America Online má 18 mil. abonentů a nadále zrychluje

Sedmnáctý milion padl za 125 dní, předchozí srovnatelný za 133 dní.
Svou odpověď na nasycenost trhu internetových uživatelů dává America Online, největší světový provider: právě docílila osmnáctého miliónu zákazníků, přičemž jí v obvykle stagnačním létě trvalo 125 dní, než od pokořené sedmnáctimilionové hranice přehoupla přes osmnáctý milión. Firma navíc tvrdí, že na podzim připraví podstatný update svého klientského software (AOL 5.0), což jí přinese další vlnu zákazníků. Firma rovněž zveřejnila některé další statistiky chování svých uživatelů: víc než 50 % uživatelů se připojuje pětkrát a vícekrát týdně, téměř třetina pak pracuje s Internetem každý den. Růst AOLu nadále akceleruje: pokud srovnáme letošní léto s loňským, pak loni se firma dostala od dvanácti miliónům ke třinácti, ovšem za 133 dní, tedy o 5 % déle.

Živě komentuje: akcelerace růstu AOLu ale není nějak dramaticky velká, pětiprocentní nárůst je ve srovnání s akcelerací celosvětového růstu spíš podprůměrný. Ale AOL je stále především americká firma, a zde už se Internet začíná blížit hranici ne snad nasycení, ale spíš doby, kdy budou přírůstky spíš zpomalovat – ta hlavní vlna uživatelů tam je a další velká se k Internetu může dostat spíš přes webovou televizi.

Intenzita práce s Internetem je u AOLu také obdivuhodná. Pokud to porovnáme s dostupnými českými statistikami, pak uživatel AOLu pracuje s Internetem podstatně častěji než český uživatel – je to samozřejmě tím, že se platí měsíční paušál a za minutu už pak nic. Čísla krásně ukazují, jak rychle se člověk s paušálem dostane k profesionálnímu, každodennímu používání Internetu. Kdy konečně AOL překročí hranice Šumavy (tím správným směrem)?

Váš názor Další článek: Computer 17/99

Témata článku: , , , , , , , , , , , ,