už prakticky nezajímají. Pokud nenajdou to, co hledají, hned na první straně, dotaz spíše upraví, než aby klepli na další stranu výsledků.

Analýza je poměrně rozsáhlá a sleduje například i vliv formy titulku článku na proklikovost. Například titulky formou otázky přitáhly o 29,2% více pozornosti, než když byl na stejné pozici stejný článek s titulkem bez otazníku. Podobně fungují také osvědčená „silná slova", která přitahují pozornost (v češtině jsou to slova jako „tajné“, „nejlepší“, „šílený“ apod.). Také zde máme dokázáno, že daleko více pozornosti přitahují titulky jakýmkoli způsobem působící na city, ve vyhledávači jsou pak články úspěšnější než stejné články s neutrálními titulky.  

Určitě si přečtěte

Články odjinud