V kontextu desítek zavražděných dětí na škole při posledním útoku pak budou “orgány” vyšetřovat kterou další věc?Píšou tyhle sračky ještě lidé, nebo už jen to co z nich zbylo po lobotomii?
Meli by to porovnat s pocty lidi, kterym autopilot zachranil zivot. Kdo jezdi pravidelne s autopilotem vi co od neho cekat. Ja ho pouzivam celkem dost hlavne pri dlouhych trasach a uz mnohokrat mi pomohl
Ty systémy můžou pomáhat, ale přijde mi, že je to spíš na škodu. Člověk si na to moc zvykne a pak když se něco porouchá, tak nezareaguje správně a včas. Kdo chce ať si je používá a kdo ne, tak by je měl mít možnost vypnout (včetně ABS).
Jako už jej vyšetřovali několikrát v minulosti. Vždy byla chyba na straně člověka.Mimochodem, tento případ je starý 3 roky.
"Autopilot", ktory riesi len drobne zasahy do riadeia pripravuje vodica o impulzy pre heho mozog a tym aj o jeho pozornost. Podla mna asi kazdy druhy vodic za talym volantom "zaspi" a sleduje cestu pre sebou ako kino. Sanca, ze zasiahne vcas do riadenia pri krizovej situacii tym vyrazne klesa. Tak pre toto by sa nemali systemy 2. a 3. urovne vobec zavadzat v komercne predavanych autach.
ony ty systémy jsou dobré pro eliminaci nehod způsobených drobnými nepozornostmi - změna písničky, změna navigace, ohlédnutí na děcka atp., takže bych je úplně nezakazoval. Osobně používám autopilota ve chvílích, kdy jsem unavený a existuje nemalé riziko, že něco přehlédnu, nevyhodnotím včas atp. Párkrát již AP zareagoval dříve než já, nebylo to tak na poslední chvíli (stihnul bych zastavit, ale ten za mnou již třeba ne)
Presne tak, moje rec!
Zdá se, že cesta k plně automatickému řízení bude ještě hodně dlouhá a složitá. Přitom zrovna dálnice je z hlediska automatizace ten nejjednodušší scénář.Tuším, že už teď je nehodovost automatu výrazně nižší, než u člověka, ale očekávání jsou nastavena hodně vysoko.
Není, ale těch aut jezdí hodně málo na to, aby to bylo poznat... 😉
Jedná se o 3 roky starý případ.
Vypadá to jako easy, ale to by všichni museli jezdit normálně. Dnes je za provozu jízda po dálnici předepsanou rychlostí peklo, natož pak jezdit rychleji.
Dálnice je teoreticky jednoduchá, ale spoléhat na to je průser. Drtivá většina medializovaných nehod byla v nějakém zúženi, ve zmatku ve značení, kdy na silnici byly i dočasné čáry a podobně. Musí to dobře zvládat i mimořádné situace. A o nehodovosti bych nemluvil vůbec. Statistiky nehod nepodchytí stav, kdy autopilot udělá chybu a řidič zasáhne, čímž zabrání nehodě.
Lze žalovat i za 2. úroveň?Tak snad řidiči věděli, co to znamená 2. úroveň.
V Americe určitě. Tenhle systém se nikdy neměl jmenovat autopilot, to je celý problém.
Lidi umiraj i na tempomat, kdyz si jdou v karavanu varit na dalnici behem jizdy kafe. Takze never tomu, ze jine pojmenovani by neco zmenilo.
Lidi umírají na pády z mostu přesto, že jsou tam zábradlí. Přesto jsem si jistý, že kdyby tam to zábradlí nebylo, umíralo by jich více.Stejně tak jsem si jistý, že kdyby se to jmenovalo Asistent řízení, těch mrtvých by bylo méně.
To je přesně problém dnešního světa korporací, jejich prakticky neomezených rozpočtů a právníků.Když na problémy někdo upozorňuje, tak ho korporace "zahluší", aby on a jemu podobní drželi ústa. Takže místo toho, aby se problémy vyřešily se o nich jen nemluví a ven se to dostane až když se stane nějaká pořádná tragédie.
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 5. 2022 09:20
Který konkrétně problém máte na mysli? Nebo kterou korporaci?Na nebezpečnost autopilota Tesly se upozorňuje pořád, upozorňoval na to i Elon Musk, nikdo zahlušen nebyl. Akorát tak vyhodili člověka, co vynášel interní informace, v tom nevidím problém.
Jenže ten problém (v podobě nechápání významu slova autopilot), není způsoben tou firmou, ale medii, které o tom zabarveně píšou a tvůrci sci-fi filmů kteří tyto pojmy taktéž používají. Daná firma nikdy netvrdila, že autopilot znamená že není třeba řidič.
To je sice pravda, na druhou stranu slovo autopilot je špatně chápáno odjakživa, spousta lidí si i před Teslou myslela, že autopilot řídí letadlo komplet. To není žádná novinka, to je situace, do které přišla Tesla.Ať se na mě nikdo nezlobí, ale na ty vidle si v tomto Musk naběhl sám. Klidně to mohl nazvat asistent. Ale to by neznělo tak dobře, a holt to už pár blbců stálo život.
Ale to máte stejné jako když někdo suší kočku v mikrovlnce, protože nechápe jak mikrovlnka funguje. Ale to taky není problém výrobce mikrovlnky, zvlášť když je v návodu napsané, že se tam nemají sušit živé věci. Tesla jasně upozorňuje na to, že se jedná o asistent a za co je zodpovědný člověk. Ale nikoho nemůžou nutit se na to podívat.
Souhlasim, je to tak.Stejne tak je ale pravda, ze kdyby to Musk nenazval autopilotem, bylo by o par mrtvych mene. A Tesle by se mozna zdaleka tak nedarilo. Coz prinasi otazku, jestli Tesla treba nebyla motivovana nazvat to autopilotem (respektive temer jiste byla), a v tomto honu za penezmi a Muskovym snem proste par lidi zemrelo.At si na to kazdy udela nazor sam, ja to Tesle za zle nemam (a v soucasnosti uz to ani nema smysl, protoze kazdy vi, co je autopilot od Tesly zac, a ze na to par lidi uz umrelo...).
" kdyby to Musk nenazval autopilotem" To nebyl ale Musk kdo to takhle nazval, ale nějaký Lawrence Sperry! A jak by se tomu mělo podle vás říkat, co třeba "Aladeen"?
Ok, tak ne Musk, to není úplně stěžejní.Jak by se tomu mělo říkat? Pro mě za mě klidně autopilot, nemám s tím problém. Nebo tím chcete říct, že nebyla jiná možnost? Tak třeba driving asist? Klidně Aladeen.Poukazuji jen na to, že název Autopilot byl zvolen s tím, že bylo od začátku jasné, že to bude mást lidi. To rozporujte, pokud se mnou chcete nesouhlasit. Jaké jméno tomu měli dát, to je mi putna. Klidně Aether-72.A ani za to je neodsuzuji, prostě se tak rozhodli, smrt těch lidí rozhodně nezavinili; ovšem pokus by se rozhodli jinak, ti lidé by možná žili. To se v životě stává.
Musk toho tvrdil hodně…
Já bych všechny ty tempomaty zakázal, akorát to lidi rozčiluje.
Čo si jak? Zapnem adaptívny tempomat a sledujem to, čo sa deje pred autom alebo v jeho okolí a nemusím riešiť rýchlosť. Auto si v meste drží odstup od prvého auta. Viem, že vďaka tomu neurobím nehodu.To, že to niekto označí ako pomôcku pre ženy alebo že ten, kto to používa, nevie šoférovať, je mi absolútne putna. Je to pomôcka pre mňa, aby som mal život lahší a nemusel tak riešiť absolútne zbytočnosti.
Vis ze jsi ze sebe udelal troubu? Silnicni zakon uklada povinnosti ridici a ne automatu.
Však ty povinnosti mu zůstávají.Nevím, jak vy, ale já třeba řízení zapalování také nechávám na řídící jednotce a neřídím ho manuálně. Jen ho mám pod kontrolou, můžu to vypnout a zapnout, jak se mi zrovna zachce. To s tím tempomatem jde také.Nemám rád řidiče jezdící s tempomatem, ale to není chyba toho tempomatu, ale těch řidičů; pokud je někdo líný vyhodnocovat rychlost, pak je líný při řízení i jinde. Ale je to jen nástroj.A mimochodem mnohem užitečnější nástroj než trojblik, který nemá podle zákona o provozu na pozemních komunikacích vůbec žádné možné využití. Ti, co jej používají, většínou nepochopili význam ukazování změny směru, zákon zjevně nečetli, blikají jen tak z povinnosti... a taky se s tím dá žít.
Samozrejme že treba vyhodnocovať to, akou rýchlosťou máš ísť. Niekedy máš v meste povolenú 50ku ale situácia na ceste nedovoľuje. Nie je problém buď na tempomate ubrať alebo ho vypnúť.Čítanie značiek autom je super vec, hlavne čo sa týka rýchlosti.Napríklad nikdy by som nenechal acc len tak, že by som čumel do mobilu alebo tak (teda nemohol, mobil vždy dávam nabijat cez kábel a ten má len 15cm 😃 )
Prečo by som urobil zo seba trubu?Ukáž mi jeden bod, kde ten zákon porušujem.Jasne som tam napísal, že sledujem čo sa deje PRED a v okolí auta. Nemusím tak sledovať rýchlosť, lebo ACC to urobí za mňa.
Já bych spíš zakázal jezdit bez tempomatu. Jezdit za takovým jelitem bez tempomatu je uplná "radost". Neustále zrychluje, zpomaluje, zrychluje, zpomaluje... jak u blbečků na dvorečku. 9 z 10 jelit jezdí buď rychleji než je předepsaná rychlost nebo zbytečně pomalu a snad nikdo neví, že běžný tachometr není cejchovaný a vždy ukazuje více než skutečně jede. V autoškolách by měli povinně učit plynulost provozu a jak zbytečně nebrzdit ostatní a místo toho hustí do lidí v autoškole aby jezdili na padesátce třeba třicet a podobné nesmysly.
Názor byl 2× upraven, naposled 24. 5. 2022 09:20
Najvýživnejší sú majstri, ktorí na diaľnici predídu auto a následne spomalia pod jeho rýchlosť, takže ten, pokiaľ sa snaží dodržať svoju cestovnú rýchlosť (ja osobne väčšinu svojho jazdného času idem na tempomat 132 km/h, čiže reálne tesne okolo limitu), musí začať predchádzať toho prvého, ako u blbých...
Proč? Pořád jsou potřeba soutěžící o Darwinovu cenu... 😀
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.