Verze, která půjde do USA (a potenciálně i do Evropy?), má být vybavena mj. modemem a pevným diskem.
Přes některé počáteční problémy a chyby v PlayStation2 se jedná o obrovský úspěch, který může být stejně tak dobře zopakován i v jiných zemích než Japonsku. Sony ale napíná trpělivost v ostatním světě až k nevydržení – po Japonsku bude následovat USA s více než půlročním (!) odkladem. To si může dovolit jenom firma mající tak velký náskok, že se nebojí konkurence – ale zdá se, že s PlayStation2 nastává přesně tato situace. Ostatní herní konkurenti (Sega, Nintendo) nemají tak kvalitní produkt a Microsoft, který se snaží dohnat ztrátu ze všech sil, nebude mít svůj X-Box dříve než na podzim roku 2001.
PlayStation2, uvedená na podzim v západním světě, se bude od japonské významně odlišovat v tom, že bude obsahovat integrovaný modem a pevný disk. Produkt se tedy daleko více přiblíží běžnému počítači a díky pevnému disku bude také univerzálnější, i když ovšem hrozí, že bude na druhé straně trpět různými neduhy osobních počítačů.
Firmě Sony se podařilo během necelých čtyř týdnů pouze v Japonsku prodat skoro neuvěřitelných 1,4 miliónů PlayStation2; do roka od uvedení této verze chce firma prodat deset miliónů zařízení po celém světě. Pokud bychom zařadili PlayStation do nějaké rozšířené kategorie osobních počítačů (protože díky práci s Internetem už to zdaleka není jenom herní konzole), pak by se Sony podařilo během jediného roku získat desetiprocentní tržní podíl na počítačovém trhu (připočteme-li ještě vlastní řadu PC od Sony se značkou Vaio, která je mimochodem také v poslední době velice úspěšná).
Konvergence počítačů a zábavních zařízení přináší střet firem z těchto oblastí; počítačové firmy se často veřejně kasaly, že hodlají „těm neschopným firmám“ z oblasti audia a videa dokázat, jak se dělá produktová inovace i marketing. Producenti spotřební elektroniky mlčeli, ale alespoň u Sony se o to víc pracovalo a vyvíjelo; nakonec to v boji kdo z koho může dopadnut úplně naopak.