Hlasová asistentka od Amazonu už nebude poslouchat pouze vás a rodinné příslušníky, ale nově i hotelové hosty. Firma totiž představila Alexa for Hospitality.
Host bude moci prostřednictvím hlasových příkazů přivolat pokojskou službu, požádat o úklid, či nastavit některá zařízení pokoje, jako jsou termostat, žaluzie, televizor či světla. Individualizace spočívá také v tom, že hotelová Alexa bude umět odpovědět na otázky, týkající se konkrétního zařízení – například do kolika hodin je otevřený bazén či kde je posilovna.
Prvním partnerem bude řetězec Marriott International, který chce instalovat Alexu do svých vybraných hotelů. Činí tak na základě dosavadních pozitivních zkušeností s reproduktorem Alexa Echo, jehož služeb mohli využívat zákaznici několika dražších destinací tohoto provozovatele.
Podívejte se, jak funguje Alexa v hotelu Wynn v Las Vegas:
Aby se Alexu nikdo nebál používat, její hotelová verze každý den smaže historii, takže po dotazech návštěvníků nic nezůstane. Přesto je otázkou, nakolik bude takový přístroj budit u hostů nedůvěru, zejména s ohledem na poslední kauzy.
Příjemnou funkcí má být možnost dočasně propojit Alexa for Hospitality s účtem Amazon hosta. Díky tomu pak bude mít přístup ke svým hudebním odběrům Amazon Music, Spotify či audioknihám z Audible. V okamžiku, kdy host ukončí svůj pobyt, dojde k automatickému odpojení jeho účtu ze zařízení na pokoji.