AMD zvažuje cestu do pekel

AMD se potřebuje výrazněji profilovat proti Intelu v situaci, kdy již neplatí srovnatelný výkon na stejných megahertzech u Intelu a u AMD. AMD však velmi vážně přemýšlí, že vrátí číslování procesorů podle výkonu srovnatelného Pentia.
Takzvaný PR index byl používán u starých procesorů AMD a zejména u procesorů Cyrix, které na něj doplatily nejvíc. PR znamená Pentium Rating, často se to ale také překládá jako Public Relation index, tedy čistě imagová záležitost. PR index neudává frekvenci samotného procesoru, ale frekvenci procesoru Pentium o srovnatelném výkonu. Procesory Cyrix toto označení používaly dlouhá léta a prokázaly, že je to naprosto destruktivní metoda. Udávaný výkon totiž bývá vždy měřen v nějakém konkrétném testu a pochopitelně za jiných testovacích podmínek a v jiných aplikacích je rozdíl výrazný. Výsledkem je matení uživatelů zvyklých na udávání megahertzů, protože si kupují procesor o jiné frekvenci, než je číslo uvedené na krabičce.

AMD má právě nyní velký problém v tom, že obyčejní lidé vnímají Athlony a Pentia 4 jako stejné procesory, kde jsou stejné výkony na stejných frekvencích, přičemž všechny testy v odborných médiích ukazují pravý opak. AMD nyní velmi usilovně přemýšlí, jakým způsobem sdělit lidem, že rozdíl tu je a je velmi výrazný. Podle serveru Tom`s Hardware Guide proto velmi vážně uvažuje, že další generace Athlonu na jádru Palomino neponese označení frekvence, ale jen číslo modelu. Athlon na frekvenci 1,4 GHz tak ponese označení Athlon1600, protože je dle AMD tento procesor srovnatelný výkonem s Pentiem 4 na 1,6 GHz. Navíc jde snaha AMD až tak daleko, že skutečná frekvence procesoru nebude nikde uváděná, dokonce nebude zobrazována ani v Biosu. Pochopitelně se ale frekvenci dozvíte, protože řada programů včetně Windows XP tuto frekvenci zobrazuje.

Pro AMD by měl být varovným příkladem Cyrix, jehož PR index působil jen a jen zmatek a rozčarování uživatelů. AMD má pochopitelně velmi těžkou pozici, protože se potřebuje vyprofilovat, definovat svá čísla podle výkonu konkurence však automaticky znamená, že role AMD jako toho druhého v řadě je téměř definitivní. Jako by Škodovka pojmenovávala auta podle konkurence, třeba Škoda306 by měla srovnatelný kufr jako Peugeot 306. Pochopitelně ve všech parametrech by stejná nebyla a zákazníci by ji za to právem kritizovali, to právě teď hrozí AMD.

Témata článku: Hardware, Palomino, Obyčejný zákazník, Frekvence, Rating, Srovnatelný výkon, Označení, Škodovka, Guide, Cesta, Stejná metoda, Peugeot, CES, Index, Procesory AMD

Určitě si přečtěte

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

** Tesla představila elektrický kamion ** Má obdivuhodný výkon i dojezd ** Prodávat by se měl už za dva roky

17.  11.  2017 | Vojtěch Malý | 157

30 počítačových brzd, které vám zpomalí Windows

30 počítačových brzd, které vám zpomalí Windows

Na webu najdete hromadu rad, jak zrychlit počítač a Windows. My jsme na to šli opačně a naopak jsme hledali činnosti, které ho nejvíce zpomalují. Toto je třicítka těch základních.

12.  11.  2017 | Jakub Čížek | 90

Elektronika, která nepotřebuje kabel ani baterii. Živí se rádiovým šumem

Elektronika, která nepotřebuje kabel ani baterii. Živí se rádiovým šumem

** Každá elektrická krabička má konektor pro napájení nebo baterii ** Jenže pozor, jednou by to tak nemuselo být ** Drobná elektronika se může živit rádiovými vlnami

14.  11.  2017 | Jakub Čížek | 15

Nejlepší notebooky do 10 tisíc, které si teď můžete koupit

Nejlepší notebooky do 10 tisíc, které si teď můžete koupit

** I pod hranicí desíti tisíc korun existují dobře použitelné notebooky ** Mohou plnit roli pracovního stroje i zařízení pro zábavu ** Nejlevnější použitelný notebook koupíte za pět a půl tisíce

16.  11.  2017 | Stanislav Janů | 52

Do 20 let nebude nikdo vlastnit auta, říká zkušený šéf několika automobilek

Do 20 let nebude nikdo vlastnit auta, říká zkušený šéf několika automobilek

** Bývalý šéf a expert z několika velkých automobilek se vyjádřil k budoucnosti tohoto průmyslu ** Do 20 let „nikdo“ nebude vlastnit auta ** Veškerá doprava bude řešená pomocí velkých logistických platforem

15.  11.  2017 | Karel Javůrek | 74


Aktuální číslo časopisu Computer

Otestovali jsme 5 HDR 4K televizorů

Jak natáčet video zrcadlovkou

Vytvořte si chytrou domácnost

Radíme s koupí počítačového zdroje