Virtuální realita | Rozšířená realita

Analytici z IDC: Virtuální a rozšířená realita se chytne, prodeje headsetů a brýlí porostou

Světové prodeje brýlí pro virtuální (VR) i rozšířenou (AR) realitu porostou, predikuje analytická společnost IDC. Jen za letošní rok se prodá o polovinu více headsetů než loni, v absolutních číslech 8,9 milionu kusů. Za pět let mají potom prodeje činit necelých 70 milionů.

Klepněte pro větší obrázek
Predikce růstu prodejů AR a VR headsetů podle IDC

IDC rozlišuje dva základní typy headsetů – ty pro virtuální realitu, které vás zcela pohltí z reálného prostředí (např. HTC Vive), a potom pro rozšířenou realitu, které pouze přidávají do reálného pohledu virtuální prvky (např. HoloLens). Zatímco dnes má výraznou převahu první typ VR, za pět let bude poměr VR ku AR zhruba 1 : 1.

Co se týče segmentace trhu, většina headsetů (až dvě třetiny) poputuje do firemního B2B segmentu. Převahu zde budou mít AR brýle, sloužit budou k simulacím, měřením a tréninkům. U koncových B2C zákazníků se budou těšit větší oblibě VR brýle sloužící primárně pro hraní her, sledování filmů a multimediálního obsahu.

Diskuze (10) Další článek: Projekt E: v chystaném šampionátu poměří elektromobily síly na asfaltu, šotolině i v bahně

Témata článku: Virtuální realita, Brýle, HTC Vive, Rozšířená realita, IDC, Virtual, Prodej, Růst prodejů, Převaha, Realita, Headset

Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest televizí do 25 000 Kč

Nejlepší herní klávesnice

Srovnání správců hesel

Jak upravit fotky pro tisk