Internet v USA se dostává do „zralé“ fáze, kdy už nelze v návštěvnosti velkých webů počítat se stoprocentními přírůstky ročně. Největší americká (a tím i světová) trojka zůstává loni i letos stejná: America Online, Yahoo a Microsoft. Weby AOLu navštívilo v březnu skoro 60 mil. unikátních návštěvníků (loni v březnu 47), weby Yahoo! pak 48,3 mil (loni 31,3) a skupinu webů patřících pod Microsoft pak 46,6 mil. (loni 32 mil). Yahoo tak meziročně Microsoft předbíhá, i když nepatrně.
Měření amerických webů provádí společnost Media Matrix, která se u velkých amerických webů stává určitým standardem; významné weby s firmou spolupracují a podílejí se na měření jednotným sledováním unikátních uživatelů (tj. ne přes obyčejná unique IP).
Jak by dopadlo srovnání USA s „českou trojkou“? Sledování unikátních uživatelů u nás zatím implementováno není, musíme se spolehnout na unikátní IP adresy a násobit je koeficientem 3, o kterém nikdo neví, jak moc blízko je skutečnosti. Seznam.cz by podle této metodiky navštívilo minulý měsíc 514 tisíc návštěvníků, Atlas.cz 352 tisíc a Email.cz 193 tisíc. To nejsou špatná čísla (1 % Ameriky), ale bylo by je zřejmě potřeba očistit o návštěvníky, kteří nepřicházejí z ČR – tak bychom se dostali k opravdu reálným číslům.