Analytici z Pew Research Center zveřejnili nové statistiky z oblasti konzumace zpravodajského obsahu napříč různými kanály. Dle průzkumu, který se týkal pouze občanů USA, došlo k významné změně.
Poprvé totiž došlo k tomu, že zpravodajství konzumuje více lidí přes sociální média (1 z 5) než přes staré dobré papírové noviny. Na druhou stranu je nutné podotknout, že na první pozici se stále silně drží klasická televize, která je masivně populární u starších generací (50+ let). Druhou pozici si drží webové stránky a na třetí pozici je pak rádio, které je silné například v automobilech.

Porovnání zpravodajských kanálů a jejich popularita při konzumaci obsahu. (Průzkum Pew Research Center, USA)
Zpravodajství přes sociální média ale přináší nebezpečí v podobě snadného šíření fake news, protože ať se hledí na realitu běžných papírových novin jakkoli, stále patří mezi důvěryhodnější kanály, protože za nimi obvykle stojí zkušené redakce a tím pádem i odbornější filtrace zpráv a informací.
Porovnání zpravodajských kanálů a jejich popularita při konzumaci obsahu dle věku. (Průzkum Pew Research Center, USA)
U mladých konzumentů (18 až 29 let) s přehledem vyhrává kombinace sociálních sítí a webových stránek, zatímco papírové noviny jsou pro ně takřka „mrtvé“. Zajímavé je, že i u nich hraje rádio stále důležitou roli, skoro stejnou jako televize.